Hjelp til kjøp av ny TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av ny TV

Søstra mi skal flytte til Oslo, og tar med seg TVn min en gammel 28" bilderørs-tv som ikke greier å vise tv-sendinger i widescreen en gang.

Jeg må derfor anskaffe ny tv. rundt 40". Plasma eller LCD? prisklasse -10 000,- Fattern kjøpte seg nylig en 37" plasma fra Panasonic. Greie farger, men brenner lett ut det hvite og har elendig lysstyrke. Ga ca 13 000,- for den hos vår lokal Expert-forhandler. Et dårlig kjøpt spør du meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilket merke var Panasonicen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasolas
    hvilket merke var Panasonicen?
    panasonic ... :P

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Søstra mi skal flytte til Oslo, og tar med seg TVn min en gammel 28" bilderørs-tv som ikke greier å vise tv-sendinger i widescreen en gang.

Jeg må derfor anskaffe ny tv. rundt 40". Plasma eller LCD? prisklasse -10 000,- Fattern kjøpte seg nylig en 37" plasma fra Panasonic. Greie farger, men brenner lett ut det hvite og har elendig lysstyrke. Ga ca 13 000,- for den hos vår lokal Expert-forhandler. Et dårlig kjøpt spør du meg..
    Det er bare å justere litt på den.
    Hvis det er 37PV70 eller PX70 det er snakk om, så er det en av de bedre TV'ene på markedet. De jeg har sett har ihvertfall et imponerende bilde.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er bare å justere litt på den.
    Hvis det er 37PV70 eller PX70 det er snakk om, så er det en av de bedre TV'ene på markedet. De jeg har sett har ihvertfall et imponerende bilde.
    det var ikke den tvn vi skulle snakke om nå :P nå var det jeg som skal ha tv. ser at hifiklubben har en 40" til ca 10k, er det noe å satse på?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40" ? Skal du ha hjelp må du nesten si hva vi skal hjelpe med. Panasonicen til din far er nok mye bedre enn en hvilken som helst 40" til 10K hos hifi klubben, tror nå jeg..........

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    40" ? Skal du ha hjelp må du nesten si hva vi skal hjelpe med. Panasonicen til din far er nok mye bedre enn en hvilken som helst 40" til 10K hos hifi klubben, tror nå jeg..........
    jeg trenger tips til tv. har sett litt på samsung's 40" til ca 8-10k. den 40" plasmaen på hifiklubben var forresten mye bedre men det var ikke tamet.

er på jakt etter en 32-42" lcd (helst) med høy kontrast (minst 6000) og 500 i lysstyrke i prisklasse -10000 ca.
    ellers vurderer jeg pakketilbudet på prosjektor her på avforum til ca 13k (epson tw 700, rammelerret og hdmi-kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD: Sony D3000
    Plasma: Panasonic PX/PV-70

Begge tvene går vel litt over budsjettet ditt på 10 tusen, men det er absolutt verdt det!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor er jo definitivt det beste for film evt. spill, hvis det er din primærbruk.
    Dette forutsetter selvfølgelig at du har god lyskontroll i rommet utstyret plasseres. Hva slag kvalitet det er på projektoren du nevnte vet jeg ikke.
    Det må nesten noen andre her på forumet bedømme.

Ser på budsjettet ditt kan strekkes til 13K med tanke på pj tilbudet.

Da kan jeg jo forøvrig nevne at de beste tv'ene til ca. denne prisen uten tvil er Sony Bravia 40D3000 LCD tv, eller Panasonic 42PX/PV70 plasma tv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå kjøpt en DEN SISTE hvite Samsung 32" LCD-en hos HiFi-klubben i Oslo ("ferierer" i oslo atm). Synes den var billig og hadde et ganske bra bilde. Hvit er jo litt stygt da men..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •