Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 463
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.. Super takk for SUPER svar.. Jeg skal sjekke litt nærmere.. men jeg tror ikke at jeg tar feil ang. det med signalen.. Jeg tror at de trenger en forsterker/splitter for å levere signal til alle tv samtidig.. Men skal undersøke mer.
    Og ang. beløpene.. det er prisen jeg har fått på modellen. Ikke MER.. Lett å misforstå..;o)

Takk for din tid..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver følgende :
    [QUOTE=Frode.N]
    "Langt spørsmål, men enda lenger svar
    Elnor har mistet avtalen m Sony og dumper derfor Sony produktene ut.. uten støtte fra Sony Norge selvsagt.. Ren hevn.. som nok koster Sony penger, men Elnor også blør kr.. da de selger tv'ne m stort tap..
    Nå ER det tilbudet fra Elnor veldig godt.. men.. vet ikke om jeg hadde ønsket å sette Audi'en min inn til service hos en kar jeg visste hatet alt Audi står for.. ? Jeg kjenner ikke til Elnor's generelle service pr i dag, så det skal jeg ikke uttale meg om.."

Ang. dette med ELNOR, hvordan vet du det med avtalen..?
    Jeg lurer på om det kan ha så mye å si.. jeg mener, om jeg må sende tv´n til service,da er det Sony jeg kommer til å sende det til.. Garantiet skal gjelde uansett hvor jeg kjøper tv´n.. Eller tar jeg feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Elnor har mistet avtalen m Sony og dumper derfor Sony produktene ut.. uten støtte fra Sony Norge selvsagt.. Ren hevn.. som nok koster Sony penger, men Elnor også blør kr.. da de selger tv'ne m stort tap..
    Nå ER det tilbudet fra Elnor veldig godt.. men.. vet ikke om jeg hadde ønsket å sette Audi'en min inn til service hos en kar jeg visste hatet alt Audi står for.. ? Jeg kjenner ikke til Elnor's generelle service pr i dag, så det skal jeg ikke uttale meg om..
    Det er ikke sånn det foregår hvis du må ha en Sony-TV til rep. Jeg snakka med Elnor om akkurat dette for et par dager siden. Ved feil skal TV'n leveres til Sony Serviceavdelingen AS ved Alnabru. Elnor selv gjør ingenting av reparasjoner.

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Det er ikke sånn det foregår hvis du må ha en Sony-TV til rep. Jeg snakka med Elnor om akkurat dette for et par dager siden. Ved feil skal TV'n leveres til Sony Serviceavdelingen AS ved Alnabru. Elnor selv gjør ingenting av reparasjoner.
    Nja.. såvidt jeg har forstått dette, skal man i utgangspunktet forholde seg til stedet man har kjøpt tv'en..
    Om Serviceavdelingen tar imot direkte, er jo dette flott.

Elnor foretar nok ikke rep, nei.. det har du nok rett i..
    Men hvordan forholder Serviceavdelingen seg til aparater som er "parallell importert" eventuelt ?
    Vet du noe der?
    Om tv'en kommer fra Spania eller Sverige f.eks.. er det like enkelt for meg da?
    Er det forskjell på om jeg importerer selv, eller om norsk nettbutikk har importert ?

"Langt spørsmål, men enda lenger svar
    Nå ER det tilbudet fra Elnor veldig godt.. men.. vet ikke om jeg hadde ønsket å sette Audi'en min inn til service hos en kar jeg visste hatet alt Audi står for.. ? Jeg kjenner ikke til Elnor's generelle service pr i dag, så det skal jeg ikke uttale meg om.."

Ang. dette med ELNOR, hvordan vet du det med avtalen..?
    Jeg lurer på om det kan ha så mye å si.. jeg mener, om jeg må sende tv´n til service,da er det Sony jeg kommer til å sende det til.. Garantiet skal gjelde uansett hvor jeg kjøper tv´n.. Eller tar jeg feil her?
    Dette er noe jeg bare vet..

Regner m at det er riktig som Hollow**man skriver, at Serviceavdelingen er de som uansett tar rep'en.. I hvertfall i østlandsområdet..
    Om det da ikke er m forbehold om at det er "Norske" produkter..?

Mener en kamerat fikk probl m å få rep. på garantien etter 1,5 år, pga at bilstereoen han kjøpte var parallell importert (via norsk nettbutikk)..
    Skal sjekke dette litt nærmere..

Men det er sikkert folk her inne som kan dette bedre enn meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivrig
    Du sier:
    "Som lesere av denne tråden vet, så går jo dette ann å ordne likevel."
    Kan du fortelle hvordan det går an ?
    Sorry,

Du finner det i denne tråden: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ER det tilbudet fra Elnor veldig godt.. men.. vet ikke om jeg hadde ønsket å sette Audi'en min inn til service hos en kar jeg visste hatet alt Audi står for.. ? Jeg kjenner ikke til Elnor's generelle service pr i dag, så det skal jeg ikke uttale meg om.
    Gleder meg å høre at Elnor har mistet avtalen med Sony. Les her så skal dere få høre hva som kanskje er grunnen...

I min søken etter Sony-TV var jeg innom Elnor på Majorstuen i Oslo. Jeg hadde satt meg godt inn i markedet og kvaliteter på ulike TV-er og var klar til å trykke på kjøpsknappen på en X2000.

Selgeren på Elnor var imidlertid mer opptatt av å snakke stygt om Sony sine produkter og prøvde på få meg over på en JVC-modell. Dette provoserte meg såpass at jeg forlot butikken. Det samme gjentok seg da jeg var der med svigerfar for å handle TV noen uker etterpå (Sony-TV selvfølgelig).

Jeg sendte så en e-post til Sony Norge for å fortelle om mine opplevelser på Elnor og anbefalte dem å ta en blindkontroll av hvordan de omtaler Sony-produktene de selger. Sony Norge sendte også en melding om mine erfaringer til Sony Europa ett eller annet sted. Jeg fikk høffelig takk fra Sony for at jeg delte mine erfaringer, men om de faktisk foretok en slik blindkontroll vet jeg ikke.

Hvis de utførte en slik blindkontroll tror jeg nok de opplevde samme erfaringer som meg, og da er det klart at man må hive butikken ut. Kan ikke si annet enn at det fortjener de virkelig. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orebakken
    Gleder meg å høre at Elnor har mistet avtalen med Sony. Les her så skal dere få høre hva som kanskje er grunnen...

I min søken etter Sony-TV var jeg innom Elnor på Majorstuen i Oslo. Jeg hadde satt meg godt inn i markedet og kvaliteter på ulike TV-er og var klar til å trykke på kjøpsknappen på en X2000.

Selgeren på Elnor var imidlertid mer opptatt av å snakke stygt om Sony sine produkter og prøvde på få meg over på en JVC-modell. Dette provoserte meg såpass at jeg forlot butikken. Det samme gjentok seg da jeg var der med svigerfar for å handle TV noen uker etterpå (Sony-TV selvfølgelig).

Jeg sendte så en e-post til Sony Norge for å fortelle om mine opplevelser på Elnor og anbefalte dem å ta en blindkontroll av hvordan de omtaler Sony-produktene de selger. Sony Norge sendte også en melding om mine erfaringer til Sony Europa ett eller annet sted. Jeg fikk høffelig takk fra Sony for at jeg delte mine erfaringer, men om de faktisk foretok en slik blindkontroll vet jeg ikke.

Hvis de utførte en slik blindkontroll tror jeg nok de opplevde samme erfaringer som meg, og da er det klart at man må hive butikken ut. Kan ikke si annet enn at det fortjener de virkelig. :-P
    Hei.. Jeg tror at Elnor ikke har mistet sin lisens/avtale med Sony.. jeg var innom idag for å kjøpe x3000 siden de hadde den til 20.000.. Men alt var utsolg. Selgeren forsikret at de skulle få inn flere Sony TV´r.. Men ikke til samme pris. Da bli det normal pris. Han kunne verken bekrefte når de fikk flere eller til hvilken pris..
    Så jeg vet ikke.. Da for jeg bare forsette med lettingen.. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orebakken
    Sorry,

Du finner det i denne tråden: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html
    Jo takk, jeg har 2 CAM'er (SMiT og SCM/SmardTV), ingen av dem fungerer veldig godt med Canal Digital Kabel og Sony 46x3500 sin innebygde tuner.
    Noen ganger henger de seg opp, langsomme kanalskifter, kanaler som tidvis ikke kan dekryptes etc. Særlig problem med Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD og SVT HD.

Jeg tror problemet er i dekoderen til Sony og lurer på om tilsvarende oppgradering kan gjøres tilgjengelig også for ikke-RiksTV kunder (ref. innlegg fra cerox fra 9/1) og at tilsvarende oppgradering vil kunne løse mitt problem ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam / Rikstv / Levering

Sukk...pratet med en på Rikstv`s kundesenter i dag. Hun bekreftet at de var godkjent men visste ikke noe mer. Hverken leveringstid eller pris. Hun trodde en gang i februar. Samme svar fra serviceavdelingen. Bare å smøre seg med tålmodighet så lenge :-)

B

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt eg har fått vite er CA-modulene for bruk mot RiksTV nder produksjon etter info fra NTV og Moobi forventer dei levering i løpet av 4-5 uker.

så en må nok ve litt tolmodig ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nd300
    Er det slik å forstå at denne firmwaren ikke vil være mulig å laste ned fra Sonys nettsider og installere selv? Finner foreløpig ingen opplysninger verken på Sonys norske eller internasjonale sider om dette. Det er ikke særlig praktisk å dra med seg en stor tv til sertifisert serviceverksted som ligger 10 mil unna, derfor håper jeg man kan ordne dette selv.

mvh
    nd300
    Yoho. Ringte Sony support og lurte på hvordan jeg skulle få oppgradert firmware på min 40X3500 med viftestøy da det ikke fins autoriserte sony verksted i Trondheim. Var ett kjent problem ja, men relativt få som hadde klaget. Jeg måtte sende inn serienummeret på tv'en så skulle de sende meg firmware.

Fikk tilsendt en sony memorystick idag med bruksanvisning på hvordan oppgradere. Det står at det kan ta inntil 45 minutter. Fikk klar beskjed at det ikke var noe vits å legge ut firmware på internett da den er laget for serienummeret på min tv. Så da blir det spennende å se om viftestøyen forsvinner. Bra service av Sony å sende meg firmware på memorystick (men det skulle nå bare mangle også da). Så da vet dere hva dere andre med viftestøy må gjøre.

Mvh

Geir Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geibjors
    Yoho. Ringte Sony support og lurte på hvordan jeg skulle få oppgradert firmware på min 40X3500 med viftestøy da det ikke fins autoriserte sony verksted i Trondheim. Var ett kjent problem ja, men relativt få som hadde klaget. Jeg måtte sende inn serienummeret på tv'en så skulle de sende meg firmware.

Fikk tilsendt en sony memorystick idag med bruksanvisning på hvordan oppgradere. Det står at det kan ta inntil 45 minutter. Fikk klar beskjed at det ikke var noe vits å legge ut firmware på internett da den er laget for serienummeret på min tv. Så da blir det spennende å se om viftestøyen forsvinner. Bra service av Sony å sende meg firmware på memorystick (men det skulle nå bare mangle også da). Så da vet dere hva dere andre med viftestøy må gjøre.

Mvh

Geir Ove
    Det er passe stor nyhet for Sony er veldig forsiktig å gi ut firmware. Jeg følger et stort engelsk forum og ingen der som har fått tilsendt en MS med Fw. Er riktignok noen som har greit å fiske ut noen papirer og noen få Fw.

Den du har fått er nok 1 av 2 tilgjengelige for din model.
    Når de sier den er for sitt serienummer så mener de nok at det er den ene av de 2 som tilsvarer panelet du har i tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Det er passe stor nyhet for Sony er veldig forsiktig å gi ut firmware. Jeg følger et stort engelsk forum og ingen der som har fått tilsendt en MS med Fw. Er riktignok noen som har greit å fiske ut noen papirer og noen få Fw.

Den du har fått er nok 1 av 2 tilgjengelige for din model.
    Når de sier den er for sitt serienummer så mener de nok at det er den ene av de 2 som tilsvarer panelet du har i tv.
    Når de mente serienummer så mente de serienummer. Jeg måtte ta ned tv'en fra veggen å finne serienummeret bakpå og sende de før de kunne sende meg firmware ja. Så det de mente var at firmware er laget kun for min tv. Om det er sant vet ikke jeg.

Geir Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geibjors
    Når de mente serienummer så mente de serienummer. Jeg måtte ta ned tv'en fra veggen å finne serienummeret bakpå og sende de før de kunne sende meg firmware ja. Så det de mente var at firmware er laget kun for min tv. Om det er sant vet ikke jeg.

Geir Ove
    Jeg kan ikke vet 100% jeg heller, men man må ha serienummeret for å finne ut om du skal ha T1 eller T2 filen til de to panelene som brukes.
    Så sånn sett har du fått en Fw som er laget for din tv, men også til de andre med 40X3500 og samme panel.
    Men kan være de har funnet på noe spesielt nå, men første gang jeg har hørt om når det gjelder Fw til Sony X3..
    Det finnes ihvertfall generic Fw til X3500 så lenge den er til korrekt panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke vet 100% jeg heller, men man må ha serienummeret for å finne ut om du skal ha T1 eller T2 filen til de to panelene som brukes.
    Så sånn sett har du fått en Fw som er laget for din tv, men også til de andre med 40X3500 og samme panel.
    Men kan være de har funnet på noe spesielt nå, men første gang jeg har hørt om når det gjelder Fw til Sony X3..
    Det finnes ihvertfall generic Fw til X3500 så lenge den er til korrekt panel.
    OK, du har sikkert rett mhp at de bruker serienummer for å finne ut hvilken fil ja. Sjekket innholdet på MS nå og jeg har fått T2.

Innholdet på memorystick er som følger:

MEMSTICK.IND
    *fix2_proto1(katalog)
    - C-5211LE_X_40_T2_BCN.spf (6.83 MB)
    *swupdate(katalog)
    -app_update_fix2_proto1_v5_30.ram (163 kB)

Geir Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppdaget noe annet nytt ved den Fwen?

Hadde du antydninger til smearing el før? At ved raske bevegelser så henger bildet litt igjen?

Jeg er meget fornøyd med min tv og ser ikke noe slikt i praksis, men det finnes en videotest på nettet og da ser jeg det tydelig..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppdaget noe annet nytt ved den Fwen?

Hadde du antydninger til smearing el før? At ved raske bevegelser så henger bildet litt igjen?

Jeg er meget fornøyd med min tv og ser ikke noe slikt i praksis, men det finnes en videotest på nettet og da ser jeg det tydelig..
    Har ikke fått lagt inn ny firmware enda. Tv'en henger på veggen, og jeg trenger ei ekstra hånd for å få den ned og over på stativet slik at jeg kommer til serviceporten på baksida.

Har ingen andre problemer med tv annet enn rar teksting på canal+ film hd med bruk av innebygd dekoder. Skal si ifra hvis jeg oppdager noen annet når jeg får testet ny fw.

Mvh

Geir Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn ny firmware for to dager siden, og vips så var viftestøyen HELT borte. Strålende!

De lager ikke FW spesielt til hver tv, men det skal visst være to forskjellige panelrevisjoner der ute som hver krever forskjellig FW. Kanskje like greit å ikke ta sjansen på at den man finner er den rette, hvis man får riktig FW tilsendt fra Sony?

Har ellers ikke lagt merke til noe som helst av endringer etter FW-oppdatering, og Sony mente det kun var endringer med viftestyringa. Men jeg har ikke sjekka det noe særlig utover at alt fungerer helt supert!

Det var DIGG å bli kvitt viftestøyen! Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er problemene med støy og baklys helt borte?

Har lest gjennom denne tråden. Jeg ble skeptisk til å kjøpe en X modell etter de problemene som ble nevnt med støy og sjenerende baklys.
    Det ser ut til at problemene med støyen er borte, men har TVen blitt merkbar varmere, eller for varm etter at vifta er avslått? Det må jo være en grunn til at den har blitt montert. For stor varme over tid kan redusere levetiden på komponentene.

Videre lurer jeg på baklyset som ble omtalt tidligere. Har det forsvunnet over tid slik det skulle, eller er det små soler i hjørnene fremdelse?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Hei.. Super takk for SUPER svar.. Jeg skal sjekke litt nærmere.. men jeg tror ikke at jeg tar feil ang. det med signalen.. Jeg tror at de trenger en forsterker/splitter for å levere signal til alle tv samtidig.. Men skal undersøke mer.
    Og ang. beløpene.. det er prisen jeg har fått på modellen. Ikke MER.. Lett å misforstå..;o)

Takk for din tid..
    Siden jeg også driver et kabel-TV nett kan jeg jo svare deg på dette. Dersom du har kabel hjemme, kan du tenke deg hvor mange ganger signalet er forsterket og splittet før det når ditt hus? Ergo er "nettet" i butikken bare småtterier i forhold. ;-)
    Forøvrig er det ikke slik at det blir "mer bildesignal" dersom signalet er forsterket. Så lenge det holder seg mellom 55-75 desibel inn på TV'n, så ser du ikke forskjell. Dersom signalet er sterkere, får du akkurat samme problemer som når det er for svakt. Det blir en litt annen type bildestøy enn svake signaler resulterer i, men det er lettere for TV-apparatet å tilgi for lave signaler.
    Høy signalstyrke er altså fyfy!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •