Sony X3500 og X3000 seriene! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 24 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 463
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viftestøy

Skal innom Sony Centeret på CC-Vest for å høre med dem om denne støyen er vanlig på denne TV-en. Fint da å ta med seg at W-modellen er "lydløs".

Takk skal du ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftestøy på X3500

Folka på Sony Centeret på CC-Vest hadde ikke hørt om problemstillingen med viftestøy på denne TV-en. Prøvde å lytte på eksemplaret i butikken men bakgrunnsstøy gjorde dette vanskelig.

Men det er vitterlig mye "støy" fra min TV. Kan sammenlignes med lyden fra en PS3 eller harddiskopptaker (om noe mindre lydnivå enn for disse).

Takknemlig om andre X3500 eiere kan dele sine erfaringer om dette før jeg går videre med Sony C om denne lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BRAVIA Theatre Sync

Se signatur for TV og DVD-opptaker.

Har koblet DVD/HDD-opptakeren til TV-en med en HDMI-kabel. Hadde håpet at jeg da skulle slippe unna med 1 fjernkontroll for å styre både TV og opptaker/spiller. Det er vel det som er BRAVIA Theatre Sync?

Men NEI. Får ikke dette til...

Fjernkontrollen til opptakeren klarer å styre TV-en men her er det kun knapper for lyd, kanalskift (i TV-tuneren), valg av AV-inngang, av/på-knapp). Må da gå til TV-fjernkontrollen hvis jeg f.eks. ønsker å endre bildestørrelse fra "wide" til "zoom".

Fjernkontrollen til TV-en er bra utrustet med knapper for DVD-avspilling og DVD/HDD-opptak - men bruk av disse knappene reagerer ikke DVD/HDD-opptakeren på! Det eneste denne fjernkontrollen klarer å styre opptakeren med er når av/på-knappen brukes - da slås begge systemene av samtidig.

I menyene for begge spillerne har jeg satt alt av HDMI-kontroll til "På".

Ønsker å bruke TV-fjernkontrollen som primærkontroll - da denne er bedere utrustet med "den andre enhetens" funksjoner - dessuten er den hakket penere - selv om de begge egentlig er skikkelig crappy og plastic.

Kan en Logitech Harmony-kontroll erstatte de to? Vil en slik kunne slå på/av begge systemer med ett tastetrykk?

Noen som kan hjelpe? (satt oppe noen timer i natt for å finne ut av det....)

EDIT: LØST SE POST 193!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orebakken
    Noen som kan hjelpe? (satt oppe noen timer i natt for å finne ut av det....)
    Selv har jeg en 3000D, og ikke Sony DVD, så jeg bruker ikke funksjonen, men jeg har sett på det, og mener å huske at det er et menyvalg som styrer denne funksjonen (menyvalget er et eller annet under HDMI).

M.a.o. denne funksjonen virker ikke "av seg selv" men må velges aktivt i menyen (muligens også i menyen på DVDen for alt jeg vet).

Sitter på jobben nå og får ikke sjekket, dessuten er jeg ikke sikker på om menysystemet er det samme på din TV som på min, men uansett....det var mine to cents.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I menyene for begge spillerne har jeg satt alt av HDMI-kontroll til "På".
    Tror jeg har gjort det riktige i forhold til disse menyvalgene på begge enhetene, jf. over. Fjernkontrollen for opptakeren styrer TV-en ok, men fjernkontrollen for TV-en styrer ikke DVD/HDD-spilleren/opptakeren (verken ved avspilling av DVD, CD eller opptaksfunksjoner). TV fjernkontrollen har jo masse knapper for å gjøre dette.

Takk for at du sjekker - får håpe flere også kan bidra på dette mysteriet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har gjort det riktige i forhold til disse menyvalgene på begge enhetene, jf. over. Fjernkontrollen for opptakeren styrer TV-en ok, men fjernkontrollen for TV-en styrer ikke DVD/HDD-spilleren/opptakeren (verken ved avspilling av DVD, CD eller opptaksfunksjoner). TV fjernkontrollen har jo masse knapper for å gjøre dette.

Takk for at du sjekker - får håpe flere også kan bidra på dette mysteriet.
    Ah, jeg hadde ikke lest innlegget ditt godt nok. Som du skjønner er jeg ingen bruker av Thatre Sync, og det er mulig jeg har misforstått, men jeg trodde egentlig ikke at funksjonen byr på noe mer enn hva du allerede har fått ut av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folka på Sony Centeret på CC-Vest hadde ikke hørt om problemstillingen med viftestøy på denne TV-en. Prøvde å lytte på eksemplaret i butikken men bakgrunnsstøy gjorde dette vanskelig.

Men det er vitterlig mye "støy" fra min TV. Kan sammenlignes med lyden fra en PS3 eller harddiskopptaker (om noe mindre lydnivå enn for disse).

Takknemlig om andre X3500 eiere kan dele sine erfaringer om dette før jeg går videre med Sony C om denne lyden.
    Jeg har samme støyen fra min 40x3500. Er ikke noe problem før det er helt stille i huset og jeg setter volumet til under "10". Men det irriterer meg litt at de ikke fant på noe mer lydløst, f.eks. heat pipe.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Men for en tv !! Blir du ikke fornøyd med den, tror jeg at du heller skal begynne å lytte litt på radio..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folka på Sony Centeret på CC-Vest hadde ikke hørt om problemstillingen med viftestøy på denne TV-en.
    He he. Selvfølgelig ikke. De er jo selgere. De vil aldri innrømme at sånt eksisterer. Uansett hvor mange på dette forumet som rapporterer om ett eller annet problem inn til Sony, så vil de alltids svare at det har de aldri hørt om. Det samme gjelder for de som selger biler. Sånn er det bare. Det funket fint i gamledager, men med dagens internett-forumer der "alle" kan høre om alle andres problemer, blir det av og til litt latterlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei. Etter å ha lest innlegget ditt så måtte jeg sjekke tv'en min også da jeg ikke har lagt merke til noe spesielt støy på min 40X3500. Men ved å stikke øret på oversiden av tv'en så hører jeg en viftestøy som kan være ganske irriterende. Men når jeg hører rett foran tv'en så hører jeg ikke lyden noe særlig. Nå henger tv'en min på veggen. Men lyden er ingen problem for meg, for ved normalt volum så hører du ikke dette. Jeg har en PVR fra canal digital og en HDD opptaker av type sony 920 ett eller annet, og de bråker mye mer enn tv'en.

Mvh

Geir Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftestøy

Når jeg drev å leste i avforums.com ble også dette med viftestøy fra X3500 nevnt. Det var en som mente at det kom av viftestøyen ga resonans ned langs tv foten og det på en måte forsterket lydeffekten av viften. Han mente at mesteparten av støyen forsvant når den ble montert på veggen..

Til dere som opplever støyen; har dere tv'en montert på fot eller vegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The_Stig
    Når jeg drev å leste i avforums.com ble også dette med viftestøy fra X3500 nevnt. Det var en som mente at det kom av viftestøyen ga resonans ned langs tv foten og det på en måte forsterket lydeffekten av viften. Han mente at mesteparten av støyen forsvant når den ble montert på veggen..

Til dere som opplever støyen; har dere tv'en montert på fot eller vegg?
    Hadde tv'en stående på fot først, men nå henger den fint for seg selv.
    Det kan kanskje stemme at støyen blir noe mindre når tv'en blir montert på vegg, men borte er det ikke. Sony anbefaler at tv'en skal ha 6cm glippe inn til vegg når den henger, kanskje for å sikre nok kjøling? I teorien, hvis Sony har tenkt så langt at de justerer viftehastighet etter varmeutvikling, så skulle støyen bli mindre om man skrur av alt som trenger ekstra prosesseringskraft...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftestøy og Theatre Sync

Takk for at dere tok dere tid til å sjekke ut egen TV og gi tilbakemelding. Nesten godt å høre at flere hører viften…slik at jeg slipper å gå gjennom en reklamasjonsrunde. Men det beste hadde selvsagt vært en lydløs TV (og ikke minst HDD-opptakere).

Jeg har foreløpig TV-en stående på gulvet!, men får TV-bordet på plass i kveld, så jeg skal se om viftestøyen reduseres da.

Under ”Feilsøkning” i manualen står det også at det er normalt med viftestøy, så da får vi vel bare slå oss til ro med det. Under normal TV-titting er jo ikke dette noe problem. TV-en har jo ellers nesten alt en kan forvente av en TV, og jeg er så langt meget fornøyd.

Ved å lese grundigere i manualen ops: har jeg også funnet ut av problemet med TV-fjernkontroll som ikke klarte å styre DVD/HDD-opptakeren. Fjernkontrollen må programeres først... Trodde dette var unødvendig for Sony/Sony-produkt jeg så den siden hoppet jeg raskt over... Så da kan jeg legge en fjernkontroll i skuffen (selv om TV-fjernkontrollen ikke klarer å styre alle funksjonene på opptakeren ).

Ellers er jeg skuffet over Jukebox-funksjonen i RDR-HX950, men det hører kanskje hjemme i en annen tråd... Noen som har sett en tråd på disse opptakerne?

Synd bare at PS3-en ikke kan styres med samme fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotofunksjon?

Hei dere lykkelige eiere av x3500.

Jeg går og vakler mellom denne (sikle), og w3000.

Et spørsmål jeg ikke har klart å finne noe svar på er muligheten for å vise bilder (foto) direkte fra USB memory sticks. Det sto som en mulighet på Sonys sider for x3500 i sommer, men ble senere fjernet. Men det står fortsatt:
    "HD-teknologi for foto-TV for visning av digitale stillbilder med høy oppløsning av optimal kvalitet ".

Er dette bare en generell frase om kvalitet, eller er det en spesiell funksjon?

"Gjerdesitter" som snart må ta spranget.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har tatt spranget! :-)

.. men ble litt forbauset over at det ikke var mulig å betale med vanlig visa-kort på avshop. Kun Cresco så vidt jeg kunne se..

menmen. TV på vei :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å lese grundigere i manualen ops: har jeg også funnet ut av problemet med TV-fjernkontroll som ikke klarte å styre DVD/HDD-opptakeren. Fjernkontrollen må programeres først... Trodde dette var unødvendig for Sony/Sony-produkt jeg så den siden hoppet jeg raskt over...
    Jeg trodde at fjernkontrollen var preprogrammert fra fabrikk til å styre Sony produkter. Hvilke kode måtte du legge inn for å styre RDR-HX950B opptakeren ?

Mvh
    Ole Willy Tuv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med mpeg2 cam'en (Conax) som bl.a. selges av Komplett, den virker fint for meg unntatt CD's HD kanaler (men ok for discovery HD, Silver HD og Voom HD).
    Turbosat i England selger Conax CAM'er, bl.a. fra SMiT (Kinesisk) som visttnok skal virke for alle kaneler. Legger info på forum hvis jeg finner ut mer/kjøper og prøver.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivrig
    Har prøvd med mpeg2 cam'en (Conax) som bl.a. selges av Komplett, den virker fint for meg unntatt CD's HD kanaler (men ok for discovery HD, Silver HD og Voom HD).
    Turbosat i England selger Conax CAM'er, bl.a. fra SMiT (Kinesisk) som visttnok skal virke for alle kaneler. Legger info på forum hvis jeg finner ut mer/kjøper og prøver.
    Intresangt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Jeg trodde at fjernkontrollen var preprogrammert fra fabrikk til å styre Sony produkter. Hvilke kode måtte du legge inn for å styre RDR-HX950B opptakeren ?

Mvh
    Ole Willy Tuv

Kode 201 - tror jeg det var...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback