Innstillinger Til Pdp-508xd - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 205
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har tydeligvis ikke greie på hva dem snakker om. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen og Frøy....
    Kan dere la oss vente lenger på de nye innstillingene deres?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min D65 innstiling for et mørkt kinorom, hovedsakelig via komponent og HDMI (lys stue vil sannsynligvis kreve høyere kontrast/brightness):

Trykk MENY og velg BILDE
    Velg BRUKER /USER (må stilles inn på alle inngangene)
    Kontrast 37
    Brightness/sortnivå -2
    Farge +6 (smak avgjør -uavhengig av "rett" eller "galt" i forhold til D65)
    Fargetone 0
    Skarphet -5

Gå deretter inn i PRO INNSTILLINGER:

PURECINEMA
    Film modus: Av
    Tekst-forstørrelse: Av

INTELLINGENT MODUS: Av

BILDEDETALJER
    Dre: Lav (viktig)
    Sortnivå: Av
    Acl: Av
    Forstørremodus: 1 (viktig)
    Gamma: 1

FARGEDETALJER:
    Fargetemp: Manuell
    R +3
    G 0
    B -12
    R 5
    G 4
    B 1

CTI: Av
    Fargekontroll: ”0” på alt
    Fargerom/Gamut: 2 (viktig!)

STØYREDUKSJON
    3DNR: Lav
    Field NT: Av
    Block NR: Av
    Mosquito NR: Av

DIVERSE:
    I/P: 2

ALTERNATIVER:
    Drive Mode: 2 (komponent), Drive Mode 3 på HDMI
    Dessverre var ikke noen spydere eller eye-one display måleapparater i prisklassen 1-4000 i stand til å måle riktig. Disse innstillingene er derfor fremkommet ved hjelp av proff-apparatur lånt av en kollega i NRK. Jeg gjør oppmerksom at dette resulterte i 100% samme verdier som ”hemmabio” kom frem til i sine målinger av 508 i Sverige. Jeg vil derfor tro (om ikke min skjerm avviker mye fra fabrikk-spesifikasjonene til Pioneer) at disse bør passe til andre skjermer. Men dere kan vel gi meg en tilbakemelding!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, J.Haugen ! :-D

Jeg ser at gamma er satt til 3 i den artikkelen i hemmabio som du (sannsynlivis) referer til:
    http://www.hemmabiotidningen.se/veck...kel/2007_3.pdf

Du har satt gamma til 1. Hvorfor blir dette forskjellig ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knall bra J.Haugen!
    Under limte jeg inn hemmabio sine resultater siden du ref at de var like
    Ser her at de har to knepp mindre på både kontrast og farge
    Og at de har valgt dre av,mens du har satt den til lav

Innstillingene skal testes ut fremover :razz:

AV-alternativ: Användare
    Kontrast: 35
    Ljusstyrka: -2
    Färg: +4
    Färgton: 0
    Skärpa: -5
    Gamma: 3
    DRE-bild: Av
    Färgutrymme: 2
    Färgtemp: Manuell
    R-hög: +3
    G-hög: 0
    B-hög: -12
    R-läg: +5
    G-låg: +4
    B-låg: +1
    Övrigt: Av eller orörd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at gamma er satt til 3 i den artikkelen i hemmabio som du refererer til. Du har satt gamma til 1. Hvorfor blir dette forskjellig?
    Jo, gammakurve 3 (1.7) blir feil i min stue. Bildet blir kort og godt for pågående/lyst, og da har jeg valgt en mørkere gamma-kurve. MEN; dersom du har apparatet i en godt opplyst stue, så bør 3 kunne brukes. Prøv deg fram.

Ser her at de har to knepp mindre på både kontrast og farge
    Og at de har valgt dre av,mens du har satt den til lav.
    Det riktige er vel at jeg faktisk bruker kontrast på 35 på satelitt-tuneren (via scart), mens kontrast på 37 på dvd-spilleren fordi Drive Mode 3 (HDMI) gjør bildet mørkere (blacker than black). Altså en kompensasjon. Så jeg kunne vel likegodt ha satt 35......

Jeg bruker nok også enda et hakk kraftigere farge på dvd enn det som er oppgitt her, men det er uansett smak og behag som til syvende og sist avgjør.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    I kveld skjedde noe merkelig her på 508XD'en. Satt og lekte litt med noen innstillinger i menyene på vanlige TV-sendinger (analog kabel, tilkoblet i antenneinntaket..), og plutselig dukket det opp en ISF-logo når jeg førte markøren over "pro-justeringer". Logoen dukket opp over der valgte AV-alternativ står, for mitt vedkommende "bruker". Når jeg fjernet markøren fra pro-justeringer forsvant logoen over "bruker" igjen. Prøvde dette frem og tilbake, samme fenomen..

Jeg gikk mellom menyene for å se om det hadde dukket opp noen flere justeringsmuligheter eller nye menyer, men alt var som før.

MERKELIG??

Noen andre som har vært borti det samme?

Tenkte jeg kanskje hadde fått aktivert noe hemmelige ISF-justeringsgreier her uten at jeg var klar over det
    Denne gangen hadde jeg kamera for hånden!! Tolk selv:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, Alex. Den har jeg aldri sett på min skjerm.

@Haugen

Takker for innstillingene. Prøvde dem ut i går og syns det ser meget godt ut. Valgte å ikke dytte Bhigh ned så mye som du anbefaler, hos meg ble det for rødt da (kan skyldes signalforskjell ut fra dekoder, for eksempel; eller også bare personlig preferanse.)

Ellers er det et bilde med god tegning, dybde, ingen artefakter, hurtig respons (alt er jo slått av når det gjelder tilleggs billedbehandling). Nice.

Og det du skriver om Gamma er helt riktig. Mitt av-rom har helt mørke vegger, og jeg foretrekker Gamma 1, sikkert av den grunn.

(Er "redd" det ble to nye Kuro kunder i helgen. Hadde venner over for å se på tennis-finalen, og de hadde aldri sett klarere bilde, og tydeligere ball. Godt demo-materiale.)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sende en mail til pioneer norge med dette bildet og høre hva de mener om saken!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett akkurat det samme på min LX508D, med helt andre innstillinger. Tror ikke det har noe med at du har truffet på ISF-kalibreringen.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet disse nye innstillingene til j.haugen..
    Både til digital tv(scart) og til dvd og blu-ray tilkoblet hdmi-inngangene.
    (se utstyrsliste av sinatur)

Syntes hvit har litt problemer og bli ordentlig hvit..Blir liksom litt gromsete kremgult..Dette gjelder kun digital tv fra Get,så problemet ligger vel i dekoderen.
    Men svart er det beste og nærmeste svart jeg har sett..
    Bildene er veldig naturtro med flotte farger..
    Syntes det er mye mer smell i fargene dine nå j.haugen,en de du la ut før..
    Disse innstillingene syntes jeg er de beste jeg hittil har testet og jeg har testet endel

Det eneste jeg syntes er litt rart,er at alt av bilde/støy funksjoner er slått av og at dette fungerer tydeligvis best..
    Siden Pioneer ingenørene tydeligvis har jobbet en del med disse innstillingene,er det rart de ikke gjør bildet noe bedre.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig bra innstillinger, J Haugen! For meg fungerer disse på alle inngangene, med litt småjusteringer. Flott!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal testes så fort jeg er ferdig å kjøre i filmmodus.. Antar det ikke vil være noen nevneverdig forskjell på 508 og 5080?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Skal testes så fort jeg er ferdig å kjøre i filmmodus.. Antar det ikke vil være noen nevneverdig forskjell på 508 og 5080?
    Minimalt, isåfall.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken innstillinger er det som passer best fra Playstation 3 til disse innstillingen j.haugen har lagt ut??
    Noen som har noen gode tips?

Fks under menyen skjerminnstilling...

Kryssfarge reduksjonsfilter: Av eller på?
    RGB Full Range: Full eller begrenset?
    Y Pb/Cb Pr/Cr Super hvit: På eller av?

Under Bd/Dvd innstilling..

Bd/dvd Video Output format: Automatisk,Rgb eller Y Pb/Cb Pr/Cr ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min siste D75 brukerinnstilinger for bruk i forholdsvis mørkt/dust lokale til Scart (VCR/PVR/TUNER). Hensikten med å bruke D75 fremfor D65 er følgende: D65 som er tv/film-standarden som de fleste produsenter forholder seg til, gir et litt ”varmt” bildet som særlig avspeiler omgivelsene rundt ekvator og forholdene her nord på sommerstid. De som har vært i ørkenen i Afrika eller ved Middelhavet en varm sommerdag, skjønner nok hva det dreier seg om. Men vinterstid her nord, med snøslaps og is, kan en fargetemperatur på D75 gi en tilnærmet like god avspeiling av virkeligheten, slik du ser den utenfor stuevinduet. Så her kommer et alternativ for de vil ha et kjøligere bilde. Her har jeg valgt å ikke kalibrere, selv om 508 gir litt for høy fargetemperatur fra 0-20/30 IRE og oversaturert grønt (men som dempes mye på D75 i forhold til D65):

Trykk MENY og velg BILDE

Velg FILM (gjelder for alle inngangene)

Kontrast 36
    Brightness/sortnivå 1
    Farge +6 (valgfritt)
    Fargetone 0
    Skarphet -3

Gå deretter inn i PRO INNSTILLINGER:

PURECINEMA
    Film modus: Av
    Tekst-forstørrelse: Av

INTELLINGENT MODUS: Av

BILDEDETALJER
    Dre: Lav (viktig)
    Sortnivå: Av
    Acl: Av
    Forstørremodus: 1 (viktig)
    Gamma: 1

FARGEDETALJER:
    Fargetemp: Mellomlav (7500 kelvin)
    (NB: velger du fargetemeratur "lav" = 6500 kelvin, så krever den gammakurve 2)

CTI: Av
    Fargekontroll: ”0” på alt
    Fargerom/Gamut: 2 (viktig!)

STØYREDUKSJON
    3DNR: Lav
    Field NT: Av
    Block NR: Av
    Mosquito NR: Av

DIVERSE:
    I/P: 2

ALTERNATIVER:
    Drive Mode: 2

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dessverre var ikke noen spydere eller eye-one display måleapparater i prisklassen 1-4000 i stand til å måle riktig. Disse innstillingene er derfor fremkommet ved hjelp av proff-apparatur lånt av en kollega i NRK. Jeg gjør oppmerksom at dette resulterte i 100% samme verdier som ”hemmabio” kom frem til i sine målinger av 508 i Sverige. Jeg vil derfor tro (om ikke min skjerm avviker mye fra fabrikk-spesifikasjonene til Pioneer) at disse bør passe til andre skjermer. Men dere kan vel gi meg en tilbakemelding!
    Jeg er iallefall veldig fornøyd med de målinger og resultater jeg får med eye-one display, HCFR og GetGray. Bruker min til projektor(W10000), 508XD og diverse LCD. Er ganske sikker på at eye-one display proben ikke måler så feil som det du sier. Greit at den ikke har målt helt korrekt på plasmaskjermer fordi den først og fremst har blitt kalibrert for projektorer og LCD, men at den har målt så ille feil på plasmaer er ikke tilfelle. Uansett så er denne "lille" feilmålingen på plasma korrigert nå i den nyeste utgaven av HCFR.
    The most evident gain in accuracy concerns Eye One Display 2 used to measure plasma screens. It was an issue in V1.22 we corrected in the new release. We also found a very subtle accuracy problem, in some particular conditions. Something so tiny nobody noticed that before. Something which couldn't make your measures wrong, but in an intellectual way, it was not perfectly satisfying.
    Tror faktisk at Pioneer-skjermene varierer ganske mye når det kommer til kalibrering. Med de D65 innstillingene ”hemmabio” har målt seg fram til så trenger ikke jeg en probe engang for å se at det er alt for mye grønt i fargetempraturen på min skjerm. Med disse innstillingene får bildet på min 508 et skikkelig grønnskjær i seg som også påvirker fargene. Min 508 har også grønnskjær(for mye grønt) i de forhåndsdefinerte fargetemperaturene.
    Jeg kjøpte min 508XD ganske tidlig så det er kanskje derfor min har denne karakteristikken. Nyere utgaver er kanskje bedre kalibrert "out of the box" hva vet jeg, men jeg må iallefall korrigere en god del for å få fargetemperaturen riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er iallefall veldig fornøyd med de målinger og resultater jeg får med eye-one display, HCFR og GetGray. Bruker min til projektor(W10000), 508XD og diverse LCD. Er ganske sikker på at eye-one display proben ikke måler så feil som det du sier. Greit at den ikke har målt helt korrekt på plasmaskjermer fordi den først og fremst har blitt kalibrert for projektorer og LCD, men at den har målt så ille feil på plasmaer er ikke tilfelle. Uansett så er denne "lille" feilmålingen på plasma korrigert nå i den nyeste utgaven av HCFR.
    Det er flott at du er fornøyd med dine brukerinnstillinger. Men det som gjelder er selvsagt å finne universelle innstillinger, dvs. som kan brukes av de fleste, uavhengig av tilkoblede kilder, rom, belysning osv. Dersom du hevder at det ikke går ann, så undervurderer du teknikerne hos de ulike produsenter. De må jo i utgangspunktet lage produkter som passer "i de tusen hjem" og i de fleste tilfellene klarer de det. Men på Pioneer sine modeller har de konsekvent klart å gi for mye grønt på 08-modellene (sjekk utenlandske nettsider). Nå er jeg kjent for å være i overkant kresen på akkurat dette med fargegjengivelse, mens andre knapt bryr seg, så da så......

Når det gjelder nøyaktigheten på eye-one display, så er den overdrevet. Det så jeg klart da jeg lånte proff-utstyret (koster 30 000). Dessuten er jeg på ingen måte alene om å mene dette. Bjørn Hegelstad (kalibrerningsguruen fra Rogaland) mente at kjøp av eye-one display og Spydere var det samme som å kaste pengene ut av vinduet. Selv synes jeg nok at han overdrev en smule, men på den andre siden:HCFR har selv erkjent at det overdrevne rødskjæret som eye-one display gir, trengte en korreksjon. Så nå er det ikke sikkert at det blir så gale likevel......

Det kan godt tenkes at Pioneer har oppdaget at 08-serien ved lansering var vel unøyaktig på grønnfargen (se f.eks. Cnet), men mitt apparat fikk jeg i juli 2007, blant de første i Norge. Så endringene må i så fall ha skjedd etter dette. Men nå er 508 historie for min del, så mitt bidrag avslutter her.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Det kan godt tenkes at Pioneer har oppdaget at 08-serien ved lansering var vel unøyaktig på grønnfargen (se f.eks. Cnet), men mitt apparat fikk jeg i juli 2007, blant de første i Norge. Så endringene må i så fall ha skjedd etter dette. Men nå er 508 historie for min del, så mitt bidrag avslutter her.

Har du eller skal du selge 508xd?
    Hva er grunnen til at du forlater denne skjermen,syntes du den ikke er bra nok?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du eller skal du selge 508xd?
    Hva er grunnen til at du forlater denne skjermen,syntes du den ikke er bra nok?
    Som tidligere Hifi-skribent har jeg ennå ikke kommet bort fra "uvanen" ved å bytte flatskjermer flere ganger i året. Nå er det Panasonic PZ850 og den tilhørende proff-varianten som gjelder......

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •