panasonic px70 vs Toshiba 42C3000P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic px70 vs Toshiba 42C3000P

hei. jeg skal gå til innkjøp av en "rimelig" 42 tommer, prisen må være under 13-14 tusen.

Hadde egentli bestemt meg for px70 men stakk innom lefdal i fredrikstad og der hadde de bare 37 tommeren men skulle få inn 42 tommeren. Der ble jeg veldig skuffet over 37 tommeren når det gjalt bilde og det at det var utrolig mye refleksjoner på tvn.

Vet at lyset i butikken ikke er som hjemme men irriterer meg fort når det er for mye refleksjoner og tror dette kan bli et problem.

Det rare var at jeg fikk se toshiba sin 42c3000p stå der og den ble satt ned fra ca 17000 til 13000 når jeg var der og den hadde ingen refleksjoner og så faktisk ut som det var bedre svart nivå der.. selgeren anbefalte meg det tv pga refleksjonene på px70 og at plasma var på tur ut...

så da lurer jeg på om noen kan fortelle meg hvordan dere har det med px70 og om det er noen som vet noe om svart nivået til toshibaen i forhold til px70. har holdt av toshibaen men vet ikke om det er riktig tv for meg... ser mest film og tv og har analogt kabeltv fra get. vindu bak der tven skal stå og et litt høyt oppe på siden av tv... hjelp ønskes snarest..

takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg kan iaf si at jeg vet hvorfor han annbefaler deg LCD.
    Er der pengene ligger for dem. De tjener mer på salg av LCD.
    At plasma er på vei ut? o.0 Håper folk som sier det spiser i seg ordene etterhvert som de aldri faller ut.

Ellers vil jeg annbefale Sony sine nye LCD'r. De er gode.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bli veldig imponert om du finner noe med bedre sortnivå i den prisklassen enn PX70. Vel og merke etter at lys/kontrast er riktig innstilt, noe det sjelden er når du ser på apparatene i hylla.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpa 40" sony D3000 koster 13999 på elprice.. pruta lita får den for 13k .. god knall

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom elkjøp idag å så på den toshibaen og der hadde de de canal plus med fotballkamp stående på alle tvene... da så jeg hvor lurt jeg holdt på å bli... toshibaen hadde etterslep på ballen å spillerne og det var som en ring rundt spillerne med kornete pixler.. så på en annen plasma .. ikke px70 og den var bedre... så dro jeg til lefdal og fikk sjekket ut pxen sånn at jeg fikk stille litt opp og ned på instillingene.. og da ble jeg sikker... plasmaen er nok bedre en toshibaen og jeg holdt av panasonicen til jeg får stipendet... min brodern har nettopp kjøpt pv70 og er strålende fornøyd. sier det er litt reflekser men ikke mer en et vanlig tv og ikke irriterende... desuten er det jo vinter over 3/4 året ilandet vårt.. hehe... han har en ste sønn på 6 år som sitter å ser mye på cartoon..

han satt i flere timer å så på cartoon andre dagen de fikk tv og han sa det ikke var anntydning til innbrenning.... så da blir det panasonic på meg... hehe så fort lånekasse får fingern ut av....

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotballkamp er nok noe av det som avslører svakhetene til apparatene best. Animasjonsfilm derimot....
    hehe så fort lånekasse får fingern ut av....
    En god tv er helt klart et viktig ledd i en god utdannelse...

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånekassen sponser meg Pana 50PX70.Henter den på mandag hos Elprice til 18k.Et kupp må jeg si.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tunamgu
    Lånekassen sponser meg Pana 50PX70.Henter den på mandag hos Elprice til 18k.Et kupp må jeg si.

Hehe. Lånekassen skal også sponse meg med denne tven. Powerbuy til 16500 kr dersom flere melder seg på. Dersom ikke bestiller jeg den på elprice eller noe.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tunamgu
    Husker hva lånekassen sponset meg med da jeg gikk fagskolen for over tjue år siden. Alt i ett anlegg av det kjente merket "Eroica"

Verden går heldigvis frmover, og du får en knallgod TV, har 50PX70 selv, og er storfornøyd :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann alle sammen!

Jeg gikk til innkjøp av Toshiba 42X3030D i forrige uke, og er denne lik den tven dere misliker eller er det en annen modell?
    Det finnes 2 versjoner av den jeg kjøpte, en med og en uten dig.tuner, men alt annet er likt..
    Den med analog tuner het noe med 3000p til slutt..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter litt søking på nettet så er det vel enn viss forskjell på C og X serien?

var iaf denne tven jeg mente :
    42X3000PG - Komplett.no - Toshiba REGZA 42" LCD-TV 42X3000PG 1920x1080p, 6000:1, HDMI, HD-ready
    og denne har jeg :
    42X3030D - Komplett.no - Toshiba REGZA 42" LCD-TV 42X3030D 1920x1080p, 6000:1, HDMI, HD-ready

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den tven du har er nok full hd tv.. og som sagt når jeg var først å så på den var det nok bedre signaler en hva jeg selv har og tror nesten det var hd dvd eller noe... men jeg har som sagt analogt kabeltv og da tror jeg den c versjonen av det toshibaen iværtfall henger litt bak panasonicen... men ikke vet jeg for sikkert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •