Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 463
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da har jeg fått lastet ny firmware i TV-apparatet mitt, og det var gull verd! Fra "støy*******", til fullstendig stillhet på noen minutter. Viften er ikke hørbar lenger, det vil si at firmwaren har stoppet den. I følge Sony var viften er konsekvens av overbeskyttende ingeniører, men "feilen" ble heldigvis rettet etter første produksjonsbatch. Jeg anbefaler alle som har tidlig produksjonsnummer (de med viftestøy), til å ta kontakt med service-verksted for lasting av ny firmware.
    Er det slik å forstå at denne firmwaren ikke vil være mulig å laste ned fra Sonys nettsider og installere selv? Finner foreløpig ingen opplysninger verken på Sonys norske eller internasjonale sider om dette. Det er ikke særlig praktisk å dra med seg en stor tv til sertifisert serviceverksted som ligger 10 mil unna, derfor håper jeg man kan ordne dette selv.

mvh
    nd300

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh! Jeg hadde lyst på en 40X3000 men det gikk i dass. Den har en enorm (for meg ihvertfall) ulempe i forhold til _alle_ de andre seriene. Den er mye bredere! 12cm bredere faktisk

For meg som har 100cm å gå på i bredden var det ikke sjans. Så det ble en 40V3000 isteden, kommer til tirsdag...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nd300
    Er det slik å forstå at denne firmwaren ikke vil være mulig å laste ned fra Sonys nettsider og installere selv? Finner foreløpig ingen opplysninger verken på Sonys norske eller internasjonale sider om dette. Det er ikke særlig praktisk å dra med seg en stor tv til sertifisert serviceverksted som ligger 10 mil unna, derfor håper jeg man kan ordne dette selv.

mvh
    nd300
    Ring Sony og spør da vel. Uansett tviler jeg på at de ønsker å ta ansvaret hvis du gjør jobben selv. Tenk bare hva som skjer dersom du er midt i oppdateringen, og strømmen plutselig forsvinner et øyeblikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lastet ny firmware i TV-apparatet mitt, og det var gull verd! Fra "støy*******", til fullstendig stillhet på noen minutter. Viften er ikke hørbar lenger, det vil si at firmwaren har stoppet den. I følge Sony var viften er konsekvens av overbeskyttende ingeniører, men "feilen" ble heldigvis rettet etter første produksjonsbatch. Jeg anbefaler alle som har tidlig produksjonsnummer (de med viftestøy), til å ta kontakt med service-verksted for lasting av ny firmware.
    Hva er firmware versjonsnummeret ditt nå da? Og hva er produksjonsdatoen på din TV? Hvor ny må TVen være for at man skal få med siste firmware?

Fra Sony X3000/x3500 Series Thread på AVForums.com: "Manufacturing date is on a sticker on the back of the screen, and firmware is under set-up|product information"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilkobling av pc med hdmi.

Hei, har en ny hp dv9550 laptop med hdmi kontakt. Når jeg kobler denne til kdl40-x3500 så kommer ikke bildet helt ut til kantene. Oppløsningen er satt til 1080*1920. Det jeg må gjøre er å zome manuelt, for at det skal dekke hele skjermen men da blir teksten så utydelig. hva er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SonyFanBoy

Hei, har en ny hp dv9550 laptop med hdmi kontakt. Når jeg kobler denne til kdl40-x3500 så kommer ikke bildet helt ut til kantene. Oppløsningen er satt til 1080*1920. Det jeg må gjøre er å zome manuelt, for at det skal dekke hele skjermen men da blir teksten så utydelig. hva er galt?
    Hva med å skru på "Game/Text mode"?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SonyFanBoy

Gå til innstillinger på tven, deretter skjermkontroll og sett bildestørrelse til full pixel...

Bruker du 720p (1280x720) så sett bildestørrelse til +1.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det funket. nå er det mye bedre, brukte manuel zom før..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring Sony og spør da vel. Uansett tviler jeg på at de ønsker å ta ansvaret hvis du gjør jobben selv. Tenk bare hva som skjer dersom du er midt i oppdateringen, og strømmen plutselig forsvinner et øyeblikk.
    Jeg kontaktet Sony support på e-post og fikk dette svaret:

For det første, et lite stykke informasjon. Alle firmwareoppdateringer til TVer utføres på autoriserte Sonys verksteder. Om man velger å gjøre det selv, mister man rett til garanti.
    Det som du sier om firmwareoppdateringen som minsker støy fra viften er interessant, men stemmer ikke helt. Jeg vil påstå at vedkommende fikk byttet viften. Dog er det best å høre med Serviceavdelingen (tlf. 23 17 50 80) om det stemmer.
    Synes du at viften støyer for mye, send TVen til service; de får måle Db på den og ta en beslutning.

Ingen firmware? Du byttet vel ikke viften og da synes jeg Sony support er veldig dårlig informert.

mvh
    ND300

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare sprøyt, jeg var selv tilstede når min skjerm ble oppdatert. Dette gjøres via memorystick som plugges inn i serviceporten (ved siden av CAM-porten). Be service-mannen ta kontakt med Marienborg i Sony Norge, for litt "intern opplæring". Firmwaren er helt ny, det er jo derfor jeg postet infoen her.

Sitat Opprinnelig postet av Bertn
    Hva er firmware versjonsnummeret ditt nå da? Og hva er produksjonsdatoen på din TV? Hvor ny må TVen være for at man skal få med siste firmware?

Fra Sony X3000/x3500 Series Thread på AVForums.com: "Manufacturing date is on a sticker on the back of the screen, and firmware is under set-up|product information"
    Hvis viften støyer trenger du oppdateringen, støyer den ikke, kan du bare glemme det hele. Vanskeligere er det ikke. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Off topic? x3500 kontra sharp lc52hd1e?

Har kikka rundt etter lcd tv i 52" klassen ei lita stund og har vore innom samsung le52m86/87, sharp'en og sony'en... etter mye om og men enda eg opp med å bestille meg ein sony kdl 52 x3500, men etter å ha venta i over 2 mnd på tv'en fra nettbutikk og fremdeles er den *ubekreftet* så har eg begynnt å kikke litt igjen... Var på elkjøp i dag og fekk et tilbud på 32k for sharp'en, i butikk, berre te å henta ann på vareutleveringen... så spørsmålet mitt er: Hvilke fordeler/bakdeler har disse to tv'ene overfor hverandre? Og hvilken vil gi meg best bilde og brukervennlighet? Vet at eg spør litt *tåsje* men er ikkje noen expert på området selv og velger derfor å lytte til erfarne "sofasittere":razz:

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stuppuli
    Har kikka rundt etter lcd tv i 52" klassen ei lita stund og har vore innom samsung le52m86/87, sharp'en og sony'en... etter mye om og men enda eg opp med å bestille meg ein sony kdl 52 x3500, men etter å ha venta i over 2 mnd på tv'en fra nettbutikk og fremdeles er den *ubekreftet* så har eg begynnt å kikke litt igjen... Var på elkjøp i dag og fekk et tilbud på 32k for sharp'en, i butikk, berre te å henta ann på vareutleveringen... så spørsmålet mitt er: Hvilke fordeler/bakdeler har disse to tv'ene overfor hverandre? Og hvilken vil gi meg best bilde og brukervennlighet? Vet at eg spør litt *tåsje* men er ikkje noen expert på området selv og velger derfor å lytte til erfarne "sofasittere":razz:
    Uten å ha sett Sharp'en..
    Den er kun HD Ready..
    Det tyder nok på at de også har spart på kr andre steder.. som i bildebehandlingen..
    Det ser man jo tydelig på andre HD klare TV'er..
    Det er i grunn kun årets Full HD tv'er som har siste skrik i bildebehandling, kontrast osv..
    Når du vurderer en så stor TV, er du sikkert klar over at å "blåse opp" et signal til 52" krever MYE fra tv apparatet.
    Spes om du skal benytte det med varierende signalkilder..

Har du sett på Sharp'en?
    Med f.eks RiksTV signal?

Ikke kjøp den (eller andre "ukjente" tv'er) uten å teste den (dem) med annet enn "skrytevideoene" butikkene har gående.

Vet at det er enkelte SonyCenter som har 52X3500 inne..

EDIT: Ser nå at den er Full HD.. sorry..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sharp'en skal som sonyen ha både full hd og 100hz. i tillegg innebygget 2 stk mpg4 tunere, kabel tv tuner og parabol tuner, samt 160gig hdd med opptak og timeshift i 1080p og usb for firmware oppdatering, men bare 2 hdmi 1.1 Fikk se en demofilm på tv'en ja, istid 2 på blueray og det såg bra ut, men da eg spurte etter "litt mer hud" så fikk eg bare beskjed om at det såg bra ut og fikk heller ein demo av onkyo's hjemmekino reciever sammen med Yamaha Soavo (og infected mushroom) som ein liten avlednings manøver... Veldig usikker her nå. Hadde vore fint med ny tv til jul

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sharp'en skal som sonyen ha både full hd og 100hz. i tillegg innebygget 2 stk mpg4 tunere, kabel tv tuner og parabol tuner, samt 160gig hdd med opptak og timeshift i 1080p og usb for firmware oppdatering, men bare 2 hdmi 1.1 Fikk se en demofilm på tv'en ja, istid 2 på blueray og det såg bra ut, men da eg spurte etter "litt mer hud" så fikk eg bare beskjed om at det såg bra ut og fikk heller ein demo av onkyo's hjemmekino reciever sammen med Yamaha Soavo (og infected mushroom) som ein liten avlednings manøver... Veldig usikker her nå. Hadde vore fint med ny tv til jul
    Specs'a ser ikke så gale ut.. men når du ikke får se den i vanlig sending, hadde jeg styrt unna.. da har selger noe å skjule..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat installert CA modulen fra Komplett som det er referert til tidligere i tråden. Jeg har kabeltv fra Canal Digital men får det ikke til å funke. Bildet fryser etter ca. 20 sekunder.

Apparatet er en Sony x3500.

Er det noen som har en ide om hva som er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Specs'a ser ikke så gale ut.. men når du ikke får se den i vanlig sending, hadde jeg styrt unna.. da har selger noe å skjule..
    Var innom igjen i går og fortalte selger at eg var misfornøyd med demo siden eg ikkje fikk se SD signaler inn på tv. Da lyste plutselig selger opp sprang bort til dvd hyllen og lurte på hvilken film eg ville se, kommenterte at det ville vere dumt av meg å kjøpe sony, og at han nettopp hadde bestillt seg den hjemmekinorecieveren fra onkyo som han demospillte sist...(for å ikkje snakke om alle gangene han kommenterer at hans stefar i bergen har kjøpt ein slik tv og er veldig fornøyd, og har fått conax cam og canal digital til å virke...)
    Her såg bildet fint ut med det som selger påsto var "out of box" innstillinger. Han hadde ikkje mulighet for gi demo med riks tv eller lign siden dette ikkje var lagt opp til denne delen av butikken(!?) Så det som nå er greia er at eg ikkje har sett x3500 live....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom igjen i går og fortalte selger at eg var misfornøyd med demo siden eg ikkje fikk se SD signaler inn på tv. Da lyste plutselig selger opp sprang bort til dvd hyllen og lurte på hvilken film eg ville se, kommenterte at det ville vere dumt av meg å kjøpe sony, og at han nettopp hadde bestillt seg den hjemmekinorecieveren fra onkyo som han demospillte sist...(for å ikkje snakke om alle gangene han kommenterer at hans stefar i bergen har kjøpt ein slik tv og er veldig fornøyd, og har fått conax cam og canal digital til å virke...)
    Her såg bildet fint ut med det som selger påsto var "out of box" innstillinger. Han hadde ikkje mulighet for gi demo med riks tv eller lign siden dette ikkje var lagt opp til denne delen av butikken(!?) Så det som nå er greia er at eg ikkje har sett x3500 live....

Jeg har sett X3500 med BD, SD og RiksTV...
    Perfekt!

W3000 har da vunnet "alle" tester den har vært med i, X3500 er enda bedre og er bare slått av mye dyrere plasmaskjermer.. (de testene JEG har fått med meg, vel og merke)
    Så at selger sier det er dumt av deg å kjøpe Sony, sier vel sitt..
    En selger som sier at man ikke bør kjøpe en av de 3-4 største og beste TVmerkene, er en dott.
    Sa han HVORFOR du ikke burde kjøpe Sony?

Merkelig at han ikke kan vise RiksTV i den delen av butikken.
    Veldig merkelig..

Sharp'en er sikkert god den, men jeg personlig hadde holdt meg laaangt unna DEN selgeren.

Onkyo'en er nok god, dersom det er den modellen jeg har hørt om..
    Antagelig det eneste sanne den selgeren sa dén dagen

Ja.. jeg missliker slike selgere! Hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Er teksten godt leselig på din 46" fra 2-2,5 meter ?

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe 40" eller 46" til hjemmekontor i min mye leilighet. Jeg vil sitte litt over 2m fra skjermen som skal brukes både som PC monitor og TV. Til TV-titting antar jeg 40" ville være det beste fra denne avstanden, men jeg tror kanskje PC tekst kan bli vanskelig å lese i 1920x1080 oppløsning.

Ole Willy Tuv
    Jreg sitter 115 cm fra min 40" Full HD TV og det er perfekt.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bekrefter at sortnivået på 52" X3500 er veldig bra, men Pioneers 508xd er bedre. etter litt justering av innstillingene har jeg funnet et veldig bra sortnivå på min X3500..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    bekrefter at sortnivået på 52" X3500 er veldig bra, men Pioneers 508xd er bedre. etter litt justering av innstillingene har jeg funnet et veldig bra sortnivå på min X3500..
    Er også godt fornøyd med sortnivået på KDL-52X3500. Ikke noe ghosting i det hele tatt. Mye bedre enn på 46 tommeren jeg hadde først.

Kan du ramse opp de innstillingene du er fornøyd med?

Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •