Innstillinger Til Pdp-508xd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 205
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger Til Pdp-508xd

Hei alle sammen!!!

Tenkte å lage en egen tråd kun for innstillinger og diskusjoner rundt det å få det best mulige bilde på denne konge plasmaen

Dere som har kalibrert 508xd og har kommet til et godt resultat.
    Post innstillingene deres her,så kan vi sammenligne for å hjelpe hverandre til det beste resultatet..
    Ta gjerne med hvilken kilder den er kalibrert opp mot
    Og hvilken bildeinnstilling dere har endret(bruker,film,stadard osv...)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant disse innstillingene under en annen tråd,som er lagt ut av brukeren Frøy
    Har selv kopiert disse nå og er ganske fornøyd,så langt..
    Fler der ute som vil legge ut sine innstillinger og sammenligne/hjelpe hverandre frem til best mulig resultat???
    Man kan jo bare kopiere ut malen under og endre forskjellene og skrive kort kommentar hva det er kalibrert med/utstyret som er tilkoblet de foskjellige inngangene osv...

Det er alltid rom for forbedringer, så at de vil endres etter hvert er vel ikke helt usannsynlig. For å sette opp TV'en har jeg brukt DVE (PAL), DVE HD DVD med en Pioneer 868( HDMI og 576i ut) og Toshiba XE1 (HDMI og1080i ut).
    Jeg har vært forsiktig med kontrasten nå i innkjøringsperioden.
    Med DVE har man jo ikke mulighet til å sette fargetemperatur, så derfor har jeg tatt utgangspunkt i AV-alternativ "FILM" og fargetemperatur "LAV", som skal ha litt for mye rødt i seg(målt mellom 6250-6500k). Med noen små justeringer så er det iallefall litt mindre rødt, så inntil vi får noen avanserte målinger så får jeg klare meg med det.
    Valget mellom fargerom synes jeg var vanskelig, så jeg bruker de om hverandre etter hva jeg ser på. Fargerom 1 bruker jeg mye til film, sport og HD.
    Støyreduksjon har jeg holdt meg unna, for hos meg er det minimalt eller fraværende.
    Jeg vil råde alle som har en DVD spiller som kan gi ut 480/576i på HDMI å prøve dette. Sammenlign vs. progressive signaler og se. Jeg tror ikke at det er mange DVD spillere som kan måle seg med den jobben 508 gjør med DVD filmene dine.
    Bruker også disse innstillingene på Parabol(DB 7000 og Humax HDCI 2000) og synes jeg har et supert bilde her hos meg.

Meny > Alternativ
    Kjør-modus: 2 (100Hz) - bruk 1(75Hz) for PAL interlaced film - bruk 3(72Hz) for NTSC interlaced film, 1080p24 og 1080i film fra f.eks. HD-DVD.

Meny > Bilde

AV ALTERNATIV: FILM (Viktig)

Kontrast: 32 (42 blir maks)
    Lysstyrke: +1 (0 i mørkt rom)
    Farge: +5 (+6 i fargerom 2)
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0 (kan godt stilles en del lavere(-8,-9), men jeg liker litt skarpe bilder og synes dette går bra uten å generere mere støy)

Pro justering > PureCinema
    Film Modus: Av - bruk standard (eller jevn) for PAL interlaced film - bruk fremrykning(24fps) for NTSC interlaced film og 1080i film.
    Tekst Optimer: Av

Intelligent Inst.: Av

Bilde Detalj:
    DRE: Av
    Sort Nivå: Av
    ACL: Av
    Forstørrer Modus: 2
    Gamma: 2

Fargedetalj: Manuell (Hold knappen nede i 3 sek.)
    Farge Temp
    R høy -3
    G høy +2
    B høy +1
    R Lav -3
    G Lav +0
    B Lav +1

CTI: Av
    Fargekontroll:
    R 0
    Y 0
    G 0
    c +3 (+4 i fargerom 2)
    B 0
    M 0

Fargerom: 1 (eller 2, blir en smaksak)

Støyreduksjon SR:
    Alle satt til Av

Annet
    I-P modus 1 (2 ved film)

EDIT: Har endret fra fargerom 2 til 1.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-508XD er mye mulig verden beste skjerm akkurat nå. Den vil sikkert oppnå 10/10 poeng eller terningkast 6 i mange av verdens Hifi-blader i det kommende halvåret. Det store spørsmålet er imidlertid hvor mange vanlige brukere som faktisk får oppleve kvaliteten til denne skjermen. Etter å ha levd med 508XD i ca. en måned med flere hundre timers bruk, har vist seg at for min del, er dette den til nå vanskeligste skjermen å få kalibrert skikkelig. Her fremstår kalibreringen av ca. 10 tidligere flatskjermer som jeg har eid, som reneste plankekjøring. Så hvorfor det, egentlig?
    Jo, for det første har forholdet mellom primær - og sekundærfargene endret seg mye mer enn det jeg tidligere har opplevd (kan det være det nye fosforet?). Et noe overeksponert blåskjær gir et litt ”pågående” bilde som jeg per dags dato ikke har fått helt vekk. Dessuten (og det er kanskje det verste): Endringer av verdier på noen parametre får større konsekvenser for andre parametre enn det jeg er vant med, noe som gjør det hele litt preg av ”lotto” uten måleinnstrumenter. F.eks. vil en bestemt gamma-kurve passe best til Standard-modus, mens en annen gamma-kurve passer best til f.eks. Film-modus, Sport-modus osv. Endrer du fra fargerom 1 til 2, så er det ikke bare fargemetningen du endrer (slik det burde ha vært), men det får også konsekvenser for hvilke gamma-kurve som er passer. Og endring av f.eks. DRE får konsekvenser for skarpheten, brightness og kontrast.
    Noen ganger synes jeg at Pioneer har gjort det så vanskelig med denne skjermen, at jeg mistenker dem for bevisst å motivere til profesjonell ISF-kalibrering for å oppnå 6500k "spot on" eller for den saks skyld: 7000k, 7500 k (spot on-selvsagt). PC-skjermene mine (LCD) klarer dette fint, det samme gjør Panasonic, Loewe og Sony-skjermen som jeg har/har hatt, så hvorfor gjør ikke Pioneer det samme?

Vel. Det finnes utrolig mange kalibreringstips på nettet angående 508 (avsforum, AVforum UK, Min Hemmabio, AVforum DE), noe som tyder på at det er mange andre som sliter. Men her er noen innstilinger som kan brukes som et utgangspunkt. Mer nøyaktig verdier kommer senere i tråden.

Trykk MENY og velg BILDE
    Velg STANDARD (fungerer på alle innganger)
    Kontrast 36
    Brightness/sortnivå 0
    Farge +4
    Fargetone 0
    Skarphet -8

Gå deretter inn i PRO INNSTILLINGER:
    PURECINEMA
    Film modus: Av
    Tekst-forstørrelse: Av
    INTELLINGENT MODUS: Av

BILDEDETALJER
    Dre: Lav (viktig)
    Sortnivå: Av
    Acl: Av
    Forstørremodus: 2 (viktig)
    Gamma: 1 (viktig)

FARGEDETALJER:
    Fargetemp: MellomLav
    Fargekontroll: ”0” på alt
    Fargerom: 2 (viktig!)

STØYREDUKSJON
    3DNR: Lav
    Field NT: Av
    Block NR: Av
    Mosquito NR: Av

DIVERSE:
    I/P: 1

ALTERNATIVER:
    Drive Mode: 2

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen,

Takker for innstillingene.

Har du noen tips for min HTPC? Kjører i PC mode via DVI->HDMI. Her har man jo svært få innstillingsmuligheter, kun kontrast og RGB justering... Med +5 på alle tre fargene blir det veldig mye farger. Og skal man her også senke blåfargen en god del?

Og samme med min XBOX 360, den går via VGA og her er det like lite innstillinger som min HTPC.

Testet innstillingene på SD-DVD som skaleres opp til 720P, det ble bra. Men er ikke kontrast 46 litt voldsomt? Synes det ble veldig lyst.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen tips for min HTPC? Kjører i PC mode via DVI->HDMI. Her har man jo svært få innstillingsmuligheter, kun kontrast og RGB justering... Med +5 på alle tre fargene blir det veldig mye farger. Og skal man her også senke blåfargen en god del?
    Husk å bruke fargrom 2. Har du satt den på 1, bli fargene alt for mettet.

Testet innstillingene på SD-DVD som skaleres opp til 720P, det ble bra. Men er ikke kontrast 46 litt voldsomt? Synes det ble veldig lyst.
    Tja. Kontrasten på 46 er kun i Standard-modus. Andre moduser gir behov for andre (og stort sett lavere) kontrast. Du får prøvde deg frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Disse valgene forsvinner når man kjører i PC mode så vidt jeg kan skjønne, man kan ikke justere noenting...

Tja. Kontrasten på 46 er kun i Standard-modus. Andre moduser gir behov for andre (og stort sett lavere) kontrast. Du får prøvde deg frem.
    Det skal jeg gjøre!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruker du disse innstillingene på alle inngangene?
    Jeg har selv Get digital tv på inngang 1,dv-989 på inngang 3 og playstation 3 på inngang 4

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG! Nå har jeg vært så lei av "synsing" på kalibreringsverdier på 508XD, at jeg likegodt kjøpte meg måleutstyr. Da ble bildet akkurat som jeg ville ha det, uten at noen av fargene stikker av eller at bildet blir pågående.

Denne gangen har det vært viktig å kalibrere "bruker"-modus , slik at verdivalgene kan stilles inn individuelt på hver inngang. Legg altså merke til at de verdiene som er oppgitt nedefor IKKE uten videre kan brukes i andre modus (standard, sport, film pga. ulik gråskala, gamma m.m.) eller på HDMI-inngangen. Her er de analoge inngangene scart (RGB), s-video, komponent (dvd, satelitt-tuner, video o.s.v.) som gjelder. Innstilinger for HDMI o.l. kommer senere.

Trykk MENY og velg BILDE
    Velg BRUKER (verdiene MÅ skrives inn på hver enkelt inngang)

Kontrast 24 (satelitt, 27 på dvd)
    Brightness/sortnivå 0
    Farge -6
    Fargetone 0
    Skarphet -8

Gå deretter inn i PRO INNSTILLINGER:

PURECINEMA
    Film modus: Av
    Tekst-forstørrelse: Av

INTELLINGENT MODUS: Av

BILDEDETALJER
    Dre: Lav (viktig)
    Sortnivå: Av
    Forstørremodus: 2 (viktig)
    Gamma: 1 (viktig)

FARGEDETALJER:
    Fargetemp: Manuell
    R +4
    G 0
    B -2
    R +1
    G 0
    B -1

FARGEKONTROLL:
    R +3
    Y +5
    G +2
    C 0
    B 0
    M -3

Fargerom: 1 (Meget viktig!)

STØYREDUKSJON
    3DNR: Av/Lav
    Field NT: Av
    Block NR: Av
    Mosquito NR: Av

DIVERSE:
    I/P: 1

Tips: Hos meg blir bildet litt bedre ved å skru av Orbiter. Men det gjøres i så fall på eget ansvar (skal hindre innbrenning).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J Haugen,

Takker for at du deler innstillingene med oss. Jeg har ingen kilder som ikke bruker HDMI etter at jeg får receiveren min.

Til og med min vanlige DVD-spiller bruker HDMI som sender ut et 720p-bilde. Er de innstillingene du kom med nå kun for analoge kilder? Har du en innstilling for digitale også?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Fant disse innstillingene under en annen tråd,som er lagt ut av brukeren Frøy
    EDIT: Har rettet på og oppdatert innstillingene etter kalibreringer jeg har gjort senere i tråden.
    Meny > Alternativ
    Kjør-modus: 2 (100Hz) (Brukes for vanlig interlaced video klider(TV) og progressive bilder) - bruk 1(75Hz) for PAL interlaced film - bruk 3(72Hz) for NTSC interlaced film, 1080p24 og 1080i film fra f.eks. HD-DVD.

AV ALTERNATIV: FILM (Viktig)

Kontrast: 39 (gir maks dynamikk, skru ned i mørke rom hvis du blir blendet:-))
    Lysstyrke: 0
    Farge: 0 (-2 mest riktig, opp til rundt +6 kompenserer litt i rød. Velg selv...)
    Fargetone: 0
    Skarphet: -9 (still etter smak/kalibrering)

Pro justering > PureCinema
    Film Modus: Av - bruk standard (eller jevn) for PAL interlaced film - bruk fremrykning(24fps) for NTSC interlaced film, 1080i film og 1080p24 film(hvis mulig. Har ikke fått testet om denne er aktivert ved1080p24 ennå).
    Tekst Optimer: Av

Intelligent Inst.: Av

Bilde Detalj:
    DRE: Av
    Sort Nivå: Av
    Forstørrer Modus: 2
    Gamma: 2

Fargedetalj: Manuell (Hold knappen nede i 3 sek.)

Farge Temp 6500K
    R høy +5
    G høy -6
    B høy +5
    R Lav -2
    G Lav 0
    B Lav -2

litt blåere 6500K fargtemp
    R høy +4
    G høy -6
    B høy +4
    R Lav -2
    G Lav 0
    B Lav -1

Fargekontroll:
    PAL:
    R 0
    Y 0
    G +5
    C 0
    B 0
    M 0

REC 709/601
    R 0
    Y 0
    G -4
    C 0
    B 0
    M -1

Fargerom: 2

Støyreduksjon SR:

Alle satt til Av

Annet
    I-P modus 2 (1 ved film)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre her ute som er fornøyd med kalibreringen sin??
    Hvis noen her på forumet har hatt en Isf kalibrering på denne skjermen,hadde det vært knall hvis man kunne legge resultatene ut i denne tråden..

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle hatt en slik en SpyderTV PRO™ 2007: Datacolor SpyderTV PRO 2007 - ColorVision > Because Color Matters. Etter hva jeg har lest og forstått(på AVS Forum) så støtter den automatisert kalibrering av Pioneerskjermer med ISF alternativet via Direct Connect(RS-232 port). Dvs. den "snakker" direkte med tv'en, kalibrerer og aktiverer ISF dag og natt innstillingene. Eneste man må gjøre er å bytte testmaterialet/bilde når man blir bedt om det. Blir sikkert kostbar her til lands hvis den noen gang kommer hit. Koster 1200$...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På AVForums fant jeg endelig noen som har kalibrert 508XD og truffet D65 perfekt etter hva han sier.
    The HDMI settings are perfect D65, the others track the HDMI setting as close posible we found differences between sources using scart. There are 2 scart settings, try them both but the Sky one works for Sky SD.
    Denne kalibreringen er gjort via HDMI og AV SELECTION ***MOVIE***.
    Man kan justere skarphet og fargemetning etter smak/egen kalibrering, men ikke røre hverken fargetemeratur eller fargekontroll.
    Finnes også flere innstillinger der for scart o.l.
    Poster HDMI innstillingene her jeg:
    ************************************************** *********************************************
    These settings should be applied to the letter, you can adjust sharpness and saturation to suit but don't alter colour temp or colour mangement away from the settings below.
    ************************************************** *********************************************

For SKY HD, PS3, Blue Ray or HD/DVD (BLUE RAY, PS3 OR HD/DVD YOU NEED TO ADJUST PURE CINEMA)
    (SKY HD SET PURE CINEMA TO OFF)

AV SELECTION ***MOVIE***

CONTRAST 30
    BRIGHTNESS 0
    COLOUR -2
    TINT +2 Towards Green
    SHARPNESS -15

PRO ADJUST > PURE CINEMA
    FILM MODE OFF (BLUE RAY/HD DVD Smooth or Advanced)
    TEXT OPTIMISATION OFF

INTELIGENT MODE OFF

PICTURE DETAIL
    DRE OFF (Low if you prefer)
    BLACK LEVEL OFF
    ACL OFF
    ENHANCER MODE 2 (1 if you prefer)
    GAMMA 2

COLOUR DETAIL MANUAL (HOLD ENTER FOR 3 SECS)
    COLOUR TEMP
    R High -2
    G High 0
    B High +2
    R Low -1
    G Low 0
    B Low -1

CTI OFF
    COLOUR MANAGEMENT
    R 0
    Y 0
    G 0
    c 0
    B 0
    M -7

COLOUR SPACE 1

If you're using a PS3 via HDMI with this TV, there is a bug that will destroy shadow and highlight details if you have "RGB Full Range" enabled in the PS3's display settings. I won't go into the technical details as to why, but to set up your PS3 properly with this TV, you should go to:

1: Settings > Display Settings > RGB Full Range (HDMI) set it to "Full"

2: Settings > BD/DVD Settings > BD/DVD Video Output Format (HDMI) and change it to "RGB"

3: TV Menu > Option > HDMI Input > Video and change it from "Auto" to "Colour-4"

After a second or two, you should see the image change to a lower contrast, and far more accurate image.

NOISE REDUCTION
    Field NR OFF
    All others OFF

OTHERS
    IP MODE 1

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    På AVForums fant jeg endelig noen som har kalibrert 508XD og truffet D65 perfekt etter hva han sier.

Denne kalibreringen er gjort via HDMI og AV SELECTION ***MOVIE***.
    Man kan justere skarphet og fargemetning etter smak/egen kalibrering, men ikke røre hverken fargetemeratur eller fargekontroll.
    Finnes også flere innstillinger der for scart o.l.
    Poster HDMI innstillingene her jeg:
    Skal prøve dette!
    Med tv-titting med hd-dekoder, gjelder denne da også?
    Kanskje dumt spørsmål??:?

Kan du legge ut innstillingene for scart også?
    Gjerne komponent også hvis det står noe om det.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Skal prøve dette!
    Med tv-titting med hd-dekoder, gjelder denne da også?
    Kanskje dumt spørsmål??:?

Kan du legge ut innstillingene for scart også?
    Gjerne komponent også hvis det står noe om det.
    Gjelder iallefall for hd-kanalene. Kan sikkert brukes til de andre kanalene også så lenge det er via HDMI.
    Poster linken jeg, så kan du laste de ned de innstillingene som du vil ha.
    Pioneer 8G Owners Thread - AVForums

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Gjelder iallefall for hd-kanalene. Kan sikkert brukes til de andre kanalene også så lenge det er via HDMI.
    Poster linken jeg, så kan du laste de ned de innstillingene som du vil ha.
    Pioneer 8G Owners Thread - AVForums
    Ok. Takk for info!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som vi også må ta disse innstillingene med en klype salt... Etter å ha lest gjennom en del av den overnente tråden kan jeg ikke se de har brukt noe måleverktøy for å komme fram til de innstillingene. De har vel mer eller mindre brukt samme metode som meg selv. Fargetemperaturen ser ok ut, men fargene(farge, fargetone, fargekontroll) får iallefall ikke jeg til å stemme med RGB fargefilter her hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Disse HDMI-innstillingene er ubruklige for min del. Jeg får snart hente frem måleutstyret igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kalibrert denne modellen opp mot Playstation 3?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Disse HDMI-innstillingene er ubruklige for min del. Jeg får snart hente frem måleutstyret igjen.
    Venter spent på dine resultater på hdmi inngangene

Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •