Innstillinger Til Pdp-508xd - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 205
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-dekoder fra Canal digital ?

Hei

Hvilke innstillinger bør man bruke på HD-dekoderen fra Canal Digital ("Sagem Communication HD-103" heter den visst), koblet til med HDMI ?
    (Tipper det er ganske mange her i landet som vil benytte akkurat den dekoderen etterhvert.)

Bopp

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Takk Alex for tipset med å sette dv-989 til å sende ut 1080i
    Plukket opp tips om at 576i skulle være det optimale,så tok hvis skjemen av seg oppskaleringen..
    Har testet dette ut med det blotte øyet på flere dvd i det siste og 1080i er gir et bedre bilde..
    (som jeg har forstått det,så oppskalerer tven 576i signalet aut,virker nesten som tven min ikke gjør det,siden jeg ser forskjeller)
    Var nok meg du fikk dette 576i tipset fra;-). Står fortsatt ved dette inntil jeg får dette motbevist. Har du testet dette på riktig måte? Sett DVD spiller til direct på 576i og direct på 1080i og sammenlign. Er det forskjeller her?
    Ved å oppskalere til 1080i skaleres det to ganger, en i DVD spiller 576i->1080i og en i panelet 1080i->768p. Noe som mange mener forringer bildet. Med 576i gjøres kun en skalering i panelet 576i->768p noe som bør være opptimalt og funker helt supert her hos meg.
    Hvis du tester med med a|ex sine innstillinger så er det ikke rart du ser forskjeller siden skarphet er satt til maks på 1080i oppskalering i DVD spillereren og dermed vil se mye skarpere ut enn et uprosessert 576i signal med de samme innstillingene på 508.
    Det uprosesserte 576i signalet må prosesseres i tv'en for å oppnå "samme" resultat som et prosessert 1080i signal. F.eks. ved å sette forstørrer modus til 1 og skru opp skarphet på 508.
    Leste faktisk om noen som hadde spurt en ingeniør som jobbet for Pioneer i Japan om dette. Han sa at man burde la panelet ta seg av skalering og prosessering siden det gjorde en bedre jobb enn Pio. DVD spillerne. Oppskalering skulle brukes til f.eks. projektorer med dårlig deinterlacing/skaleringskapabiliteter.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se linken under:

Anmeldelse af Pioneer PDP-508XD

Masse bra info om denne plasmaen og en veldig utfyllende test..
    Det står mye om kalibrering her oxo

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Var nok meg du fikk dette 576i tipset fra;-). Står fortsatt ved dette inntil jeg får dette motbevist. Har du testet dette på riktig måte? Sett DVD spiller til direct på 576i og direct på 1080i og sammenlign. Er det forskjeller her?
    Ved å oppskalere til 1080i skaleres det to ganger, en i DVD spiller 576i->1080i og en i panelet 1080i->768p. Noe som mange mener forringer bildet. Med 576i gjøres kun en skalering i panelet 576i->768p noe som bør være opptimalt og funker helt supert her hos meg.
    Hvis du tester med med a|ex sine innstillinger så er det ikke rart du ser forskjeller siden skarphet er satt til maks på 1080i oppskalering i DVD spillereren og dermed vil se mye skarpere ut enn et uprosessert 576i signal med de samme innstillingene på 508.
    Det uprosesserte 576i signalet må prosesseres i tv'en for å oppnå "samme" resultat som et prosessert 1080i signal. F.eks. ved å sette forstørrer modus til 1 og skru opp skarphet på 508.
    Leste faktisk om noen som hadde spurt en ingeniør som jobbet for Pioneer i Japan om dette. Han sa at man burde la panelet ta seg av skalering og prosessering siden det gjorde en bedre jobb enn Pio. DVD spillerne. Oppskalering skulle brukes til f.eks. projektorer med dårlig deinterlacing/skaleringskapabiliteter.

Bruker dine innstillinger,men bruker Alex sine innstillinger fra dvd spilleren..
    Har ikke noe måleutstyr,så bruker kun mitt eget øye..
    Er ikke store forskjellene,men føler at 1080i er litt skarpere og gir et mer smooth bilde

Skulle jeg skrudd opp skarpheten litt da og latt forstørrermodus stå til 1 og prøve å se om det blir bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg skrudd opp skarpheten litt da og latt forstørrermodus stå til 1 og prøve å se om det blir bedre?
    Jeg er som vanlig enig med Frøy her, men på den andre siden: Dersom du liker en annen innstilling, så bruker du den!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke store forskjellene,men føler at 1080i er litt skarpere og gir et mer smooth bilde.
    Du kan jo prøve det, men bruk 1080i hvis det ser best ut hos deg. Man skal alltid gå etter hva man synes selv og ikke hva andre sier.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve det, men bruk 1080i hvis det ser best ut hos deg. Man skal alltid gå etter hva man synes selv og ikke hva andre sier.

Sef
    Men man er jo opptatt av å vite hva som er det optimale/teoretisk det beste

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg en kommentar til, og den føler jeg er berettighet ettersom jeg har eksperimentert veldig mye med ulike oppløsninger til 508XD, i tillegg til å føle meg temmelig rutinert hva angår oppløsning, oppskalering og flatskjermer generelt.

Det er ikke alltid teori og praksis stemmer overens.

I praksis, så er det sånn, at oppskalering (720p, 1080i/p) gir et et langt mer detaljert og smoothere bilde enn 576i ut over HDMI. Og dette er ikke noe særfenomen for PDP 508XD. Det har vært tilfelle før 508 kom på markedet, og jeg kan ikke se at den interne scaleringen i denne har blitt så fantastisk mye bedre skjermene før den (jeg har også hatt 507).

For å presisere en ting her: Ved oppskalering til 1080i (1080p er ikke mulig på DV-989), blir bildet en god del smoothere og mer diffust enn ved 576i om begge brukes i "direct" modus. Derfor er det nødvendig med en oppskarping av signalet når du kjører 1080i (justerer kun "sharpness" fra spilleren).

Når du benytter 576i ut er bildet nesten i overkant kontrastrikt/skarpt allerede i "direct" mode, slik at man nesten må justere NED skarpheten på tv'en for å få et naturlig bilde. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men jeg justerer altså IKKE opp sharpness ved 576i. Problemet med 576i kontra 1080i er altså at bildet blir grovkornet og langt mindre detaljert.

Forskjellene er STORE og alt annet enn vanskelig å oppdage.

Hva for slags kilde bruker dere, frøy og j.haugen? Med all respekt å melde synes jeg bildeinnstillingene deres gir et flatt, livløst og gråaktig bilde med dårlig smell i kontrast og farger uansett hvor mye det måtte stemme overens med referanseverdier i måleapparater og gammakurver og hva pioneerteknikere måtte ha å si.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg a|ex. Har prøvd alle innstillingene nå og dine er desidert best på min skjerm også. De passer jo også bra til innkjøring med den lave kontrasten.

Frøy: den sensoren du bruker er vel ikke beregnet for plasma? Eller har du laget en offset for den i HCFR?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg en kommentar til, og den føler jeg er berettighet ettersom jeg har eksperimentert veldig mye med ulike oppløsninger til 508XD, i tillegg til å føle meg temmelig rutinert hva angår oppløsning, oppskalering og flatskjermer generelt.
    Ingenting i veien med selvtilliten her (hehe).

Hva for slags kilde bruker dere, frøy og j.haugen? Med all respekt å melde synes jeg bildeinnstillingene deres gir et flatt, livløst og gråaktig bilde med dårlig smell i kontrast og farger uansett hvor mye det måtte stemme overens med referanseverdier i måleapparater og gammakurver og hva pioneerteknikere måtte ha å si....
    Jeg har nå hatt 50 dvd-spillere siden 1997 (+ 10 flatskjermer), og akkurat nå har jeg en Cary DVD-7 (test kommer i neste Fidelity), Arcam DVD-139, Pioneer 989, Panasonic S97 og Pioneer DV-380B. Jeg har benyttet flere av dem underveis fordi ulike dvd-spillere gir litt forskjellig fargestikk. For å få en korrekt fargebalanse på satelitt-tuneren, har jeg kjørt en av dvd-spillerne igjennom satelitt-tunerens "pass-trough" scart-kontakt, og det har funket bra hos meg. Jeg er ganske misfornøyd med den fargebalansen som 508 gir "out of the box", deriblant de innstillingene som du bruker, men det viktigste er at du er fornøyd selv.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Frøy: den sensoren du bruker er vel ikke beregnet for plasma? Eller har du laget en offset for den i HCFR?
    Det finnes en offset for den til HCFR sammen med GetGray DVD som er lagt ut på AVS Forums. Har akkurat kjøpt meg GetGray så jeg har ikke testet ut dette ennå.
    Offseten er laget for å kompensere for at sensoren leser litt for mye rødt i IRE vinduene med GetGray DVD'en, noe som vil si at fargetemperaturen blir en smule for "kald". Utenom det så skal den fungere greit på plasma.
    Har brukt DVD'en som hører til HCFR til nå, og til den er det ingen som har nevnt at det skal trengs noen offset. Kan jo hende at IRE vinduene på de to DVD'ene ikke er like? Skal bli interessant å se om resultatene med GetGray+offset og HCFR dvd'en blir noenlunde de samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt DVD'en som hører til HCFR til nå, og til den er det ingen som har nevnt at det skal trengs noen offset. Kan jo hende at IRE vinduene på de to DVD'ene ikke er like? Skal bli interessant å se om resultatene med GetGray+offset og HCFR dvd'en blir noenlunde de samme.
    Flott om du kan gi oss tilbakemelding på dette!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har nå hatt 50 dvd-spillere siden 1997 (+ 10 flatskjermer), og akkurat nå har jeg en Cary DVD-7 (test kommer i neste Fidelity), Arcam DVD-139, Pioneer 989, Panasonic S97 og Pioneer DV-380B. Jeg har benyttet flere av dem underveis fordi ulike dvd-spillere gir litt forskjellig fargestikk. For å få en korrekt fargebalanse på satelitt-tuneren, har jeg kjørt en av dvd-spillerne igjennom satelitt-tunerens "pass-trough" scart-kontakt, og det har funket bra hos meg. Jeg er ganske misfornøyd med den fargebalansen som 508 gir "out of the box", deriblant de innstillingene som du bruker, men det viktigste er at du er fornøyd selv.
    Jeg regner med at bare benytter EN av disse spillerne til vanlig, antakeligvis den som gir best bilde. Hvilken er det? Interessant å vite nøyaktig hvilken kilde du bruker ettersom bildet varierer sterkt fra kilde til kilde.

Å kjøre et høykvalitets bildesignal gjennom en scartkontakt høres ut som en alvorlig degradering av signalet spør du meg, "pass trough" eller ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg er ganske misfornøyd med den fargebalansen som 508 gir "out of the box", deriblant de innstillingene som du bruker
    Er du misfornøyd i forhold til hva du leser deg til ut fra kalibrerings- og måleutstyr, eller hva øynene dine faktisk ser?

Jeg er av den oppfatning at enkelte her burde bruke øynene litt mer enn teoribøkene når man kalibrerer en skjerm..

I tillegg synes jeg å spore en nesten kronisk holdning blant mange her at alt av de såkalte bildeforbedringsteknologiene- og funksjonene for enhver pris skal skrus AV. Jeg kan si meg enig i at i mange tilfeller gjør disse ting vondt verre, spesielt dårlige støyreduksjonsfunksjoner, men en del av disse funksjononene kan faktisk bidra til å gi deg et opplevd bedre bilde på ulike typer bildemateriale. For det er vel hva vi opplever som teller, ikke å få alt til å stemme overns med alle teoretiske referanseverdier?

Eller har troverdigheten til teknikerne som utvikler disse plutselig blitt borte?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg takke dere alle Frøy,J.Haugen og Alex for at dere legger ut deres beste innstillinger og tips her i denne tråden i jakten på det beste bildet

Nå har jeg lagt ut Frøy sine på stadard(de var jo omtrent identiske med Frøy sine bruker innstillinger)
    Og Alex sine på bruker.
    Kun testet dette opp på inngang 1(digital pvr fra Get)

Mine synspunkter så langt:
    Testet dette først på Playhouse Disney og syntes her at Alex sine innstillinger ser klart best ut,mer knall i fargene og et friskere bilde
    Så byttet jeg til div kanaler som sendte film,her syntes jeg det ikke var så stor forskjell og ble ikke helt enig med meg selv hvilken som ga best bilde
    Så prøvde jeg canal + sport der det nå går en Serie A kamp og her ble Frøy sine innstillinger best.Ok Alex sine ga mye mer farger,men er gresset virkelig så grønt??
    Det jeg spes merket her var at Alex sine innstillinger ble mye mer gromsete/kornete og bildet `hang` seg mer opp her

Det er mine meninger så langt skal teste videre senere teste opp mot inngang 3(dv-989) og inngang 4(Playstation 3) begge koblet opp med hdmi

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøre et høykvalitets bildesignal gjennom en scartkontakt høres ut som en alvorlig degradering av signalet spør du meg, "pass trough" eller ikke.
    Jeg kjører selvsagt ikke bildet via scart ved filmvisning - bare under kalibreringen! Poenget er at satelitt-tuneren ikke kan avspille bildekalibreringsdisker på dvd. Dermed må jeg under kalibreringen av tuneren prøve å sende kalibreringsbilde til TV-apparatet via tuneren fra en annen kilde for å oppnå et mest mulig identisk fargestikk. Det er mulig å få til ved å sende et 576i RGB-signal fra en dvd-spiller til scartinngangen på tuneren og videre fra den påslått tuneren (det er ikke mange tunere som har mulighet til dette), så sendes signalet videre til TV-apparatet fra tunerens scartutgang. Da oppnås i mitt tilfelle et mer nøyaktig og kalibrert bilde enn om jeg hadde kjørt en dvd-spiller direkte på TV-apparatets scartinngang, der jeg måtte ha tatt til takke med dvd-spillerens fargestikk.

Jeg regner med at bare benytter EN av disse spillerne til vanlig, antakeligvis den som gir best bilde. Hvilken er det? Interessant å vite nøyaktig hvilken kilde du bruker ettersom bildet varierer sterkt fra kilde til kilde.
    Nei. Det er jeg ikke enig i. En god dvd-spiller takler det fleste dvd-filmene bra, selv om det er en viss forskjell på kvaliteten mellom filmene. Den beste dvd-spilleren jeg har eid til nå (bilde) er Denon DVD-3930. Men brukervennligheten var for dårlig, så den gikk i retur til butikken. Av de spillerne som er nevnt ovenfor, er Arcam DV-139 som gir det klart beste bildet, etterfulgt av Pioneer 989. Men den dvd-spilleren jeg bruker til daglig, er likevel Cary DVD-7 fordi den stiller alle de andre i forlegenhet når det kommer til lydgjengivelse, analogt og (merkelig nok) digitalt. Og for meg så er lyd mye viktigere enn bildet. Da brukes både komponentutgangen (klarer 1080p -kjører 720p) og HDMI til apparatet. Cary har ikke scart engang, så det er ikke mye aktuelt...

Er du misfornøyd i forhold til hva du leser deg til ut fra kalibrerings- og måleutstyr, eller hva øynene dine faktisk ser?

Jeg er av den oppfatning at enkelte her burde bruke øynene litt mer enn teoribøkene når man kalibrerer en skjerm..

I tillegg synes jeg å spore en nesten kronisk holdning blant mange her at alt av de såkalte bildeforbedringsteknologiene- og funksjonene for enhver pris skal skrus AV. Jeg kan si meg enig i at i mange tilfeller gjør disse ting vondt verre, spesielt dårlige støyreduksjonsfunksjoner, men en del av disse funksjononene kan faktisk bidra til å gi deg et opplevd bedre bilde på ulike typer bildemateriale. For det er vel hva vi opplever som teller, ikke å få alt til å stemme overns med alle teoretiske referanseverdier?

Eller har troverdigheten til teknikerne som utvikler disse plutselig blitt borte?
    Dette er fullstendig misforstått. Jeg er ikke fornøyd med bildet på 508 "out of the box" når jeg bruker øynene. I et mørkt rom blir bildet til dels pågående og primær og sekundærfargene treffer heller ikke hundre prosent (men mange skjermer er mye verre enn dette). I standard-modus gir den litt for mye rødt (på lav fargetemp), samtidig som den i flere modus gir for mye grønt, hence det som er nevnt om fotballkamper. Går en opp i fargetemperatur, blir det fort for mye blått osv. Grunnen til at jeg ikke er hel fornøyd, skyldes to momenter: 1) Jeg har to referansemonitorer (sony og Lowew CRT-skjermer) som helt klart viser meg hvor uendelig godt et bilde kan bli når det er 100% kalibrert. 2) Jeg har en kamerat som er teknisk sjef i NRK distrikssendinger, og når jeg fra tid til annen er innom studioet hans, får jeg virkelig se resultatet av proff-kalibrering. Den 3-dimensjonaliteten, fargedynamikken og fantastiske bildet de oppnår (mye Panasonic-proff-skjermer der i leiren), gjør at en blir veldig kresen på bildet og egentlig fullstendig bortskjemt. Det har altså ingenting med ønske eller troen på at teknologien kan avgjøre alt, men når jeg har sett hva den kan gjøre, er det ingen vei utenom for min del. Å tro at det menneskelige øyet kan slå et måleinnstrument på nøyaktig fargeavlesning og innstilling er utopi. Derimot er det her som ellers i samfunnet lov å bruke smak og behag, og endre fargetemeratur, metning osv. når gamma`n er på plass og forholdet mellom fargene sitter slik de skal.

Jeg kan avslutningsvis nevne at jeg (som vanlig ?) ikke er helt fornøyd med fargesammensetningen på 508, til tross for alle de verdier som er lagt ut her på forumet. Mange av dem (mine egne inkludert) gir litt for mye rødt (helt hvitt har litt rødt i seg). Men når jeg får det nye måleinnstrumentet, da håper jeg at målet om et velbalansert, dynamisk bilde blir oppnådd......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vist ikke så lett dette.

Jeg har prøvd meg med både Frøy og Haugen sine innstillinger, men jeg synes som Alex er inne på at bilde ble litt "slørete" og blast. Fargene er muligens riktige så langt det lar seg gjøre, men jeg syntes litt av "smellet" i bilde ble borte. Ved Alex sine innstillinger syntes jeg det ble litt mye av det gode, så nå har jeg gått tilbake til fabrikkinnstilling i standard med litt mindre kontrast (ca. 30), det synes jeg duger inntil videre. Dette gjelder både på DVD og parabolkilde. Hos meg ser det ikke ut som om kilden har så mye å si, bilde oppfattes slik uansett.
    (Har ikke HD-kilde enda, men etter nyttår kommer Canal Digital med ny HD-tuner med Hard Disk, så da blir det nok en slik, og TV`en fortjener jo en
    Blue-ray eller HD spiller også.)

Jeg hadde en liten samtale med en av Pioneer-representantene på Electroworld, (tilfeldigvis sammen med Alex faktisk). Og alle TV`ene de hadde i utstillingen var satt opp slik (Standard med minus på kontrast). Jeg trodde de hadde kalibrert de ordentlig siden det var messe og greier, men det hadde de altså ikke.

Det er tydeligvis delte meninger om hva som visuelt er et "riktig" bilde, men jeg synes det er bra at vi her på forumet kan resonere litt rundt dette uten at det er ment som kritikk til hverandre. Vi er jo alle opptatt av å få best mulig bilde ut av våre fortreffelige Pioneer-skjermer.

For min egen del hadde jeg håpet å komme i mål med dette uten å måtte foreta en ISF kalibrering.

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Dette er vist ikke så lett dette.

For min egen del hadde jeg håpet å komme i mål med dette uten å måtte foreta en ISF kalibrering.
    Etter å ha lest linken som Dakjos har lagt ut i post #103 her og etter en del testing å feiling her i heimen, har i hvert fall jeg landet på at det blir en ISF kalibrering på min skjerm. Etter å ha prøvd de fleste innstillingene her så blir jeg liksom ikke helt fornøyd med bildet.
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest linken som Dakjos har lagt ut i post #103 her og etter en del testing å feiling her i heimen, har i hvert fall jeg landet på at det blir en ISF kalibrering på min skjerm. Etter å ha prøvd de fleste innstillingene her så blir jeg liksom ikke helt fornøyd med bildet.
    Det er lurt. Kontakt Home Teather Technology ved Bjørn Hegelstad. Han er en av Norges fremste eksperter på pioneer 508 og holder til ikke så langt unna der du bor (Øvre Vaulabakken 12, 4330 Ålgård, Telefon:51619514) Han tar som regel 1500 kroner for jobben, og det er den verdt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg spes merket her var at Alex sine innstillinger ble mye mer gromsete/kornete og bildet `hang` seg mer opp her
    Det er DRE'en (dynamisk kontrast) som skaper det fenomenet der på dårlige signaler, og spesielt bilder der det er mye grønn skog eller grass o.l. Sett DRE til AV når du ser fotball så skal du se at bildet blir bedre

På film der bildekvaliteten som regel er langt høyere holder jeg fortsatt en knapp på DRE på "høy" og generell kontrast på ganske lav (rundt 20).

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •