Innstillinger Til Pdp-508xd - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 205
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kuro
    Etter å ha lest linken som Dakjos har lagt ut i post #103 her og etter en del testing å feiling her i heimen, har i hvert fall jeg landet på at det blir en ISF kalibrering på min skjerm. Etter å ha prøvd de fleste innstillingene her så blir jeg liksom ikke helt fornøyd med bildet.

Kan se ut som en ikke kommer utenom en slik for å komme helt i mål.
    Er det noen som har forslag på en som driver med dette i Oslo/Buskerud-området.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som en ikke kommer utenom en slik for å komme helt i mål.
    Er det noen som har forslag på en som driver med dette i Oslo/Buskerud-området.
    Jeg må understreke at jeg ikke har noen personlig forbindelse til eller vinning av å promotere Bjørn Hegelstad her på forumet, men han har ihvertfall fortalt meg at han ofte reiser til Oslo for å kalibrere Pioneer 508 for andre. Da tar han ofte 10-20 apparater i slengen. Ring han da vel.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg må understreke at jeg ikke har noen personlig forbindelse til eller vinning av å promotere Bjørn Hegelstad her på forumet, men han har ihvertfall fortalt meg at han ofte reiser til Oslo for å kalibrere Pioneer 508 for andre. Da tar han ofte 10-20 apparater i slengen. Ring han da vel.....

Den er grei, takk for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva man ser på, og lysforholdene i rommet der du betrakter bildet er også avgjørende, i tillegg til kalibreringen.
    Jeg har prøvd de ulike kalibreringsforslagene her inne, og ser klart forbedringer i forhold til den opprinnelige.

Når det gjelder hva J.Haugen så i NRKs lokaler, er jeg temmelig sikker på at det også var dus belysning i det lokalet der sendeutstyret stod, med innpå kodak 18% gråmaling på vegger og mørke tepper, som det pleier å være i senderom eller i fasiliteter der man scanner film til video/harddisk. Fargene på veggene dine hjemme vil påvirke hva øyet ser på ulike vis.

(Var i studio og filmet med store HDMI lamper som vi hadde satt sterk fargefiltrering på (mot lilla). Når vi kom ut av studio var verden blitt helt blågrønn - da hadde øyet/hjernen forsøkt å kompensere det sterke lilla lyset mot hvitt).

Så - det å bruke andres kalibreringer, på annet materiale enn hva det er blitt kalibrert på, i andre rom -- vil ikke føre til entydige svar.

Når det er sagt. Jeg liker det løftet jeg får med Alex kalibrering, og bruker den på noen filmer -- men hos meg (jeg har svart tapet på veggene) kan det bli for mye punch på en del materiale.
    I likhet med noen kommentarer her syns jeg det kan bli for dust (ikke duSt, men duuust) på noen av kalibreringene som er foreslått av andre.

Nå har jeg min egen brukerinnstilling, der jeg har rattet litt utfra Alex forslag, og bruker dette på godt scannet materiale.
    Og jeg bruker en variant av J.Haugens/Frøys innstillinger på eldre filmmateriale. F.eks. var det klokkeklart at jeg skulle bruke Alex på DieHard 4.0, og like klart at det var bedre med J.Haugens på DieHard som gikk nå søndag kveld på TV.

Det er veldig ulik sendekvalitet på de forskjellige stasjonene jeg får via Get. Franske TV5 har faktisk best lyd og bilde av samtlige - på både film og video, men det er sjelden de tekster filmene sine. Men det er et bra sted å gå for å sjekke fargesettingen.

Ellers hadde jeg teknikere fra Get her som la opp nye kabelstrekk, satte inn nye kontakter og som sjekket styrken på signalet. Fikk løftet S fra 46% (noe var galt) til 90+, som er godt innenfor referansen; og jeg har Q klokkeklart på 100.
    Gå til innstillinger på din Get-boks og skriv 1539 i stedet for din kode, så får du se signalstyrken. Begge skal ligge over 90.

Kvaliteten på signalet er naturligvis avgjørende for oppløsningen. Skjermen min løser nå bildene bedre, sikkert fordi den har mindre å arbeide med for å rette feil.

Jeg setter stor pris på forslag og innspill, og er fortsatt der hvor jeg nyter å se film vha min 508XD. Problemet er at jeg nå har vansker med å se film på andres skjermer ... de ser alle så dårlige ut.

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lurt. Kontakt Home Teather Technology ved Bjørn Hegelstad. Han er en av Norges fremste eksperter på pioneer 508 og holder til ikke så langt unna der du bor (Øvre Vaulabakken 12, 4330 Ålgård, Telefon:51619514) Han tar som regel 1500 kroner for jobben, og det er den verdt!
    Jepp
    Jeg har kortet hans liggende, så det var planen.
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lurt. Kontakt Home Teather Technology ved Bjørn Hegelstad. Han er en av Norges fremste eksperter på pioneer 508 og holder til ikke så langt unna der du bor (Øvre Vaulabakken 12, 4330 Ålgård, Telefon:51619514) Han tar som regel 1500 kroner for jobben, og det er den verdt!

Tar han 1500 for hele jobben,eller tar han 1500 per inngang?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er DRE'en (dynamisk kontrast) som skaper det fenomenet der på dårlige signaler, og spesielt bilder der det er mye grønn skog eller grass o.l. Sett DRE til AV når du ser fotball så skal du se at bildet blir bedre

På film der bildekvaliteten som regel er langt høyere holder jeg fortsatt en knapp på DRE på "høy" og generell kontrast på ganske lav (rundt 20).

Jeg har Get digital pvr koblet opp med scart til inngang 1
    Prøv meg nå litt frem og tilbake
    Fks nå går det en van veeteren film på tv 2
    Syntes bilde blir bedre her om jeg skrur av dre helt og heler kjører opp kontrasten til 30
    Så får heller prøve dre til høy på dvd og playstation inngangen

Nå har jeg alle av ekspertene sine innstillinger på alle inngangene mine
    Bruker-alex,film-j.haugen og frøy-standard
    Så får jeg teste frem og justere etter eget syn og se om jeg kommer enda bedre det perfekte bildet
    Hvis ikke jeg tar en proffkalibrering etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen der ute som har tatt en isf serfisert kalibrering?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsket litt mer på dette med 576i kontra oppskalering til 720p og 1080i/p. (benytter selv 1080i ved oppskalering fra DV-989)

Det kan nemlig synes å være en klar forskjell på hva man bør benytte til videobasert og filmbasert bildemateriale.

I de fleste tilfeller viser det seg mest gunstig å benytte native oppløsning, 576i, ut fra videobasert materiale, og la skjermen ta seg av oppskalering og deinterlacing. Til filmbasert materiale derimot, vil det i de fleste tilfeller vise seg best å benytte ekstern oppskalering av god kvalitet. Hvorfor det er slik, har jeg fortsatt ikke funnet noe godt svar på.

Jeg vil imidlertid understreke at dette ikke er en regel uten unntak, for en del filmer har typisk video-materiale-lignende trekk som deinterlacingartefakter osv, samt at annet videobasert materiale igjen ikke har dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4280xa

De innstillingene som omtales her, kan de også brukes på 4280xa? Hvis ikke, hvor finner jeg opplysninger om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theist
    De innstillingene som omtales her, kan de også brukes på 4280xa? Hvis ikke, hvor finner jeg opplysninger om dette?
    Tror du kommer rimelig nært, i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx508d innstillinger ?

Hei. Er på jakt etter gode innstillingsverdier for lx508d. Har funnet en god del for 508xd og regner med at de vil funke sånn ca ok på lx508d også, men de er spredd utover på mange steder og finnes i mange revisjoner. Hadde vært kjekt med alt samlet på ett sted.

Har sett på det som er på avforums.com, men informasjonen er fortsatt litt rotete og ikke tilpasset norske forhold. De signalkilder jeg bruker er

* Vanlig TV på Get box PVR via SCART RGB
    * DVD via HDMI (Denon)
    * Blu-Ray via HDMI (PS3)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være store forskjeller på innstillingene til denne 0g 508lx
    Tror du trygt kan bruke de innstillingene som ligger i denne tråden

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen der ute som har fått proff kalibrert skjermen sin?
    Eller endret innstillingene man har lagt ut her tidligere?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan kose oss alle med den beste 50 tommeren på markedet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende om noen der ute har tatt en isf kalibrering og om det var vært det i forhold til de innstillingstipsene som ligger ute i denne tråden..

Hvis noen av dere (Alex,Frøy eller J.Haugen )har endret innstillingene deres for at dere har kommet til et bedre resultat,hadde det vært kult om dere hadde postet det her

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til denne tven har vi en del bilde valg
    Hva blir det `korrekte` bilde,når man spiller vanlig dvd til denne tven
    Bred,kino eller full skjerm???

Dvd er jo skutt i forskjellige formater,så når jeg får store sorte striper over og under,gjør jeg om til zoom,så lenge teksten fortsatt kommer med i bildet
    Mister jeg mye bildeinformasjon av dette?
    Hater sorte striper over og under,vil ha maksimalt ut av 50 tommeren

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge filmen er skutt i en ratio som er bredere enn TVen vil du få striper over og under

Begynner du å zoome osv mister du viktige elementer i filmen, bilde komposisjon samt du sannsynligvis forværrer bildekvaliteten siden blidet må interpoleres opp.

Så ønsker du mest ut av 50"ern din og film opplevelsen lar du bilde være med striper over og under. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Så lenge filmen er skutt i en ratio som er bredere enn TVen vil du få striper over og under

Begynner du å zoome osv mister du viktige elementer i filmen, bilde komposisjon samt du sannsynligvis forværrer bildekvaliteten siden blidet må interpoleres opp.

Så ønsker du mest ut av 50"ern din og film opplevelsen lar du bilde være med striper over og under. :-D
    Sant det,skjønner at jeg mister litt av både bildet og kvalitet..
    Men ligger å ha det størst mulig..

Hva blir det `korrekte` bilde,når man spiller vanlig dvd til denne tven
    Bred,kino eller full skjerm???

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg har forsket litt mer på dette med 576i kontra oppskalering til 720p og 1080i/p. (benytter selv 1080i ved oppskalering fra DV-989)

Det kan nemlig synes å være en klar forskjell på hva man bør benytte til videobasert og filmbasert bildemateriale.

I de fleste tilfeller viser det seg mest gunstig å benytte native oppløsning, 576i, ut fra videobasert materiale, og la skjermen ta seg av oppskalering og deinterlacing. Til filmbasert materiale derimot, vil det i de fleste tilfeller vise seg best å benytte ekstern oppskalering av god kvalitet. Hvorfor det er slik, har jeg fortsatt ikke funnet noe godt svar på.

Jeg vil imidlertid understreke at dette ikke er en regel uten unntak, for en del filmer har typisk video-materiale-lignende trekk som deinterlacingartefakter osv, samt at annet videobasert materiale igjen ikke har dette.

Sedte mail til Pioneer for å høre hva de mente:

Har deres produkt dv-989 og deres plasma tv pdp 508xd
    Hva oppløsning er best å kjøreut fra dv 989 til 508xd?
    576i,720p eller 1080i?
    Håper dere kan begrunne svaret,hva som gir det beste bildet,med tanke på div skaleringer

Her var svaret:

Hei...

Rekomenderad upplösning är 720p för bästa bild.

Litt av et utfyllende svar..

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •