Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 463
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Analog vs digital

Fikk min 46x3500 før jul og kjører PS3 samt kabeltv fra BKK i Bergen. Har i sameiet en analog grunnpakke med ca 20 kanaler. BKK tar ca 70 kr mnd ekstra for å leie digital dekoder med 500 i startpris.

Som et eksperiment gjorde jeg et digitalt kanalsøk på TVen og fant 120 digitale kanaler fra BKK. De fleste er kodete, men jeg kan se 20 av de: TV2 film, history, MTV2 m.m.

Når jeg svitcher mellom analog og digital på NRK eks, forstår jeg at det er digital som gjelder. Steike for en forskjell. Tok derfor kontakt med BKK for å få kort og ev info om CAM. Det viser seg at deres tuner ikke bruker kort. De påstår at jeg må bruke tuneren deres uansett.

Må jeg det??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere, så har jeg ønske om å kjøpe TV snart.. men prisen, service og vente tid varierer på butikkene i Oslo.. Men hva med nett?
    Er det noen der ute som har kjøpt X serien via nettbutikk? har dere noen tips å komme med om hvor er det best pris og bra service? Kort ventetid.. osv..

Takk for deres tid. :wink:

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe meg 46" X3500 om noen måneders tid og skal da gjøre det over nett. Noe skeptisk til det men når man kan få X3500 til 24843 kr mot de 30 ca tusen de koster i butikkene så gjør jeg det. På SHG.no finner du de fleste til en noe mer rimelig pris så vidt jeg har skjønt men er ikke sikker på om de er å stole på..
    Du kan uansett finne de forskjellige nettstedene å kjøpe tv her: TV - Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøpe fra shg, men siden de ikke har klart å svare på mine 3 mail i løpet av en måned og jeg aldri har fått tak i noen på telefon mistenker jeg at det er responsen jeg kommer til å få når jeg trenger de også..

Noe som er totalt uaktuelt. Jeg kjøper nok min fra serviceavdelingen. Greit å ha ett sted å gå til når man betaler over 20k for en ting.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av renoo
    Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøpe fra shg, men siden de ikke har klart å svare på mine 3 mail i løpet av en måned og jeg aldri har fått tak i noen på telefon mistenker jeg at det er responsen jeg kommer til å få når jeg trenger de også..

Noe som er totalt uaktuelt. Jeg kjøper nok min fra serviceavdelingen. Greit å ha ett sted å gå til når man betaler over 20k for en ting.

Det er vel det som er problemet med shg.no så vidt jeg har skjønt. De har også en tendens til å rote til med en ordrer noe som ikke er akseptert når man betaler mellom 20-30 tusen for en tv. Dette er meget synd da jeg i utgangspunktet hadde satt en maxs grense på 25 tusen og sony 46" X3500 er den jeg ønsker. Men kanskje man blir heldig og at den senkes i pris i løpet av de neste måneder. Men tipper på at budsjettet ryker også handler jeg den på amentio.no.
    Har falt veldig for X3500 og gleder meg grusomt til den står i stuen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe på nett eller ei...

Jeg har snakket med noen butikker, sony center, expert, Hi fi Klubben.. Spurte om garanti, nettpris mot butikk pris.. osv.
    De fleste sier at kjøper må være klar over dette med nett buttiker og pris varierer på hvor Tv´n er importert fra.. At de som selger tv vesentlig billigere.. kan være fordi produkte ikke er tatt inn til Norge via en stor distributør/Sony Norge.. Dette vil si at TV´n er billigere fordi den er tatt inn fra europa og liknende. Noe som gjør at Sony Norge ikke står ansvarlig for garantien. I praksis har man 5 års garanti, om tv´n er importert via Sony Norge, men om du kjøper tv´n via en useriøst nett forhandler.. så er det buttikken som skal stille opp for garantien. Om Nett butikken forsvinner og TV´n er importer fra for eksempel Tyskland.. Vel, lykke til om det er noe galt med TV´n.
    Men selvfølgelig finnes det både seriøse og useriøse nett butikker der ute. Så velg med omhu..

Er ikke helt sikkert på om dette stemmer helt 100%. Men det hørtes fornuftig ut.

Ang. det om prisen vil falle.. Vel, er ikke så sikkert på om disse top modellene til Sony vil falle i pris.. jeg tros at X2000 serien holdt seg i samme pris fram til X3000/3500 kom på markedet... Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV kort tuner

Jeg lurte på om dere kan bekrefte følgende:

Det er flere som har nevnt tidligere i forumet dette med Riks tv sine godkjente kort til sony tv´r.. Vennligst si ifra om jeg tar feil.. Men dette er bare viktig for de som har "bord-antenne" eller vannlig antenne på taket av blokk/hus..

Men om man mottar tv signal via kabel fra GET eller CanalDigital.. Så er dette med tuner-kort uvesentlig.. Siden hverken GET eller CD lager slike kort...??

Tar jeg feil her?
    Er det noen som vet om det kommer slike kort fra GET og CD?

Takk for deres tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Jeg lurte på om dere kan bekrefte følgende:

Det er flere som har nevnt tidligere i forumet dette med Riks tv sine godkjente kort til sony tv´r.. Vennligst si ifra om jeg tar feil.. Men dette er bare viktig for de som har "bord-antenne" eller vannlig antenne på taket av blokk/hus..

Men om man mottar tv signal via kabel fra GET eller CanalDigital.. Så er dette med tuner-kort uvesentlig.. Siden hverken GET eller CD lager slike kort...??

Tar jeg feil her?
    Er det noen som vet om det kommer slike kort fra GET og CD?

Takk for deres tid.
    Ja, det er korrekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Get fungerer ikke.
    Rikstv fungerer offisielt og Cd uoffisielt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vinylman
    Jeg har akkurat installert CA modulen fra Komplett som det er referert til tidligere i tråden. Jeg har kabeltv fra Canal Digital men får det ikke til å funke. Bildet fryser etter ca. 20 sekunder (sannsynligvis krypteringsproblem).

Jeg har benyttet disse paramtere:
    Nett id nr.: 101
    Frekvens: 354000
    Symbol Rate: 6950

Apparatet er en Sony x3500.

Er det noen som har en ide om hva som er galt?
    I november i fjor installerte jeg CAM og kort fra Canal Digital i TV-en(46X3500) og med hjelp fra forumet (TAKK!) klarte jeg å få inn alle de digitale kanalene. Jeg brukte parametere som nevnt over. I går kveld – altså vel 3 måneder hvor alt har fungert knirkefritt - startet plutselig bildene på de fleste kanalene å fryse etter ca. 20 sekunder, slik vinylman beskriver over. På TV 3 og noen andre kanaler fryses ikke bildet.

Når jeg slår på TV-en i ettermiddag er alt fint igjen. Men ca. 21:40 i kveld fryser bildene igjen!

For noen uker siden oppdaterte jeg firmware på TV-en for å få bort viftestøyen. Fikk memory stick fra Sony Norge. Oppdateringen var enkel og viftestøyen ble borte. Måtte imidlertid søke inn alle de digitale kanalene på nytt med samme metode som tidligere og det gikk greit. Siden bildet ikke har fryst i de ukene etter jeg oppdaterte firmwaren tror jeg ikke dette er årsaken til at bildet nå fryser. Jeg vet også at vinyman ikke har oppdatert sin TV med ny firmware.

Kan det være slik at Canal Digital har endret parametrene nevnt over? Og at dette er årsaken til at bildet fryser? Hvordan får en i så fall tak i de nye parametrene??

Noen som bruker dekoder som vet om Canal Digital nylig har hatt en eller annen form for "oppdatering"?

Anyone please… Blir årets største nedtur å måtte ta frem dekoderen fra Canal Digital igjen.

Edit 1: Under menyen Teknisk innstilling/Systeminformasjon har jeg følgende:

Programvareversjon 2.14.581
    Lasteenhet 0.27.9.

Sinalnivå er høy (hele stolpen er grønn)

Når jeg har på TV 3 er det følgende info her også:

Pre RS: 1.00 e-6

5s: 1.00 e-6

UEC:0

Symbolrate: 6950000

F: 306000

QAM AGC: skifter mellom 42 og 43 !

Når jeg har på NRK 1 er de tre første tallene 0 !

Og F: 314000
    og QAM AGC: 35

Edit 2:

Jeg har hatt Auto tjenesteoppdat På
    og Programnedlasting På

Kanskje jeg har fått "oppdatert" kortet og at det er dette som er årsaken til at bildet fryser??

Edit 3:

Under Oppsett CA-modul / Abonnementstatus

er det en lengre liste, der det bl.a står

Canal +
    01 Feb 08 01:04 - 29 Feb 08 01:03 01001000
    01 Feb 08 01:04 - 31 Jan 08 01:03 01001000
    Nordic 1
    01 Feb 08 01:04 - 29 Feb 08 01:03 0108AFF7
    01 Jan 08 01:04 - 31 Jan 08 01:03 0108AFF7
    Nordic 2

osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital tv

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg til en digital hverdag..

Jeg har kabeltv fra canal digital, som vi er 2 stk. naboer som deler på....
    Når jeg fikk ny tv'en skulle jeg søke inn kanaler, fikk bare inn analoge signaler.

Vet noen om en grei fremgangsmåte om å få digitale signaler..?

Nytter vel ikke bare å skaffe et CAM kort? Må vel i tillegg ha et kort fra Canal digital..eventuelt et rikstvkort..

Får jeg inn digitale signaler hvis jeg kjøper et CAM kort og låner et Canal digital kort hos en kompis, ville jeg da finne digitale kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The_Stig
    Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg til en digital hverdag..

Jeg har kabeltv fra canal digital, som vi er 2 stk. naboer som deler på....
    Når jeg fikk ny tv'en skulle jeg søke inn kanaler, fikk bare inn analoge signaler.

Vet noen om en grei fremgangsmåte om å få digitale signaler..?

Nytter vel ikke bare å skaffe et CAM kort? Må vel i tillegg ha et kort fra Canal digital..eventuelt et rikstvkort..

Får jeg inn digitale signaler hvis jeg kjøper et CAM kort og låner et Canal digital kort hos en kompis, ville jeg da finne digitale kanaler?
    Hei!

1. Antar at du har en Sony X3500/3000 siden du poster spørsmålet her.

2. Ja, du trenger en CAM, Koplett.no selger slike (Conax), ca 1000 kr.

3. Ja du trenger et kort fra Canal Digital. Det settes inn i CAM-en og CAM-en settes inn bak på TV-en. Canal Digital gir deg ikke kort uten at du også kjøper dekoder...

4. Merk minst en her på forumet har ikke fått dette til.

5. Antar at du kan bruke kompisens kort fra Canal Digital, men da har jo ikke han Digital TV. Men du kan jo bruke det til å sjekke ut om du får det til. Uansett må du ha en CAM.

6. Lykke til, og les andres erfaringer her på forumet og dette forumet: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg sony 46" X3500:-D Noen som forresten vet om noen engelske eller har egne instillinger på tven? Har prøvd å lete litt etter det men har ikke funnet noen enda. Når jeg får tven skal jeg gi min mening noe jeg tror blir meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er cam bestilt hos RiksTV.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Da har jeg bestilt meg sony 46" X3500:-D Noen som forresten vet om noen engelske eller har egne instillinger på tven? Har prøvd å lete litt etter det men har ikke funnet noen enda. Når jeg får tven skal jeg gi min mening noe jeg tror blir meget bra.
    Hiver meg på denne.. Har bare innstillingene til 40x3500 fra hdtvtest å støtte meg på. linky

Skal selvfølgelig stille litt selv, men "de gamle er eldst"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo
    kamerat har kjøpt samme tv som meg (X3500) men skal koble tv til kabel tv i boretslag.
    Selv har jeg parabol men er det ikke sånn at det må kobles en "spennings vern" sak for kameraten ?
    Mellom tv og kabeltv uttak i veggen eller mellom tv og get box?
    Tips/links mottas med takk.

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bossman
    hallo
    kamerat har kjøpt samme tv som meg (X3500) men skal koble tv til kabel tv i boretslag.
    Selv har jeg parabol men er det ikke sånn at det må kobles en "spennings vern" sak for kameraten ?
    Mellom tv og kabeltv uttak i veggen eller mellom tv og get box?
    Tips/links mottas med takk.
    Man trenger KUN Galvanisk skille / "spennings vern sak" dersom man har følgende kombinasjon:

Kabel tv OG jordet kontakt i veggen (til TV'n)

Har man kun èn av disse, skal man IKKE ha slikt vern.

Har også hørt at disse 4-5 tilfellene av branntilløp (av 10tusenvis av TV'er solgt) er forbeholdt et annet TV merke.. ikke Sony..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Jeg har snakket med noen butikker, sony center, expert, Hi fi Klubben.. Spurte om garanti, nettpris mot butikk pris.. osv.
    De fleste sier at kjøper må være klar over dette med nett buttiker og pris varierer på hvor Tv´n er importert fra.. At de som selger tv vesentlig billigere.. kan være fordi produkte ikke er tatt inn til Norge via en stor distributør/Sony Norge.. Dette vil si at TV´n er billigere fordi den er tatt inn fra europa og liknende. Noe som gjør at Sony Norge ikke står ansvarlig for garantien. I praksis har man 5 års garanti, om tv´n er importert via Sony Norge, men om du kjøper tv´n via en useriøst nett forhandler.. så er det buttikken som skal stille opp for garantien. Om Nett butikken forsvinner og TV´n er importer fra for eksempel Tyskland.. Vel, lykke til om det er noe galt med TV´n.
    Men selvfølgelig finnes det både seriøse og useriøse nett butikker der ute. Så velg med omhu..

Er ikke helt sikkert på om dette stemmer helt 100%. Men det hørtes fornuftig ut.

Ang. det om prisen vil falle.. Vel, er ikke så sikkert på om disse top modellene til Sony vil falle i pris.. jeg tros at X2000 serien holdt seg i samme pris fram til X3000/3500 kom på markedet... Eller?
    Ringte før helga Sony ang. parallellimport og spurte også om det at det listes to varianter av samme modell (KDL40X3500 og KDL40X3500AEP). Ifølge han var "AEP" en nordisk modell, og den uten var sannsynligvis "E" som er en europeisk modell. De er uansett 100% identiske, med et mulig unntak av norske/nordiske manualer. Når det selges europeiske, og ikke nordisk, modeller så er dette i praksis parallellimport.

MEN: Dette hadde ingenting å seie, Sony Norge tok fullt ansvar for garanti, uansett om parallellimport eller ikkje! Dette var han heilt klar på!

Ein ting som er litt rart er at nettbutikkar som har begge modeller, f.eks. Amentio og multicom (som eg forøvrig antar kjøper fra samme distributør og ikkje har egne lager) selger "AEP"-modellen 1500,- kroner billigare. Altså den som ifølge han på Sony er parallellimportert er dyrast! Trudde litt av vitsen med å gå til bryet med å parallellimportere var at det vart billigare...
    Snakka også med Amentio. Fekk ikkje masse ut av han eg snakka med, men KDL40X3500 (uten "AEP") som skal komme på lager i dag skulle visstnok komme direkte fra Tyskland - det stemmer jo med at dette er ein parallellimportert modell.

Ein annan ting er at når ein går inn og ser på tekniske detaljer for TV-en på sony sine nettsider så viser URL-en "...product=KDL-40X3500&productsku=KDL40X3500AEP", altså at SKU ("Stock-keeping unit"?) er KDL40X3500AEP! Det samme vises om ein går inn via sony.no og via andre europeiske land f.eks. tysk sony.de. England (UK) har ein litt egen modell, 40X3500U, som faktisk skal vere litt ulik mht. digitaldekoderen. Går ein inn på nettsida via sony.co.uk så ser ein der at SKU er KDL40X3500U.

Er det nokon som har kjøpt AEP modellen og nokon som har kjøpt ikke-AEP som kan svare på om det er norske manualer med? Og om det indikeres f.eks. på klistermerke bak på TV-en at modellbetegnelsen er "KDL40X3500AEP", "KDL40X3500E" eller bare "KDL40X3500" (evt. tilsvarende for X3000 og W3000)?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min AEP modell kom med norsk manual, importert av Sony Norge og det står AEP på esken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riks-tv På W/x

Fikk i dag kjøpt cam og kort på RiksPakken til min 46-x3500, men får den ikke til å virke. TV'en bekrefter at cam'en er satt inn og at kortet er riktig på plass. Når jeg stiller inn på alle andre kanaler enn NRK, kommer meldingen "No access". Har latt TV'en stå på rimelig lenge (mer enn 1 time) for eventuell oppdatering av kort, men ingenting skjer. Noen der ute som har opplevd det samme og funnet en løsning på problemet?

Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •