Innstillinger Til Pdp-508xd - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 205
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Noen som vet hvordan innstillingene til J.Haugen vil fungere på LX5080D??
    Eventuellt om det finnes lignende innstillinger til den TVen?
    Prøv da vel, hvis det ikke funker kan du jo bare gå tilbake til dine gamle innstillinger

PS. Ikke glem og gi tilbakemelding her på forumet.

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Prøv da vel, hvis det ikke funker kan du jo bare gå tilbake til dine gamle innstillinger

PS. Ikke glem og gi tilbakemelding her på forumet.
    Yes, da har jeg så vidt testet instillingene til J.Haugen på LX5080. Jeg synes ved første øyekast at det ble litt tamt med farger og sprut i bildet. Skal se nærmere på dette, men valgte først å fokusere på et annet problem jeg har hatt;
    -Hakking i bildet! Stort sett gjør dette seg gjeldende ved panoreringer. For å prøve bli kvitt dette problemet tok jeg utgangspunkt i standardinnstillingene, la så inn innstillingene til J.Haugen, men bare de som har med bildeforbedring å gjøre. Da ble stort sett alle bildeforbedringskretser skrudd av.
    Etter å ha sett en BluRay film uten tegn til denne irriterende hakkingen kan det være at innstillingene løste problemet. Har ikke prøvd samme filmer som tidligere hakket, men har opplevd hakking fra flere forskjellige kilder også.
    Skal teste mer i morgen, men har et håp om at å koble ut bildeforbedringskretsene kan være løsningen. De brukes vel ikke til så mye fornuftig under avspilling av HD materiale uansett?? -eller?:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste mer i morgen, men har et håp om at å koble ut bildeforbedringskretsene kan være løsningen. De brukes vel ikke til så mye fornuftig under avspilling av HD materiale uansett?? -eller?
    "Bildeforbedringskretsene" KAN gjøre mye galt med bildet og er unødvendige DERSOM du har en god analog eller digital kilde. Ved bruk av HD-kilder må de i alle tilfeller slås av. Ellers er det bare å gnu opp fargene etter personlig smak, for å få mer trøkk. Om du synes D65 er for moderat og gir et "grått og trist" bilde, kan du vel prøve D75? Ellers er det bare å beholde dine opprinnelige instillinger, om du er brukbart fornøyd med dem.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    "Bildeforbedringskretsene" KAN gjøre mye galt med bildet og er unødvendige DERSOM du har en god analog eller digital kilde. Ved bruk av HD-kilder må de i alle tilfeller slås av. Ellers er det bare å gnu opp fargene etter personlig smak, for å få mer trøkk. Om du synes D65 er for moderat og gir et "grått og trist" bilde, kan du vel prøve D75? Ellers er det bare å beholde dine opprinnelige instillinger, om du er brukbart fornøyd med dem.
    Ville du da brukt bildeforbedring på allt annet enn HD materiale, eller også hatt det avslått under DVD avspilling?
    Jeg synes fargene var litt beige og livløse, men har som sagt ikke gjort annet en å så vidt se litt på den innstillingen. Tror det var D75 (la inn begge)
    Det er vel også en plausibel forklaring at innstillingene varierer litt (kanskje mye) fra 508XD til LX5080D??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du da brukt bildeforbedring på allt annet enn HD materiale, eller også hatt det avslått under DVD avspilling? Jeg synes fargene var litt beige og livløse, men har som sagt ikke gjort annet en å så vidt se litt på den innstillingen. Tror det var D75 (la inn begge) Det er vel også en plausibel forklaring at innstillingene varierer litt (kanskje mye) fra 508XD til LX5080D??
    Dersom alt gjøres riktig, er det ingen problemer å skru av bildeforbedringene selv ved scart-overføring fra dvd og satelitt. Selv kjørte jeg 576i signaler fra en Force 1189 satelitt-tuner via scart (RGB), og det gav et kjempebilde, helt støyfritt. Min påstand er at støyreduksjonskretsene kun skal brukes i særtillfeller, fordi de introduserer hakking, etterslep, tap av detaljer og skarphet i bildet.

Du har også rett i at det er en del bildeforskjeller mellom LX508 og 508XD. For min del ble det klart etter lit testing at LX508 er ganske mye bedre enn 508XD, selv om jeg (i teorien) trodde de var ganske like på 3 meters avstand. Så du kan ikke uten videre bruke de samme innstillingene på kontrast, fargemetning, skarphet og brightness som 508XD. Men de andre innstillingene gir de samme resultatene, og kan brukes på alle x08-skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brightness set at 0 means nothing Sampo, thats just a user gui numerical guide that is equal to 128 in the isf menu. Having calibrated many of these sets sure, the XDs need a slight gamma tweak but the LX's certainly dont, and as I said, set up properly these "things" dont hide detail. But every one needs different settings
    Jeg vil bare nevne at "guru`n" i UK også har påpekt at forskjellene mellom 508XD og LX508 er en dårlig gammakurve på 508XD. De som vil ha en god skjerm, kan nå får LX508 for 35000 på enkelte hifi-Center kjede butikker i Norge. Jeg er nesten litt fristet, hadde det ikke vært for 509......

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som vil ha en god skjerm, kan nå får LX508 for 35000 på enkelte hifi-Center kjede butikker i Norge. Jeg er nesten litt fristet, hadde det ikke vært for 509......
    Enig J.Haugen, det var like før jeg slo til på en LX508 nå når prisene datt, men så fant jeg ut at G9 kommer i Juni.

Tenkte litt på PZ85 / PZ800, men nå viser det seg at sortnivået når ikke opp til G8, dessuten heller di fremdeles mot grønnt, som det er lite og gjøre med siden Panasonic ikke har tro på og gi oss brukere reelle innstillingsmuligheter.

Håper du J.Haugen satser på G9, da kan vi utveksla erfaringer her på forumet, og få verdens beste bilde per 2008.

Du har gjort en fabelaktig jobb med G8 når det kommer til kalibreringstips her på forumet, så jeg ser i tilfelle frem til det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på ta en proff kalibrering av denne skjermen?
    Via kalibrerings kongen,Bjørn Hegelstad
    Er det verdt det?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke dine D75 innstillinger for analog tilkobling?
    Hvis ikke hvem av de bruker du selv,evt til hvilket utstyr?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om vet om Pioneer skjermene har støtte for den utvidede fargepaletten som blir tilgjengelig med HDMI 1.3 og riktig kilde. x.v Color heter det visst.
    Ser det er noen LCDer(!) fra Sony som støtter det..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Strålende også til 4280XA

Veldig fornøyd med bilde jeg fikk på min PDP-4280XA etter kalibreringen til J.Haugen på Bruker innstilling. Jeg kjører HDMI og DM800 HD Sat.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen der ute som har tatt en proff kalibrering av denne skjermen?
    Og hvis,er det verdt det?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er teknofil sine ideal innstillinger for 508xd:

Pioneer Kuro PDP-508XD
    Bildemodus: Bruker
    Lysstyrke: +9 av +30/-30
    Kontrast: 28 av 60
    Farge: 0 av +30/-30
    Skarphet: +6 av /±15
    Fargetone (tint): 0 av +30/-30
    Intelligent modus: På
    Filmmodus: Standard
    Tekstforbedring: På
    DRE-bilde: Middels
    Svartnivå: På
    ACL: På
    Forbedringsnivå: 2
    Gamma: 2
    Fargetemperatur: Middels
    CTI: På
    Fargestyring: Alle midtstilles
    Fargerom:1

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

De ser ikke særlig bra ut sånn med en gang. Har ikke testet de.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    De ser ikke særlig bra ut sånn med en gang. Har ikke testet de.
    Har ikke teste de selv enda..
    Greit å legge de ut for å se hva folk syntes..
    Er jo teknofil sine ideal innstillinger,men sant som du sier de ser ikke veldig bra ut på papiret

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up LØST: HDMI lyd (INN) via optisk utgang til receiver hvordan?

Hei!

Fantastisk forum her. Jeg har lært mye allerede.

Jeg har hatt min PDP-508XD i en uke nå og er så langt veldig fornøyd, men det er en ting som jeg har ikke funnet:

Hvordan å få digital lyden som kommer fra HDMI inngang i min receiver som er koblet på den optiske utgang?

TV-en min har ikke høyttalere og alt lyden skal kjøres via optisk til min Sony receiver.

Jeg har testet med stereo lyd via SCART (1) og den blir overført til receiveren uten problem, men alt jeg har prøvd via HDMI (4) har vært håpløs.

Noen ider? Er det noe man må gjøre på innstillingene på TV-en for å få dette til?

Takk.

EDIT:

Oh f*ck:

Jeg er ferdig å lese hele engelske bruksanvisningen og jeg fant den flg. på side 60:

"Note: When signals are input from the HDMI terminals, no signals are output from the DIGITAL OUT terminal"

Der var svaret til problemet. Dette "feature" virkelig sugger . Nå må jeg skaffe meg en ny receiver som kan ta i mot flere HDMI apparater. Jeg hadde ikke regnet med dette!

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Sedte mail til Pioneer for å høre hva de mente:

Har deres produkt dv-989 og deres plasma tv pdp 508xd
    Hva oppløsning er best å kjøreut fra dv 989 til 508xd?
    576i,720p eller 1080i?
    Håper dere kan begrunne svaret,hva som gir det beste bildet,med tanke på div skaleringer

Her var svaret:

Hei...

Rekomenderad upplösning är 720p för bästa bild.

Litt av et utfyllende svar..

Jag har haft min 508xd i 3 dagar och kom fram till samma sak.

Har en Pio DV-600AV och testade givetvis direkt att kräma till med 1080p. Men efter studering så får jag mer detaljer med 720p. Denna ser klart bäst ut av alla upplösningar, iallafall på Ringenes herre 1 extended NTSC

Om jag kör mjuk så flyter bilden glatt och visar mest detaljer vid panoreringar, men ibland får jag lite konstiga artefakter. Antar att teven inte hinner med helt 100% fattar att detta inte är perfekt återskapning men jag trivs faktiskt med den inställningen.

(har inte hunnit testa pal dvd ännu men antar att det hackar mindre så där behövs nog inte fejksmooth)

Det suger att man inte kan få ut digitalt ljud när man kör hdmi. Jag har en logitech z-5500 kopplad till och den har endast 1st optisk ingång. Vettifan hur jag ska göra.

Ska ha:
    ps3=optisk
    360=optisk
    dvd=koaxial
    wii+ tv=analog som jag tar från teven

det blir då 2st optiska och mig veterligen finns ingen optisk switch så det betyder alltså att man i år 2008 måste plocka ur o sätta i ljud kabeln beroende på vad man vill spela??? Tragiskt.

Är storförnöjd med teven för 20k och använder Fröjs d65 inställningar blandat med avforums inställningar. Fin vit och fin grå. Kör film modus med det lite mer saturerade colortemp.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag undrar också vad ni andra använder för kontrast?

I "film"-läget är 28 väldigt bra tycker jag, men när jag ser på vanlig tv i "bruker" vill jag ner i 22-20 för att inte den vita texten ska bränna hål i ögonen.

När jag ställer kontrast så går jag ner tills det vita ser off-white ut, sen går jag upp tills det är vitt men inte lysande vitt så det blir obehagligt.

Jag förstår inte hur man kan se på tv med kontrast uppåt 35-40?

Till min wii kopplat till ingång2-komponent använder jag också "bruker" men här vill jag ner ända till 15 i kontrast för att det inte ska bli "bloom"
    Visst det ser skitcoolt ut vid första anblicken med kontrast på 30 men efter ett tag serman hur man tappar detaljer pga för hög kontrast.

Vad ska man med mer kontrast till som i t.ex g9? Jag kan ju inte ens använda 40% på denna teven.

Jag har också kört en pal och en ntsc kalibreringsdvd som säger att jag ligger ganska nära bra vitt.
    Inställningarna jag använder är de från avforums blandat med fröys och J.haugen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "film"-läget är 28 väldigt bra tycker jag, men när jag ser på vanlig tv i "bruker" vill jag ner i 22-20 för att inte den vita texten ska bränna hål i ögonen.

När jag ställer kontrast så går jag ner tills det vita ser off-white ut, sen går jag upp tills det är vitt men inte lysande vitt så det blir obehagligt.

Jag förstår inte hur man kan se på tv med kontrast uppåt 35-40?
    Hvilke kontrast du kan bruke på 428/508 er avhengig av: 1) Valg av modus-(film, user, standard osv.) brightness, gamma, DRE-nivå, Enchancer-nivå og om de utallige forbredringskretsene er på eller av. I tillegg spiller lokalet der skjermen er plassert inn på hvilke nivå som er mulig før hvitt-nivået brenner ut. Et veldig lyst lokale tillater mer kontrast og omvendt. Det betyr at det er veldig mange parametre som spiller inn. Visse kombinasjoner gjør at kontrasten ikke må settes særlig mye over 20-22 før den brenner ut, andre sammensetninger går greit opp mot 40. Det er derfor det er svært viktig når man utveksler bruker-innstillinger at ALLE de valg som er gjort på skjermen, oppgis. Ellers vil det aldri kunne bli sammenliknbart fra skjerm til skjerm, fra lokale til lokale.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag tog utgångspunkt i de som du postade för bruker
    och tweakade dom tills det såg ok ut med spel.
    Hudtoner är inte så viktiga men vill gärna ha lite kallare bild så vitt verkar mer vitt.

USER
    Kontrast 15
    Brightness/sortnivå +1
    Farge 0
    Fargetone 0
    Skarphet 0

Gå deretter inn i PRO INNSTILLINGER:

PURECINEMA
    Film modus: mjuk
    Tekst-forstørrelse: Av

INTELLINGENT MODUS: Av

BILDEDETALJER
    Dre: Lav (viktig)
    Sortnivå: Av
    Acl: Av
    Forstørremodus: 2
    Gamma: 1

FARGEDETALJER:
    Fargetemp: Manuell
    R -2
    G 0
    B +2
    R -1
    G 0
    B -1

CTI: Av
    Fargekontroll: ”0” på alt
    Fargerom/Gamut: 2

STØYREDUKSJON
    3DNR: Lav
    Field NT: Av
    Block NR: Av
    Mosquito NR: Av

DIVERSE:
    I/P: 2

Dessa kör jag på ingång 2, komponent med en ntsc wii och jag ställde in dom igår kväll dvs ganska mörkt rum utan lampor.
    Känns nästan som för mycket tryck i bilden iallafall men verkar ju dumt att gå ner mer än 15.

En sak som jag undrar väldigt mycket över är att ingen nämnt något specifierat om enhancer mode 1,2 och 3.
    Det verkar ju som att dom flesta vill ha en naturlig bild, men detta enhancer mode är ju helt enkelt edge enhacment och det är av ondo! På 1 så får man extremt markant vita streck bredvid alla konturer och detta förstör bilden väldigt mycket. Dom flesta "seriösa" personer kör med alla "förbättringar" av, men vad gör det när man maxar denna inställning (läge 1)

Läge 2 är bättre men fortfarande en del ee.

Det som suger är att läge 3 verkar sudda ut bilden istället för att bara inte använda ee, det verkar alltså inte som att det går att få en naturlig bild.

Personligen tycker jag Enhancer mode 1 förstör mer än vad alla andra kretsar gör tillsammans.

Starta dvdspelkaren i 720p och gå in i dess huvudmeny och se på dom olika 3 lägena. Svart text ska inte ha ett vitt streck bredvid sig.

Ok till tvspel, men inte till film!

Info om edge enhancement:
    Ultimate Guide to 'Edge Enhancement'

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •