Panasonic 42PV70 kutter bildet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 42PV70 kutter bildet

Hei, jeg har en Panasonic 42PV70. Den kutter bildet på alle kanter slik at grafikk ofte havner utenfor og nyhetsopplesere får kappet toppen av hodet. Hvorfor er det slik? (Nei, den står ikke i zoom-modus selv om det kan virke slik). Finnes det en servicemeny hvor dette kan justeres? Andre som har denne erfaringen?

- Geir Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du analog kabeltv, eller digital parabol ? Koblet til scart, HMDI ?? Osv.
    Gi oss litt opplysninger, så finner vi nok ut av det. Svært mange her som eier nettopp denne modellen.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har digital kabel-TV (Get) og bruker RGB via scart.

- Geir Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har aspect på AUTO. Kan du oppleve ved dårlige sendinger at den kutter litt. Jeg personlig bruker tilpasset 16:9.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har analogt TV-signal, og jeg gjør ikke annet enn å trykke på aspect hele kvelden. Har TH40PV60. Dette plager meg ikke nevneverdig, men jeg er ikke spesiellt imponert over auto detect av signalet. Skulle vært en standard for en koding av signalet som var lett gjenkjennbar for TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har og nettopp kjøpt denne TV'n. Har samme problemet, men det er gjennom HDMI. Kjører med oppløsning 1920x1080 fra PC og den kutter i alle kanter.

Har ikke prøvd så mye instillinger, men kan si at jeg har og analog kabel tv(koblet til med vanlig antennekabel), men merker ikke noe overscan på den.

Nå jeg velger HDMI så sier TVn at det er 1080p input så den skulle jo ha nedscalert det uten noe overscan.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Highlander. Prøv å sett oppløsningen på bildet fra pc'n til 1024x768, og at det skal sendes som 4:3... Verdt å prøve. Hvilken aspect tv'n da skal stå på, vet jeg ikke. Men det ser du jo lett selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også samme problemet med at kantene blir kuttet på en 1080p TV. Bruker et Geforce 8800gts kort. På nVidia Contol Panel er det en innstilling for å forminske bildet slik at det ikke blir overscan.

Installerte NVIDIA Overscan Compensation Fix. Ble da kvitt overscan når jeg kjørte kun tv'en på grafikkortet, men det funker fortsatt ikke når pcskjermen er koblet til samtidig. Får håpe Nvidia klarer å lage en ny driver som fikser dette snart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •