Samsung LE40F71B viser ikke 1920X1080 på VGA fra Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40F71B viser ikke 1920X1080 på VGA fra Media Center

Hei,
    Vet det finnes mange tråder om denne TV'n men de er av litt eldre dato så jeg spør i en ny.

Jeg kjøpte Samsung LE40F71B som dukket opp som rest hos en forhandler forleden dag. Veldig flott TV, men det eneste jeg ikke får til er Widescreen oppløsningene fra min Media Center PC. Jeg har koblet meg til med VGA kabel og når jeg velger 1920x1080 eller en lavere widescreen som x720 så støtter PC'en dette og switcher men TV viser da kun "not supported" eller noe i den duren.
    Er ikke dette litt merkelig? Den funker ellers perfekt i 1080p på på spill og blue-ray film fra PS3 og perfekt med Xbox 360.
    Ser på enkelte tråder her at andre kjører den fint med x1080 på Media Center. Noen som har noen ideer hvorfor min er out of range?

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en firmware issue på den tv'en også. Se på denne linken for mer info Yet Another Samsung LE-40F71 FAQ - (irony)

Etter det jeg har hørt før så sender de ut cd + kabel hvis du ikke vil sende den inn. Det hørte jeg på expert en gang i våres

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funket ikke

Takk for svar. Testet trikset på linken der med det hjalp ikke.
    Står fortsatt "mode not supported" på TV når jeg setter HTPC til en
    av wide screen oppløsningene som 1920x1080 og andre. Den funker kun på de vanlige 4:3 oppløsningene 1280x1024 og slik, og det ser jo rimelig sidestrekt ut...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket du hvilken firmware du hadde ?, det står hvordan du kan finne ut hvilken version du har. Hvis du ikke får det til å virke så ta kontakt med Samsung, de kan nok dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til denne modellen, men jeg tror det er svært få TV'er som støtter 1920x1080 via VGA.

Årsaken er først og fremst at våre kjære filmselskap "forbyr" noen å vise 1080p uten kopibeskyttelse (HDCP). Men 720p er greit. Derfor pleier TV'ene å støtte opptil 1360x768 via VGA, men ikke mer.

Så prøv 1280x720 eller 1360x768.

- Espen

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt 1920x1080 på denne tv'en fra en Mac Mini uten problem, men du må passe på å ha riktig refresh hastighet ut fra skjermkortet, tror det skal være 59.xx ett eller annet. Har man over 60 så får du problemer. Det finnes software som du kan stille dette på men det støtter enten nvidia eller ati, husker ikke helt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •