Pioneer - lyssensor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer - lyssensor

Hei,

Etter ferie er jeg nå klar for en ny 42" Pioneer. Spørsmålet er om det skal bli PDP-4280XA eller PDP-428XD. Ja, jeg har lest alt som er å lese, men jeg har ikke funnet ut hvor god denne lyssensoren er. Noen som har noe å si der, testet denne? Hvor godt klarer den å regulere bildet?

Eneste kjøpsargumentet for PDP-428XD for meg må jo være nettopp den sensoren. Fjernkontroll er ikke så farlig, det er heller ikke USB, og tuneren trenger man visstnok ikke ettersom det er MPEG2. Så hvor bra er denne?

Har sjekket med Expert i Oslo, og de selger den billige til 22999 og den dyre til 27999. Lefdal vet jeg er 1000 eller 2000 kroner dyrere. Det er 5000 kroners forskjell på de to modellene, og det er veldig mye synes jeg, men betaler det gjerne om denne lyssensoren er verdt pengene. Mitt kjøpsargument har uansett vært sortnivået som skal være mye bedre, både på XA og XD. Skjønte ikke helt om det var 1:1 pixelmap på den billige modellen også?

Så noen som har noen idé om hvor god denne lyssensoren er?

Mvh
    Tone Lise :-D

(hvis denne tråden må inn i en samletråd, så gjør gjerne det, men jeg leste blant annet at priser ikke skulle med der, så visste ikke helt hvilken tråd som var best, men er det feil, så klipp gjerne ut mitt innlegg og lim inn riktig sted.)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er en funksjon de fleste blir å slå av, så den er neppe verdt 5000 kroner..

Jeg kommer uansett personlig til å gå for en XD skjerm på grunn av mulighet for ISF kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ikke prøvd det selv, men prata med en selger på Stereofil. Han sa den fungerte veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke testet den lyssensoren, men har tilgode å se en tv med lyssensor som yter bedre med lyssensoren på enn av

argumentet for 428XD er helt klart muligheten for ISF kalibrering

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til de ovenfor, har jeg personlig erfaring med lyssensoren på de nye Pioneer-skjermene (har 508XD). Hos meg ble den slått av etter kort tid, kort og godt fordi manuell innstiling var best (men lyssensoren er ok fordi de som ikke vil stille inn noe selv).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •