Info om TH-42PH10EK - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og AndyMcNebb, jeg er helt enig.... den er rå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte godt den pdf fila med spessifikkasjonene som var linket på denne siden.. Der kunne man se forskjellige cardboards, og masse annet tøft utstyr. F.eks touchpanel, antiglarefilter osv. Fikk nesten litt lyst på denne tv'n.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 42 inch HD Ready TH-42PH10 42PH10B 42PH10BK 42PH10BS PH10 Plasma Screen @ Progressive Audio Visual...

Supports 1080/60i, 1080/50i, 1080/24p, 1080/24sf, 1080/25p, 1080/30p, 720/60p, 720/50p, 480/60p, 480/60i signal compatibility

1080P/24 !!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PH10 finnes i 42" 50" og 65".

Sort jeg snakker om.

Må bare finne ut om HDMI og komponent board er og oppdrive for en billig penge før jeg bestiller.
    Fikk trua på denne jeg....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på linken over at de fleste cardboard'ene koster rundt £100. Men om dette er veiledende eller nettshop priser vet jeg ikke.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får du brukt disse kvalitetene da? Tenker den er kompatibel med 1080p/24, men det er nok ikke det som vises. Dette er vel mer for et godt stykke inn i fremtiden. Kanskje en bluray film av og til som kan gi deg en smakebit...
    PX70 er også mottagelig for 1080p

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men jeg tror jeg hadde kjøpt den

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er inne på noe der, emoll76. Men svaret vet jeg dessverre ikke. Kanskje noen andre her som har peiling på dette ?
    Filmer med 1080P/24 får man nok tak i, men litt mangel på spillere som viser dette formatet. Hva med PS3? Så spørs det hva tv'n faktisk gjør med 1080P/24 signalet, som du påpekte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før var det stort sett Stretto, Foto Phono AS og Østreng & Benestad som solgte disse skjermene i Norge. Hvem er det nå?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det, AndyMcnebb, at de fleste filmer og ikke minst sendinger går i 720p og med 25/fps. Dette er den oppløsning som er den mest stabile, og skal bildet bygges opp på en måte som jo også pioneer er forberedt på, da med 24fps, er dette en utrolig krevende prosess. For alle de som i dag sitter med en full HD skjerm, vil de ikke kunne dra nytte av dette til det fulle uansett. En av lederne i Panasonic , var det vel, sa at full HD oppløsning fungerer dårlig når det er bevegelser i bildet. Dermed sitter man et bilde som skal være 1080p, men som nedskaleres til 720p hver gang det er store bevegelser i bildet. Litt av løsningen på dette problemet er da 24fps. men da er man avhengig av dette også produseres på plate, tror bare bluray kan det, og det er det altfor tidlig for produsentene å styre med enda. Så dette er egentlig en titt inn i fremtiden, for det kommer, men ikke på lenge enda. Tror PS3 vil gi den samme "disefekten" hvor du tvinges ned på720p igjen! Noen andre som kan utdype? Har ikke ps3.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en HD dvd, den nye til Toshiba, som støtter denne raten:

Lyd og Bilde : Toshiba klar med nye HD DVD-spillere

Her litt fakta fra Uninett om digital video, og diverse frames. ganske interessant faktisk. Noe for deg dette, Andy

UNINETT: UNINyTT nr. 1 2001 - Komprimering av digital video

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Interessant med litt dypere innsikt av og til, men man glemmer jo ofte mye av det man har lest, hvis man har for skjelden bruk for det..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig at det skulle at 2 år før folk her hjemme "våknet" når det gjelder denne modellen. Den er har jo vært "No. 1 plasma" i USA og UK i flere år.

Tillegsskortene koster 500 - 1200 kr pr stk. Fotophono selger til private.

NB: Den har forsterker innebygget, så du har reserve-lyd hvis du kobler til PC høyttalere dersom surround-forserkeren må på service...

Sjekk ut alle innstillingsmulighetene!

Dere finner spec på AV-SALES.COM. Titt også på bruksanvisningen, da ser man alle funksjonaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Utrolig at det skulle at 2 år før folk her hjemme "våknet" når det gjelder denne modellen. Den er har jo vært "No. 1 plasma" i USA og UK i flere år.
    Litt historie! Den første folkeplasmaen med tuner og høytalere(PA20) kom for 4 år siden. Det var samtidig med at generasjon 6 av disse proffskjermene. Da hadde Pana laget gode skjermer i flere år allerede.
    At tante som skal se Dagsrevyen kjøper folkeversjonen av skjermen er helt naturlig, men at folk som frekventerer forum som dette ikke velger monitorutgaven er totalt ubegripelig for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva man får kjøpt 42 tommeren for som privatperson her i landet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At tante som skal se Dagsrevyen kjøper folkeversjonen av skjermen er helt naturlig, men at folk som frekventerer forum som dette ikke velger monitorutgaven er totalt ubegripelig for meg.
    Dette er ikke riktig. Det er ikke noe nytt med Panasonic-proff plasma blant flere av oss som De facto skriver her på forumet, så det må bero på en misforståelse. Selv har jeg hatt et par stykker, og de har vært bedre enn konsumentvariantene, kun slått av den nye Pioneer 508, som jeg har nå (og som "sjefen" i huset endelig gikk med på at vi likevel kunne beholde......)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt meg monitor! Droppet 42PH10, gikk for en 50PH10 istedet! =)))) Blir bra det! Kostet ca 1200 for HDMI board.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Du må gi oss en oppdatering når du har fått skjermen i hus !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det!

Får den forhåpentligvis om en uke ca! =)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma`n har da vært i hus i 10 dager!

Så langt er jeg storfornøyd!!! Den knuser min gamle Grundig Apollo 42" ned i gjørma...Skal vel bare mangle!!!=)

Jeg har bare koblet den opp med komponent til xbox360 og DVD spilleren ennå, da jeg fortsatt venter på å få levert HDMI innganger!
    Bilde fra xboxen er rått!! Men jeg klarer ikke se stor forskjellen på om jeg kjører 1080P eller 1080i ut fra den. Hva er best?

Det jeg sliter litt med er å få kalibrert den riktig, da det er sykt mange innstillinger.
    Finnes det noen DVD man kan kjøpe/laste ned for å få "hjelp", eller noen fine artikler på nett der man får en instruksjon?

Utseende er meget pent og minemalistisk. Det er også en meget enkel ting og skifte ut innganger som du vil. Gleder meg til det kommer digital tuner man kan smekke inn i en slot på den!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •