Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 463
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sony har stort sett hatt bedre bildebehandling og mindre støy, kort sagt bedre bilde enn Samsung. Dette er en av grunnene til at de har vært dyrere.

Ser nå ut som X3500 serien nå er på vei inn i butikkene. Sony Center på Karl Johan har fått 40" og 52" ser det ut til. 46" kommer neste uke. Prisen på 46" blir lavere enn jeg forventet hvis det er korrekt pris jeg har fått.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Vel, Samsung 40F86 har 25000:1 i dynamisk kontrast og ifølge HDTVtest var det bare såvidt man så forskjell, når TV-ene stod rett ved siden av hverandre, i forhold til 40M86 som har 15000:1 i dynamisk kontrast.

Tviler derfor på at Sony's X3000/X3500 er noe særlig bedre enn TV'er som allerede finnes på markedet (Samsung M8, F8 og Sharp XD1 f.eks.), men det ser ut til at de blir dyrere... Hovedforskjellen slik jeg ser det er MPEG4-tuner, noe som i så måte må være den mest overprisede MPEG4-tuneren du kan kjøpe.... For å sette det litt på spissen.

Sony 40X3500 til 24000, Samsung 40F86 til 17000?? Ser ikke helt hvorfor Sony skal være 7000 dyrere jeg, men men..... Dette er jo bare tall, det kan jo hende det viser seg at bildet på Sony X3500 fremstår mye bedre enn f.eks. Samsungs F8, men jeg tror ikke på noen revolusjon før jeg ser den!
    Å sammenligne X3500 med F86 på pris nytter ikke. W3000 er "motstykket" til F86. Det er F96 som er Samsungs toppmodell, og konkurerer mot Sony's X3500 serie. Den dynamiske kontrasten er ikke noe å legge særlig vekt på. Mer interessant med den faktiske panelkontrasten (ANSI). Dessverre er det alt for mange som oppgir On/Off panelkontrast. Eller enda verre bare den dynamiske kontrasten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva driver Sony med designmessig?

Var akkurat innom Sony på KJ og kikket på 40X3500. Medbrakt kone og hennes venninne forkastet tvert den gjennomsiktige glassplastramma rundt skjermen.. En annen 46" uten glassramme var derimot akseptabel.. Nå blir det vel 46W3000 på meg..

Bundy about women:" You can't live with'em and you can't live with'em!"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Sony har stort sett hatt bedre bildebehandling og mindre støy, kort sagt bedre bilde enn Samsung. Dette er en av grunnene til at de har vært dyrere.

Ser nå ut som X3500 serien nå er på vei inn i butikkene. Sony Center på Karl Johan har fått 40" og 52" ser det ut til. 46" kommer neste uke. Prisen på 46" blir lavere enn jeg forventet hvis det er korrekt pris jeg har fått.
    heisann,hva kostet de nye modellene i sony butikken????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sine lcd paneler (og bildebehandling) har 10bit pr grunnfarge i de nye modeller, kontra 8 bit i de gamle.

Noen som har sjekket ut hvordan de nye lcd tv'er klarer å gjengi fargepaletter på en bedre måte?

F.eks. en solnedgang eller blå himmel, ansiksfarge etc. har vært vanskelig å gjengi på en naturlig måte.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Å sammenligne X3500 med F86 på pris nytter ikke. W3000 er "motstykket" til F86. Det er F96 som er Samsungs toppmodell, og konkurerer mot Sony's X3500 serie. Den dynamiske kontrasten er ikke noe å legge særlig vekt på. Mer interessant med den faktiske panelkontrasten (ANSI). Dessverre er det alt for mange som oppgir On/Off panelkontrast. Eller enda verre bare den dynamiske kontrasten.
    X3500 er har vel ikke LED-baklys, og opptil 500 000:1 i dynamisk kontrast?? F9 ligger IMO vesentlig over X3500, og det faktum at den kun kommer i 52" størrelse understreker vel dette.

Ellers er jeg enig i at dynamisk kontrast ikke er på langt nær så viktig som native panelkontrast, som helst bør måles med sjakkbrettmønstret bilde e.l. Ifølge Sonys hjemmesider har X3500 2000:1 i panelkontrast, men det finnes vel litt ulike tall på dette rundt omkring har jeg hørt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    ... Prisen på 46" blir lavere enn jeg forventet hvis det er korrekt pris jeg har fått.
    Hvilken pris er det du har fått oppgitt da?

Sitat Opprinnelig postet av Torf
    Hva driver Sony med designmessig?

Var akkurat innom Sony på KJ og kikket på 40X3500. Medbrakt kone og hennes venninne forkastet tvert den gjennomsiktige glassplastramma rundt skjermen.. En annen 46" uten glassramme var derimot akseptabel.. Nå blir det vel 46W3000 på meg..

Bundy about women:" You can't live with'em and you can't live with'em!"
    Jeg synes tven ser dritlekker ut jeg, men nå har jeg desverre ikke sett tven i virkeligheten, bare på bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X3500 =

40” 24995,-

46” 29995,-

52” 44995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52X3500 i hus

Jeg fikk 52X3500 levert ved lunsjtider i dag, onsdag. Ifølge gutta på Sony på Karl Johan fikk jeg den første som kom til Norge. Morsomt.

Førsteinntrykk: Stor TV. Foten er så stor bak at denne må henges på veggen. 10 centimeter, minst.

Har ikke koblet til noe som helst foreløpig kun sjekket ut UPC rett fra veggen og digital-tv.

Etter litt innstillingsstyr kan jeg konkludere med at jeg aldri har sett bedre bilde fra vanlig TV. Ser ikke forskjell på denne og min 32 CRT Finlux når det gjelder bildekvaliitet.

Noen spørsmål?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med farger og billedstøy når du gir den analogt signal?

Og hvordan ser sorte områder ut på skjermen når det er mørkt i rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hvordan er det med farger og billedstøy når du gir den analogt signal?
    Fine farger. Lite/ikke noe bildestøy.

Jeg har aldri sett så bra bilde fra en analog kilde på en LCD eller en plasma som på denne TV-en. Har kun kameraters billige 32" og 37" TV-er å sammenligne med, dog. Min er erfaring er uansett at analoge kilder stort sett er forferdelige på flate tv-er, men ikke på denne. Fabrikkinnstillingene var ikke noe særlig, men etter å ha eksperimentert litt ble det like bra som på en god CRT. Størrelsen tatt i betraktning. På en 40 eller 46 blir det selvsagt enda bedre.

Når det er sagt; det analoge signalet fra Get er ikke noe å skrive hjem om. Bildet fra det digitale bakkenettet er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Klarer X3500 1080p/24? Hvis den gjør det, blir det ny TV.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den greier selvsagt 1080p24. At den også har MPEG4 tuner for det digitale bakkenettet er heller ingen bakdel. BTW til den som skrev at det ble W3000 isf X3500 på grunn av rammen rundt. W3000 har vel samme rammen. Det er v3000 som ikke har det. den har en ramme i sort pianolakk. meget stilig.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er kun x serien som har den ekstra glassrammen rundt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pontiuspilatus
    Jeg fikk 52X3500 levert ved lunsjtider i dag, onsdag. Ifølge gutta på Sony på Karl Johan fikk jeg den første som kom til Norge. Morsomt.

Førsteinntrykk: Stor TV. Foten er så stor bak at denne må henges på veggen. 10 centimeter, minst.

Har ikke koblet til noe som helst foreløpig kun sjekket ut UPC rett fra veggen og digital-tv.

Etter litt innstillingsstyr kan jeg konkludere med at jeg aldri har sett bedre bilde fra vanlig TV. Ser ikke forskjell på denne og min 32 CRT Finlux når det gjelder bildekvaliitet.

Noen spørsmål?
    Så hvis jeg skal ha en KDL-46X3500 så raskt som mulig så bør jeg henvende meg til Sony avd. Karl Johan?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ap1978
    Så hvis jeg skal ha en KDL-46X3500 så raskt som mulig så bør jeg henvende meg til Sony avd. Karl Johan?
    Gutta bak disken hevdet i alle fall at de var de første som fikk godsakene.
    Jeg var innom og bestilte for et par uker siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Jeg skal handle TV i dag :-)

52" X3500...............:razz:

Håper bare jeg får plass i bilen....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleBW

Lucky you

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eska er enorm. 155x100x44, så du trenger en stor bil. De tar 500 for å kjøre den hjem.

For øvrig trenger jeg noen tips om innstillinger. Har bare prøvd meg fram og vet egentlig svært lite om hva som er lurt og bra.

Koblet en Mac Mini til TV-en via DVI-HDMI. Fantastisk bilde. Funket på første forsøk. 1080p og full pixelmapping. Storveis.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe... her er noen bilder jeg fant på et tysk forum, eska ser veldig stor ut.

Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •