Trenger TV-anbefaling 9-12k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger TV-anbefaling 9-12k

En kamerat av meg skal ha ny tv. Bruksområdet er 1) Premier League i HD 2) HD film fra PC. Han er ikke noen hifi-freak men ønsker en viss bildekvalitet likevel, så vil ikke ha noen utrabillig skvip. Utover det så er det størrelse som teller. Hva er det beste pris/kvalitet kompromisset man kan få i dette prisintervallet? Må man stoppe under 42" for å få bra kvalitet?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier det før noen andre rekker det jeg...

Panasonic 42PV70 er vel et hett tips. Mulig at han burde gått for LCD i stedet, siden den kanskje skal brukes sammen med PC, men om PCen kun bruks som filmspiller sammen med denne skal det gå bra med Panasonic Plasmaen også :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 42PV/PX-70 er et godt valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er mye som kan gå galt om han velger Panasonicen! En kamerat av meg kjøpte denne, og jeg blir bare mer og mer imponert over bildekvaliteten på denne skjermen. Den har ikke full HD (om det er viktig for kameraten din), men du finner neppe en bedre tv i den prisklassen til å se fotball på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for tilbakemelding. Siden bruksområdet er HD først og fremst, så må vi nok ha en med minst 1280x720 oppløsning. Jeg vet ikke om det betyr at det blir LCD, men han ønsker ihvertfall å få best mulig valuta for pengene med tanke på størrelse og bildekvalitet.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støtter 720p som burde være nok til en 42".
    Hvis han ikke sitter klin inntil apparatet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men etter å ha lest på spesifikasjonene, som sier 1024x768, så vil ikke HD bli utnyttet fullt selv ved laveste HD oppløsning (1280x720). Så det er dessverre uaktuelt med mindre enn 1280x720 ettersom de to primære bruksområdene hans begge er HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mad
    Hei, takk for tilbakemelding. Siden bruksområdet er HD først og fremst, så må vi nok ha en med minst 1280x720 oppløsning. Jeg vet ikke om det betyr at det blir LCD, men han ønsker ihvertfall å få best mulig valuta for pengene med tanke på størrelse og bildekvalitet.
    Du må huske på at oppløsning på skjermen ikke er det samme som bildekvalitet. Både kontrasten og fargene på Panasonicen er utrolig bra, og jeg tror dere skal slite enormt med å finne en bedre tv i denne prisklassen.

Vil anbefale å lese gjennom siden: http://www.plasma-lcd-facts.co.uk/
    Resultatene må nok tas med en liten klype salt siden det er Pioneer og Panasonic som har satt sammen denne undersøkelsen, men den kan uansett være med på å lage et klarere bilde på forskjellene mellom LCD og plasma.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men etter å ha lest på spesifikasjonene, som sier 1024x768, så vil ikke HD bli utnyttet fullt selv ved laveste HD oppløsning (1280x720). Så det er dessverre uaktuelt med mindre enn 1280x720 ettersom de to primære bruksområdene hans begge er HD.
    Er det ikke 1366x768 på denne da?
    Har ikke fått sjekket det, så ikke skyt meg om jeg tar feil.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er det ikke 1366x768 på denne da?
    Har ikke fått sjekket det, så ikke skyt meg om jeg tar feil.
    Den er 50 tommern som har 1366x768

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg vet at det er forskjell på Plasma og LCD, men han er bestemt på å ha skikkelig HD oppløsning i motsetning til tv'en han har fra før. Siden den skal brukes til Premier League HD og HD film fra PC som inkluderer litt PC bruk så er oppløsningen en viss prioritet, og 1024x768 er rett og slett ikke aktuelt. Minimum blir da 1280x720. Om det er Plasma eller LCD er ikke så viktig, men det er en fordel med firkantede piksler for PC bruken, og da er såvidt jeg skjønner LCD mest aktuelt. Så spørsmålet er rett og slett hva som er det beste alternativet i dette prissjiktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg vet at det er forskjell på Plasma og LCD, men han er bestemt på å ha skikkelig HD oppløsning i motsetning til tv'en han har fra før. Siden den skal brukes til Premier League HD og HD film fra PC som inkluderer litt PC bruk så er oppløsningen en viss prioritet, og 1024x768 er rett og slett ikke aktuelt. Minimum blir da 1280x720. Om det er Plasma eller LCD er ikke så viktig, men det er en fordel med firkantede piksler for PC bruken, og da er såvidt jeg skjønner LCD mest aktuelt. Så spørsmålet er rett og slett hva som er det beste alternativet i dette prissjiktet.
    Fikk min PV70 idag, gjett om jeg er fornøyd!! Helt utrolig bilde, selv med HD mata signaler. Tror ikke du skal bekymre deg over HD på denne TV'en
    Jeg annbefaler som flere her, denne TV'en.
    Gå til en lokal forhandler, og spør om å få se denne med HD materiale. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at HD ser bra ut selv på lavere oppløsning, jeg har selv en prosjektor som er 1024x576 og det ser glimrende ut, men jeg må igjen gjenta at det ikke er et alternativ her.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haljan
    Den er 50 tommern som har 1366x768
    Trodde begge hadde det ops:
    Men som sagt, jeg var vel ikke helt sikker ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at HD ser bra ut selv på lavere oppløsning, jeg har selv en prosjektor som er 1024x576 og det ser glimrende ut, men jeg må igjen gjenta at det ikke er et alternativ her.
    Som du vil, men da betaler du mye for lite (forskjell).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen blir ganske bra, jeg har eksperimentert med HD på mange forsjkellige prosjektorer og skjermer med varierende oppløsning de siste årene. Det er definitivt merkbare forskjeller det er snakk om. I tillegg så skal det koples pc til, og er det som sagt også et hensyn å ta. Jeg synes ikke det er noe vits i å krangle om dette, alt jeg er ute etter er noen gode tips om modeller som gir bra valuta for pengene men som tilfredsstiller bruken det er snakk om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med LG 37LB2R?

Hardware.no - Prisguide - TV - LG 37LB2R

LG er jo glimrende til PC og den har også 100 hz. Sortnivået er veldig bra på den. Finner ikke noen pris på den, spørs om den fås til under 12000. Men du må nok under 42" for å få bra kvalitet til den prisen.

Denne her toshibaen er jo også glimrende til din bruk, ikke så bra sortnivå som LG'en, men den har også 100hz.

Hardware.no - Prisguide - TV - Toshiba REGZA 37WL68PG

Og forresten denne nye sonyen er jo spennende, får bra kritikk rundt omkring

AMENTIO / SONY 40IN LCD-TV HDMI KDL-40D3000K BLCK IN

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, skal ta en titt på de. Hva har egentlig 100hz å si? Det kan jo umulig bety det samme som på de gamle CRT skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva 100/120hz gjør med bildet selv, men det har jo noe med at filmmateriale er lagret i 24fps (frames per second).For PAL-regionen blir lyd og bilde speedet opp 4% til 25fps, da dette går opp i 50hz.

uff, nei nå roter jeg meg opp i noe som jeg ikke har peiling på . Kanskje noen andre med bedre ordforråd kan forklare.

ellers står det mye forklart her.

100/120 Hz LCD. Why should you take a look?

Poenget med det hele er jo å redusere judder iallefall, men det kan gjøres på mange måter, og det er ikke alltid like vellykket. På de fleste skjermene fram til nå som har denne muligheten, er det så dårlig utført at man slår av funksjonen.

Btw, så finner du en glimrende test av D3000 under "latest reviews" i linken. Ser ut som et bra alternativ, billig er den også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •