Hva slags tv hvis jeg kun har 23000 kr??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags tv hvis jeg kun har 23000 kr??

Jeg skal ha en 50". Hadde jeg hatt penger, hadde jeg kjøpt den nye 50" til pioneer uten tvil. Så derfor står jeg nå og ser på andre gode. Noen sier LG sin 50" er bra. Andre sier at jeg må kjøpe Panasonic 50PX700 (eventuelt 50 pv70). Noen sier også den nye til Samsung Q97.
    Etter det jeg har lest, er Panasonicen best. Men når jeg har sett i butikkene, så virker panasonicen blassere i fargene. Der er samsungen pen å se på. Men den er kanskje for pen. Akkurat som det virker som om fargene er noe falske...

Tips og råd tas med takk?

Er det noen jeg ikke burde gå for i den prisklassen?

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at Panasonic skjermen var riktig kalibrert ? Det jeg har sett av Panasonic plasmaer har hatt noen utrolig fine farger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I butikken stiller de på tv'n alt etter hvilken de vil selge.
    Pana'en er nok noe bedre enn de andre modellene. Gå for PV/PX70 hvis du ikke trenger det extra PX700 har å tilby. Bildekvaliteten er nok den samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er ikke sikker på det. Det er jo mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg trenger ikke ekstra utganger osv. Eneste negative er vel at den bare har en hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av grunnen til at Samsungen ser finere ut i butikk, er at PV70`en reflekterer mye lys, så det virker som fargene drukner!

Samsungen har en glassplate i front som ikke reflekterer lys!

Ingen tvil om at Panasonicen har en smule bedre fargegjengivelse, men ville hoppet på samsungen om du har store vinduer i stuen!

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett hva du gjør hadde ikkje eg kjøpt samsungen.det har bra bilde og er enkelt å greit å bruke, men det har en ENORMT høy transformator støy, som du ikkje klarer og overdøve med tv lyden. Onkelen min hadde en samsung 50", og byttet den i en annen samsung, men ingen forskjell. så byttet han til Pioneer, og "voella", problem løst.

du hørre ikkje lyden menst tven står i butikken, men eg garanterer deg at det vil gå deg på nervene og mer til.
    Uansett hva vi gjortde hørte vi lyden Veldig godt.

men uten om dette, var det en veldig god tv....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt samsungen. meget fornøyd med den. Merker ikke noe støy faktisk. Var det Q97 som støyet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Mye av grunnen til at Samsungen ser finere ut i butikk, er at PV70`en reflekterer mye lys, så det virker som fargene drukner!

Ingen tvil om at Panasonicen har en smule bedre fargegjengivelse, men ville hoppet på samsungen om du har store vinduer i stuen!
    Se vedlagte bilde. Det er refleksjoner på samsung også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asaf
    Jeg skal ha en 50". Hadde jeg hatt penger, hadde jeg kjøpt den nye 50" til pioneer uten tvil. Så derfor står jeg nå og ser på andre gode. Noen sier LG sin 50" er bra. Andre sier at jeg må kjøpe Panasonic 50PX700 (eventuelt 50 pv70). Noen sier også den nye til Samsung Q97.
    Etter det jeg har lest, er Panasonicen best. Men når jeg har sett i butikkene, så virker panasonicen blassere i fargene. Der er samsungen pen å se på. Men den er kanskje for pen. Akkurat som det virker som om fargene er noe falske...

Tips og råd tas med takk?

Er det noen jeg ikke burde gå for i den prisklassen?
    Jeg hadde øket størrelsen til 55 tommer, og gått for bakprojeksjonsTV'n til Sony.

Fy fae... for en bildeopplevelse...

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt samsungen. meget fornøyd med den. Merker ikke noe støy faktisk. Var det Q97 som støyet?
    eg husker ikkje navnet på den, men den kostet litt over 30000 ( tror eg ), for 3-4 md siden.
    men så lenge du er fornøyd, så er det jo bare vell stand.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg trenger ikke ekstra utganger osv. Eneste negative er vel at den bare har en hdmi?
    PX/PV70 har 2 HMDI innganger ifølge Pana sine tekniske specs..

http://www.panasonic.se/servlet/PB/s...-50PV70_NO.pdf

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye koster pioneer sin 7 serie på 50 tommer da.
    ligger den langt over i pris.den må vel være eit fint valg?

raskt søk på prisguiden gidde ein pris på 22990 på 507xa fra pioneer .. det må da være det beste valget der.
    ikkje like bra sort som panasonic men med bedre farger??

eg tror eg ville gått for den
    pen er den også

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico

Samsungen er like plaget av reflekser som Pana'en. Det kan jeg skrive under på, da jeg har sett begge i høylys dag. Som å se seg selv i et speil, er vel en passende beskrivelse.
    Vet at Samsung sier at den fungerer fint i dagslys, og at skjermfilteret sørger for klarere bilder under både lyse og mørke forhold. Men hva hjelper det, når jeg bare ser et bilde av stua min på skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er virklelig forkjellig hva folk mener om refleksjoner på en Plasma.
    Jeg eier en Pana70, og den har mindre refleksjoner en min gamle CRT. Dessuten er jeg ikke plaget i det hele tatt. Hva gjør dere andre da? Flomlys rett bak eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Samsungen er like plaget av reflekser som Pana'en. Det kan jeg skrive under på, da jeg har sett begge i høylys dag. Som å se seg selv i et speil, er vel en passende beskrivelse.
    Vet at Samsung sier at den fungerer fint i dagslys, og at skjermfilteret sørger for klarere bilder under både lyse og mørke forhold. Men hva hjelper det, når jeg bare ser et bilde av stua min på skjermen...
    Vell jeg kan skrive under på det motsatte! Om du kommer innom butikken der jeg jobber så henger de ved siden av hverandre, og Panasonicen reflekterer mye mere lys enn Samsungen! Vi kan telle lysstoffrør i taket på panaen, men er ikke i nærheten av å kunne gjøre dette med Samsungen!

Om du velger Pv700 eller gamle pv600 er ikke disse like plaget av refleksjoner som pv70 og 60!

PS jeg eier en PV60 selv!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, zaico. Skal ikke betvile din erfarig. Men det kan jo tenkes at dette har noe med plassering å gjøre. Enten når du la merke til dine erfaring, eller når jeg la merke til mine. Eneste forskjellen jeg la merke til, var at Samsungen hadde litt bedre evner til å beholde sortnivået, men nå var den litt bedre innstillt enn PX'n. Dette er andre gang den samme Samsungen virket å være bedre innstillt. Sist jeg så, sto den sammen med en 50PV600 som ikke hadde sortnivå i det hele tatt !? Var heller ikke så imponert over hvordan den taklet høylys dag, med tanke på alle refleksjonene.
    Uansett. Jeg hadde ingen problemer med å se meg selv og mye av rommet på noen av skjermene. Spessiellt når man setter seg ned og får hodet i riktig høyde i forhold til skjermen.
    Om speilingen blir mindre på avstand (3m +) vet jeg ikke, bare så det er nevnt. Og at problemene blir mindre i ei vanlig stue kan jo også tenkes.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere!

Jeg kjøpte tv etter hvilke kvaliteter jeg ønsket, og visste jeg ville få.
    For å nyte best mulig av den, har jeg gardiner som jeg trekker for hvis det skulle være sjenerende lys fra verden der ute.
    Når jeg så om kvelden har dempet belysning og roen senker seg, nyter jeg et bilde langt bedre enn butikkene prøver å få¨folk til å tro at samsungen har.
    Samsung er vanskelig å selge, og triks tas i bruk. Men det er vi vel alle klar over.
    Jeg deler utover det janeszku's oppfatning, det at pana har mye mindre refleksjoner enn gamle kjukke herr crt-
    og som McNebb poengterer: Problemet er mindre i en vanlig stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en grunn til at det går omtrent 95% lcd skjermer kontra plasma. Ihvertfall hos oss. Butikken jeg jobber i har en masse lys hvor tvene er plassert. Og man kan virkelig speile seg i plasma skjermene. Skulle jo egentlig hatt en mer dempet belysning. Av ca 18 utstilte 37" er nå kunn en av dem plasma. Og av 14 42" er 3 av dem plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en del flere grunner til at LCD selger mer enn Plasma.
    Må huske at det er sterke markedskrefter i sving her. Som forhandler tjener du mest på salg av LCD. Feks Smart Club idag, hvor jeg var innom for morro skyld, hadde ingen plasma tv'r til salgs. Alle forhandlere jeg var innom når jeg skulle ta mitt TV valg, henviste til meg til LCD. Alle jeg kjenner rundt meg, er LCD "mennesker".

En annen ting er at utviklingen av LCD de siste 5 årene har skutt i været i forhold til Plasma. Ergo mer PR rundt LCD, og folks generelle oppfatning er blitt endret. Vi leser og at utviklerene satser på LCD, og legger/reduserer ned Plasma produksjonen. Hjelper heller ikke at det finnes idiotiske skribenter/produsenter som spår plasma'ens død.
    Den dagen Plasma dør, dør LCD. Da har vi andre teknologier i TV'en.

En siste ting kan være det med innbrenning/retention. Folk er lei å "kjøre" inn en ny TV til 25.000kr og engste seg den dag idag enda over temaet.

Sikkert flere, men tror de her dekker en stor del av det

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •