TH-42PV600E vs TH-42PX70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TH-42PV600E vs TH-42PX70

Hei!
    Jeg bestillte Panasonic TH-42PX70 fra Elkjøp. Denne hadde dem ikke på lager og jeg fikk kjempetilbud på en utstillingsmodell som bare hadde stått 3uker.

Jeg fikk Panasonic TH-42PV600E for samme pris: 13000kr...Denne stod til 15000 kr.... Vet Elkjøp har ville priser.. Var dette et godt kjøp?

Isåfall hvorfor\hvorfor ikke...??

Trygve Andre Huus

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett meg om jeg tar feil, men er ikke PX70 etterfølgeren til PV60/600? I så fall har de solgt deg en tv av forrige generasjon. En utstillingsmodell har vel kanskje stått påslått i tre uker? Mener PV60/600 leveres med kontrast på full pupp, og det er ikke bra i innkjøringsperioden. PV600 er vel gått ut av produksjon for lenge siden?

Ikke et godt kjøp etter min mening. Burde ikke skrive det, men jeg synes dette grenser til lureri...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke peiling...Må ut til dem i morgen da og avbestille..Tven blir levert om 2 dager... Er det andre som har synspunkter på dette? Ser på prisguiden at denne tven ligger til 18-19000kr...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit om du får flere synspunkter på dette, jeg er ikke 100% sikker på den modellen der. Men jeg er ganske sikker på at PX70/700 er etterfølgere etter PV60/600. Sitter selv med en PV60 i stua og den har bra bilde etter kalibrering. 600 har samme panel, men mye bedre design. Jeg ville uansett valgt PX70 om jeg skulle handlet i dag.

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ikke stole på prisguiden med mindre prisen er oppdatert nylig. Du kommer lenger med å søke litt på nettet, f.eks bruke prisguiden på Hardware.no. Den er litt mer oppdatert...

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig enig med muffinman her. Litt kjipt å kjøpe en utgått modell, ville heller ventet på PV/PX70...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei Amasonic.

Jeg jobber i bransjen selv som brunevareselger ( konkurent til elkjøp :=) ).
    Og tenkte at jeg skulle gi beskjed om at du har blitt ganske rævpult!

Alle kjedene som selger både px70 og pio4270xa/xd vet veldig godt at det er mer eller mindre taps-salg.
    Både samsung ps42q96/97 og pv600 er tv-er som "skal ut til fordel for andre".

Så må bare gi honnør til selgeren som fikk deg på kroken på pv600.

Hev kjøpet, og vent de tre korte ukene på px70.
    pv600 er fjordårets modell og du må ikke stole på kalkulatorer på nettet.
    der er verdt 9000,- i mine øyner.

mvh sugress

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV600 var "Hi-end" versjonen av PV60, denhar vel kortleser og PIP om jeg ikke husker feil

TVen er god, men prisen var nok litt dryg. Har sett 50" PV600 ned i 15000 på nett, og da skjønner du selv...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du vet det, men på nett selger lefdal 42PX70 for 11.500 og elkjøp den for 12k.

Komplett solgte forresten 42PV600 for 10k for et par uker siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag og hevet kjøpet. Jeg måtte ikke stole på Dere fikk jeg besjed om .... Sjermen på PV600 va visst i følge selgerene bedre enn på PX70. De ville ikke gi meg noen rabatt på PX70 heller.. Alldri mer Elkjøp. Iaffal ikke i åsane i Bergen...

Takk for at Dere fikk meg av galskapen

MVH
    Trygve Andre Huus

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amasonic
    Var i dag og hevet kjøpet. Jeg måtte ikke stole på Dere fikk jeg besjed om
    Nei det er mange raringer på nettet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hah at skjermen er bedre er komplett bullshit. De burde fått nakkeskudd;P Den har vel bedre innebygd lyd tror jeg + et par finesser. Men PX70 er nok generelt bedre på bilde

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amasonic
    Jeg måtte ikke stole på Dere fikk jeg besjed om .... Sjermen på PV600 va visst i følge selgerene bedre enn på PX70.
    Du skulle slengt dokumentasjon på det motsatte på bordet og spurt om du kunne stole på dem...

For noen sleipinger.
    :s

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX70 har et helt nytt panel iforhold til PV60/600, G10 panelet. PX70 skalerer opp til 1080p over HDMI. Mye penere i svart enn den gamle gråfargen også.

Generelt sett synes jeg dere alle betaler dyrt for TV'ene deres. For 4 uker siden var det tilbud på Lefdal, PX70 til 9999,-. Jeg slo til, og har ikke angret i ettertid. Det er en av de desidert beste tv'ene jeg har vært borti. Utrolig bra fargegjengivelse, svartnivå og bildekvalitet generelt. Ting har aldri sett så bra ut. Går jeg i en TV butikk nå merker jeg at jeg er blitt bortskjemt, synes ingenting ser så bra ut som på Panasonicen nesten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett selger pv600 for 10995.- som nok er en riktigere pris.

Komplett.no - Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PV600 1024x768, 10.000:1, Bordstand, HD-ready

Det eneste pv600 er bedre en pv70 på er at den har kortleser,PIP og vesentlig bedre lyd.
    PV 600 har også AV inngang i front/side noe jeg tror pv70 mangler.

Knallbra side for å orintere seg om pris og lager status.

Hjemmekino.no - Produktdatabase - TV apparater

Siba har PV70 på lager til 10 990,- feks

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er het horribelt hvor frekke enkelte selgere kan være. Men de er nok
    flinke til å skaffe kroner i kassa på å lure intetanende kunder som de fleste dessverre er.
    Det er jo ikke akkurat noen hemmlighet at det faktisk er ganske vesentlige forbedringer i Panasonics G10 panel vs G9. Alle fagpresser verden over har jo lagt merke til det forbedrede sortnivået, og prosesseringen av bildet.
    G9 ga mye kvalitet for pengene i sin tid, og G10 modellene gir mye kvalitet for pengene i nåtid.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Px 70e

Så fikk jeg endelig min etter å ha ventet i 4 uker.
    Bestilte hos Lefdal, 3 juli, til 9999,-,web shoppen kjørte ikke til meg så jeg tok en telefon til kundeservice og de ordnet så jeg kunne hente den i Sandvika.
    Idag ringte jeg kundeservice, de hadde forsatt ikke fått den på lager, men ventet den inn på mandag.. Han jeg pratet med, Jack ?, sjekket en del og ringte meg tilbake etter 1 time og da hadde han skaffet meg en 1 i Sandvika, ukjent hvordan.. Men det er jo excellent kundeservice. Må si jeg er godt fornøyd med Lefdal etter å ha handlet der noen ganger. Alltid hyggelige og løsningsorienterte og de får det alltid til i motsetning til Elkjøp som har tapt ihvertfall 60K etter alltid å kludre det til og ikke greie å holde det de lover.
    Tomlene opp for Lefdal.
    Når det gjelder TV`en er jeg overveldet over biledkvaliteten rett fra esken, må jo ble som nirvana bare jeg får kalibrert den ..
    Imorgen henter jeg HD tuner fra CD.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Så fikk jeg endelig min etter å ha ventet i 4 uker.
    Bestilte hos Lefdal, 3 juli, til 9999,-,web shoppen kjørte ikke til meg så jeg tok en telefon til kundeservice og de ordnet så jeg kunne hente den i Sandvika.
    Idag ringte jeg kundeservice, de hadde forsatt ikke fått den på lager, men ventet den inn på mandag.. Han jeg pratet med, Jack ?, sjekket en del og ringte meg tilbake etter 1 time og da hadde han skaffet meg en 1 i Sandvika, ukjent hvordan.. Men det er jo excellent kundeservice. Må si jeg er godt fornøyd med Lefdal etter å ha handlet der noen ganger. Alltid hyggelige og løsningsorienterte og de får det alltid til i motsetning til Elkjøp som har tapt ihvertfall 60K etter alltid å kludre det til og ikke greie å holde det de lover.
    Tomlene opp for Lefdal.
    Når det gjelder TV`en er jeg overveldet over biledkvaliteten rett fra esken, må jo ble som nirvana bare jeg får kalibrert den ..
    Imorgen henter jeg HD tuner fra CD.
    Jeg prøvde å bestille en TH50PX70E hos lefdal.. men kunne ikke få den levert til min addresse jeg heller.. MEN Ikke tale om jeg fikk hentet TVen hos noen av butikkene deres. Siden den ikke kunne leveres til min addresse - var det beste de 'kunne få til' - at jeg skulle få 1000kr avslag i butikken deres.. så tven ville ha kostet meg 23000kr istedenfor de 17000kronene den ble solgt for i nettbutikken. Bra noen har andre erfaringer med deres kundeservice iallefall.

Men gratulerer med ny TV iallefall

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Jeg prøvde å bestille en TH50PX70E hos lefdal.. men kunne ikke få den levert til min addresse jeg heller.. MEN Ikke tale om jeg fikk hentet TVen hos noen av butikkene deres. Siden den ikke kunne leveres til min addresse - var det beste de 'kunne få til' - at jeg skulle få 1000kr avslag i butikken deres.. så tven ville ha kostet meg 23000kr istedenfor de 17000kronene den ble solgt for i nettbutikken. Bra noen har andre erfaringer med deres kundeservice iallefall.

Men gratulerer med ny TV iallefall
    Tydeligvis annen erfaring ja. Kundeservice er litt personavhegig, første gang jeg ringte for å bestille traff jeg en dame som ikke fikk til noe.. Etter det har jeg ringt 3 ganger og truffet en mann og da har det fungert perfekt ( kan det være kjønnsavhengig :-)).
    De har jo en funksjon på sine nettsider som heter "Collect at store". Denne er beregnet for bruk når de ikke kan levere hjem til deg. Tror ikke den fungerer helt på webben, men du kan jo henvise til den når du ringer kundeservice.
    Prøv igjen jeg er sikker på det ordner seg bare du treffer rett person.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det overrasker meg egentlig at ansatte på Elkjøp vet så imponerende lite om teknologi. Jeg var innom den lokale her som ligger 4min gange fra meg, og der var det en fyr jeg bare kalte "oled-mannen". Han påstod nemlig at alle LCD-ene fra LG var oled-tver, og at det var mye bedre å kjøpe dette enn de dårlige Philips, Samsung og Panasonic-tvene. Jeg mente han tok feil, men han gav seg neimen ikke. Sjefen på den lokale Hificenterkjeden påstod at alle vanlige dvd-er kommer med 720p signal som default. At det er den oppløsningen dvder er skrevet i. Dessverre finnes det ikke forbrukermakt der ute, fordi folk flest har jo ikke peiling på noe av det de handler inn.

Bill.mrk. "javel, er det detta som er sånn flat tv?"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •