Innstillinger Til Pdp-508xd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 205
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Har kjøpt meg en Crystalio II videoprosessor. Alle bildekilder går nå igjennom den og ut til 508 og projektor.
    Etter at jeg koblet til den kan jeg bare velge mellom AV Standard og Bruker.
    Muligheten for å gå inn på "Pro adjust" er også borte.
    Litt kjipt å ikke få prøvd disse innstillingene som ligger her...

Når jeg går inn på de andre inngangene med HDMI aktivert er alle valgmuligheter tilgjengelige.
    Bruker input 1 til Crystalio`n.
    Crystalio`n er satt opp til å gi ut et bilde med 1365 x 768.
    Før jeg kjøpte Crystalio`n brukte jeg HD dekoderen fra CanalDigital på input 1, og da hadde jeg alle valgmuligheter inntakte.
    Noen som vet hva dette kommer av?
    1365 x 768 gjør at tv'en tar imot dette som PC signaler i 60Hz noe som absolutt ikke er optimalt siden PAL er 50Hz. Sett Crystalio`n til og sende ut 720p@50Hz så vil du nok få video signalene og valgmulighetene tilbake. Hvis ikke så setter du det manuellt i innstillingene for HDMI på Tv'en.

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    1365 x 768 gjør at tv'en tar imot dette som PC signaler i 60Hz noe som absolutt ikke er optimalt siden PAL er 50Hz. Sett Crystalio`n til og sende ut 720p@50Hz så vil du nok få video signalene og valgmulighetene tilbake. Hvis ikke så setter du det manuellt i innstillingene for HDMI på Tv'en.
    Obs! Takk for tipset! Skal prøve det!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fargetemperatur

OK dere. Har sittet og kalibrert litt nå. Kunne egentlig ikke skjønne hvorfor noen mente det var et rødlig bilde ved 6500K, for hos meg var hvitfargen nøytralt hvit.
    Jeg bommet litt på fargetemperaturen idag, og fikk antagelig se hva dere så - en ubehagelig hvitfarge med rødskjær i seg. Dette er IKKE hva jeg har hatt på skjermen min. Nå har jeg kalibrert fargetemperaturen igjen for å treffe D65 på lavere verdier enn det jeg hadde før. Som jeg skrev i 8.g tråden var det ikke mulig å sette kontrast/hvitnivå til litt over 30 med disse innstillingene, fordi rød ikke klarte og være med hele veien opp til 100IRE.
    Nå har jeg iallefall en helt nøytral 6500K hvitfarge. Får du ikke det med disse innstillingene så er det antagelig veldig individuellt hva som gir en nøytral hvit på disse skjermene.
    Prøv disse fargetemperatur innstillingene, men jeg garanterer på ingen måte at du får en nøytral hvit. Det er iallefall "spot on" her hos meg. kalibreringen er gjort på HDMI inngangen(Inngang 3) med DV868. Jeg får også en nøytral hvitfarge på scartutgangen med disse innstillingene selv om denne ikke er kalibrert enda, så jeg får klare meg med dette til det er gjort.
    Kontrast/hvitnivå kan settes til 39 før rød tar seg et "dykk".
    kan også legge med en innstilling som her hos meg gir ørlite for mye blått i forhold til 6500K, men som ikke er synlig for øyet.
    Her er mine innstillinger etter kalibrering av fargetemp:
    6500K nøytral hvit
    R-høy +5
    G-høy -6
    B-høy +5
    R-lav -2
    G-lav 0
    B-lav -2
    Innstillinger Til Pdp-508xd-508_rgb_levels-jpg
    og en littegrann mer blå versjon:
    R-høy +4
    G-høy -6
    B-høy +4
    R-lav -2
    G-lav 0
    B-lav -1

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Takk for at du tar deg tid til å hjelpe oss andre 508xd eiere her inne..
    Det er veldig hyggelig gjort..

De nye innstillingene dine:

R-høy +5
    G-høy -6
    B-høy +5
    R-lav -2
    G-lav 0
    B-lav -2

De gamle:

Farge Temp
    R høy +16
    G høy +2
    B høy +13
    R Lav -6
    G Lav 0
    B Lav -3

Ganske stor forskjell,er du mer fornøyd med disse en de du la ut før
    Skal selv prøve å teste ut disse,hvis jeg får tid i kveld
    Bruker du disse nye resultatene til fargerom 1?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min D65 innstiling som gjelder for både scart, komponent og HDMI:

Velg FILM-modus (fungerer på alle innganger)
    Kontrast 37
    Brightness/sortnivå 0
    Farge +10
    Fargetone 0
    Skarphet 0

Gå deretter inn i PRO INNSTILLINGER:

PURECINEMA
    Film modus: Av
    Tekst-forstørrelse: Av

INTELLINGENT MODUS: Av

BILDEDETALJER
    Dre: Lav (viktig)
    Sortnivå: Av
    Acl: Av
    Forstørremodus: 2
    Gamma: 2 (viktig)

FARGEDETALJER:
    Fargetemp: Manuell
    R +4
    G -6
    B +5
    R -2
    G 0
    B –1/-2

CTI: Av
    Fargekontroll: ”0” på alt
    Fargerom/Gamut: 2 (viktig!)

STØYREDUKSJON
    3DNR: Lav
    Field NT: Av
    Block NR: Av
    Mosquito NR: Av

DIVERSE:
    I/P: 1

ALTERNATIVER:
    Drive Mode: 2 (Scart/komponent) Drive Mode 3 for HDMI

Her er min BRUKER-innstiling som gjelder for både scart, komponent og HDMI (med hjelp av en billig Spider):

Velg BRUKER/USER-modus (individuelle innstilling på de ulike innganger)

Kontrast 34/37 (34 på scart, 37 på komponent/HDMI)
    Brightness/sortnivå 0
    Farge +10
    Fargetone –3 (mot rødt)
    Skarphet -5

Gå deretter inn i PRO INNSTILLINGER:

PURECINEMA
    Film modus: Av
    Tekst-forstørrelse: Av

INTELLINGENT MODUS: Av

BILDEDETALJER
    Dre: Lav (viktig)
    Sortnivå: Av
    Acl: Av
    Forstørremodus: 2
    Gamma: 1 (viktig)

FARGEDETALJER:
    Fargetemp: Manuell
    R +5
    G -2
    B -3
    R 0
    G 0
    B –5

CTI: Av
    Fargekontroll: ”0” på alt
    Fargerom/Gamut: 2 (viktig!)

STØYREDUKSJON
    3DNR: Lav
    Field NT: Av
    Block NR: Av
    Mosquito NR: Av

DIVERSE:
    I/P: 1

ALTERNATIVER:
    Drive Mode: 2 (Scart/komponent), Drive Mode 3 for HDMI

Legg merke til at mine og Frøys innstillinger er nesten identiske i FILM -noe som tyder på at Pioneer har bra kontroll på sine produksjonsforhold (Takk til Frøy -nå fikk jeg "ro i sjelen"). Deretter vil jeg nevne at de innstillingene som er lagt ut på BRUKER, kan være litt mer unøyaktige enn på FILM fordi de ikke er kontrollsjekket med andre skjermer. Men dere kan vel gi tilbakemeldinger her på tråden (kanskje du kan forbedre dem ytterligere, Frøy eller andre?).
    Husk nå at her er det brukt fargerom/Gamut 2, som gir litt mindre mettede farger, og som samtidig gjør det nødvendig med høyere tallverdier på den generelle fargegjengivelsen (+10). Legg også merke til at Gamma-kurvene er forskjellige på FILM og BRUKER (hhv.2 og 1).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på d-65 og d-66?

Mener du disse innstilingene for scart (i mitt tilfelle pvr digital dekoder fra Get) er bedre en de innstillingene du har lagt ut før som kun var til analog tilkobling??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på d-65 og d-66?

Mener du disse innstilingene for scart (i mitt tilfelle pvr digital dekoder fra Get) er bedre en de innstillingene du har lagt ut før som kun var til analog tilkobling??
    Jeg har fjernet det som gjelder D66 (for ikke å skape forvirring). Forskjellen mellom 6500 kelvin (standarden) og 6600 kelvin er enkelt fortalt at 6600 har en noe kjøligere fargetemperatur med noe mindre rødt og mer blått.

Scart er en analog tilkobling, så innstillingene bør kunne passe til din Get-tuner. Dersom du synes at de er dårligere enn de innstillingene jeg har lagt ut tidligere, så holder du fast ved de gamle......

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hei..
    Ganske stor forskjell,er du mer fornøyd med disse en de du la ut før
    Skal selv prøve å teste ut disse,hvis jeg får tid i kveld
    Bruker du disse nye resultatene til fargerom 1?
    De jeg la ut først er også 6500K, men jeg begynte å kalibrere på for lav kontrast. Siden det var det var min første kalibrering, ble det gjort litt for travelt og resultatet ble også lagt ut litt for tidlig;-). De siste er helt klart de du bør bruke hvis du får en nøytral hvitfarge.
    Du spør om jeg bruker fargerom 1 og svaret er nei.
    Jeg kalibrerer i og bruker fargerom 2 nå. Jeg synes jeg får de beste fargene der.
    Selv om blå, rød og magenta ikke er helt med etter REC709 HDTV og PAL standard, er de andre fargene gul, grønn og cyan helt referanse. For REC 601 er det nok farger.
    For helt korrekte farger skal fargene stilles til -2(iallefall her hos meg). Du kan kompensere litt i rød og magenta ved å skru fargene opp til 0 og til og med +6 uten at de andre fargene blir veldig oversaturerte, men utover det er det ikke mye hjelp, annet enn at du bare øker intensiteten i de andre fargene slik at de flytter seg lengre bort fra deres plasser i CIE diagrammet - og det blir jo feil. Ved +6 er rød nærmest sin plass, men gir en del oversaturering i de andre fargene. Valget blir opp til deg hva du synes er best. Legger med bilder så du kan se hva som skjer etter hvert som man øker fargene.

PAL standard med -2 i farger:
    Innstillinger Til Pdp-508xd-pal_minus2-jpg
    PAL standard med 0 i farger:
    Innstillinger Til Pdp-508xd-pal_null-jpg
    PAL standard med +6 i farger:
    Innstillinger Til Pdp-508xd-pal_pluss6-jpg
    Fargerom 1 er vanskelig å kalibrere synes jeg. Det er ikke lett å få et resultat jeg blir fornøyd med. For riktig intensitet i rød skal farge stilles til -4, men da blir alle fargene veldig oversaturerte. Skal de se riktig ut må fargene helt ned til -15, men da er inntesiteten i fargene helt borte. Da blir det å gjøre kompromiss og der har ikke jeg klart å få til noe jeg blir fornøyd med enda.

PS. Har oppdatert innstillingene mine bak i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia Frøy og J.Haugen..
    Takk for innsatsen dere to legger ned i jakten på det optimale bildet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra gjort!

Heia Frøy og J.Haugen..
    Kan ikke annet enn nikke til det. Var et sjakktrekk å nullstille Fargekontroll - rikt og riktig på min skjerm nå!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    j.haugen: Skulle ikke du selge skjermen din? Hva skjedde?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia Frøy og J.Haugen..
    Hei, dakjos.
    Har oppdatert mitt siste innlegg og innstillingene bak i tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Hei, dakjos.
    Har oppdatert mitt siste innlegg og innstillingene bak i tråden.
    Hei Frøy,

Skal sjekke på min skjerm! Så jeg har det helt klart - du mener at fargekontroll helst skal være -2 gjennomgående?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    j.haugen: Skulle ikke du selge skjermen din? Hva skjedde?
    Hehe. Jeg var lovet en superpris på LX508 på 35k, men pga stor etterspørsel og diverse "surr" hos Pioneer tok det alt for lang tid. Så jeg droppet likegodt hele greie, og har derfor konsentrert meg om å få mest mulig ut av 508XD. Så langt er jeg veldig fornøyd. Jeg var imidlertid ikke fornøyd med 508 "out of the box", slik de fleste Hifi-blader er. Enda verre blir det å se de elendige innstillingene som bladet hjemmekino presenterer på 508XD i siste utgave. Jeg kan knapt forstå at vi har samme skjerm..........

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanonbilde

Disse innstillingene var kanonbra !
    Nå er jeg svært fornøyd med bildet.
    Takk igjen til Frøy og Haugen :-D

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Hei Frøy,

Skal sjekke på min skjerm! Så jeg har det helt klart - du mener at fargekontroll helst skal være -2 gjennomgående?
    Dette er for HDMI utgangen, men er sikkert ikke langt ifra på f.eks. scart heller her hos meg. Etter hva jeg har lest og lært om kalibrering, skal fargedekoderen stilles slik at lysstyrken/intesiteten(Y-verdien, som måles i nits i HCFR) i ett 100%(eller 75%) rødt vindu være 21% av intensiteten av et 100%(eller 75%)hvitt vindu. Det får jeg når farge er satt til -2 og det ser da også riktig ut ifølge CIE diagrammet med tanke på de andre fargene. Liker du sterkere farger eller vil kompensere litt for rød så skru fargene opp, men etter hva jeg måler skal dette være riktig.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Deretter vil jeg nevne at de innstillingene som er lagt ut på BRUKER, kan være litt mer unøyaktige enn på FILM fordi de ikke er kontrollsjekket med andre skjermer. Men dere kan vel gi tilbakemeldinger her på tråden (kanskje du kan forbedre dem ytterligere, Frøy eller andre?).
    Husk nå at her er det brukt fargerom/Gamut 2, som gir litt mindre mettede farger, og som samtidig gjør det nødvendig med høyere tallverdier på den generelle fargegjengivelsen (+10). Legg også merke til at Gamma-kurvene er forskjellige på FILM og BRUKER (hhv.2 og 1).
    Skal ta meg en titt på BRUKER etterhvert som jeg får tid J.Haugen, men da kommer jeg til å kalibrere med scart eller komponent fra DVD spilleren min, siden FILM allerede har innstillingene for DVD og HD-DVD via HDMI.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frøy/Haugen: Det hadde vært veldig greit om idealinnstillingene dere kommer frem til hadde blitt klistret til forsiden på en tråd... Det er litt forvirrende å finne hvilke instillinger dere anbefaler akkurat nå.

Jeg vet dette potensielt er veldig individuelt for hver tv og hva slags kilder man har etc. men vil tro at veldig mange vil få bedre bilde bare ved å justere etter disse forslagene. Ideelt sett burde vi alle lære oss å kalibrere

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Frøy/Haugen: Det hadde vært veldig greit om idealinnstillingene dere kommer frem til hadde blitt klistret til forsiden på en tråd... Det er litt forvirrende å finne hvilke instillinger dere anbefaler akkurat nå.

Jeg vet dette potensielt er veldig individuelt for hver tv og hva slags kilder man har etc. men vil tro at veldig mange vil få bedre bilde bare ved å justere etter disse forslagene. Ideelt sett burde vi alle lære oss å kalibrere
    Har oppdatert mine innstillinger lengre bak i tråden nå så det ikke blir så mye å forholde seg til. Skjønner godt at man blir litt forvirret når det bare regner på med innstillinger:-).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hehe. Jeg var lovet en superpris på LX508 på 35k, men pga stor etterspørsel og diverse "surr" hos Pioneer tok det alt for lang tid. Så jeg droppet likegodt hele greie, og har derfor konsentrert meg om å få mest mulig ut av 508XD. Så langt er jeg veldig fornøyd. Jeg var imidlertid ikke fornøyd med 508 "out of the box", slik de fleste Hifi-blader er. Enda verre blir det å se de elendige innstillingene som bladet hjemmekino presenterer på 508XD i siste utgave. Jeg kan knapt forstå at vi har samme skjerm..........

Dette er kalibrert fra brukeren her,husker ikke navnet som er sjef for bladet hjemmekino..
    Er abo,men har ikke mottat bladet enda.Så har ikke fått sjekket de,men det var etter spm fra brukere her inne i 8 gen tråden,som gjorde at han skulle legge ut innstillinger
    Merkelig at de skal være så dårlige,du og frøy burde fått jobb i hjemmekino

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •