Innstillinger Til Pdp-508xd - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 205
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Alex

Først, den linken til reportasjen om "min hjemme kino" er litt skummel er litt redd for att politiet eller FBI kommer på døra nå... får opp en melding om att jeg ikke har tilgang og att jeg prøver og komme inn på ett område som kontoen ikke er registrert for.
    Sitat : Prøver du å redigere en annen brukers innlegg, komme inn på administrasjonsfunksjoner eller ett annet beskyttet område? :-?

Flott oppsett forresten :-D

Hvordan får man tilgang til ISF justeringene ? og hva trengs av programvare ?
    Det er jo en av grunnene til att jeg kjøpte LX508D'n

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Prøv med noe av det jeg skrev over her. Prøv og treff 6500K med litt lavere verdier i fargetemperatur for å dempe lysstyrken i panelet noe. Hvilken verdi får du i Y når du måler ett 100% hvitt vindu? Bør ikke ligge noe særlig høyere enn 155 iallefall hvis jeg husker riktig. Prøv også og stille opp lysstyrken ett knepp og se om det hjelper. Hvis gammaverdiene er for lave/høye hjelper det også og skru opp/ned kontrast.
    Kommer også litt an på hvilket AV-alternativ du kalibrerer på. På FILM funker gamma 2 best her hos meg. På de andre må jeg bruke gamma 1 for å få best mulig resultat.
    Hmmm... Jeg prøver og få lastet opp hovedbilde fra HCFR med måleverdier,håper dette virker.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Hmmm... Jeg prøver og få lastet opp hovedbilde fra HCFR med måleverdier,håper dette virker.
    Jeg kan ikke se dette ved hjelp av .xls filene. Du må lagre hele målingen din(file->save) og poste/laste opp selve .chc filen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,jeg har juster litt til å lånt utgangspunktet for innstillingene fra ett engelsk forum.
    Justeringen er tatt på inngang 1 via HD DVD spillern og Xbox 360 Elite koblet opp med en HDMI kabel.
    På Contrast feltet har jeg Ansi = 18855 Luminance Max: 93.391,Min = uten siffer.
    Jævles fremdeles med inngang 3 og att HCFR programmet henger seg opp.
    kommentarer ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    I kveld skjedde noe merkelig her på 508XD'en. Satt og lekte litt med noen innstillinger i menyene på vanlige TV-sendinger (analog kabel, tilkoblet i antenneinntaket..), og plutselig dukket det opp en ISF-logo når jeg førte markøren over "pro-justeringer". Logoen dukket opp over der valgte AV-alternativ står, for mitt vedkommende "bruker". Når jeg fjernet markøren fra pro-justeringer forsvant logoen over "bruker" igjen. Prøvde dette frem og tilbake, samme fenomen..

Jeg gikk mellom menyene for å se om det hadde dukket opp noen flere justeringsmuligheter eller nye menyer, men alt var som før.

MERKELIG??

Noen andre som har vært borti det samme?

Tenkte jeg kanskje hadde fått aktivert noe hemmelige ISF-justeringsgreier her uten at jeg var klar over det

Akkurat det samme skjedde meg!!!
    Lurte mye selv på hva dette kunne være

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ett bilde til av RGB Histogrammet,jeg er ikke helt fornøyd og trenger litt input fra dere.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Akkurat det samme skjedde meg!!!
    Lurte mye selv på hva dette kunne være
    Akkurat nå angrer jeg fælt på at jeg ikke tok bilde av det, for nå er det selvfølgelig borte...:evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man tilgang til ISF justeringene ? og hva trengs av programvare ?
    Det er jo en av grunnene til att jeg kjøpte LX508D'n
    Man skal i utgangspunktet ikke få tilgang til ISF-menyene med mindre du er pioneer-tekniker som har en eller annen vodoo-boks du kan koble til serie-porten bakpå skjermen.

Forøvrig får du ikke noe mer ISF-justeringsmuligheter på LX508 enn 508XD - ingen av dem har disse tilgjengelige for oss heller, som sagt.

Men det var pussig med denne ISF-logoen som plutselig dukket opp i menyene mine...kanskje det var en bekreftelse på at jeg hadde truffet 100% optimalt kalibreringsoppsett

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal i utgangspunktet ikke få tilgang til ISF-menyene med mindre du er pioneer-tekniker som har en eller annen vodoo-boks du kan koble til serie-porten bakpå skjermen.

Forøvrig får du ikke noe mer ISF-justeringsmuligheter på LX508 enn 508XD - ingen av dem har disse tilgjengelige for oss heller, som sagt.

Men det var pussig med denne ISF-logoen som plutselig dukket opp i menyene mine...kanskje det var en bekreftelse på at jeg hadde truffet 100% optimalt kalibreringsoppsett
    Etter innlegget ditt ang ISF logoen ringte jeg til Pioneer Norge og fikk snakke med produktsjefen,for det første sa han att ISF kalibreringen var noe de ville trekke oppmerksomheten bort fra,i hvertfall foreløpig og att det er kun to personer som gjør dette i Norge,en i stavanger og Bjørn i Oslo (Hvis du leser dette Bjørn send meg en PM,jeg vil gjerne ha en prat med deg) og att de heller ikke kan "låse" ISF innstillingen på nåværende tidspunkt.
    Det betyr at (som jeg ser det)det er ingen i Norge i dag som kan tilby en fullverdig ISF kalibrering av 8 generasjons plasmaer !

Programvaren som blir brukt er Color fact 7.0 og (Litt usikker her) C3 remote.
    Han ble også litt overrasket da jeg sa att jeg hadde vært inne på service menyene men ville ikke bekrefte eller avkrefte om man kunne finne noe for IFS kalibrering der (Jeg har ikke funnet noe)ops:

Okey,det er noe positivt her også,han sa att man burde få tilsvarende resultat med den kalibreringen vi gjør her og att dette er noe han skal se på i løpet av nærmeste fremtid,jeg skal ringe tilbake i slutten av november.
    Jeg foreslo også ett "Kurs" i regi av Pioneer for de kundene som er "Die hard fans" angående kalibrering av 8gen plasmaer og dette var han ikke negativ til.

Og Alex ikke meningen og ødelegge dagen din men du har nok ikke truffet en perfekt ISF innstilling da dette ikke er noe som kan programeres fast i TVn uansett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det var imponerende å få produktsjefen på tråden så sent på kvelden - eller sentralbordet for den saks skyld :shock:

Det er vel Bjørn Hegelstad han sikter til tenker jeg, navnet hans dukker gjerne opp i ulike messe-sammenhenger og har vært nevnt i noen tråder her på forumet..en eller annen bildeguru/kalibreringsekspert.

At det derimot bare var to personer som gjør dette i norge synes jeg hørtes noget suspekt ut, da HFCK og flere andre aktører i bransjen så vidt jeg har skjønt tilbyr denne formen for kalibrering til et x antall kroner. Har ikke undersøkt dette så nøye, siden det antageligvis ikke er aktuelt for meg uansett, men det har jo også vært snakk om "powerbuy" på ISF-kalibrering her på forumet!

Du trenger ikke være bekymret for å ødelegge dagen min Loffen, da jeg er utmerket godt klar over at jeg ikke har fått tilgang til noen ISF-menyer

Det jeg stusset på var hvorfor denne logoen dukket opp i menysystemet mitt sånn helt uten videre, og det skulle jeg gjerne likt å høre produktsjefens forklaring på...

Er det noe som KAN programmes fast så er det mine vante innstillinger, og de er som følger:
    __________________________________________________ ________________________________________

508XD tilkoblet DV-989AVi via 1 meter Monster M400 HDMI-kabel:

- INNSTILLINGER PÅ DV989:

Resolution: 1920x1080i
    Aspect ratio: 16:9 (wide)
    Color: Component (12-bit)
    Video memory, detailed settings: Alt standard bortsett fra pure cinema "on" og "sharpness mid" og "sharpness high" på maks.

PS! På spesielt dårlige utgivelser, eller hvis du setter langt unna, kan du også sette "detail" på maks (bildet oppfattes som skarpere, men det tilfører en del artefakter og litt yring)

- INNSTILLINGER PÅ 508XD:

ALTERNATIV
    Orbiter: Av
    Kjør-modus: 3

BILDE -> AV-ALTERNATIV: BRUKER
    Kontrast: 20
    Lysstyrke: 0
    Farge: +5
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

BILDE -> AV-ALTERNATIV: BRUKER -> PRO-JUSTERING

Purecinema -> Film modus: Av
    Purecinema -> Tekst Optimizer: Av

Intelligent innst.: På

Bilde detalj -> DRE Bilde: Høy
    Bilde detalj -> Sort nivå: Av
    Bilde detalj -> ACL: På
    Bilde detalj -> Forstørrer modus: 1
    Bilde detalj -> Gamma: 3

Fargedetalj -> Fargetemperatur: Mellom
    Fargedetalj -> CTI: På
    Fargedetalj -> Fargekontroll: Alt i 0 (standard)
    Fargedetalj -> Fargerom: 1

Støy Reduksjon SR -> 3DNR: Av
    Støy Reduksjon SR -> Delbilde SR: Av
    Støy Reduksjon SR -> Blokkere SR: På
    Støy Reduksjon SR -> Mosquito SR: På

Annet -> 3DYC: Mellom (deaktivert ved 1080i DVD)
    Annet -> I-P modus: 1

På TV (vanlig analog kabel-TV via antennekabel) kjører jeg identiske innstillinger med unntak av 3DYC som er satt til "Høy" og I-P modus til "3".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder "farge" er det ifølge DVE riktig med ca 10+, selvom grønn fortsatt ikke er helt på høyden med de andre. Dette blir imidlertid for oversaturert på de fleste farger, og forklaringen på hvorfor fikk jeg da frøy visstnok hadde hørt at kalibreringsbrillene som følger med DVE ikke er myntet på plasma.

Har du funnet noen fullgode erstattere som fungerer til plasma, frøy?

Bildet mitt er nå justert mer eller mindre uten måleutstyr, med personlige preferanser som fasit. Jeg foretrekker et skarpt bilde med litt smell og god kontrast, men fortsatt naturlig samtidig som sortnivået beholdes best mulig.

Dere er klar over at drive mode 3 gir et mørkere sort enn de to andre?

Sett dere i et mørkt rom med en helt sort bakgrunn på skjermen (f.eks en påslått dvd-spiller som ikke spiller av noe), og switch mellom 1 og 3. Da skal dere tydelig se at 3 gir en mørkere bakgrunn (og noe mer summing..).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, den linken til reportasjen om "min hjemme kino" er litt skummel er litt redd for att politiet eller FBI kommer på døra nå... får opp en melding om att jeg ikke har tilgang og att jeg prøver og komme inn på ett område som kontoen ikke er registrert for.
    Sitat : Prøver du å redigere en annen brukers innlegg, komme inn på administrasjonsfunksjoner eller ett annet beskyttet område? :-?
    Det er nok fordi reportasjen ligger inne på "premium club"-området, der bare medlemmene har tilgang..:-|

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,jeg har juster litt til å lånt utgangspunktet for innstillingene fra ett engelsk forum.
    Justeringen er tatt på inngang 1 via HD DVD spillern og Xbox 360 Elite koblet opp med en HDMI kabel.
    På Contrast feltet har jeg Ansi = 18855 Luminance Max: 93.391,Min = uten siffer.
    Jævles fremdeles med inngang 3 og att HCFR programmet henger seg opp.
    kommentarer ?
    Loffen68 har du ikke ("navn du har gitt den").chc fila di fra en av kalibreringene dine?
    Da kan man jo bare laste den ned, åpne den og ta en titt på den i HCFR. Er lettere å lese verdier o.l. og bedømme ut ifra den. Ser iallefall at du har en del oversaturerte farger, samt at det skulle være mulig og få gjort ting en god del bedre i RGB nivå histogrammet ditt, og da sælig ved lave IRE. Du kan nok flytte "rød lav" opp et hakk og få utlignet dette noe, men det er nok mer enn det som må til etter hva jeg kan se. Luminance histogrammet er bedre og se på/lese av i logarithmic mode. Uansett det er absolutt best om du kunne poste .chc fila. Kunne tatt en titt på den for deg og se om jeg kunne hjulpet deg litt ved private meldinger.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder "farge" er det ifølge DVE riktig med ca 10+, selvom grønn fortsatt ikke er helt på høyden med de andre. Dette blir imidlertid for oversaturert på de fleste farger, og forklaringen på hvorfor fikk jeg da frøy visstnok hadde hørt at kalibreringsbrillene som følger med DVE ikke er myntet på plasma.

Har du funnet noen fullgode erstattere som fungerer til plasma, frøy?
    Hei, a|ex. Nei, jeg har desverre ikke det. Var visst noe særegent med plasma som gjorde at dette ikke virket. Snappet det opp i en av kalibreringstrådene på AVS forum hvor eksperter(proffe) innen kalibrering nevnte dette om plasmaskjermer(inkludert Pioneer).
    Jeg har alltid brukt DVE til og kalibrere mine plasmaskjermer, men jeg som du så jo at det ble for høy lysstyrke i fargene(fargene "lyser") og at de ble oversaturerte, derfor kjøpte jeg med måleutstyr.
    Bruker denne guiden nå for å sette fargene og det blir også mest riktig når man ser på fargene i et CIE diagram:
    Setting Color/Tint

The standard method for doing this involves looking at a SMPTE color bar through a blue filter. This method has 2 drawbacks. First, at best it is an approximation of the correct setting. Second, and more importantly, for some displays it simply does NOT work. On some plasmas in particular I have noticed that this method will recommend a grossly inaccurate setting. Here's a foolproof method for setting Color/Tint that does not use filters.

Color

1. Point the colorimeter or light meter towards the screen and display a 75% white window. It is important that you use a window, not a full screen.
    2. Measure the Y value of white (this is essentially the brightness or intensity of the white window).
    3. Display a 75% Red window, and measure the Y value here as well.
    You will notice that as you move the Color control up and down, the Y value of Red increases and decreases, but white stays the same.
    4. Set the color control at the point where Red measures closest to 21% of the white reading.

Note: It is not really important that you specifically use a 75% window. You can use 100% intensity windows if you prefer. Just make sure that whichever you use, you use the SAME intensity window for white AND red.

Tint

1. Point the colorimeter towards the screen and display a 75% window of Cyan.
    2. Use the software controls to plot the Cyan reading on a CIE chart.
    3. Adjust Tint up or down until the reading places the measured point as close to the target on the CIE chart as possible (it is useful if the software has a continuous reading mode, so you can see changes you make to Tint in real time).
    Dere er klar over at drive mode 3 gir et mørkere sort enn de to andre?

Sett dere i et mørkt rom med en helt sort bakgrunn på skjermen (f.eks en påslått dvd-spiller som ikke spiller av noe), og switch mellom 1 og 3. Da skal dere tydelig se at 3 gir en mørkere bakgrunn (og noe mer summing..).
    Høres interessant ut, var ikke klar over dette, men hvordan er det med drivemode 3? Trodde dette bare var 72Hz. Jeg bruker drive mode 3 til NTSC film(480i) og HD-DVD(1080i) sammen med PureCinema -> framrykning som gir 24fps@72Hz. Går det å bruke drivemode 3 til 25fps også? I tilfelle, hvilken mode(Hz) går Pioneeren på da...?
    Skulle gjerne likt å ha 100% kontroll over hvordan de ulike drivemodene virket. Etter hva jeg har lest og snappet opp har jeg kommet fram til følgende(kom gjerne med rettelser, tillegg om noen vet bedre):
    Drive mode 1 = 75Hz(For PAL film)
    Drivemode 2 = 100Hz og 60Hz(PAL og NTSC video og progressive signaler)
    Drivemode 3 = 72Hz(24fps materiale)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående drive-mode og de forskjellige modusene under pure-cinema synes jeg det er veldig forvirrende, mangelfullt og dårlig forklart av pioneer i bruksanvisningen.

Hva som skal brukes til hva synes ikke helt å ha noe å si eller gjøre noen forskjell..

Jeg kjører ofte både progressive og linjefletta signaler ut fra DV-989 i både 480/576 og 720/1080, og alle alternativene, ihvertfall drive mode-alternativene, fungerer uansett.

Det står jo faktisk under alternativ drive mode 3 at det skal brukes til film for et jevnere og sortere bilde eller noe slikt..

Det blir ihvertfall sortere sort, det er tydelig forskjell.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, det er veldig dårlig forklart i bruksanvisningen. På f.eks. 506 var jo dette selvforklarende i menyen, med valget mellom 75Hz og 100Hz ved "PAL" film/video.
    Når man spilte av "NTSC" film/video var det bare en mode, og valget mellom disse alternativene(75Hz og 100Hz) var borte. Da var det jo bare å velge ett av alternativene i PureCinema når man så på film eller ha den av ved video.
    Pure Cinema modusene på 508 tror jeg iallefall jeg har kontroll over.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg Pure cinema til Off på digital tv fra get,on til dvd fra dv-989 og framdykking til Playstation 3.
    Er det "riktig" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drive mode 1 = 75Hz(For PAL film)
    Drivemode 2 = 100Hz og 60Hz(PAL og NTSC video og progressive signaler)
    Drivemode 3 = 72Hz(24fps materiale)
    I følge en som jobber hos Pioneer ble de opprinnelige 100/75Hz-betegnelsene erstattet med "drive mode" (1-3) fordi mange forbrukere var i villrede om de skulle bruke 100Hz eller 75Hz på G 6-7. Men sånn som de har gjort det nå, er forvirringen enda verre/større, så her synes jeg de kan gå tilbake til den opprinnelige benevnelsen.

Det er likevel ikke tvil om (slik Alex riktig påpeker) at Drive 3 gir bedre sortnivå over HDMI-inngangen, mens Drive mode 2 kanskje er den best egnede over komponent og Scart-inngangen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    __________________________________________________ ________________________________________

508XD tilkoblet DV-989AVi via 1 meter Monster M400 HDMI-kabel:

- INNSTILLINGER PÅ DV989:

[I]Resolution: 1920x1080i
    Aspect ratio: 16:9 (wide)
    Color: Component (12-bit)
    Video memory, detailed settings: Alt standard bortsett fra pure cinema "on" og "sharpness mid" og "sharpness high" på maks.
    Takk Alex for tipset med å sette dv-989 til å sende ut 1080i
    Plukket opp tips om at 576i skulle være det optimale,så tok hvis skjemen av seg oppskaleringen..
    Har testet dette ut med det blotte øyet på flere dvd i det siste og 1080i er gir et bedre bilde..
    (som jeg har forstått det,så oppskalerer tven 576i signalet aut,virker nesten som tven min ikke gjør det,siden jeg ser forskjeller)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Takk Alex for tipset med å sette dv-989 til å sende ut 1080i
    Plukket opp tips om at 576i skulle være det optimale,så tok hvis skjemen av seg oppskaleringen..
    Har testet dette ut med det blotte øyet på flere dvd i det siste og 1080i er gir et MYE bedre bilde..
    (som jeg har forstått det,så oppskalerer tven 576i signalet aut,virker nesten som tven min ikke gjør det,siden jegg ser så store forskjeller)
    Joda, TV'en oppskalerer (hvis ikke hadde du ikke fått bilde på de 1365x768 pixlene dine), men det er nå en gang slik at en god ekstern oppskaleringsløsning fortsatt gjør det bedre enn skjermens interne software - selvom 508XD gir et bra bilde også med 576i.

Sistnevnte (576i) bruker jeg imidlertid utelukkende på DVD'er med deinterlacingproblemer (de horisontale stripene - gjelder f.eks Crash, Rocky Balboa og The Good Shepard). Da forsvinner stripene med en gang.

På alle andre DVD-utgivelser, det vil si de fleste, har jeg gått over fra 720p ut (som er det nest beste) til 1080i.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •