Hvilken tv bør jeg velge? Powerbuy!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken tv bør jeg velge? Powerbuy!!!

Jeg vurderer og bli med på det nye powerbuyet som går nå, men venter litt enda da jeg er usikker på om det blir Panasonic 50pX70 50" eller Samsung 52M87 52".
    Så bildet av samsung 46m87 46"i sommer, og syntes den så meget bra ut, men jeg vet ikke i forhåld til Panasonic sin 50pX70 50" da jeg ikke har sett bildet på den.

Kommer nok til og bruke tven til alt mulig, men mest tv titting, skal også koble til et multimediasenter, har noen forslag til hvilken tv jeg bør gå for? Kansje Pioneer 508 hvis det kommer et nytt powerbuy på de, isteden for de 2 jeg nevnte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre bilde på Samsung, bedre sortnivå. Iallefall det jeg synes når jeg så de henge side ved side.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Bedre bilde på Samsung, bedre sortnivå. Iallefall det jeg synes når jeg så de henge side ved side.
    Ok, takk for svar, bedre enn Panasonic sin modell? Hva tror du når det gjelder Pioneer 508?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Ok, takk for svar, bedre enn Panasonic sin modell? Hva tror du når det gjelder Pioneer 508?
    Samsung bedre enn Panasonic ja. Men opp mot Pioneer .. vell .. Pioneer sin er veldig bra det skal sies .. men med tanke på at powerby på 52 tommer samsung er 26.0000 ..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Samsung bedre enn Panasonic ja. Men opp mot Pioneer .. vell .. Pioneer sin er veldig bra det skal sies .. men med tanke på at powerby på 52 tommer samsung er 26.0000 ..
    Jepp jeg heller mot Samsung sin 52" ut i fra det jeg så i sommer av modellen 46M87, jeg ble imponert av bildet den gav, veldig skap, nydelige farger, og bra dybde skarphet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen har nok ikke bedre sortnivå. På dette punktet er nok plasmaene fra Panasonic og Pioneer best. Men siden du ønsker å bruke tv'n sammen med et mediasenter, er nok Samsungen det beste valget. Denne har også svært godt sortnivå, er lyssterk, produserer fine farger og støtter det meste av framtidens formater. Slå til på poverbuy'et (46M87), så gjør du et godt kjøp.
    Det var nå min mening, iallefall. Lykke til !!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Samsungen har nok ikke bedre sortnivå. På dette punktet er nok plasmaene fra Panasonic og Pioneer best. Men siden du ønsker å bruke tv'n sammen med et mediasenter, er nok Samsungen det beste valget. Denne har også svært godt sortnivå, er lyssterk, produserer fine farger og støtter det meste av framtidens formater. Slå til på poverbuy'et (46M87), så gjør du et godt kjøp.
    Det var nå min mening, iallefall. Lykke til !!
    Takker igjen for svar, jeg var inne på Samsung sine hjmmesider, og så på spesifikasjoner over denne tv. Takkler den bare Pal signaler, og ikke NTSC?
    Da sliter man med Amrikanske filmer og spill, og det har jeg jo en del av.
    Er det bare uteglemt, mener det er NTSC på de fleste tver i dag? Det stod heller ingen ting om HDCP suport. Og den har heller ikke støtte for mpeg-4.
    Ut i fra de Norske spesifikasjonene på tven!

Spesifikasjoner: http://www.samsung.com/no/products/t..._series_no.pdf

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese test av både Samsung, Pioneer og Panasonic her:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mpeg-4 ?? Tenker du på den digitale tuneren ? De fungerer ikke i norge, nesten uansett hvilken tv man kjøper idag. Men den har analog tuner.
    Den støtter nok bilder i både 50 og 60Hz, så NTSC går helt fint...
    HDCP support har den også.
    Pluss at den støtter 1:1 pikselmapping, som i praksis betyr : Perfekt til bruk sammen med pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma er klart best. bedre farger og sortnivå

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    plasma er klart best. bedre farger og sortnivå
    Ok da er jeg ved utgangspunget igjen føst Samsung lcd 52M87 bedre enn panasonic 50px70, og nå er plasma bedre. Hvilken modell sikter du til Panasonic sin eller pioneer, eller begge, men pioneer som den beste, eller simpelthen alle modeller plasma!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da er jeg ved utgangspunget igjen føst Samsung lcd 52M87 bedre enn panasonic 50px70, og nå er plasma bedre. Hvilken modell sikter du til Panasonic sin eller pioneer, eller begge, men pioneer som den beste, eller simpelthen alle modeller plasma!

Smaken er som baken. Men jeg har en del kompiser der noen har samsung lcd og noen plasma av forskjellige fabrikat. Etter erfaringer der sitter jeg igjen med at LCD er skarpere, men dårlige farger og dynamikk. Ser jo på responstiden på plasmaskjermer at de er bedre enn lcd. Tror uansett ikkje du blir skuffet hva enn du velger.

Men flere er enige med meg: Film er best på plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79

Smaken er som baken. Men jeg har en del kompiser der noen har samsung lcd og noen plasma av forskjellige fabrikat. Etter erfaringer der sitter jeg igjen med at LCD er skarpere, men dårlige farger og dynamikk. Ser jo på responstiden på plasmaskjermer at de er bedre enn lcd. Tror uansett ikkje du blir skuffet hva enn du velger.

Men flere er enige med meg: Film er best på plasma.
    Takk for svar.
    Akkurat nå har jeg som første ønske, da jeg har en slik en for hånden:

Pioneer PDP-607XD

2. ønske: Samsung 52M87

3. Ønske: Panasonic 50px70

vil tro at Samsungen har best bilde av de tre uten at jeg vet det, men jeg liker stort bilde.

Alle tre tvene er fine og se på som et møbel, men jeg synes Pioneer er av de peneste.
    På Samsungen liker jeg ikke den sølvlisten som den har nederst, pluss et jeg er redd responstiden! Jeg ser en del på film, der er vel Pioneer kansje best?
    Skal også bruke multimediasenter, der er vel Samsung best, Pioneeren er litt dyr! Ikke lett dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Takk for svar.
    Akkurat nå har jeg som første ønske, da jeg har en slik en for hånden:

Pioneer PDP-607XD

2. ønske: Samsung 52M87

3. Ønske: Panasonic 50px70

vil tro at Samsungen har best bilde av de tre uten at jeg vet det, men jeg liker stort bilde.

Alle tre tvene er fine og se på som et møbel, men jeg synes Pioneer er av de peneste.
    På Samsungen liker jeg ikke den sølvlisten som den har nederst, pluss et jeg er redd responstiden! Jeg ser en del på film, der er vel Pioneer kansje best?
    Skal også bruke multimediasenter, der er vel Samsung best, Pioneeren er litt dyr! Ikke lett dette!
    Hmmm....vet ikke helt om jeg gjør valget vanskeligere nå men, du nevnte tidligere at det var aktuelt med mediasenter?
    -Tenk på faren ved innbrenning på plasma. Den er også teoretisk tilstedeværende på LCD, men egentlig ikke i praksis.
    Sølvlisten du nevner på Samsungen er kun på 87 modellen og ikke 86 (det er den listen som skiller de to modellene).
    Er ikke sikkert det er ett bedre bilde på Samsungen, men en tommelfingerregel:
    -Lager du deg en hjemmekino i ett relativt mørkt rom med signaler fra dvd, blue-ray osv. kan vel ingenting slå plasma.
    Til en allsidig tv-titting/pc-skjerm/kino-tv osv. tror jeg nok LCD vil gå av med seieren.
    Minuset med LCD er akkurat som du sier: responstid.
    -men, jeg har sett 86/87 (samsungen) og tror definitivt ikke du vil anse responstiden som noe problem.
    (Selv kjøper jeg meg Samsung 46m86 )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •