Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 463
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Conax cam

Sitat Opprinnelig postet av Ivrig
    Har prøvd med mpeg2 cam'en (Conax) som bl.a. selges av Komplett, den virker fint for meg unntatt CD's HD kanaler (men ok for discovery HD, Silver HD og Voom HD).
    Turbosat i England selger Conax CAM'er, bl.a. fra SMiT (Kinesisk) som visttnok skal virke for alle kaneler. Legger info på forum hvis jeg finner ut mer/kjøper og prøver.

Er det denne du har kjøpt?

Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM

Noen som kjenner til om en slik en kan fås billigere? Og hvor?

Kan denne også brukes?

Satbutikken.no - Conax CAM

CDs HD kanaler? Hvilke er dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har noen testet ut usb photo inngangen på siden på X3500?!?. Leste i compatibility oversikten at de støttet kun diverse sony kamera og sony minnepenner. Kan jo selvfølgelig kjøpe en sony microvault, men liten vits hvis denne funksjonen ikke er noe særlig. Takknemlig for tilbakemeldinger på om det virker med en "vanlig" minnedings som ikke er av type sony.

Mvh

Geir Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 46x sist torsdag og har brukt mye tid på å teste innstillinger og funksjonalitet.

Vanlig USB-brikke rett i tv'en fungerer utmerket. Jeg har ikke forsøkt med en ekstern harddisk. Teoretisk sett kan dette gå hvis usb-kontakten formidler nok strøm til harddiskens behov. Som sagt har jeg ikke testet dette enda.

Ang clouding så var dette også noe jeg så relativt tydelig det første døgnet i øvre høyre hjørne. Nå er dette 99% borte. Det er såpass svakt at jeg har problemer med å se feltet lenger

Jeg har en ekstern force digital dekoder som benyttes mot CD kabel. Denne gir meget godt bilde på tv'en når dekoderen er satt til å levere rgb. Kobler man tv-kabel rett i tv'en, så blir kvaliteten ( naturlig nok ) enda bedre. Alle kan teste dette da 3-4 kanaler sendes ukodet, bl.a. svt1 og tv3. For CD kabel tv må man sette symbol rate til 6950.

Sammen med spilleren har jeg kjøpt den nye br-spilleren s300. Den gjør en imponerende jobb på oppskalering av dvd. Tidligere så jeg for meg at det ikke ble mye dvd-titting med den nye tven. Nå har jeg endret oppfatning.DVD på S300 sammen med 46x3500 gir svært gode bilder, mye bedre enn hva jeg trodde var mulig. På mange dvd'er får man detaljer ikke langt fra hd-sjiktet i normal sitteavstand.

Det kan for øvrig nevnes at jeg sitter drøyt to meter fra tven og det er etter min mening akkurat passe avstand

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orebakken
    Er det denne du har kjøpt?

Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM

Noen som kjenner til om en slik en kan fås billigere? Og hvor?

Kan denne også brukes?

Satbutikken.no - Conax CAM

CDs HD kanaler? Hvilke er dette?
    Ja, det er nevnte CAM jeg har kjøpt.
    Billigere ? vet ikke, men tror jeg så noe i en annen tråd i dag.
    Den fra satbutikken kan visstnok ikke brukes (info fra annen forum bruker).
    CD HD kanaler er Canal+ Film HD og Canal+ Sport HD, virker som disse er ganske hardt komprimert (er det Mpeg2 eller 4, jeg mener da på CD's kabelnett) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 46X3500 TV (bruker CD kabel og SCM Conax CAM) virker TV'ens innebygde EPG funksjon svært dårlig.

Jeg må innom hver enkelt (nesten) kanal for at noe som helst skal vises for respektive.
    Deretter vises kun pågående program og det neste.

Når jeg bruker CD's dekoder (Sagem HD103-C) legger jeg også merke til at pågående program og det neste håndteres spesielt (kommer bl.a. mye raskere opp.

Jeg vil gjerne bruke TV'ens innebygde EPG (og tekst tv) da denne (disse) funksjonen (e) er mye, mye bedre enn det som dekoderen kan tilby, hvis jeg bare kan få EPG til å vise litt mere.

Er dette en feil på TV apparatet, SCM CAM eller rett og slett på CD's data på kabel (tror jeg er på en sentral i Stokke i Vestfold) ?
    Eller har CD gjort noe ikke-standard med vilje for å gjøre det mindre attraktivt å bruke CAM'er ?

Noen som kan hjelpe ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snart ny TV

Hei til alle og takk for all info som vi (amatører) kan lese oss gjennom.

Skal kjøpe ny TV snart.. Er 95% bestemt på x3000/3500.. og prøver å finne ut av noen ting..
    For eksempel, det eneste forskjell mellom x3000 og x3500 er designet og USB porten på siden. Dette er pga NY chasis hos X3500 mens bruk av gammel chasis hos X3000.
    Er det noen som vet om det er noe spes med denne USB tilgangen?
    Jeg foretrekker designet til X3000 og det virker litt drøyt å betale over 1000 kr for det om det ikke er noe spes bruk til denne. (Altså mulige fremtidige gadgets som sony kan komme med til tv´n)

Noen som vet noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting rundt cloudingen jeg (fremdeles) har oppe i hvert hjørne. Har blitt bedre, men jeg kan se de to "lyskulene" ved helt mørke bilder. Det som er litt rart er at ved helt hvit skjerm så er de samme områdene mørkere enn resten. Hva betyr det? Er det noe som er feil med panelet???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Jeg foretrekker designet til X3000 og det virker litt drøyt å betale over 1000 kr for det om det ikke er noe spes bruk til denne. (Altså mulige fremtidige gadgets som sony kan komme med til tv´n)
    Litt usikker, men jeg tror det kan bli behov for å oppgradere sw i tv'en i pga den interne dekoderen. Såvidt jeg har skjønt det, kan man da oppgradere ved å laste ned sw på en usb og plugge den i tv'en.

At du foretrekker 3000 sitt design fremfor 3500 en oppfatning jeg ikke deler :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    I følge bruksanvisningen for x3000/x3500 som Sony har liggende på nettet, kan du vise jpg-fotos direkte på skjermen fra en USB minnepinne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett X3500 :)

Jeg har nå vært på ferie i Dubai, og på Mall Of Emirates hadde de alle Bravia LCD Tvene utstilt. Alle i X3500 serien fra 70" og nedover, og det var vel helt klart den mest overlegne TVen i hele butikken. Jeg har lenge trodd jeg skulle kjøpe Samsung M87/86, men det er det nå bare å glemme.. :?

X3500 70" kostet i Dubai 145.000,- AEB = 217 500 NOK, mens 52" kostet 19.899,- AEB = 29848,- NOK . . urettferdig om jeg må si det på 52" i forhold til hjemme. Uforholdsmessig stor pris forskjell mellom 52 og 70" må jeg si.. hvorfor det?

TVen syntes jeg var lekker å se på. Den er vel grå/sort med en gjennomsiktig glass/pleksiplatet rundt i bakkant.

Tror jeg venter her hjemme til den ramler under 30.000,- ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hai
    Litt usikker, men jeg tror det kan bli behov for å oppgradere sw i tv'en i pga den interne dekoderen. Såvidt jeg har skjønt det, kan man da oppgradere ved å laste ned sw på en usb og plugge den i tv'en.

At du foretrekker 3000 sitt design fremfor 3500 en oppfatning jeg ikke deler :-)
    Altså x3500 har e bra design.. men fargen..Vet ikke, kan godt kjøpe den og! Men jeg liker mest designet til x3000.. Sort er tingen for meg.. Går bedre sammen med PS3. Smaken er som bak... eller?
    Men har faktisk ikke hørt om muligheten for å oppgradere sw via USB. Har du noen link til dette?
    Takk for svaret!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    I følge bruksanvisningen for x3000/x3500 som Sony har liggende på nettet, kan du vise jpg-fotos direkte på skjermen fra en USB minnepinne.
    Har ikke sett mye på bruksanvisningen på disse to.. Men har vært på Sony Center og X3000 har ikke noe USB tilgang. Uansett.. man kan koble kamera og slik via andre kontakter i Tv´n.. Eller via Pc eller PS3 og vise bilder og liknende via dette. Man trenger vel ikke en USB "bare" for dette.. Tror jeg.. Men enklere blir det jo med USB.. :?
    Ja, ja.. Takk for svaret

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrWho
    Jeg har nå vært på ferie i Dubai, og på Mall Of Emirates hadde de alle Bravia LCD Tvene utstilt. Alle i X3500 serien fra 70" og nedover, og det var vel helt klart den mest overlegne TVen i hele butikken. Jeg har lenge trodd jeg skulle kjøpe Samsung M87/86, men det er det nå bare å glemme.. :?

X3500 70" kostet i Dubai 145.000,- AEB = 217 500 NOK, mens 52" kostet 19.899,- AEB = 29848,- NOK . . urettferdig om jeg må si det på 52" i forhold til hjemme. Uforholdsmessig stor pris forskjell mellom 52 og 70" må jeg si.. hvorfor det?

TVen syntes jeg var lekker å se på. Den er vel grå/sort med en gjennomsiktig glass/pleksiplatet rundt i bakkant.

Tror jeg venter her hjemme til den ramler under 30.000,- ihvertfall.
    Tror dere at disse modeller vil falle i pris snart? Tror nok at man blir nødt til å vente lenge.. Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal vente BRA lenge før norske priser matcher prisene i Dubai.. Vet du om det er noen som helst form for moms der f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å tvile på at jeg får tak i denne i 46 tommer før jul, lagerdatoene endres hele tiden :\

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp svar på mail fra min lokale expertbutikk angående 46X3000/46X3500:

"Har snakket med Sony og det blir KDL46X3500 som vil være tilgjengelig i norge. De kunne ikke garantere levering før jul, men jo raskere man bestemmer seg jo bedre er sjansen for levering da det er kø for å få tven. Prisen vil bli kr 29999,-"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ap1978
    Begynner å tvile på at jeg får tak i denne i 46 tommer før jul, lagerdatoene endres hele tiden :\
    Serviceavdelingen på Alfaset i Oslo har noen på lager. Ring Anders og han hjelper deg.... Jeg kjøpte av han. Hyggelig kar!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte selv fra Serviceavdelingen på mandag og jeg vet de hadde fortsatt flere inne i går. I tillegg skal Sony Center CC-Vest få inn ett stort parti i starten av desember. Stoler mer på datoene de sier enn datoene du får på netbutikk :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uforholdsmessig stor pris forskjell mellom 52 og 70" må jeg si.. hvorfor det?
    Dette er fordi 72" er den eneste modellen med fullverdig LED bakgrunnsbelysning. Noe alla det man finner på Samsung F96.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med optisk audio utgang

Bruker optisk utgang fra 46X3500 til receiver STR-DG710.
    Dette virker helt utmerket unntatt ved noen anledninger hvor jeg har vært innom en eller annen kanal (er ikke sikker på hvilken), da slutter TV'en plutselig å sende på denne utgangen.

Slår TV til standby og på igjen med fjernkontrollen, hjelper ikke.
    Slår av TV'en med bryteren på høyre side og deretter på igjen, da er alt bra igjen.

Noen andre som har opplevd det samme ?

Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •