Soveroms-tv, hjelp til valg av størrelse og tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Soveroms-tv, hjelp til valg av størrelse og tv

Vi har besluttet at vi skal bli enda latere, og sjekker derfor opp tv-er til å ha på soverommet. Jeg lever litt etter "jo større, jo bedre"-mottoet, men er redd dette ikke er det helt rette på et lite soverom.

TV-en skal henge på veggen som er fremfor sengen, denne veggen er ca. 2,70 ifra veggen som sengen står inntil. Sengen er ca. 2 meter lang, så avstanden ifra sengen til veggen der tv-en skal henge blir da rundt 70cm.

Hvor stort tv bør vi ha?

Jeg begynte å se etter 42"-ere, men fant ut at dette kanskje ble litt overkill, så nå ser jeg hovedsaklig på 37", men lurer på om dette også kanskje blir litt stort, så derfor lager jeg denne tråden.

En annen ting jeg lurer på er hvor høyt oppe på veggen bør tv-en henge? Sengen er ca 60cm høy (vanlig sengehøyde?).

TV-en blir et billig et da dette "bare" er på soverommet. Begynte å se på et Matsui på Elkjøp, men etter lesing her og et besøk hos Elkjøp slo jeg dette ifra meg.

Fikk avis ifra Elprice idag og fant noen greie der:

Samsung 40" - LE40R71 - 8995,-
    LG 37" - 37LE2R - 8995,-
    Viewpia 40" - LC40IEF4 - 7995,- Likte ikke helt designet på dette, men grei pris.
    Toshiba 37" - 37C3000P - 9995,- Den beste av disse? Litt i dyreste laget egentlig.

Fant forsåvidt et på elkjøp også:

Sharp 37" - LC37SA1E - 6995,-

Noen som har kommentarer til noen av disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville absolutt ha valgt en plasma på soverommet. De er jo mye bedre i mørke omgivelser. Sats på en Panasonic PV70, eller eventuelt PV60 hvis du ikke har råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel forsåvidt være enig, men er redd en PV70 blir litt for dyr.

Har vurdert noen 32" i det siste, men er redd dette blir for lite, noen som har formeninger om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo 37" PV70 hos Lefdal til 8800 nå. Den er 100 reiser bedre enn de tv'ene du har listet opp, og passer også bedre til ditt bruk. Du kommer ikke til å angre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, det var jo ikke så verst. Synd den verken er på lager på nett eller de nærmeste butikkene (Stavanger og Bergen).

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er å foretrekke til soverommet, helt klart. Let litt på bruktmarkedet, der kan du nok finne en meget kompetent TV til formålet.

Vår Panasonic TH42PA30 har avtjent sin plikt i stuen , så nå kan den nyte pensjonisttilväelsen på soverommet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette hørtes kjent ut, jeg og sjefen har omtrent samme avstand fra vegg med seng til vegg med tv, skiller noen få cm. Når vi vi fikk leilligheta når for noen mnd tilbake var planen klar, i stua skulle det en proj, og på soverommet skulle det en tv. Det vi var litt nervøse for var avstanden kontra størrelsen på 42 tommer, men det gikk overraskende bra. Og jeg har vel ette blitt noe mindre b-menneske etter at den tv'en havna på soverommet! Det du bør gjøre er jo å ta deg en titterunde egentlig, og så mål opp ca 2m fra skjermen i butikk, og glan litt på den. da vil du raskt finne ut om 42 blir for stort eller ikke.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var Panasonic 37PX70 plutselig på lager hos Lefdal ifølge nettsidene, men de kunne ikke levere hit. Jeg ringte til kundesupport, og etter 40-minutts venting fikk jeg beskjed om at de kunne levere hit, men skjermene hadde en ubekreftet leveringsdato 4. september.

Lurer litt på å bestille den på Papyrus.no, men det blir en tusenlapp mer. :???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •