Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 463
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Det er TV'en jeg har bestemt meg for også..:-D Har ikke helt bestemt meg for 46" eller 52". Har 2.5 meter i avstand. Vet at 52" blir litt stort for vanlige signaler, men det er bra for HD. Noen sier at 52" blir for stort, andre sier at man alltid kjøper en størrelse for liten... Så begge ved siden hverandre på Elektrofil messen, men det blir litt spesielt i en stor messehall.
    Sitter selv 3-3.5 meter fra min 52" X3500, Blir noe "blur'y" bilde med vanligt rikstv-signal, men det har ikkje med avstanden og jør, heller rikstv-signalet. Synest ikkje dette er noe stort problem. FORDELENE! er ved bruk av DVD eller BLU-RAY! Du får jo et helt rått bilde som sluker deg med inn i filmen. Det er også good når du kobler til PC via DVI-D -> HDMI kabel (399,- for 10m på Biltema) og kan sitte i sofaen med trådløs mus og tastatur og surfe internett, eller bare lete fram i musikken på pc'n med winamp eller iTunes for dei som bruker det...(JA, det finnes egne mediacenterprogrammer...) Har slått på "Large DPI" eller no i Windows for å få litt større tekst til seint på festen.... Det eneste eg kan komme på nå som eg ikkje har nevnt er at TV'n din krymper mange tommer den første uken, og at ved kompisbesøk med 37" så blir TV'n faktisk liten, og når ein kjem heim til opphavet på middag så står det ein reise-tv borti hjørnet der, ein 28" djup-skjerm fra 90'tallet...:-|

Newcomer Schøyen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og sliter med og velge mellom X3500 og Philips sin EISA vinner 47PFL9732D. Vil bruker tven mye til X360/PS3/PC samt en del film fra evt. PC.
    Noen erfaringer rundt dette?
    Takker for innlegg :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stuppuli
    Sitter selv 3-3.5 meter fra min 52" X3500, Blir noe "blur'y" bilde med vanligt rikstv-signal, men det har ikkje med avstanden og jør, heller rikstv-signalet. Synest ikkje dette er noe stort problem. FORDELENE! er ved bruk av DVD eller BLU-RAY! Du får jo et helt rått bilde som sluker deg med inn i filmen. Det er også good når du kobler til PC via DVI-D -> HDMI kabel (399,- for 10m på Biltema) og kan sitte i sofaen med trådløs mus og tastatur og surfe internett, eller bare lete fram i musikken på pc'n med winamp eller iTunes for dei som bruker det...(JA, det finnes egne mediacenterprogrammer...) Har slått på "Large DPI" eller no i Windows for å få litt større tekst til seint på festen.... Det eneste eg kan komme på nå som eg ikkje har nevnt er at TV'n din krymper mange tommer den første uken, og at ved kompisbesøk med 37" så blir TV'n faktisk liten, og når ein kjem heim til opphavet på middag så står det ein reise-tv borti hjørnet der, ein 28" djup-skjerm fra 90'tallet...:-|
    Snakket med en annen som hadde 52" og han mente at 46" helt klart på 2.5 meter. Skal ha TV-signaler ifra VikenFiber, vet ikke om signalet på vanlige TV-signaler blir noe bedre der enn på RiksTV. Blir uansett RiksTV i 4 måneder nå til VikenFiber er klare her. Men du har nesten en meter mer, og du sier det blir blury, virker nok 46" som et bedre valg på 2.5 meter...? Får ta en tur på Sony Center og se på begge igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå som jeg endelig tenkte å få ut fingern og bestille en 46" X-3500 så er alle utsolgt, innkludert MPX.. De som har på lager er har jo samme pris eller dyrene enn Sony store..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herrsnik
    Hei!

Min KDL- 46 V 3000 innkjøpt hos Amentio før jul har AEP tilføyd på modellbetegnelsen på eske-etiketten. Den har også en adresselapp adressert til Sony Norge. (Litt OT siden det er x serien som diskuteres her, men antar at det har relevans)
    Jeg sendte en mail til Amentio og spurte om Sony KDL-46X3000AEP som de selger er den nordiske modellen eller om den er paralellimportert og fikk dette til svar:

Hei

Modeller som har benevnelsen AEP til slutt er nordiske modeller, og vår leverandør tar denne gjennom sony norge

Mvh
    Amentio AS
    Så da har vi hvertfall fått en bekreftelse på at de tvene som Amentio selger som har AEP i produktnavnet ikke er paralellimportert

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typho
    Så da har vi hvertfall fått en bekreftelse på at de tvene som Amentio selger som har AEP i produktnavnet ikke er paralellimportert
    Too late, det avklarte vi allerede 11. februar her i tråden.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg trenger hjelp fra alle dere som HAR kjøpt seg x-serien.. Har forferdelig lyst til å kjøpe denne modellen.. Men er litt skeptisk til pris forskjellen mellom W-serien og X serien..
    Har snakket med flere, sony center, hi-fi klubben, div.forum, osv.. Og alle er enige, begge modellene er kjempe bra tv´r.. Men de største forkjellene er vel 100hz teknologien og en bedre prosessor på X-serien. Og bedre kontrast..

Flere nevner at det ikke er særlig forskjell på prosesseringen av sd signaler mellom disse modeller.. At det meste av prosessor kraften brukes til HD-materiell samt 100hz teknologien.. Og ang. 100Hz teknologien er det flere som sier at dette er noe som til tider kan ødelegge for eksempel filmer, ved bruk av det, blir film som såpeopera og at "film følelsen" forsvinner.. Er 100 hz mest ment til sport og spill?

Hva mener dere som har kjøpt X-serien.. Bruker dere 100Hz teknologien til filmer? Blir det et bra resultat eller ikke?

Håper at dere kan svare.. Takk for deres tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W HAR et problem med hakking ved panoramaer, der ER X mye bedre.

Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SONY BRAVIA 2008 Line Up

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saatan.. Z-serien er perfekt! Vet ikke om jeg skal takke deg for linken eller hate deg.. Fikk veldig lyst til å utsette innkjøp av ny TV.. Men spørs om den nye serien kommer snart.. Sikkert ikke før høsten.. Om man er heldig...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Saatan.. Z-serien er perfekt! Vet ikke om jeg skal takke deg for linken eller hate deg.. Fikk veldig lyst til å utsette innkjøp av ny TV.. Men spørs om den nye serien kommer snart.. Sikkert ikke før høsten.. Om man er heldig...
    Nye Xserien kom nå ihøst. Sony er ikke leveringsdyktige nå i mars engang!
    Forøvrig så er Sony Us og Euro tver ikke alltid samkjørte. De i den linken var Us tver.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Too late, det avklarte vi allerede 11. februar her i tråden.. ;-)

Ja, men det var vel ingen direkte bekreftelse fra Amentio?
    Uansett så tenkte jeg det var greit å poste svaret jeg fikk fra Amentio da dette var noe jeg lurte på selv også

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn at jeg har forstått det riktig, "Sony XBR5" er den amerikanske versonen av "Sony X3500"? Den ser helt lik ut men pusset bare litt på at det står at den har 120Hz mens X3500 har 100Hz.. Og XBR4 er den samme som X3000?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Bare sånn at jeg har forstått det riktig, "Sony XBR5" er den amerikanske versonen av "Sony X3500"? Den ser helt lik ut men pusset bare litt på at det står at den har 120Hz mens X3500 har 100Hz.. Og XBR4 er den samme som X3000?
    Til en viss grad er det slik, men også flere store forskjeller på Us og Eu versjonene.
    Hva er det du egentlig tenker på? Å kjøpe fra Us?

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en viss grad er det slik, men også flere store forskjeller på Us og Eu versjonene.
    Hva er det du egentlig tenker på? Å kjøpe fra Us?
    Hadde ikke tenkt til det, driver bare å leser på den. Få et videre perspektiv på hvordan den er fra div forumer og her er det snakk om et amerikansk forum og har ikke fått med meg noen modeller som heter XBR5. Begynte med at jeg leter etter div instillinger til tv-en.

Ps: Hva er de store forskjellene hvis du har peil bortsett fra 100/120 Hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går på ting som Pal / Ntsc, scart, helt annet brukergrensesnitt osv.

Vil du lese på utenlandsk forum anbefaler jeg avforums.com, en enorm lang tråd der med oppsummering på første siden bl.a.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går på ting som Pal / Ntsc, scart, helt annet brukergrensesnitt osv.

Vil du lese på utenlandsk forum anbefaler jeg avforums.com, en enorm lang tråd der med oppsummering på første siden bl.a.
    Ja nå var det slik at det var der jeg leste om den ;-) Men det virker som at det er X3000 som er mest populær i statene..Veldig mye om XBR4 i forhold til XBR5(X3500)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Ja nå var det slik at det var der jeg leste om den ;-) Men det virker som at det er X3000 som er mest populær i statene..Veldig mye om XBR4 i forhold til XBR5(X3500)
    Tipper du leser på avsforum.com. Ikke den jeg snakket om...
    Legg merke hvor Sen står :-)

Den ene forumet er i Us hvor så klart XBR er tema og det andre i Uk.

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare nettbutikker som har denne modellen? (X3500)
    (Er ikke noe Sony Center her..)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Er det bare nettbutikker som har denne modellen? (X3500)
    Nei, det er det vel ikke.
    Flere nettbutikker har også butikker, ellers skal Siba selge de og vil jo tro at Expert og Euronics skal kunne skaffe . Det samme gjelder kanskje Elkjøp og Lefdal, de har ihvertfall begynt å selge enklere Sony tver, tom W3000. De så vel at å kun ha Philips, Hitaschi, Elfunkog Daewoo el ikke var det smarteste.. ;-)
    Og Sony Center som du sa da.

Hifiklubben har sluttet å selge vet jeg Sony.

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •