Vil ha ny 42" plasma/LCD! Men hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vil ha ny 42" plasma/LCD! Men hvilken?

Vi har i dag en Panasonic TH42PV60 og er VELDIG fornøyd med denne med unntak av at vi plages med gjenskinn pga uheldig plassering. Nå ønsker svigerfar å kjøpe TV'en, og vi kan dermed gå for en oppgradering om jeg bare finner en fot til PV60'en - http://avforum.no/forum/tv-apparater...-th42pv60.html

Vi har et Vogel univeraloppheng på veggen allerede, og håper å kunne bruke dette til neste TV, men hvilket TV? Er PV70 noe bedre med tanke på gjenskinn? TV'en brukes kun til TV-titting og en sjelden DVD. Håper også å kunne vise fotoalmum fra PC'en på den, men dette er ikke viktig. Noen forslag?

Newcomer XinoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 2år gammel Lcd tv av merke Phillips , kostet i overkant av 20k ny så det var en god tv den gang . Etter mye lesing på nettet og negative omtaler av lcd kjøpte jeg meg en Panasonic TH42PX70E for en mnd siden.

For å gjøre en lang historie kort , den er bra på film .
    Lcd'en er bedre på pc , spilling og vanlig tv titting .
    Spesiellt nå om sommeren når det er lyst ute suger plasmaen big time , må blende vinduene med både persienner og gardiner , eller skru lys og kontrast så høyt at bildet blir totalt ødelagt for å kunne se tv.

Har du et (helt) mørkt rom og skal se hovedsaklig film gå for plasma , skal du se tv ,også i dagslys , og bruke pc og spillmaskiner gå for lcd .

Jeg snakker kun på bakgrunn av min erfaring med nevnte plasmatv , mulig andre merker feks Pioner er bedre i dagslys og på Pc .

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dedikert kino til film, så TV'en skal være i en lys stue. Det er ikke vinduer over alt, men pga plasseringen på veggen får jeg litt reflekser fra det ene eller det andre vinduet om jeg ikke ommøblerer hele stua! Hehe..

Det er ikke umulig LCD er å foretrekke. Noen som har forslag til modeller? Håper å finne en skjerm til mindre enn kr 15000,-.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk ut lygrens pb.nå på samsung m87 40 tommer ..har denne selv og er meget fornøyd selv med analog signalet mitt:???: er vel en del folk her med erfariner med denne tv`n

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV70 er nok ikke bedre enn PV60 med tanke på gjenskinn, men PV700 skal ha antigjenskinn. Hvor vidt det fungerer, aner jeg ikke. Er budsjettet 15000 kr, så skal du slite med å finne en LCD på 40" som er i nærheten av kvaliteten til PV70/PV700. Går du ned til 37" blir det nok enklere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    sjekk ut lygrens pb.nå på samsung m87 40 tommer ..har denne selv og er meget fornøyd selv med analog signalet mitt:???: er vel en del folk her med erfariner med denne tv`n
    Ikke noe godt forslag. Denne tv'n har blankt panelglass, slik som de fleste plasmaskjermer, noe som vil skape reflekser.
    For å bli kvitt problemet helt, er en LCD tv med matt skjermflate å fåretrekke.
    F.eks Sony Bravia 40D3000 som kommer svært godt ut i tester verden over.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mistanke om at Andy kanskje kommer til å kjøpe seg denne sonyen

Har PX70. Synes egentlig ikke det er noe problem dette med gjennskinn.
    Har man et vegg feste og muligheten til å vinkle litt, vrir du fort bort refleksjonene.
    Ved siden av det vil man jo helt klart ha den beste tv opplevelsen via en plasma skjerm.
    Hvem bruker tv'en i bare dagslys?
    Ser du ikke filmene dine om kvelden?
    Så lenge du har vært fornøyd med PV60, og PX70 er langt bedre enn den, hadde jeg ikke nølt, var jeg deg.
    Kan anbefale den og det er fra en med tre store vinduer i rygg når jeg ser tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heysann dudes! Tror en som går fra Plasma til LCD kommer til å bli veldig skuffet.....Glad jeg startet med en LCD da, hehe ! Vil tro at skal du ha noe rimelig og bra fra Pioneer så er det PDP-427XA som er tingen, koster ikke skjorta , men det som er litt rart er at du må finne fot og høyttalere som tilbehør, det medfølger ikke så langt jeg har sett på de fleste nettbutikker. Personlig kommer jeg sikkert til å velge en Panasonic TH-42PX70, den er rimelig og ifølge alle tester og brukere så er den visst skambra (korrekter meg hvis jeg overdriver hehe ) For på plasma er bildet en nytelse altså, LCD blir meget kunstig, foruten på konsoll og PC da pga den gode oppløsningen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som sagt hatt lcd i 2 år og gikk til anskaffelse av Panasonic plasma tv . Denne ble en så stor skuffelse at Elkjøp fikk den tilbake , takk for 30 dager full retur rett .

I stua ser jeg stort sett på vanlige tv sendinger , har tilkoblet en pc , en Minimac og en Nintendo wii . Bruker Pc til surfing og litt filmtitting , minimacen er helst bare til bildetitting . Har terassedør og to store vinduer til høyre for tv ,med dagslys om sommeren til sent på kveld . Med lcd kan jeg se tv selv om det er sol ute , dette var umulig med plasmaen ,så aldri mer plasma på meg .

Btw : har eget mørkt rom i kjelleren til film titting , men der falt valget på projektor foran plasma .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XinoN
    Jeg har som sagt hatt lcd i 2 år og gikk til anskaffelse av Panasonic plasma tv . Denne ble en så stor skuffelse at Elkjøp fikk den tilbake , takk for 30 dager full retur rett .

I stua ser jeg stort sett på vanlige tv sendinger , har tilkoblet en pc , en Minimac og en Nintendo wii . Bruker Pc til surfing og litt filmtitting , minimacen er helst bare til bildetitting . Har terassedør og to store vinduer til høyre for tv ,med dagslys om sommeren til sent på kveld . Med lcd kan jeg se tv selv om det er sol ute , dette var umulig med plasmaen ,så aldri mer plasma på meg .

Btw : har eget mørkt rom i kjelleren til film titting , men der falt valget på projektor foran plasma .
    Noen liker å se på TV i "flomlys"

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Noen liker å se på TV i "flomlys"
    Flomlys??
    Kaller du vanlig dagslys flomlys ?

Synes det er litt tett og se tv ,feks nyhetene med kona,eller barnetv sammen med ungene i stummende mørke .

Blir selvfølgelig noe annet hvis du er fjortiss og har tv på barnerommet ditt

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Jeg plages ikke så fælt med den skjermen jeg har at jeg ikke kan leve med den en stund til. Jeg antar jeg kommer til å kikke litt etter en LCD-skjerm, men nå kommer jo vintern med mørkere kvelder, så jeg får leve med min plasma i en sesong til.

Jeg går med planer om å flytte kinoen min hvor plasmaen sikkert kan få en plass i tillegg til projektor og lerret, og så får jeg heller kjøpe ny skjerm til stua.

Hvis prisene synker litt til så kanskje det kan bli aktuelt med en 50" LCD i stua eller noe!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mistanke om at Andy kanskje kommer til å kjøpe seg denne sonyen
    Kanskje det, emoll76
    Bildemessig fåretrekker jeg plasma, og er litt redd for å velge en LCD tv.
    Men siden planen er å bygge et fullverdig mediasenter, med streaming av musikk og surfe litt på nett fra sofaen blir en viktig faktor, passer nok LCD litt bedre. Dessverre. Nå har jeg jo lest i forumet her at noen byttet ut PX'en med D3000 og faktisk var storfornøyd, så det er kanskje håp for meg også..
    4" extra hjelper nok også litt på det man evt. taper på filmopplevelsen !
    Time will show...

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har surfa på nett på Pana 50PX70 over VGA,kan ikke si den hadde noe problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare at du som alle andre mennesker uansett teknologi i Tv'en trekker for vinduet hvis sola skinner på TV'en.
    Men det blir jo selvfølgelig noe annet da hvis du er godt over 90år og sitter 1m forand Tv'en din.

Sitat Opprinnelig postet av XinoN
    Flomlys??
    Kaller du vanlig dagslys flomlys ?

Synes det er litt tett og se tv ,feks nyhetene med kona,eller barnetv sammen med ungene i stummende mørke .

Blir selvfølgelig noe annet hvis du er fjortiss og har tv på barnerommet ditt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forundrer meg bare over hvorfor pana42px70 som er testet så bra er rimeligere enn feks lg42pc55 som er dyrere og er testet langt dårligere på forbruker.no?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp mye rart om akkurat det der. Flere på forumet som har opplevd at f.eks på Elkjøp så anbefaler selgere LG og snakker om at de ligger milevis framfor Panasonic og Pioneer. Konklusjonen er vel at de tydeligvis tjener gode penger på LG i forhold til de andre, derav den høye prisen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •