Plasma vs LCD... Hvorfor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma vs LCD... Hvorfor?

har sittet å tenkt litt over dette...

føler att de fleste på dette forum mener att en plasma er best til tv titting..

men hvorfor i all verden sier 9 av 10 selgere av plasma/lcd att lcd er det beste??????

har selv plasma, mens 3 av mine kompiser har lcd litt pga pc tilkobling/refleksjoner.. synes faktisk att plasman har ett mye skarpere bilde...

vil jo tro att 95% av befolkningen ikke har behov for oppkobling mot pc..

noen som har formeninger om hvorfor lcd blir anbefalt av selgere??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort fortalt.
    En forhandler tjener mer på salg av LCD enn Plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Kort fortalt.
    En forhandler tjener mer på salg av LCD enn Plasma.
    LOL!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ett flott svar. Beste er at du syntes det var morsomt? Jeg skal ikke fortelle en vits da?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne ser det ut til at "verden" bare har bestemt seg for at LCD er best, uten helt å vite hva de snakker om. Det ser også ut som at "verden" mener at LCD er fremtiden, uten at de ser de relativt store begrensningene teknologien har kontra plasma. At flere LCD'er har større oppløsning enn de fleste plasmaer ser også ut til å være en grunn til dette. Oppløsning er noe som til de grader blir hypet opp, utan at det kommer frem at TV'er generelt er for små til å utnytte dette.

Fargene, sortnivået og bildet generelt på LCD'er tiltaler meg bare ikke. Jeg synes ikke det ser bra nok ut. Flere LCD'er ser imponerende ut på avstand, men kommer man innenfor normal sitteavstand legger man plutselig merke til begrensningene i teknologien.
    LCD selges vel i mindre størrelse enn plasma og er derfor enklere å selge til mannen i gata, vil jeg anta. Refleksjoner i skjermen og skremselspropaganda om innbrenning på plasmaer er vel også en meget stor grunn til at LCD anbefales. Og ting som har null/minimal betydning som f.eks full HD-oppløsning.

På en annen side er synes jeg det bare to produsenter at plasma som virkelig lager bra plasma-TV'er og det er Panasonic og Pioneer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk må kjøpe LCd til de blir grønne i trynet. Andre vet bedre, evt har bedre syn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok det rett og slett er plasmaskjermenes humpete start som har forårsaket dette. De første skjermene som kom brant fast logoer og slikt skremmer folk. Når Ola Nordmann først skal ta det store steget ut i TV verden, og han har hørt fra Per Nordmann at han hadde en fetter som hadde en plasma der alt gitt til ******* - da blir det slik

Men en annen sak kan jo være de fremskrittene LCD har hatt på teknologifronten i forhold til plasma. LCD er jo det som har tatt totalt over for CRT blandt PC-skjermer, og det er klart dette teknologispranget har blitt unyttet av TV-produsenter.

I tillegg til dette så har jo prisene på LCD rast nedover - bare se på tantung! Altså, nå kan folk kjøpe FLATSKJERM til 4300,- som atpåtil får 5`er på terninga! Det betyr jo at nærmest alle har råd til en, mens plasma henger etter, og klarer ikke konkurere på pris.

Det er mulig det kan komme en revolusjonerende teknologi til plasma som kan redde dens gode navn å rykte, men jeg tror det er for sent og at produsenter heller satser på den mer "safe", men muligens svakere LCD-teknologien.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at plastma er mindre "slitsomt" å se på ( jeg ser mye på tv )
    Ikke vitenskaplig men egen erfaring
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har søkt litt rundt om detta men finner ikkeno skikkelig svar.. hva er best hvis man skal koble til pc og bruke denne aktivt til filmer/tv serier osv? har selv inntrykk av lcd, men hadde vært fint med et svar før jeg kjøper meg tv imorra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •