Klar for nytt kjøp av tv med LCD suger jo som vanlig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klar for nytt kjøp av tv med LCD suger jo som vanlig

Hadde egentlig bestemt meg for å gå for en Samsung M8 i 46 eller 52 tommer, eventuelt en Sony LCD, men å se LCD ved siden av plasma på tv og film er jo som å sammenligne an sort hvit tv med en Pioneer 508 XA eller lignende. Synes plasma er så mye bedre å se på at det er skremmende å tenke at så mange kjøper LCD.

Tenkte på LCD nå da jeg ville bruke PC'n sammen med DVD og TV og for å unngå innbrenning, men nå må jeg si jeg ble skeptisk. Er de så tragisk som de ser ut i butikken med samme signal ???. Kan jo ikke være en tilfeldighet når samtlige plasma modeller er totalt overlegen i bildekvalitet kontra LCD med samme bilde inn.

De som kjøper LCD uten å bruke den til PC bruk i tillegg til filmbruk kan jeg ikke forstå overhode

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Hadde egentlig bestemt meg for å gå for en Samsung M8 i 46 eller 52 tommer, eventuelt en Sony LCD, men å se LCD ved siden av plasma på tv og film er jo som å sammenligne an sort hvit tv med en Pioneer 508 XA eller lignende. Synes plasma er så mye bedre å se på at det er skremmende å tenke at så mange kjøper LCD.

Tenkte på LCD nå da jeg ville bruke PC'n sammen med DVD og TV og for å unngå innbrenning, men nå må jeg si jeg ble skeptisk. Er de så tragisk som de ser ut i butikken med samme signal ???. Kan jo ikke være en tilfeldighet når samtlige plasma modeller er totalt overlegen i bildekvalitet kontra LCD med samme bilde inn.

De som kjøper LCD uten å bruke den til PC bruk i tillegg til filmbruk kan jeg ikke forstå overhode
    Di fleste kjøper lcdtv idag , har også vært og og sett i butikker ,kan ikke se at plasma er så voldsomt mye bedre, har en kjenning som har hatt 3-4 plasma tver, han kjøpte sist Lg ly95 42 tommer full HD, han sier at han heller går litt ned i billedkvaliet og slippe og tenke på innbrenning hele tida

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tv'er er så tragisk som de ser ut i butikken. Det er nå min erfaring.
    Burde jo ringe ei bjelle når bildet på f.eks LG 42LF65 ser langt bedre ut enn på PV70'n ved siden av...

Sony Bravia D3000 vel den eneste LCD tv'n jeg har tro på.

Sjekk ut denne testen, så skjønner du hvorfor

Kopier denne : Sony Bravia KDL32D3000 - Les Numeriques

Gå til denne siden : AltaVista - Babel Fish Translation

Og lim den øverste linken du kopierte inn i feltet "Oversett en nettside" . Velg fransk til engelsk. Trykk oversett.

Eller kanskje du kan fransk ??

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt begge deler. Butikkene fratar plasma all mulighet til å vise sitt potensiale, og lcd får vise seg frem på falske premisser, spør du meg. Når du har skjermen hjemme i din egen stue, så står den i helt andre omgivelser. Dette med innbrenning skjer bare dersom du er særdeles slurvet. Sovner fra den på tekst-tv etter fylla eller noe tull
    Lcd vil aldri, og da mener jeg aldri, kunne klare å levere deg bilder som en plasma kan. Etterslep og farge mangel er det store problemet til lcd produsentene å få bukt med, og ikke vil de leve lenger enn plasma heller. Plasma skjermer du kjøper i dag er fullgode, lcd er under stadig utvikling pga av det er behov for det. Du må fornye ofte, skal du ha det siste der.

Når jeg nå skriver, ser jeg på en samsung lcd skjerm via pc og snart skal jeg inn å hvile øynene og kose meg med panasonicen min ( plasma ).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konklusjon oversatt :

It is our new reference. With a very rich connector industry, compatibility 24p, this television set involves a serene investment for the future. Better than a plasma on many points, its price will remain its only handicap.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning? Er vel ingen moderne plasmaer (bortsett fra en serie fra Pioneer for 1-2 år siden) som er plaget med det. Har "mishandlet" en PV60 i over et år nå uten antydning til innbrenning.

Ingen tvil om at LCD-teknologien går framover, men jeg ville nok valgt en plasma også i dag om jeg skulle handlet - men jeg bruker ikke min til pc, kun filmavspilling.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    on many points,,,,, and the price

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å repetere meg selv:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Lcd vil aldri, og da mener jeg aldri, kunne klare å levere deg bilder som en plasma kan."

Regner med du mener at ingen LCD matcher de beste plasmaene pr idag.
    Utviklingen på LCD går svært raskt, som du selv sier. Så hvordan situasjonen er om 1-2 år vet vi ikke. SED er jo også en interressant teknologi, men ikke noe vi kan forvente på markedet med det første.

Enig med deg at på film, så er de beste plasmaene (Pana og Pio) hakket kvassere. Sammenligner man f.eks LG's nyere plasmaer, mot Sony's D3000 serie, så er det ikke så vanskelig å velge LCD'en forran plasma'en...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg skal ikke være helt blåst mot dere nå... Det jeg tenker på er hva lcd er og teknologien den er basert på. For, som jeg nevnte i en annen tråd, er det jo nå funnet en ny metode som skal øke bakgrunns belysning og igjen da gi bedre farger. Dette dobler strømbehovet, for å tilfredsstille hver celle blandt opp til millioner ,så den kan gi bedre farge. Og det neste blir da hvordan de da ikke skal røpe hvor dårlig det er når det kommer til bevegelse og forsinkelse. Skal se laget mitt Brann imorgen, når de slår Rosenborg. Der vil det være hurtige bevegelser på kamera og det er ingen hemmelighet at der ligger en av de største utfordringene til den som er produsent av lcd tv. Hvor mye kan man utvikle denne lcd teknologien uten at forbruker må betale stadig mer og mer for denne tv'en. Klart er det svakheter hos plasma, men ikke så mange at vi må betale årslønn for å nyte til det fulle.

Sony har vært flinke. De ga opp plasma produksjon for å holde fokus på lcd, og det hadde de ikke gjort uten troen på det de holder på med. De ( likte sikkert ikke å være lilleputter i plasma kampen heller )

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "De likte sikkert ikke å være lilleputter i plasma kampen heller"

Hehe. Du er kjekk nå..

Men kanskje du har rett. Sony liker seg nok best på topp, og i plasmasammenheng kan jeg ikke huske at Sony har hatt noe å stille opp med.
    Dessverre.
    Men så lenge man har så gode plasmaer som det Pana og Pio leverer i hver sin ende av prisskalaen, så skal man vel ikke klage.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg.