vil ha en 50 plasma men jeg sliter virkelig.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile vil ha en 50 plasma men jeg sliter virkelig.

hei alle. har nettopp tatt valget om å kjøpe meg en ny tv. etter fire mnd med hard grubling over plasma vs lcd har jeg kommet frem til at jeg vil gå for en 50tomms plasmaskjerm. var helt stressa over dette 1080p vs 720p issuet, men har kommet frem til at jeg ikke kan se noen forskjell ettersom jeg sitter ca 4 meter fra skjermen uansett.

skal bruke skjermen til film og tv titting, xbox 360 og litt pc. viktig er det også at skjermen varer
    en del år fremover.

har tenkt å legge meg på en pris rundt 18000 til 23000.

valgene jeg har sett meg ut er som følgende:

Samsung PS-50Q97HDX
    Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | Plasma TV | SAMSUNG PS-50Q97HDX

har forstått det slik at denne ikke støtter 1080i. hva har det å si for meg og mine krav?

Pioneer PDP-507XA
    Hardware.no - Prisguide - TV - Pioneer PDP-507XA
    dette er vel en god skjerm, men holder den i forhold til nyere modeller?

Panasonic TH-50PX70e
    Hardware.no - Prisguide - TV - Panasonic TH-50PX70e
    dette er vel den nye modellen til panasonic.

grunnen til at jeg tok med samsung sin er at jeg var oppe på expert sin butikk i oslo å så alle tvene i aksjon. virket som samsungen hadde det glatteste bildet, panasonicen blinket litt frem og tilbake. selgeren sa at dette var fordi samsungen oppdaterte bildet sitt dobbelt så raskt? pioneer sin skjerm imponerer også. men er det greit å kjøpe fjorårets modeller?

er det noen andre modeller dere vil anbefale eller duger en av disse?

takker for aller svar

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV70 skal da være 100hz?
    Ville lett gått for en av Pioneerene ut fra alternativene, de er bare deilige å se på

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    PV70 skal da være 100hz?
    Ville lett gått for en av Pioneerene ut fra alternativene, de er bare deilige å se på
    hei å takk for raskt svar. ja jeg er enig pioneeren er virkelig en pen tv(dog alle skjermene her har et gull utseende). det jeg er redd for er om p507 har kjipere bilde ettersom det er fjorårets skjerm. tenker da hovedsaklig på kontrast og oppdatering av bildet og oppkoblinger av annet utstyr.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har nok garantert ikke ett kjipere bilde! Stikk i butikken og se. Er ikke for ingenting at pioneer går for å være det beste år etter år..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PS50Q7HX og den har et fantastisk bra bilde og er vel en av de peneste skjermene på markedet i dag.
    Jeg har også en Pana TH50PV60 i stua som jeg er godt fornøyd med.
    Jeg vet jeg snakker mot "ekspertene" men jeg synes faktisk bilde er bitte lite grann bedre på Samsungen.

Det du må passe deg for på Samsung PS50Q7HX er støy fra panelet.
    Jeg fikk et godt tilbud på min da den forrige kunden hadde levert den tilbake fordi den støyet fra panelet.
    Da den ble primert kjøpt som kjellerstue TV primert til barna var dette en faktor som ikke var så farlig.
    Det var viktigere at far sparte en god del 1000kr.

I stua hadde ikke denne TV kommet fordi støyen faktisk er så skjenerende.
    Når dette er sagt så har jeg også en kamerat som har PS50Q7HX som ikke støyer mere en man må tåle.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe støy fra min 50PX70, og det er valg for 50Hz eller 100Hz på den.

Det som kan være "kinkig" i butikken er at apparatene antakeligikke er kalibrert, og de står i et lokale med unormalt mye lys i forhold til en stue.

Jeg er storfornøyd med min TV, har en svoger som er storfornøyd med sin 507, tror uansett at du vil ha glede av TVen lenge, samme hvilken du velger :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd dette med støyen. det er en flott skjerm. regner med at denne faller bort, selv om dette er den tv med svært gode specs.

får vel ta en tur til expert igjen å kikke. eneste som er dumt er at jeg har til tendens å henge meg opp i saker som inganger kontrast lyssterkhet osv.:?

er p507 100 hz? kan man velge?

takker for svarene så langt

får stikke på jobb å bruke dagen der på å gruble over dette.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    507 har på papiret mye dårligere kontrast enn 50PX70, (4000:1 kontra 10000:1) men det tror jeg egentlig ikke du merker mye til :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Panasonic TH-50PX700?

Vurderer sterkt kjøp av 50" også og har fått tilbud på denne for 19.995,- fra lokal butikk i Bergen.
    Ser at dette er en bra pris ifht sjekk på nett.
    Har søkt litt rundt for å finne tester men har ikke funnet noe særlig av dette.
    Noen som har erfaring med denne?

Forskjellen fra PX70 er iflg teknisk oversikt fra Panasonic følgende (fordel PX700):
    Bordstativ
    3 HDMI - 1 front - 2 bak mot PX70 sine 2 bak
    Bedre lydoppsett - kraftigere høytalere med Smart Sound Speaker System
    S-Video
    Vekt: 42 kg uten bordstativ/50 kg med (38 kg uten for PX70)
    SD minnekort inngang
    Litt større ytre mål
    Ser litt mer ekslusiv ut...

Skal se på skjermen i dag og hadde satt STOR pris på noen kjappe anbefalinger/kommentarer :-)
    Skal primært brukes til film/tv/ps3 og noe pc bruk.
    Hvis flere er interessert i samme skjerm kan vi kanskje forsøke å få dealet en bedre pris...

Hvis noen har klare alternative LCD forlag i + 46" til rundt samme pris mottas gjerne innspill og råd med takk :-)

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bordstativ medfølger vel på PX70 også ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod ikke i oversikten fra Panasonic at dette fulgte PX70 men mulig at det gjør det likevel - ikke vet jeg :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stars69
    Vurderer sterkt kjøp av 50" også og har fått tilbud på denne for 19.995,- fra lokal butikk i Bergen.
    Ser at dette er en bra pris ifht sjekk på nett.
    Har søkt litt rundt for å finne tester men har ikke funnet noe særlig av dette.
    Noen som har erfaring med denne?

Forskjellen fra PX70 er iflg teknisk oversikt fra Panasonic følgende (fordel PX700):
    Bordstativ
    3 HDMI - 1 front - 2 bak mot PX70 sine 2 bak
    Bedre lydoppsett - kraftigere høytalere med Smart Sound Speaker System
    S-Video
    Vekt: 42 kg uten bordstativ/50 kg med (38 kg uten for PX70)
    SD minnekort inngang
    Litt større ytre mål
    Ser litt mer ekslusiv ut...

Skal se på skjermen i dag og hadde satt STOR pris på noen kjappe anbefalinger/kommentarer :-)
    Skal primært brukes til film/tv/ps3 og noe pc bruk.
    Hvis flere er interessert i samme skjerm kan vi kanskje forsøke å få dealet en bedre pris...

Hvis noen har klare alternative LCD forlag i + 46" til rundt samme pris mottas gjerne innspill og råd med takk :-)
    Jeg er interessert i PX700 !

Dette er vel den flotteste utgaven i 50" til Panasonic sett bort i fra PZ700 ?
    Hadde vært morro og sett om flere var interessert i denne og hva prisen hadde kommet på...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var med fotstativ på min PX70 iallefall. Om du ikke får med så ligger mitt på loftet, bare å si fra :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PANASONIC Nordic - TH-50PX70

Bordsstativ medfølger, pakket i samme kartong som skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det sikkert standard - er du fornøyd med PX70 +/-?
    Hva bruker du den til (film/tv/ps3 etc) og hvor langt sitter du fra skjermen??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med att dette spm er myntet på jakv,jeg har ikke denne skjermen men er på jakt etter Plasma 50" !
    Hva heter din lokale butikk i Bergen ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kjapt dette:

Sitter ca 3,5m fra.

Foreløpig er det eneste minuset jeg kan se den blanke skjermen. På kvelden når sola en sjelden gang står inn vinduet så er det en del reflekser. I tillegg kunne jeg ha tenkt meg individuell justering av farger, ikke bare mer eller mindre farge.

Det positive er vel stort sett at den fungerer bra til mitt bruk. Ser mest film, har ikke parabol eller kable, så TV signalene er ikke bra, men det takler den ganske godt egentlig til å være såpass stor. Det som har slått meg er 3D følelsen jeg får. Fargene synes jeg også er bra, men jeg har ikke kalibrert den skikkelig opp mot DVD spilleren som jeg bruker nå.

Har ikke sett nok på svogerens Pioneer til at jeg kan si noe fra eller til om denne.

Men jeg er godt fornøyd, og med skikkelige TV signal blir det vel enda bedre regner jeg med,

Bruker også PS2 innimelleom (mest ungene) med komposittkabel, og det fungerer overraskende bra.

Innbrenning er ikke nope problem, når jeg har sett tre timer med film og sort stripe over og under henger den der i to sekunder (skygge) når jeg slår over til TV.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med denne skjermen ? :

NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Har hatt endel flotte CRT tv fra Phillips men kan de plasma og ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Blir kjapt dette:

Sitter ca 3,5m fra.

Foreløpig er det eneste minuset jeg kan se den blanke skjermen. På kvelden når sola en sjelden gang står inn vinduet så er det en del reflekser. I tillegg kunne jeg ha tenkt meg individuell justering av farger, ikke bare mer eller mindre farge.

Det positive er vel stort sett at den fungerer bra til mitt bruk. Ser mest film, har ikke parabol eller kable, så TV signalene er ikke bra, men det takler den ganske godt egentlig til å være såpass stor. Det som har slått meg er 3D følelsen jeg får. Fargene synes jeg også er bra, men jeg har ikke kalibrert den skikkelig opp mot DVD spilleren som jeg bruker nå.

Har ikke sett nok på svogerens Pioneer til at jeg kan si noe fra eller til om denne.

Men jeg er godt fornøyd, og med skikkelige TV signal blir det vel enda bedre regner jeg med,

Bruker også PS2 innimelleom (mest ungene) med komposittkabel, og det fungerer overraskende bra.

Innbrenning er ikke nope problem, når jeg har sett tre timer med film og sort stripe over og under henger den der i to sekunder (skygge) når jeg slår over til TV.
    Takk for tilbakemelding - kommer til å ha samme avstand selv men i et rom hvor jeg har full lyskontroll - får det svart som natta hvis jeg vil :-) Er veldig sugen på å koble ps3 til skjermen og tror det blir knall med BR og spill.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Regner med att dette spm er myntet på jakv,jeg har ikke denne skjermen men er på jakt etter Plasma 50" !
    Hva heter din lokale butikk i Bergen ?
    Butikken heter BMH - Bergens Musikk Handel - og er en seriøs aktør med lang fartstid.

Se: BMH AS - Hjem

Jeg har snakket med dem og lagerstatus er 3 stk pt. Hadde også flere i bestilling.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •