Spørsmål om bildesignaler på Samsung TV og DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer CFosse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om bildesignaler på Samsung TV og DVD

Har en Samsung DVD opptager (DVD HR737) og en Samsung LCD-TV.
    Begge støtter HDMI, og da skal jo bilde bli rimelig bra. Men opplever at DVD filmer vises av dårligere kvaliet nå på skjermen enn når vi hadde en 400 kroners DVD-spiller med bare kompositt utgang.
    Har en liten teori at kanskje DVD-signalene blir sendt til TV'en med antennekabelen, siden det er en DVD-opptager, altså ikke gjennom HDMI-kabelen.
    Har sett gjennom instillinger, men finner ikke ut av det.
    Det kommer dessuten opp melding på skjermen når man skal se DVD at "HDMI-audio is not supported".

Er det forresten normalt at DVD-spilleren/opptageren lager en dure/suselyd når den er avslått, kanskje siden det er harddisk i den?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg kjenner samsung dvd-opptakeren, men så lenge du setter TVen på HDMI-inngangen (gjøres med "source"-knappen") så bruker den HDMI-overføring.

På DVD-opptakeren har du nok en setup-meny hvor du har Digital Audio-ut valg, velg her "PCM" i steden for "bitstream" eller "auto" (kan hende det heter noe annet på Samsung-opptakeren, men prøv litt settings), så vil TVen takle det bedre.

Du har nok helt sikkert også noen valg for oppløsning ut på HDMI, her kan du jo prøve 720P, evt 1080i eller 1080P og se om du synes bildet blir bedre da.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung sine HDD opptagere har fått litt pepper for bildekvaliteten sin, samtidig er samsung flatskjermer generelt veldig følsmme for bildestøy.

samsung TV og HDD opptaker blir derfor en litt skummel kombinasjon og du er desverre ikke den første som reagerer på bildet i et rent samsung oppsett.

prøv med en annen dvd spiller hvis mulig og se om du merker forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker riktig oppløsning ?
    Jeg har en knapp på fjærnkontrollen som heter Resolution der kan jeg velge feks 720p som gir best bilde i mitt oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denons DVD spillere av nyere dato er jo blandt de beste spillerene når det kommer til støyreduksjon. Kanskje dette er en bedre kombo enn Samsung - Samsung ?
    Det kan også være fult mulig at TV'n eller HDD optakeren blir "påvirket" av antennesignalet pga signalblødnig. Enkelte TV'er og VHS spillere lider av dette. Jeg husker at hvis man prøvde å switche til en annen kanal på enten tv eller spiller så kunne støyen bli mindre synlig/nesten forsvinne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •