Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 463
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modellbetegnelse/ pris

Hei!

Min KDL- 46 V 3000 innkjøpt hos Amentio før jul har AEP tilføyd på modellbetegnelsen på eske-etiketten. Den har også en adresselapp adressert til Sony Norge. (Litt OT siden det er x serien som diskuteres her, men antar at det har relevans)

Når det gjelder prisfall på X 3500 serien, sier lokalt Sony Center at Sony setter ned prisen nå i løpet av februar, innebærer at 46 x 3500 synker med ca en tusenlapp til 29' i denne butikken (usikker på om man nevner butikker med stedsnavn, er heller ikke sikker på om infoen var offisiell..)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Man trenger KUN Galvanisk skille / "spennings vern sak" dersom man har følgende kombinasjon:

Kabel tv OG jordet kontakt i veggen (til TV'n)

Har man kun èn av disse, skal man IKKE ha slikt vern.

Har også hørt at disse 4-5 tilfellene av branntilløp (av 10tusenvis av TV'er solgt) er forbeholdt et annet TV merke.. ikke Sony..
    ok,takk for svar.
    Gjelder dette kun hvis tv kobles rett i antenneutgangen i veggen eller også hvis det er digital box imellom?

Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clouding

Hei.
    Er ny på forumet men har fulgt med på trådene her noen år
    Tidligere i tråden hadde flere problemer med clouding på X3500 modellene.
    Har dette løst seg ?
    Skal kjøpe nytt TV om et par måneder og det blir nok en av X modellene til Sony. Har noen kunnskap om når neste modell av Sony blir lansert.
    Ser på hjemmesiden til Sony at det står oppført en XBR5 med " high gloss piano black finish "
    Er dette en ny modell som ikke er i salg i Norge enda ?

Link : SonyStyle.com | 40" BRAVIA® XBR® series LCD Flat Panel HDTV

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joerntp
    Ser på hjemmesiden til Sony at det står oppført en XBR5 med " high gloss piano black finish "
    Er dette en ny modell som ikke er i salg i Norge enda ?
    Denne har ikke kommet til Norge, er nok en ny utgave av X-serien siden den har Bravia EX PRO billedbehandling.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 52X3500 fins det ikke antydninger til clouding.

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bossman
    ok,takk for svar.
    Gjelder dette kun hvis tv kobles rett i antenneutgangen i veggen eller også hvis det er digital box imellom?
    Hmmm..

Jeg mener at det kun er når du kobler rett fra veggen, men jeg skal se om jeg finner et svar på dette i morgen.

Saken er at KabelTV kabelen er jordet, og når tv'n også er jordet vil disse kobles sammen DERSOM det oppstår en jordfeil i TV'n (som skjer svært skjelden). Fare for brann kan da oppstå..

Dersom det er en digital boks i mellom, vil ikke denne være jordet (siden de bruker små stikk-kontakter) og jordingsfeilen vil kunne gå riktig vei..

Så jeg TROR det vil være greit uten galvanisk skille, dersom du har digitalboks..

Sjekker i morgen.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Så jeg TROR det vil være greit uten galvanisk skille, dersom du har digitalboks..
    Jordingsstrøm er noe skikkelig herk. Den skaper både teknisk feil (noe kan ryke), støy (50 hz brum i lydanlegg), støy i bilder, og kan dessuten være brannfarlig og helsefarlig.

Så vidt jeg vet er galvaniske skiller i antenneledningen både billige (100 kr?) og problemfrie. De introduserer ingen problemer og svekker ikke signalet merkbart.

De er i tillegg påbudt i nye bygg med felles kabel-løsning, og er som regel plassert i inntaket i kjelleren. Slik sett kan det tenkes at det blir dobbelt opp med slike dersom en anskaffer en i leiligheten, men det har ingenting å si.

Derfor ville jeg satt inn en uavhengig av digitalboks eller ei, hvis jeg ikke var sikker på at det allerede var en slik på kabelen. Riktig plassering er så tidlig som mulig, det vil si der den kommer inn i leiligheten (som regel før filter, fordeler eller forsterker).

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, ikke lett å få tak i Sony 46" X3500 :-? Nettstedene står at de får den inn om 7 dager og slik har det stått i 2 måneder. Min venn på elkjøp ser ut til å slite når det gjelder å få tak i den. Nærmer seg tv kjøp så det er dumt hvis jeg ikke skulle klare å få tak i den. Noen som vet hvor man kan få tak iden?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket hos Sony Centerene også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rar teksting på Canal plus

Sitat Opprinnelig postet av geibjors
    Har ikke fått lagt inn ny firmware enda. Tv'en henger på veggen, og jeg trenger ei ekstra hånd for å få den ned og over på stativet slik at jeg kommer til serviceporten på baksida.

Har ingen andre problemer med tv annet enn rar teksting på canal+ film hd med bruk av innebygd dekoder. Skal si ifra hvis jeg oppdager noen annet når jeg får testet ny fw.

Mvh

Geir Ove
    Fant du noen løsning vedrørende tekstproblemer på canal plus ved bruk av innebygd dekoder? Har trolig samme problem selv.

En dårlig løsning er jo å skru av tekst fra innstillingene på X3500 for så å manuellt velge tekst fra teksttv på kanalene. Litt kjedelig dog da man på "ut" av tekst tv før man får byttet til annen kanal.

B

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Har du sjekket hos Sony Centerene også?
    Hypp på å peke vei? Sony.no du tenker på eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Hypp på å peke vei? Sony.no du tenker på eller?
    Det er fysiske butikker du finner her
    http://www.sonycenter.no/

Trodde alle kjente til den kjeden.. :-)

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Det er fysiske butikker du finner her
    Sony Center Norway

Trodde alle kjente til den kjeden.. :-)
    He, he, ja nå så :-D Blir nok en tur til Sandvika på fredagen tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de både 46" og 52" av X-3500 utstilt på Sandvika? På CCVest har de bare 46" pga plass-problemer. De har vist begge på Karl Johan, men Sandvika er litt enklere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam og opptaker koblet til X3500

Spørsmål

Hvis man har et camkort fra Rikstv i X3500 får man da koblet tv`n til en opptaker slik at man kan ta opp fra en annen kanal? Hvis ja - hvordan er beste/letteste måte å koble på?

Tips mottaes med takk!

Mvh

A

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man i det hele tatt tatt opp tvsignal fra den innebygde dekoder? Jeg tror man får det, at man kan få et utsignal over scart. Men vet ikke.
    Men at det er 2 tunere ombord tviler jeg sterkt på.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Har de både 46" og 52" av X-3500 utstilt på Sandvika? På CCVest har de bare 46" pga plass-problemer. De har vist begge på Karl Johan, men Sandvika er litt enklere.
    Var i sandvika på fredagen og sikla på X3500:-D De hadde 40" og 52" i butikken.
    De sa at 46" kommer snart og den vil ligge på ca 29 000 og 500 for frakt. Husker ikke prisen på 40" men den på 50" lå på rundt 39 000 hvis jeg ikke husker feil. Nå som jeg har sett den live så er jeg uten tvil at dette er drømme tv-en! Fantastisk å se på, krystal klart bilde(de kjørte en demo via PS3 med blue-ray som viste film klipp og spill klipp) 52" var isåfall stor nok og regner med at 46" ikke er så fryktelig mindre å se på da jeg ikke fikk sett den..Det er 46" jeg skal ha og er 10 000 kr lavere i pris i forhold til 52". Gleder meg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i sandvika på fredagen og sikla på X3500:-D De hadde 40" og 52" i butikken.
    De sa at 46" kommer snart og den vil ligge på ca 29 000 og 500 for frakt. Husker ikke prisen på 40" men den på 50" lå på rundt 39 000 hvis jeg ikke husker feil. Nå som jeg har sett den live så er jeg uten tvil at dette er drømme tv-en! Fantastisk å se på, krystal klart bilde(de kjørte en demo via PS3 med blue-ray som viste film klipp og spill klipp) 52" var isåfall stor nok og regner med at 46" ikke er så fryktelig mindre å se på da jeg ikke fikk sett den..Det er 46" jeg skal ha og er 10 000 kr lavere i pris i forhold til 52". Gleder meg
    Det er TV'en jeg har bestemt meg for også..:-D Har ikke helt bestemt meg for 46" eller 52". Har 2.5 meter i avstand. Vet at 52" blir litt stort for vanlige signaler, men det er bra for HD. Noen sier at 52" blir for stort, andre sier at man alltid kjøper en størrelse for liten... Så begge ved siden hverandre på Elektrofil messen, men det blir litt spesielt i en stor messehall.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Det er TV'en jeg har bestemt meg for også..:-D Har ikke helt bestemt meg for 46" eller 52". Har 2.5 meter i avstand. Vet at 52" blir litt stort for vanlige signaler, men det er bra for HD. Noen sier at 52" blir for stort, andre sier at man alltid kjøper en størrelse for liten... Så begge ved siden hverandre på Elektrofil messen, men det blir litt spesielt i en stor messehall.
    Hvis du har bare 2.5 meter å gå på så vil jeg nok anbefale 46" istedet for 52" Og du som faktisk har sett både 46" og 52" så er det kanskje ikke så fryktelig stor størelse forskjell på dem? Sitter man for nært en stor tv så vil det ta bort litt av kvaliteten også. Hvis du går for 46" så sparer du rundt 10000kr som du kan kjøpe både PS3, en blue-ray spiller eller fryktelig mange Grandiosaer :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har bare 2.5 meter å gå på så vil jeg nok anbefale 46" istedet for 52" Og du som faktisk har sett både 46" og 52" så er det kanskje ikke så fryktelig stor størelse forskjell på dem? Sitter man for nært en stor tv så vil det ta bort litt av kvaliteten også. Hvis du går for 46" så sparer du rundt 10000kr som du kan kjøpe både PS3, en blue-ray spiller eller fryktelig mange Grandiosaer :-D
    Hehe..ja...Men hvis du ser på forskjellige hvor-lang-skal-jeg-sitte-kalkulatorer så er det 7' feet (2.1 meter) for 52" for 1080p, og 13,5 feet (4,1 meter) for 576 oppløsning. Så tatt i betrakning at man kommer til å se vanlige TV-signaler så er det nok 46" mer riktig. Men jeg synes det var stor forskjell og likte 52" bedre å HD..
    Det beste hadde vel vært å se på vanlige digital TV-signaler på 52" og se hvordan man synes det er, og får man vurdere om dette blir for stort og uskarpt.

Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •