Bærbar pc for videoverføring til min Sharp XD1E LCD 42´(Strøken TV :) )

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar pc for videoverføring til min Sharp XD1E LCD 42´(Strøken TV :) )

Er ny her så jeg vet ikke om dette er riktig forum å spørre i..
    Men jeg har altså en full HD TV og ønsker å kjøpe en ny bærbar pc for å koble til TV´en for å overføre film fra nettet, video etc..
    PC´en må ha HDMI utgang og grafikkort som kan kjøre i 1920x1080p, skjerm på 15/ 15,4, og så støysvak vifte som mulig..
    PC´en vil ellers også brukes til lett bilde-/videoredigering og lagring..

Er det noen som har tips å komme med ifht hvilken PC som vil være best egnet til formålet?? Og evt hva skal jeg se etter av spesifikasjoner på grafikkortet for å vite at det kan kjøre full HD oppløsning?

Evt: om dette ikke er riktige forumet for dette spørsmålet, hvor bør jeg poste det??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder forumet her så er kanskje kategorien om HTPCer å anbefale.

Forum - Diskusjon.no (Forum -> Bærbare datamaskiner - Diskusjon.no) kan også by på mange gode svar. Et søk på begge forumene etter tilsvarende emner/tråder gir vel også gode resultat.

Når jeg først svarer så kan jeg jo komme med noen tips også. Skal det være pc eller kan det være mac? Jeg ville kjøpt en mac dersom jeg var deg. Så godt som alle nyere bærbere støtter 1920x1080 oppløsning ut og alle har DVI ut som lett kan gjøres til HDMI med et adapter.

Jeg ville i allefall kjøpt fra enten Dell eller Apple dersom jeg var deg. Acer og slike drittmerker vil jeg ikke anbefale. De kan kanskje skilte med bra spesifikasjoner, men byggekvaliteten er elendig og det er sikkert komponentkvaliteten også.

Velger du mac er det enkelt - de tilbyr bare 2 typer, Macbook eller Macbook pro, hvor begge typene oppfyller kravene dine. Men Macbooken har 14" skjerm og mini-DVI ut så der trenger man kanskje enda et adapter dersom det ikke finnes mini-DVI -> HDMI.

Når det gjelder Dell så vet jeg ikke helt. Der får du bare surfe litt rundt og se selv eller du kan ringe de. De har kjempegod service og hjelper deg sikkert gladelig.

Lykke til med kjøpet.

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den MÅ ha HDMI ser Denne ut til å være et meget bra valg.

Geforce 84xx, 85xx og 86xx serien til nvidia har HW dekoding* ved video slik at CPU bli avlastet dermed blir den ikke så varm og trenger ikke så mye kjøling, ergo stillere PC.

Om du klarer deg med DVI på PC'en og kjøper en DVI - HDMI kabel så kan du få en brukbar PC til en tusenlapp eller to mindre..

*regner med det samme gjelder for grafikkchip'ene som sitter i de bærbare..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Det er nok PC jeg helst er ute etter, MAC har jeg så og si null erfaring med... Skjønt, lekre maskiner
    Har søkt på diverse forumer ja for å finne svar, men føler ikke jeg er helt i mål. Inndeling av forum her inne var ikke helt enkelt for en nybegynner å finne frem i.. ops:
    Dell har jeg vært i kontakt med, og fikk anbefalt deres nye M1330.. Men den har bare 13´skjerm og det syns jeg blir i minste laget i og med at jeg også skal bruke pc´en til bilderedigering (Photoshop m.m.).. Ellers ville jeg valgt den tvert!
    Alienware har jeg også sett på, men de er jo mer dedikerte spillmaskiner og har mye dilldall jeg helt sikkert ikke trenger.. + at jeg ikke er komfortabel med å kjøpe en såpass dyr greie fra utlandet i tilfelle feil, skader o.l. skulle dukke opp.
    Men takker for tips om hva jeg bør holde meg unna, deler den oppfatningen. Samt IBM/Lenovo skal jeg ALDRI ha! Ordentlig drittmaskiner med ordentlig viftestøy!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •