Samsung PS42Q96 - Bildeproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS42Q96 - Bildeproblemer

Hei,

Jeg sliter med at spesielt ansikter blir dårlige når de er filmet på nært hold i dårlig lys, og da gjerne med litt rødskjær (Det ser ut som om jeg ser på et topografisk kart med "ringer" som skiller de forskjelige lysstyrkene i ansiktene). Det samme problemet sees også hvor det er en scene i tåke eller lignende også.

Merker også at det ser rart ut når personer beveger seg raskt på skjermen.

Jeg bruker "film"-modus til filmer, men har ikke forandret noen andre av instillingene (dynamisk kontrast, gamma, hvitbalanse, kantforbedring etc)

Er det noen som vet om dette problemet kan fikses, eller må jeg bare inbefinne meg med at TV'en ikke er bedre? Det er som sagt hudtoner som gir det største problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv litt mer om hvilke kilder du bruker, kabel-tv? Parabol? Gjelder det samme ved dvd spiller(billig spiller?)... hva slags kabler?

Dette er jo en forholdvis rimelig 50", så de som er kresne på bildekvalitet ville nok heller kjøpt seg en Pioneer f.eks.. Men med bedre kilde og evt. andre signalkabler(om du bruker 10 kr's scart hvertfall) så er det helt sikkert noe å hente. Kjøp/lån deg også en kalibrererings DVD så får du mer riktige farger og kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg ser dette både når jeg ser på kabel-tv og når jeg ser DVD. Har ikke undersøkt hvordan X-box 360'en min er, men dette skal jeg gjøre. Kabel-tv kommer gjennom vanlig antennekabel, mens DVD bruker scart. Ikke noen super dvd-spiller, men helt ok. Jeg antar dette har med tv'en å gjøre siden jeg ser det samme fra flere kilder, og håper at det kan løses ved hjelp av instillinger. Skal prøve å få tatt noen bilder som illustrerer problemet også.

Tv'en er forresten 42", ikke 50. Skulle gjerne hatt Pioneer, men prisen hadde litt å si for mitt valg av tv.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"alt for mye av alt"

Sitat Opprinnelig postet av PetterPetter
    Hei,

Jeg sliter med at spesielt ansikter blir dårlige når de er filmet på nært hold i dårlig lys, og da gjerne med litt rødskjær (Det ser ut som om jeg ser på et topografisk kart med "ringer" som skiller de forskjelige lysstyrkene i ansiktene). Det samme problemet sees også hvor det er en scene i tåke eller lignende også.

Merker også at det ser rart ut når personer beveger seg raskt på skjermen.

Jeg bruker "film"-modus til filmer, men har ikke forandret noen andre av instillingene (dynamisk kontrast, gamma, hvitbalanse, kantforbedring etc)

Er det noen som vet om dette problemet kan fikses, eller må jeg bare inbefinne meg med at TV'en ikke er bedre? Det er som sagt hudtoner som gir det største problemet.
    D jeg kan si deg anng endel av disse samsung apparatene,er at de er som regel utrolig dårlig innstilt fra fabrikk. D gjelder da kontrast og skarphet .Alt for mye av dette kan gi et bilde slik du beskriver,jeg hadde det samme selv på min samsung,men nå har jeg et tipp topp bilde!!Så jeg anbefaler deg og prøve deg litt frem anng dette.Mest sannsynlig vil du se innstillingene er mot toppen på samtlige innstillinger,og dette er ille gæli.Selv har jeg vært inne på servicemeny,n , NB!!!dette er ikke og anbefale for nybegynnere ,og du kan miste garantien!! Sjekk evt denne,meget bra innlegg anng dette tema!!

Nettavisen - Slik får du best bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •