Innstillinger Til Pdp-508xd - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 205
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Som tidligere Hifi-skribent har jeg ennå ikke kommet bort fra "uvanen" ved å bytte flatskjermer flere ganger i året. Nå er det Panasonic PZ850 og den tilhørende proff-varianten som gjelder......

Om ikke lenge vil du savne din 508xd og bytte tilbake

Takk så mye for dine kunnskaper og innstillinger du har hatt i denne tråden

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Som tidligere Hifi-skribent har jeg ennå ikke kommet bort fra "uvanen" ved å bytte flatskjermer flere ganger i året. Nå er det Panasonic PZ850 og den tilhørende proff-varianten som gjelder......
    following their very highly regarded 750 series plasma with a PZ850 series. Since the 750 was king for awhile (pre Pioneer Kuro), we can expect great things from the 850. The biggest change is the introduction of an IPTV system, which will stream content like the YouTube (maybe) they demoed at the keynote. The set has an improved contrast ratio of 30,000:1 (1,000,000:1 dynamic), 24p support, an SD card slot that can playback even H.264 AVCHD high def movies, increased panel light efficiency for 50% less power usage, and 4 HDMI ports. The Catch: May not be good enough to beat those Pioneer Kuro.

HDTVs: Panasonic Viera TH-46PZ850 TH-50PZ850 TH-58PZ850 TH-65PZ850 Flagship Plasmas
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Tror faktisk at Pioneer-skjermene varierer ganske mye når det kommer til kalibrering. Med de D65 innstillingene ”hemmabio” har målt seg fram til så trenger ikke jeg en probe engang for å se at det er alt for mye grønt i fargetempraturen på min skjerm. Med disse innstillingene får bildet på min 508 et skikkelig grønnskjær i seg som også påvirker fargene. Min 508 har også grønnskjær(for mye grønt) i de forhåndsdefinerte fargetemperaturene.
    Hei Frøy!
    Har du endret innstillingene du la ut her for en stund tilbake siden?
    Hvis du har det,er det knall om du kunne endret de/lagt de ut på nytt så vi alle kan teste frem å tilbake i jakten på det perfekte bildet

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5080xa

Kan disse innstillingene som er lagt ut her til 508xd også brukes til 5080xa med samme resultat?

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan disse innstillingene som er lagt ut her til 508xd også brukes til 5080xa med samme resultat?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianP
    Hvis du leser en side tilbake ser du at jeg har spurt om det samme:

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av poppiuz
    Skal testes så fort jeg er ferdig å kjøre i filmmodus.. Antar det ikke vil være noen nevneverdig forskjell på 508 og 5080?
    - Minimalt, isåfall.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har tatt en proff kalibrering fra Bjørn Hegelstad??
    Evt hvordan ble dette i forhold til de beste tipsene her inne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Bra bilde

Takker Frøy og Haugen for instillinger i film modus! Ble knallbra på min nye Pioneer 5080XA, så der var det spørsmålet besvart.

Over til et annet spørsmål, er det sånn at jeg bør kjøre inn Tv'en i film modus, eller kan jeg gå rett på Haugens bruker innstillinger?

Da tenker jeg altså på fare for innbrenning!

Tor81

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har tatt en proff kalibrering fra Bjørn Hegelstad??
    Evt hvordan ble dette i forhold til de beste tipsene her inne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man får skjermen til å kjøre 100 Hz fra htpc? Man mister jo alle innstillingsmuligheter i det man kobler en pc til skjermen...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt utenfor tråden men alikevel :-D
    Fikk endelig rotet meg til og hente sidehøytalerene 508'n,kjøpte de egentlig med tanke på ett senere salg og skulle legge dem på loftet sammen med bordstativet.
    Nå er jeg ganske skeptisk til TV høytalere men jeg fikk lyst til og teste dem.
    508 ble BRED ! men lyden mann,jøssenam det ble jo riktig så bra,kan med stor sikkerhet si at det er den beste lyden jeg har hørt på en TV noensinne
    Så foreløpig blir de sittende om ikke annet for og spare anlegget litt :-D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Loffen68

Du har jo LX508D
    Jeg sitter på gjerdet fremdeles, har begynnt og vente på de nye Panna, men jeg føller med på AVS forum, de har jo fått PZ85 "Over there" men jeg ser ikke noe wowha eller noe sånt, tvertimot så sier mange at Kuro ruler fremdeles. Derfor lurer jeg på og slå til på en LX508, nå når prisen har kommet litt ned.
    Hva er din erfaring med LX508, er det et smart move eller?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Rolle

Jeg vet ikke hvordan PZ85 er og jeg har ikke sjekket opp andre TVr etter at 508n kom i hus kanske enkelt fordi jeg har vært fornøyd med den,den blir brukt til alt fra satelitt og spill til litt PC bruk og det har aldri vært noen problemer.
    Jeg vurderte og bytte til 9nde generasjon når alle ryktene kom om at det skulle bli den siste Pioneer plamsmaen men nå venter jeg på 10nde generasjon(Høsten 09) ganske enkelt fordi jeg tror at forskjellene vil bli for små til og forsvare pristapet og siden jeg er så godt fornøyd med LX508Dn :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som føler man må justeren mye på innstillingene for de som hadde get pvr boks koblet opp til denne skjermen som nå har byttet til get hd pvr?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrerte 508`en min først med DVE og mine egne øyne. Ble ganske bra. Prøvde D65 innstillingene til Haugen, men i likhet med andre opplevde jeg at hvitt ble "møkkete". Generelt var bildet også for varmt for min smak.... subjektivt selvfølgelig - jeg har ikke noe måleutstyr. Gikk fort tilbake til mine egne innstillinger som jeg syntes ga et mer nøytralt bilde.

Prøvde senere D75, og det var IMO mye bedre enn D65 innstillingene. Hvitt er nærmere hvitt, og fargene ser langt mer nøytrale ut. Ift. mine egne innstillinger er det nok enda mer fargenøytralt. Sortnivået er også en smule bedre, men generelt er hele bildet litt mørkere, så jeg taper litt av spruten i bildet. Kun merkbart på dagtid, på kveldstid er det først og fremst sortnivå som gjelder uansett. Mulig jeg kommer til å gjøre noen mindre endringer for å bildet minimalt varmere enn D75, og få en smule mer saturation. Skal la disse innstillingene sitte litt først, de er veldig bra, spesielt i et mørkt rom.

De fleste innstillingene bortsett fra fargejustering var mer eller mindre like som mine, så de blir. Skarphet og noise-reduction justerer jeg ift. kilde om jeg er i humør.

Takk til Haugen for å ta seg tid til å legge ut sine innstillinger. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kalibrerte 508`en min først med DVE og mine egne øyne. Ble ganske bra. Prøvde D65 innstillingene til Haugen, men i likhet med andre opplevde jeg at hvitt ble "møkkete". Generelt var bildet også for varmt for min smak.... subjektivt selvfølgelig - jeg har ikke noe måleutstyr. Gikk fort tilbake til mine egne innstillinger som jeg syntes ga et mer nøytralt bilde.

Prøvde senere D75, og det var IMO mye bedre enn D65 innstillingene. Hvitt er nærmere hvitt, og fargene ser langt mer nøytrale ut. Ift. mine egne innstillinger er det nok enda mer fargenøytralt. Sortnivået er også en smule bedre, men generelt er hele bildet litt mørkere, så jeg taper litt av spruten i bildet. Kun merkbart på dagtid, på kveldstid er det først og fremst sortnivå som gjelder uansett. Mulig jeg kommer til å gjøre noen mindre endringer for å bildet minimalt varmere enn D75, og få en smule mer saturation. Skal la disse innstillingene sitte litt først, de er veldig bra, spesielt i et mørkt rom.

Takk til Haugen for å ta seg tid til å legge ut sine innstillinger. :-D
    Bruker J.Haugen sine D 65 innstillinger til alle mine innganger.
    Mener D 75 innstillingene han la ut var ment som analog tilkobling(scart,komponent,osv)
    Har et veldig bra bilde,eneste jeg ikke har blitt helt fornøyd med er hvit fargen.Denne er ofte litt gromsete/kremgul.
    Har selv kalibrert meg helt bort på å prøve å finne den perfekte hvit fargen så har beholdt de samme innstillingene

Noen som har noen triks for å få det perfekt hvit?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har lest igjennom denne tråden og mye av den andre vedrørende den "nye" 8 generasjonen.
    Kan man begynne å stille inn disse verdiene som er satt her i tråden med engang man har innstalert tv'en?, mener å ha lest en plass at hvis man skal gå for "proff kalibreringen" at man må bruke tv'en en stund først, gjelder dette ved bruk av andre settinger også?
    Grunn til spørsmål er at ny tv 508xd er kommet hjem, men selv er jeg offshore og noen montering blir det ikke før i slutten av neste uke.

Mvh
    Geir

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen der ute som har tatt en proff kalibrering av denne skjermen?
    Og hvis,er det verdt det?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på ta en proff kalibrering av denne skjermen?
    Via kalibrerings kongen,Bjørn Hegelstad
    Er det verdt det?

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pdp-lx5080d

Noen som vet hvordan innstillingene til J.Haugen vil fungere på LX5080D??
    Eventuellt om det finnes lignende innstillinger til den TVen?

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •