Max 20.000kr, hvilken plasma skjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer fred_stian sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Max 20.000kr, hvilken plasma skjerm?

Hei.
    Jeg vet det finnes en million tråder som dette, men finner ingen som har spurt om mine "krav".

Jeg har altså max 20.000kr jeg skal bruke på tv, litt usikker på om man skal ha plasma eller lcd, men liker veldig godt svartnivået på plasma-tv'er jeg har sett på. Kom gjerne med forslag eller meninger.
    Den vil bli brukt mest til tv titting, (50%), litt xbox 360 (30%) og litt dvd filmer, evt hd filmer etterhvert spillt fra xboxen.

Stuen den skal inn i er ikke veldig stor, så 40" - 42" er en ok størrelse har jeg forestilt meg.

Bord stativ er kjekt, siden jeg ikke har så veldig lyst til å skru den i veggen og vil dessuten gjerne ha muligheten til å vri den litt.

Jeg så på en Samsung tv på elkjøp for litt siden, PS42Q96HDX og likte virkelig det jeg så. Men de hadde kun få antall igjen og innen jeg fikk sjekket litt rundt var de solgt. Liker også utseendet til pioneer, men er helt klart åpen for alle forslag!

Håper noen gidder å hjelpe meg litt!
    Mvh. Fred-Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd til å kjøpe pioneer, og er villig til å bruke noen timer på kalibrering, så vil jeg anbefale det. Ønsker du en plasma som gir et godt bilde nesten ut av esken, er Panasonic PX70 noe av det beste du får tak i, til en svært lav pris. Nå er vel disse modellene ganske populære, så det spørs om du klarer å få en av de raskere enn Samsungen. Hvis ikke, og du likte det du så når du tittet på Q96, så er den kanskje det rette valget for deg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil forøvrig nevne at til det du skal bruke tv'n til, er nok en god plasmaskjerm det som vil gi deg det beste bildet. Dette forutsetter at du har litt lyskontroll i rommet tv'n skal stå i..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Har du råd til å kjøpe pioneer, og er villig til å bruke noen timer på kalibrering, så vil jeg anbefale det. Ønsker du en plasma som gir et godt bilde nesten ut av esken, er Panasonic PX70 noe av det beste du får tak i, til en svært lav pris. Nå er vel disse modellene ganske populære, så det spørs om du klarer å få en av de raskere enn Samsungen. Hvis ikke, og du likte det du så når du tittet på Q96, så er den kanskje det rette valget for deg
    Hmm... Noen spesielle pioneer modeller du forslår da?
    Har lest litt om Panasonic PX70 og det virker som en bra tv, med så mange fornøyde kunder! Må bare finne et sted som har den inne, så man kan få sett den i real life. Er disse vanskelige å få tak i? Siden de er såpass populære mener jeg.
    Ja, jeg likte virkelig det jeg så hos Samsung. Var tydelig forskjell mellom den og pioneer'en som hang over, selv om jeg ikke har et super trent øye for plasma. Men nå er altså elkjøp utsolgt for den, men det er jo helt sikkert mulig å få tak i den andre steder.

Vil forøvrig nevne at til det du skal bruke tv'n til, er nok en god plasmaskjerm det som vil gi deg det beste bildet. Dette forutsetter at du har litt lyskontroll i rommet tv'n skal stå i..
    Mhm.. Vi kommer nok ikke til å kjøpe rullgardiner i stua, men blir helt sikkert persienner og gardiner, regner med at det holder.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg styrt en lang bane forbi samsung. De fortjener ikke den prisen de innbiller seg at deres produkter er verd.
    De har langt igjen for å lever varene på linje med Pioneer og Panasonic.
    Her handler det da om kontrast forhold, forholdet mellom det mørke og lyse, og du vil kunne oppleve at at du må ta fra mørket for å oppnå ønsket lysstyrke. Dette i filmer som er har mange mørke scener, eksempelvis ringenes herre og lignende.

At tv'en ser fin ut, er ikke nok, spør du meg.

Men som Andy sier, er det plasma som gir deg de beste opplevelsen når du skal se film og spille.
    Personlig er jeg motstander av hele lcd opplegget som et alternativ til stue tv.
    Men det er min mening.

Vil foreslå to ting: Panasonic har PX70 / PV70 (samme prosessor og skjerm generasjon, ergo identiske egenskaper ) til en pris rett over 10 000.- Hvis du vil spandere 20000 på noe knask til stuen din, har du rikelig igjen til å kjøpe deg en HD spiller til Xboxen din, noen gode kabler og kanskje også noe ekstra til lyd. En tuner for bakkenettet kanskje?
    Så er det Pioneer sine skjermer, mindre til overs til dette knasket, men et kanonbilde, og scener svarte som natten.

Har fortsatt tilgode å se noen klage på noen av disse to, og på dette forumet tror jeg det er mange kresne kjøpere, og ikke minst erfarne.
    Håper det hjalp deg litt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hmm... Noen spesielle pioneer modeller du forslår da?"

Pioneer 4280XA. Men kanskje den er litt vanskelig å få tak i.

Men jeg er enig med Emoll76, at kjøper man Pana'n så får man mest tv for pengene. Pluss at man da får råd til masse annet man har lyst på !!

Samsung er ikke et merke som jeg forbinder med kvalitet. Men det betyr jo ikke at alle andre mener det samme...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk PowerBuy på 50PX70...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt forslag jakv. Sjekk ut powerbuy'et nesten øverst til venstre på denne siden..
    MYYYE tv for pengene !!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk! :)

Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Personlig ville jeg styrt en lang bane forbi samsung. De fortjener ikke den prisen de innbiller seg at deres produkter er verd.
    De har langt igjen for å lever varene på linje med Pioneer og Panasonic.
    Her handler det da om kontrast forhold, forholdet mellom det mørke og lyse, og du vil kunne oppleve at at du må ta fra mørket for å oppnå ønsket lysstyrke. Dette i filmer som er har mange mørke scener, eksempelvis ringenes
    herre og lignende.

Det er fullt mulig at det er sånn, men jeg synes da faktisk fargene samt det svarte så bedre ut på samsungen jeg så på enn på pioneeren, som noen sa tidligere her så kan det godt hende pioneeren hadde blitt bedre hvis den hadde vært riktig satt opp.

At tv'en ser fin ut, er ikke nok, spør du meg.

Enig!

Men som Andy sier, er det plasma som gir deg de beste opplevelsen når du skal se film og spille.
    Personlig er jeg motstander av hele lcd opplegget som et alternativ til stue tv.
    Men det er min mening.

Vil foreslå to ting: Panasonic har PX70 / PV70 (samme prosessor og skjerm generasjon, ergo identiske egenskaper ) til en pris rett over 10 000.- Hvis du vil spandere 20000 på noe knask til stuen din, har du rikelig igjen til å kjøpe deg en HD spiller til Xboxen din, noen gode kabler og kanskje også noe ekstra til lyd. En tuner for bakkenettet kanskje?
    Så er det Pioneer sine skjermer, mindre til overs til dette knasket, men et kanonbilde, og scener svarte som natten.

Hmm... Jeg må finne meg et sted å få sett ordentlig på disse Panasonic tv'ene. Noen som det om noen steder i Akershus/Oslo?

Har fortsatt tilgode å se noen klage på noen av disse to, og på dette forumet tror jeg det er mange kresne kjøpere, og ikke minst erfarne.
    Håper det hjalp deg litt
    Riktig, er sånn jeg begynner å tenke også. At det må da være en grunn til at så mange er fornøyd med panasonic, for jeg vet det er mange kresne og erfarne tv tittere her!

Men jeg er enig med Emoll76, at kjøper man Pana'n så får man mest tv for pengene. Pluss at man da får råd til masse annet man har lyst på !!

Samsung er ikke et merke som jeg forbinder med kvalitet. Men det betyr jo ikke at alle andre mener det samme...

En tidligere kollega har en Pioneer 4270xa og er veldig fornøyd med den. Men Den har jo en pris på ca 16.000kr, og som noen sier lenger opp, kjøper man panasonic så har man plutselig penger til overs som heller kan gå til bedre kabler både til lyd og bilde!
    Jeg var litt skeptisk til samsung i utganspunktet jeg også, men ble ganske imponert når jeg så den i butikken.

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Sjekk PowerBuy på 50PX70...
    Godt forslag jakv. Sjekk ut powerbuy'et nesten øverst til venstre på denne siden..
    MYYYE tv for pengene !!
    Ja, det virket jo som en bra tilbud, noe billigere enn i butikken i følge prisguide.no også. Men 50" lurer jeg på om ikke blir litt i største laget, en kamerat har en 52" samsung (mener jeg å huske det er...) i en stue som er litt større enn den jeg skal inn i, og der synes jeg det virker som om alt du ser er tv'en. Den ruver rett og slett litt for mye i stua.
    Men skal helt klart ta det med i min vurdering!

Tusen takk til alle for tips og veiledninger så langt! Hvis det er noen flere som har mer å si, bare spytt ut!
    Skal sjekke litt om ikke det er noen steder som har de nevnte modellene i butikk så man kan få sett på de, si gjerne i fra hvis dere vet om et sted som har en eller flere av disse!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 4280 kommer på Elkjøp for 19990 om kortr tid!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kikke innom forskjellige hjemmekinoer (min også) og se om 50" er for stort. Synes faktisk ikke at det er så ille. Den har høyttalerne under, og er omtrent like bred som en 42" med sidemonterte høyttalere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Pioneer 4280 kommer på Elkjøp for 19990 om kortr tid!
    Perfekt! Vet du noe om når? Får følge med på den lokale elkjøp butikken.

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du kan jo kikke innom forskjellige hjemmekinoer (min også) og se om 50" er for stort. Synes faktisk ikke at det er så ille. Den har høyttalerne under, og er omtrent like bred som en 42" med sidemonterte høyttalere.
    Godt forslag, har gjort det og hos de fleste ser det jo ikke så stort ut. Men blir litt vanskelig å vite hvordan det blir i stuen min, siden jeg ikke har sett stuen hvor denne skal inn i enda! Leiligheten er ferdig bygget 5. september så er først da jeg ser hvordan ting virkelig blir.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man vært innom elkjøp og tittet litt...
    Der hadde de faktisk PX70 inne, men i 50" til 20.000kr, men han virket såpass grei han jeg pratet med så jeg skulle komme innom til fredag igjen så skulle vi se litt ordentlig. Mulig han går ned litt i pris også.
    Den likte jeg, men så kjørte de blueray signal på den nå og Elkjøp kanalen kalte han selgeren den kanalen de kjørte på de andre tv'ene,gudene vite hvordan oppløsning og signal det er men.
    Får se til fredagen, da kunne han vise meg de forskjellige tv'ene med xbox,dvd,blueray,analog tv osv osv!
    Ser at det ikke er noen som har meldt seg på power buy'en, er dette vanlig en uke før? Er det kun i siste liten at folk henger seg på eller?

Jeg var også innom expert rundt her jeg bor og kom plutselig på at jeg har jobbet der tidligere og får muligens en god dose rabatt!
    Så jeg sjekket på de som var utstilt og så bl.a. en panasonic TH41PX74e, vet ikke hvordan denne er i forhold til PX70 som mange prater om jeg...? prisen på denne ble vel mellom 12 og 15 tusen en plass, husker ikke riktig.

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elprice har Pana 50" til 18k,ikke verst det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Så jeg sjekket på de som var utstilt og så bl.a. en panasonic TH41PX74e, vet ikke hvordan denne er i forhold til PX70 som mange prater om jeg...?"

Regner med du mener TH42PX74e....
    Dette er samme tv som PX70. Bare elkjøp, expert ol som kan bruke egene produktbetegnelser fra tid til annen

Powerbuy'et på 50PX70 er noe av den beste prisen du finner tv'n for.
    Du får forhøre deg litt rundt, før du bestemmer deg. Lykke til !!

EDIT : Takk for all ros

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Så jeg sjekket på de som var utstilt og så bl.a. en panasonic TH41PX74e, vet ikke hvordan denne er i forhold til PX70 som mange prater om jeg...?"

Regner med du mener TH42PX74e....
    Dette er samme tv som PX70. Bare elkjøp, expert ol som kan bruke egene produktbetegnelser fra tid til annen

Powerbuy'et på 50PX70 er noe av den beste prisen du finner tv'n for.
    Du får forhøre deg litt rundt, før du bestemmer deg. Lykke til !!

EDIT : Takk for all ros
    Ja, selvfølgelig! En liten trykkleif der!
    Skal sjekke en god del rundt, er ikke hver dag jeg bruker 10-20tusen kroner!
    Elkjøp hadde to pioneer'er inne nå, men jeg glemte selvfølgelig helt å skrive opp hvilken modell det var, men sjekker det opp igjen i morgen, de lå vel på ca 17 og ca 23.000, men der så man tydlig forskjell på den til 17 og den til 23.
    Så jeg vet ikke om man må nærmere 20.000kr for å få noe fra pioneer som er like bra som panasonic TH50(eller 42)PX70 jeg?

Spent på hvordan det blir i morgen, hvordan panasonic'en ser ut med noe annet enn blueray. Hvis jeg liker den like bra som mange mener her inne, må jeg finne en butikk som har den inne i 42" og se på den. Skal finne mål på leiligheten så jeg har en liten formening om hvor stor tv'en blir i stuen, om den er alt man ser!

Igjen, takk for alle kommentarer og forslag!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en rundt rundt, bl.a. på expert bonus på Alnabru, der de hadde mange modeller inne.

De hadde faktisk satt Panasonic TH42PX70 sammen med Samsungs PS42Q97HDX, og jeg synes faktisk Samsung sin tv var både lysere og mørkere! Altså jeg synes det virket som om den hadde et bedre sortnivå samt bedre kontrastnivå.
    Så når jeg dro derfra var jeg veldig positiv til samsung (....igjen!!) men så begynte jeg å lete litt på nettet og fant en test forbruker.no hadde gjort (her er den...) og der vant Panasonicen, men de følte at det måtte litt justeringer til. Og de jeg så på hos expert var nullstilte, så da kan det godt hende panasonic'en ser bedre ut i mine øyne også!
    Så nå er jeg tilbake på start igjen... :?

Jeg så forresten også en annen samsung der, en lcd skjerm som hadde veldig bra sortnivå, LE40M87 hette den, noen formeninger om den? Ser nå samtidig at 46M87 er på powerbuy her nå, så da hadde jeg i så fall kjøpt den, siden 40" blir litt i minste laget og de skulle ha 24.000kr for 46" hos expert, bare tilfelle noe lurte så var innprisen litt over 18.000kr for den (fulgte nøye med når han tastet inn på pc'en! )
    Er det bare øynene mine som ikke er helt med, eller er faktisk denne samsung lcd'en omtrent like bra på sortnivå som plasma?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Pana'en har bedre svartnivå enn Q97, er det ingen tvil om. Det har vist seg svært tydelig i tester utført av fagpressen verden over. Butikkene er svært glad i å innstille bildet på tv'ene, alt etter hvilken modell de har mest lyst til å selge.
    Men. Det kan jo tenkes at Q97'en, er bedre til å beholde svartnivået når den befinner seg i et lyst lokale.

46M87 har nok uten tvil et meget bra svartnivå. Fullt like dypt som de beste plasmaene, er det nok ikke. Men i normal til dempet belysning, er ikke forskjellen like synlig. Setter man tv'ene ved siden av hverandre i et helt mørk rom, kommer forskjellen godt frem.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Pana'en har bedre svartnivå enn Q97, er det ingen tvil om. Det har vist seg svært tydelig i tester utført av fagpressen verden over. Butikkene er svært glad i å innstille bildet på tv'ene, alt etter hvilken modell de har mest lyst til å selge.
    Men. Det kan jo tenkes at Q97'en, er bedre til å beholde svartnivået når den befinner seg i et lyst lokale.

46M87 har nok uten tvil et meget bra svartnivå. Fullt like dypt som de beste plasmaene, er det nok ikke. Men i normal til dempet belysning, er ikke forskjellen like synlig. Setter man tv'ene ved siden av hverandre i et helt mørk rom, kommer forskjellen godt frem.
    Spørte han på expert om alle var nøytralt stillt inn og han sa ja, men han var en halv ekkel selger så hadde ikke forudnret meg mye om han tok en hvit løgn for å selge. Tviler ikke at Pana'en er bedre, har lest noen tester og mye erfaringer her inne, så tviler på at alle har "feil"!

Ettersom jeg kommer til å bruke tv'en til en god del spilling, stort sett dama som tar seg av tv tittingen og jeg spillingen, så jeg lurer litt på om ikke det hadde vært lurt å gått for en lcd tv. Ser nå at det er 8 påmeldte på 46M87 på powerbuy her.

Hvor mye bedre er en lcd skjerm (samsung 46m87) å spille xbox 360 på i forhold til en plasma skjerm (pana'en, PX70)? Er det verdt de tusenlappene?!

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at jeg ville gått for Panasonicen uten tvil.. forde om samsungen hadde kosta 10 000kr. Grunnen til det er fordi jeg synes panasonicen er Mye bedre til film og tv titting.. spilling er de så og si like, jeg foretrekker panasonicen pågrunn av sortnivå og fargene. Til pc er samsungen bedre. Men det er da min mening... også er det jo da prisen som har stort sprik.. får jo masse digg ekstra hvis du går for panasonicen = )

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •