Vil ha TV uten tuner, hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil ha TV uten tuner, hjelp!

Hei godtfolk!
    Jeg selger unna hjemmekinoen min nå fordi jeg skal ta en mangeårig utdannelse, og dermed blir boende på hybel. På hybel er det trangt, men gleden over stort bilde er stadig tilstedeværende. Derfor vil jeg investere, (kanskje feil ord å bruke) i en plasma eller LCD TV.

Definisjonen TV er nok litt vag, for jeg ønsker ikke å betale TV lisens, ikke nå eller senere i livet, hvilket betyr at jeg må ha en TV uten tuner. Definisjonen er da kanskje monitor?

Uansett, jeg ønsker meg minimum 42" skjerm. Den skal kobles til PC, slik at jeg kan se filmer osv på den. Jeg vil helst ikke ha med lyd, da jeg synes høyttalere på skjermene ofte er dårlig, og estetisk sjenerende, hehe.

Jeg går ut fra at fordi jeg ønsker å benytte datamaskinen, så er også plasma utelukket? Er det da LCD-TV/monitor som er siste alternativ?

Hva bør jeg være ekstra nøye på når jeg ser etter ny "skjerm"? Med andre ord, hva er viktig mht specs osv?

Ha en god sommer videre allesammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til å utelukke plasma hvis du skal bruke den til mest film via PC`en din! Men om du derimot skal bruke den som fast monitor til PC`en din er vel plasma utelukket!

Hvilken prisklasse har du tenkt på?

Billigste LCD alternativ nå om dagen er vel Tatung sine skjermer!
    Litt dyrere løsning er Sonys sine nye skjermer. De har jeg hørt mange lovord om! LCD opp til 46"....

Går du for plasma er det vel 42" eller 50" Panasonic PV70 di fleste anefaler....Mest for penga!

Edit:
    Så først nå at det var skjerm uten tuner du var ute etter!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å få plombert tuneren i butikken slik at man slipper å havne i listene til Gestap... oops, Staten?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag : du har sikkert noen foreldre som har tv og betaler lisens. Gi penger til de så kjøper de tv`en i sitt navn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Jeg vet ikke om det går ann å få plombert tuneren, men jeg vil i alle fall ha en tv uten tuner. Det hjelper ikke å kjøpe på foreldrene, det er ulovlig. fy skamme seg!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull. Du kjøper selvsagt proff-plasma`ene til Panasonic som kommer uten høyttalere og tuner. De finnes i 37`, 42 og 50 tommer. De kan også fås i sort og sølv farge og har en fantastisk finish (bare slått av Pioneer -om du spør meg). I tillegg har de bedre bildeprosessor enn konsumentplasmaene til Panasonic. NRK bruker disse i sine TV-studioer, og selv har jeg hatt et par varianter. Anbefales. Bakdelen er at de koster litt mer enn de vanlige skjermene.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenrikJ
    Det hjelper ikke å kjøpe på foreldrene, det er ulovlig. fy skamme seg!
    Det er samt og det tenkte jeg ikke på du.

Men et sp. jeg har som ikke handler om ditt problem kom bare på det.

Når dette digitale bakkenettet kommer må vi fortsatt betale lisens da? Og hvorfor må vi det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Det er samt og det tenkte jeg ikke på du.

Men et sp. jeg har som ikke handler om ditt problem kom bare på det.

Når dette digitale bakkenettet kommer må vi fortsatt betale lisens da? Og hvorfor må vi det?
    De som betaler lisens i dag må nok betale lisens når det digitale bakkenettet kommer også. Hvorfor? Fordi staten skal ha inn mest mulig penger..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Tull. Du kjøper selvsagt proff-plasma`ene til Panasonic som kommer uten høyttalere og tuner. De finnes i 37`, 42 og 50 tommer. De kan også fås i sort og sølv farge og har en fantastisk finish (bare slått av Pioneer -om du spør meg). I tillegg har de bedre bildeprosessor enn konsumentplasmaene til Panasonic. NRK bruker disse i sine TV-studioer, og selv har jeg hatt et par varianter. Anbefales. Bakdelen er at de koster litt mer enn de vanlige skjermene.
    Kan du gi meg en link, eller et modellnavn osv på disse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •