Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 463
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bertn
    Det er 46 tommeren. 40 tommeren koster 23.890,-. Forøvrig har de feil bilde på 40" X3500, 46" som Milzit linker til har korrekt bilde for X3500-serien.
    Ok, da så.
    Koster litt mer der ja enn Hardware.no - Sony KDL-46X3500

Men det er vel litt frakt og inne i bilde her...

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er sortnivået på X3500 sammenliknet med W3000 så mye bedre at det er verdt 7-8000,- ekstra?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W3000/x3000

Med forsikring og alt, så får jeg W3000 til 22143,- X3000 får jeg for 28100,-
    prisforskjell på 6k. er X3000 en tv som er 6000kr bedre enn W3000? Har motionflow og det lille som er bedre noe stor innvirkning på min opplevelse av ny tv? jeg er ikke så veldig kresen på bilde og alt det der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viewtiful
    prisforskjell på 6k. er X3000 en tv som er 6000kr bedre enn W3000? Har motionflow og det lille som er bedre noe stor innvirkning på min opplevelse av ny tv? jeg er ikke så veldig kresen på bilde og alt det der.
    Du bør iallefall sjekke at TV-en ikke allerede er dekket av innboforsikring. F.eks. Gjensidige har noe som heter Utvidet innbo som dekker alle typer skader som slike "butikk forsikringer" dekker. Og om du ikke allerede er dekket så kan det likevel fort være halve prisen enn på forsikring fra butikk. Du kan også få egen forsikring kun for TV-en (verdigjenstandsforsikring) gjennom forsikringsselskapet. Verdt å sjekke opp iallefall..

Ang. forskjell X-serie og W-serie. Har ingen av dem selv enda, men etter det jeg har lest så vil du kunne se at X-serien har bedre bildeprosessor - ikke bare motionflow men også oppskalering og generell bildebehandling - noe som kanskje ikkje utgjør særlig forskjell når du ser på HD film men som kan utgjøre en forskjell når du ser på lavkvalitets analoge TV-sendinger. Men som sagt, dette er bare noe jeg har lest meg til fra diverse anmeldelser og forum på nettet..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjører X3000 1080p over komponent? eller bare 720p? Må jeg over på HDMI for å få 1080p? Snakker da om Xbox360. Hvordan er dette på W3000, 1080p over komponent?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har W3000 og XBOX360. Kan bekrefte at 1080p over komponent fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med spill som krever 60hz tv? Metroid Prime 2 f.eks. Den krever jo det, går det smooth å kjøre på W3000 selv om den er 50hz?

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser heller ikke vitsen m forsikring fra butikk, dersom du da har innboforsikring fra før.. Ring ditt forsikringsselskap, eller bedre.. skriv mail, da har du svaret SKRIFTLIG..

W3000 er en fabelaktig TV, og jeg synes faktisk hverken motionflow'en, Pro engine eller de "2000 ekstra i kontrast" gir et bilde som utgjør en forskjell på 6000,-
    (jeg har studert dem NØYE, side v side, både m Blu-Ray og RiksTV signal fra takantenne)
    HAR du de ekstra 6000,- er valget klart.. kjøp X3500!
    Men om det betyr at du ikke har råd til PS3 eller en S300 Blu-Ray spiller.. da hadde jeg klart tatt W3000 (+ avspiller!) :-)

BTW.. finnishen på X3500 kabinettet er SÅ MYE bedre enn på X3000 (X2000), at JEG hadde aldri valgt X3000 fremfor 3500..
    KUN dersom du MÅ ha en sort, rød eller annen sær farge..
    X3500' mørkegrå, børstet stål, er mørk nok til å virke sort, og er mye mer elegant enn det gamle X2000 kabinettet.. (for det ER vel DÉT kabinettet X3000 bruker?) Jeg har ikke SETT X3000, men har sett mange X2000..

Just my 50 cent... :-)

-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    BTW.. finnishen på X3500 kabinettet er SÅ MYE bedre enn på X3000 (X2000), at JEG hadde aldri valgt X3000 fremfor 3500..
    KUN dersom du MÅ ha en sort, rød eller annen sær farge..
    X3500' mørkegrå, børstet stål, er mørk nok til å virke sort, og er mye mer elegant enn det gamle X2000 kabinettet.. (for det ER vel DÉT kabinettet X3000 bruker?) Jeg har ikke SETT X3000, men har sett mange X2000..
    Interessant.. Jeg har leita etter X-serien i butikk, men har ikke funnet noen som har den inne. Har verken sett X2000, X3000 eller X3500 i levende live, så det gjør det litt vanskelig å vurdere. Men det var veldig interessant det du sier om at X3500 er mørkegrå. Jeg hadde sett for meg mer blank sølvgrå, og det vil jeg ikke ha!

X3000 skal bruke samme kabinett som X2000 ja, det er slik jeg har forstått det de utskiftbare rammene til X2000 som også kan brukes på X3000.

Håper forresten at CanalDigital og RikstTV snart kan offisielt godkjenne MPEG4-dekoderene i disse TV-ene! Jeg har forstått det sånn at de er i "sluttfasen" av forhandlinger, og hadde derfor håpt de ble ferdige før jeg fikk kjøpt TV slik at jeg vet om de blir godkjent "out of the box" eller om det kreves noen form for oppgradering av de utgavene av TV-ene som er på markedet nå. Blir sikkert en grei ordning på dette, men det er enda et moment som gjør at jeg ikke kommer meg ned fra gjerdet enda... :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare si at nå har jeg fått min 52"... bytta fra 46". Dæven den føles faktisk mye større.
    Ellers så er det et svært bra eksemplar uten antydning til ghosting. Heldigvis!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.. Jeg har leita etter X-serien i butikk, men har ikke funnet noen som har den inne. Har verken sett X2000, X3000 eller X3500 i levende live, så det gjør det litt vanskelig å vurdere. Men det var veldig interessant det du sier om at X3500 er mørkegrå. Jeg hadde sett for meg mer blank sølvgrå, og det vil jeg ikke ha!

X3000 skal bruke samme kabinett som X2000 ja, det er slik jeg har forstått det de utskiftbare rammene til X2000 som også kan brukes på X3000.
    X3500 serien har samme farge/finish som W3000 modellene..
    Om det hjelper..?

Jeg synes som sagt at den mørkegrå, børstete stål-finishen er veldig flott..
    MYE finere enn den gamle X2000 finishen..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper forresten at CanalDigital og RikstTV snart kan offisielt godkjenne MPEG4-dekoderene i disse TV-ene! Jeg har forstått det sånn at de er i "sluttfasen" av forhandlinger, og hadde derfor håpt de ble ferdige før jeg fikk kjøpt TV slik at jeg vet om de blir godkjent "out of the box" eller om det kreves noen form for oppgradering av de utgavene av TV-ene som er på markedet nå. Blir sikkert en grei ordning på dette, men det er enda et moment som gjør at jeg ikke kommer meg ned fra gjerdet enda... :???:
    Etter det jeg forstår, vil det ikke endres noe som helst på W- og X-serien når (om) de godkjennes fra CD eller RiksTV..

Det som muligens må til, er en cam..
    Jeg er ikke sikker på hvilken av leverandørene som trenger cam, men OM det må til, ligger visst de på et sted mellom 500,- og 800,- kr..

Det siste jeg hørte, var at de vil få godkjenning nå før jul..
    Uansett.. TV'ne er gode nok i massevis.. med eller uten dekoder.

OM dekoderen av en eller annen grunn ikke skulle godkjennes, har du jo ikke betalt "ekstra" for den.
    Etter hva jeg har sett i markedet, er det ikke en bedre LCD tv i den prisklassen.. med eller uten dekoder..

Ikke plasma heller for den saks skyld..
    Plasma er fortsatt KUN best til film.. i et MØRKT rom..

Jeg for min del vil jo 95% av tiden bruke min X3500 til film (DVD og Blu-Ray), tv sendinger, spille spill (PS3 og Xbox360) og data.. i en normalt til dempet belysning.

Smaken er som baken.. men.. JEG er ikke i tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg forstår, vil det ikke endres noe som helst på W- og X-serien når (om) de godkjennes fra CD eller RiksTV..

Det som muligens må til, er en cam..
    Jeg er ikke sikker på hvilken av leverandørene som trenger cam, men OM det må til, ligger visst de på et sted mellom 500,- og 800,- kr..

Det siste jeg hørte, var at de vil få godkjenning nå før jul..
    Uansett.. TV'ne er gode nok i massevis.. med eller uten dekoder.
    Dette med godkjenning trenger dere ikke bekymre dere for - hvis dere leser på denne tråden: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...tml#post764305 så vil dere få en opplæring i hvordan man får inn digitale sendinger på denne TV-en gjennom Canal Digital UTEN deres dekoder, dvs. ved bruk av dekoderen i TV-en. Det er sikkert noen luringer der ute som har en tilsvarende løsning for Riks-TV.

Nå er det slik at Canal Digital ikke sender ut kun kort - du må kjøpe dekoder... Men den kan du altså bare legge i kjelleren.

Du trenger

CAM Conax, f.eks. denne: Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM
    Kort fra Canal Digital (kjøp den billigste dekoderen)
    Da har du digitale signaler rett gjennom TV-en og en fjernkontroll mindre på stuebordet.

Les på tråden over hvordan du søker inn de digitale kanalene.

Lykke til!!

PS! Finnishen på X3500 er utrolig bra. Alle jeg har hatt hjemme etter at TV-en kom i hus blir måløse. Bildet er ubeskrivelig. Så får dere tak i denne (mange får ikke inn nye før ut til neste år) er det bare å slå til. Denne TV-en kan kjøpes usett. Jeg garanterer at dere blir fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X3500 serien har samme farge/finish som W3000 modellene..
    Om det hjelper..?
    Det hjelper masse. Har sett litt på W3000 i butikk, den har jo en fin farge den. Så den har samme finish som på X3500 altså ja (men en del mer minimalistisk design). Jeg for min del synes egentlig at Samsungs M-serie er griselekker - minimalistisk ramme og med glinsende sort pianolakk, men den har jeg utelukket tidligere av andre årsaker.

Sitat Opprinnelig postet av Orebakken
    PS! Finnishen på X3500 er utrolig bra. Alle jeg har hatt hjemme etter at TV-en kom i hus blir måløse. Bildet er ubeskrivelig. Så får dere tak i denne (mange får ikke inn nye før ut til neste år) er det bare å slå til. Denne TV-en kan kjøpes usett. Jeg garanterer at dere blir fornøyd!
    Jeg må si jeg begynner å helle mot X3500 likevel... :-D Bare ikke glassramma gjør den for dominerende.. Men frister å kjøpe den usett ja - men med 30 dagers fri retur. Har lest litt at noen klager på viftestøy også så greit å ha mulighetene åpne viss det skulle vise seg å være for ille (noe jeg forsåvidt ikke tror skal bli et problem).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt at noen klager på viftestøy også så greit å ha mulighetene åpne viss det skulle vise seg å være for ille (noe jeg forsåvidt ikke tror skal bli et problem).
    Det er riktig at det er noe viftestøy på dem, i allefall den jeg har. Det kan være litt irriterende når lyden er lav (som den jo må være når kona har lagt seg). Men alt annet med denne TV-en gjør den til et fantastisk valg og et meget pent møbel i stuen.

TV-en er dominerende, jeg har 46', men det er utrolig hvor fort vant du blir med størrelsen - nå kunne jeg vurdert 52'eren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wii sensor bar

Hvor tjukk er glassramma? Går det an å plassere wii sensorbar på toppen der? Noen som har gjort det?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder viftestøy, så er dette bare et problem på tidlige serienummer. Det er kommet en firmware-oppgradering som skal løse problemet, og min X3500 får denne lastet til uken (av Sony). Det er forskjellig firmware til de forskjellige skjermstørrelsene, så hvis noen kommer over en slik oppdatering på nett, så styr unna! Følges installasjonsprosedyren feil, eller feil firmware lastes, blir TV'n redusert til søppel på noen sekunder. Ta derfor kontakt med service-verksted for å få fikset dette.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor tjukk er glassramma? Går det an å plassere wii sensorbar på toppen der? Noen som har gjort det?
    Har en 46X3000 og hadde ingen problemer med å sette sensoren oppe på tven..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lastet ny firmware i TV-apparatet mitt, og det var gull verd! Fra "støy*******", til fullstendig stillhet på noen minutter. Viften er ikke hørbar lenger, det vil si at firmwaren har stoppet den. I følge Sony var viften er konsekvens av overbeskyttende ingeniører, men "feilen" ble heldigvis rettet etter første produksjonsbatch. Jeg anbefaler alle som har tidlig produksjonsnummer (de med viftestøy), til å ta kontakt med service-verksted for lasting av ny firmware.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da har jeg fått lastet ny firmware i TV-apparatet mitt, og det var gull verd! Fra "støy*******", til fullstendig stillhet på noen minutter. Viften er ikke hørbar lenger, det vil si at firmwaren har stoppet den. I følge Sony var viften er konsekvens av overbeskyttende ingeniører, men "feilen" ble heldigvis rettet etter første produksjonsbatch. Jeg anbefaler alle som har tidlig produksjonsnummer (de med viftestøy), til å ta kontakt med service-verksted for lasting av ny firmware.
    Det skulle tatt seg ut hvis jeg må få besøk av leverandøren av mitt kostbare hovedkort til PC for å flashe BIOS...

Hvis Sony har overbeskyttende designere så har de jamen overbeskyttende service organisasjoner også da.
    De kan ikke operere på denne måten, har aldri hørt om at man mister garantien på noen produkter hvis man flasher selv.

Betalte du noe ? Hvor mye ? Gratis ? (stakkars Sony i så fall)

Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •