Beste TV for fotball? Max 45000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste TV for fotball? Max 45000.

Heisann! Jeg lurer på hva som er den beste tv'n for å se på sport. Har konkrete planer om å kjøpe en ny tv med det første mellom 46 og 55 tommer. Har vel mer eller mindre kommet frem til at det enten blir en Sony LCD x serie, en Sony SXRD bakprojeksjonsskjerm eller en ny plasma fra pioneer.

Jeg må ha full hd for xbox360/ps3, men tv'n vil i hovedsak bli benyttet til å se på diverse sportssendinger med vekt på fotball og hockey. Jeg har pr idag ikke sett en eneste flatskjerm som har like godt bilde under slike sendinger som en vanlig CRT.. Kan noen gi meg litt info om hvilken teknologi som fungerer best til slike formål?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Max 45000. Det liker vi !!

Hvis du klarer å få tak i Panasonic’s TH-58PZ750, er det vel nesten umulig å bli missfornøyd !! Her er en liten review av 50"en. WOW

Exclusive- First Review of the Amazing Panasonic TH-50PZ750U Plasma » HDGURU.Com

Pioneer har jo også 1080P plasmaskjermer : PDP-5000EX og den mye dyrere PRO-FHD1. Men hvis du leser review'en jeg linket til over, er Pana'en i en klasse for seg selv...

Selv er jeg veldig spent på Sony's kommende X3000 og 3500 serie. Dette blir nok referanse skjermer innenfor LCD teknologien.

Sony SXRD bakprojeksjonsskjerm er nok en meget god skjerm, men neppe av samme kaliber som skjermene nevnt over. Da er nok heller f.eks Pioneer's nyeste plasmamodell 508XD, litt bedre bildemessig. Men den har ikke et 1080 panel hvis dette er meget viktig for deg.

Siden du skal se mest på tv sendinger, vil jeg nevne at 508XD er en meget god bildebehandler på både SD og HD sendinger. Personlig tror jeg ikke du vil klare å se forskjell mellom HD og FullHD på normal sitteavstand ved visning av 1080P materiale. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Jeg hadde mer eller mindre slått fra meg Panasonic da jeg har inntrykk av at "alle" er enige om at Pioneer lager de beste plasma-skjermene. Har du noen tanker om hvilken teknologi som er best på akkurat fotballsendinger?

Antar at responstid og hz vil spille inn på denne type underholdning med mye action og panorering, men har ikke helt klart for meg hvordan plasma fungerer. SXRD skjermene har vel bedre responstid enn LCD skjermene såvidt jeg har forstått, men er det noen drawbacks annet enn størrelsen? Plasma har vel i teorien ennå lavere responstid igjen, men en kompis har en Panasonic plasma (litt over et år gammel tror jeg) som jeg må si ser helt jævli ut når man ser på fotball..

Vanskelig å bli klok på det greiene her synes jeg.. :???:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-508XD.
    Den har ikke full HD, men klarer du å se forskjell på 768p og 1080p på en 50" på normal sitteavstand, da har du et umennesklig bra syn. Har ikke sett noen andre TV'er på markedet som kan måle seg med den. Pioneer 5000EX synes jeg ikke var i nærheten av å ha like bra bilde som 508. Spesielt sortnivået er langt bedre på 508.
    Har for gøy sett litt fotball i HD og det ser meget bra ut, nesten som 3D.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har du tid til å vente kun et par måneder så får du sikkert prutet den nye full-HD plasmaen til Pioneer, PDP-LX508D, ned i 45000,- hos noen.

Tror den kommer til å slå Panasonicen ned i støvlene hvis spesifikasjonene holder hva de lover...

PDP-LX508D Pioneer Plasma-TV - Plasma TV

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper bare du har bra signalkvalitet der du bor. Stor, flott, dyr TV er vel og bra - men på fotball (eller annen sport) faller bildet fort igjennom hvis signalene er av laber kvalitet. I know!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hercule
    Men har du tid til å vente kun et par måneder så får du sikkert prutet den nye full-HD plasmaen til Pioneer, PDP-LX508D, ned i 45000,- hos noen.

Tror den kommer til å slå Panasonicen ned i støvlene hvis spesifikasjonene holder hva de lover...

PDP-LX508D Pioneer Plasma-TV - Plasma TV
    1080p'en fra Pioneer skal ha enda bedre kontrast enn 508, men om det er verd de 15.000 ekstra kronene må man vurdere selv. Ellers er det vel ikke noe annet denne skal være bedre på, om ikke jeg har gått glipp av noe.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    1080p'en fra Pioneer skal ha enda bedre kontrast enn 508, men om det er verd de 15.000 ekstra kronene må man vurdere selv. Ellers er det vel ikke noe annet denne skal være bedre på, om ikke jeg har gått glipp av noe.
    Enig i det, ettersom jeg selv får min 508XD i dag... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

w0w

w0w.. det var møe penger for å se litt ballspill

Det viktigste er vel strengt tatt om du har analogt eller digitalt signal inn til TV - på digitalsignaler kan jo ikke CRT måle seg med LCD.

Fattern hadde LCD over kabel-tv via bakkenettet, men så kjøpte han en digital boks m/canal digital og det ble krystall.

Lykke til med TV-kjøpet og gled deg til PS3 med full HD(husk HDMI kabel!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg skriver fotball i emnefeltet er at jeg hittil ikke har vært spesielt imponert av noen flatskjermer jeg har sett fotball på. Virker som at denne type underholdning er noe alle skjermene sliter med å vise tilfredsstillende.. Om jeg kommer frem til at en av disse tv'ene er vesentlig bedre enn de andre på akkurat fotball/sport er jeg temmelig sikker på at jeg går for den, da jeg er trygg på at jeg blir fornøyd med tv'en til de andre formålene uansett.

Spørsmålet om hvilken teknologi som passer best til å se på fotball/hockey samt action sekvenser med mye panorering er fremdeles ubesvart... Noen som kan komme med noen erfaringer eller i det minste teoretiske innspill? Jeg sliter veldig med å finne noe info om akkurat dette.

LCD's begrensninger kjenner jeg selvsagt fra pc-skjermer, selv om jeg synes sonys x serie virker som et akseptabelt alternativ. Den nye modellen har vel 100hz som forhåpentligvis hjelper endel? Noen som har oversikt over responstiden til de nye modellene?

SXRD skjermene har jeg ekstremt lite erfaring med annet enn at jeg har tittet på de i butikken med hd-kilder, noe jeg antar er svært misvisende i forhold til både sport og vanlige tv signaler. Dog jeg antar disse er omtrent som lcd, muligens med fordelen av lavere responstid, men med en potensiell ulempe i den såkalt SSE effekten..

Plasma er den teknologien som er vanskeligst å bli klok på.. Den har best responstid om jeg har forstått det riktig, men allikevel har den issues med action og panorering som jeg ikke har helt klart for meg hva skyldes. Leste en artikkel om 508XD hvor anmelderen skriver følgende: "..some people whose eyes are more sensitive to the temporal fluctuations of plasma cells might notice phosphor trails in high-contrast scenes. If you see these green/ yellow flashes all the time on other plasma televisions, it's very likely that you'll see it on the Pioneer PDP508XD too.."

This is all very confusing. Enhver input blir satt stor pris på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg verdens stødigste på engelsk, men jeg regner med at de nevnte dette med grønnt og gulhvit flimmer. Det er ikke så mange som er følsom for dette. Da er det flere som er svært følsom for "regnbue effekten" man ser på DLP projektorer. Det er mange som blir syke av å se på bildet etter bare noen minutter...

Ta deg en titt i nærmeste tv-forhandler som har noen 50" plasmaer, så ser du etter om du legger merke til noen ubehageligheter.

Du er bekymret for bildekvaliteten ved raske bevegelser og krevende panoreringer.
    Det trenger du ikke være med dette budsjettet, og modellene nevnt over.
    De fleste tv'er i øvre mellomklasse og oppover har gode paneler, men mange sliter med prosesseringen av bildene.

Pio's 508XD har noe av de beste bildebehandlingsprosessorene som noen gang har sittet i et tvapparat. Det samme gjelder Pana's og Sony's hi-end modeller.

PDP-LX508D glemte jeg å nevne. Takk til hercule, som husket den. Helt klart et spennende alternativ. Men det spørs når den blir tilgjengelig og til hvilken pris. Det samme gjelder forøvrig Pana's PZ750.

Bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Det er mange her på forumet med mye erfaring og kunnskap innenfor lyd og bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når Sony's kommende X3000 og 3500 serie kommer og hva spesifikasjonene vil være?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snublet over denne linken YouTube - Panasonic 42PX70 green ghosting .. Hvis dette er representativt for plasma tror jeg det alternativet utgår.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forvirringen er total.. Leste akkurat en review av den nye Sony LCDn på Exclusive: First Review of the Sony KDL-46XBR4 » HDGURU.Com .. Konklusjonen er basically "beste LCD hittil, men mye dårligere enn plasma"..

Gir opp jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX508D vs. 508XD ?

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Pioneer PDP-508XD.
    Den har ikke full HD, men klarer du å se forskjell på 768p og 1080p på en 50" på normal sitteavstand, da har du et umennesklig bra syn. Har ikke sett noen andre TV'er på markedet som kan måle seg med den. Pioneer 5000EX synes jeg ikke var i nærheten av å ha like bra bilde som 508. Spesielt sortnivået er langt bedre på 508.
    Har for gøy sett litt fotball i HD og det ser meget bra ut, nesten som 3D.
    Hei A.W.

Mener du at man må ha et umenneskelig godt syn for å se forskjell på LX508D og 508XD ?

Er i tvil om hvilke av disse to jeg skal kjøpe...

Bopp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •