Panasonic TH-42PZ700E Full HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PZ700E Full HD

Som sikkert de fleste av dere har fått med dere så er Panasonic ute med 42" Full HD plamsma--> TH-42PZ700E.

Har sett denne modellen til salgs her: Panasonic TH-42PZ700E 42" Full HD plasmaTV prisoversikt og produktinfo

Denne blir nok billigere med tiden og da slår jeg til. (prisen er jo bra nå, men desto rimeligere desto bedre) :-D

Så kommer spm: Er det egentlig noe vits med full HD; 1920-1080p på en 42" plasma?

Kom gjerne med meninger!

Mvh Wireless...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sikla på denne TV'en lenge, men det hvirker som om det er liten interresse for denne modellen. Vanskelig å finne noe særlig info rundt omkring.

Full HD, men bare 5000:1 i kontrast.

Og jeg har hørt er at de har sluttet å lage denne modellen for å komme med en ny PZ750.

Minhembio forum -> * Officiell Tråd - Panasonic PZ700 *

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    Så kommer spm: Er det egentlig noe vits med full HD; 1920-1080p på en 42" plasma?
    Ja, hvis du sitter innenfor ca 1.5 meters avstand. Ellers har jeg liten tro på det. Det greieste er selvsagt å teste selv.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Og jeg venter og venter ...

1. Bestilte min TH-42PZ700E fra Yatack 26.7 med leveringsdato 28.7
    2. Fikk beskjed om ny leveringsdato 16.8 den 30.7
    3. Ny leveringsdato 23.8 den 16.8
    4. 24.8 ny beskjed "over helga"

Dette er ikke noe klageskrift mot Yatack som jeg tror prøver å følge opp som best de kan.

Tror problemet ligger hos Panasonic, men får ikke tak på hva det egentlig går i. Nå ser jeg altså at den nåværende "toppmodellen" skal erstattes av PZ750, og det før første apparat i bestilling er levert i Norge (ihvertfall via nettet).

Dette er jo en merkelig situasjon. Time-to-market for produktene så rask at man ikke rekker å levere det man allerede her ...

Montro om jeg får noe apparat noen gang ...

Noppe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste på et annet forum hemmebio.se at det kommer en ny modell som heter pz 70 med full hd. litt mindre funksjoner enn pz 700. skulle visstnok slippes i september i størrelse 42 og 50.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    Som sikkert de fleste av dere har fått med dere så er Panasonic ute med 42" Full
    Jeg vurder å kjøpe denne, men det ser ut til at den ikke er lagervare noe sted. Noen som har erfaring med modellen?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en god test av denne et sted(42PZ700), husker ikke hvor, men der ble den omtalt til å ha veldig bra bilde. Det eneste negative var, som man kunne frykte ut fra den oppgitte kontrasten, at lysstyrken er for lav til å fungere godt i opplyste rom. Altså en typisk "kjellerstue-TV", men ikke for en stor og lys dagligstue.

Tipper dette har med at plasmacellene blir svært små når man pakker så mange sammen på så liten flate (forholdsvis). Hadde håpet at 50-tommeren muligens var litt bedre, ettersom samme oppløsning fordelt på 50-tommer jo gjør at hver enkelt celle/pixel blir litt større og dermed kan lyse sterkere (teoretisk). Men har ikke sett noen av dem live, og 50-tommeren er oppgitt til å ha samme kontrastforhold som 42-tommeren (5000:1). Satser heller evt. på en 5080XA/508XD tenker jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Leste en god test av denne et sted(42PZ700), husker ikke hvor, men der ble den omtalt til å ha veldig bra bilde. Det eneste negative var, som man kunne frykte ut fra den oppgitte kontrasten, at lysstyrken er for lav til å fungere godt i opplyste rom. Altså en typisk "kjellerstue-TV", men ikke for en stor og lys dagligstue.
    Ok. Det passer meg mildt sagt litt dårlig, ettersom en hel vegg på stua kun er vinduer. Da tror jeg at jeg like gjerne skal se meg om etter en alternativ TV. Kanskje TH-42PX700 er et greit alternativ da? Full HD er vel så langt jeg forstår ikke spesielt viktig på en skjerm av denne størrelsen.

Evt. er vel TH-42PZ70 med kontrast på 10000:1 et bedre alternativ om man skal ha full HD?

Ellers vil jeg gjerne ha tips fra andre som har gode plasma-tver som fungerer bra i opplyste rom. Prisklasse opp mot 20K, men det blir maks 42 tommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •