TH-42PV600E vs TH-42PX70 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Det overrasker meg egentlig at ansatte på Elkjøp vet så imponerende lite om teknologi. Jeg var innom den lokale her som ligger 4min gange fra meg, og der var det en fyr jeg bare kalte "oled-mannen". Han påstod nemlig at alle LCD-ene fra LG var oled-tver, og at det var mye bedre å kjøpe dette enn de dårlige Philips, Samsung og Panasonic-tvene. Jeg mente han tok feil, men han gav seg neimen ikke. Sjefen på den lokale Hificenterkjeden påstod at alle vanlige dvd-er kommer med 720p signal som default. At det er den oppløsningen dvder er skrevet i. Dessverre finnes det ikke forbrukermakt der ute, fordi folk flest har jo ikke peiling på noe av det de handler inn.

Bill.mrk. "javel, er det detta som er sånn flat tv?"
    Hehe.. Samme skjedde med meg på Elkjøp.

Jeg sa jeg var på jakt etter en 50", og lurte på hva han kunne anbefale meg. Den skulle bli brukt til film for det meste, sa jeg.. Han gikk rett bort til en LG som stod der, og sa det var en knall TV.. Så spurte jeg hvordan LGen var iforhold til Panasonic (Th50px70e)/Philips , og han sa de ikke kunne måle seg med LGen. JOOOoda, Panasonic og Philips hadde veldig gode crt tver før, sa han,.. men med den nye teknologien så er det LG som er best.. "LG ligger milevis foran både Panasonic og Philips, når det gjelder plasma"...

Nå er sikkert ikke den LGen en dårlig TV heller da, men er jo litt misvisende fra selger å si noe slikt.. Skal jo ikke mye 'research' til for å finne ut at Panasonic er blandt de beste TVene en kan få kjøpt.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hva skjedde ??

Dette ble en kortvarig glede :-(
    TV`en skrudde seg plutselig av. Når jeg førsøker å sette den på nå høres 2 klikk i releer, blir stille en stund så begynner en piplyd i ca. 1-2 sek. og den skrur seg av. Standby lampen blinker 10 ganger tar et opphold, blinker 10, opphold osv. noe som sikkert er en feilkode.
    Noe som kjenner feilkodene til Panasonic ??

Nei, får ta en whiskey så depresjonen holder seg på avstand..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff jeg blir irritert når jeg leser at Syn-Sam har møtt "oled-mannen", og Egil M som pratet med "Jeg elsker den høye fortjenesten vi har på LG modellene - mannen". Selv får jeg en ekkel følelse hvis jeg skal lyge til andre.

Hei, Fattigmann. Feil på Panasonic'en ? Det må høre til skjeldenhetene.
    Ta deg en wiskey du, så ikke hele livet faller i grus når tv'n er til reprasjon, hehe.. Selv sitter jeg midlertidig på en 20" samsung crt, hvis det kan være til trøst.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, Fattigmann. Feil på Panasonic'en ? Det må høre til skjeldenhetene.
    Ta deg en wiskey du, så ikke hele livet faller i grus når tv'n er til reprasjon, hehe.. Selv sitter jeg midlertidig på en 20" samsung crt, hvis det kan være til trøst.
    Samme erfaring har jeg etter 25 år med Panasonic TV, SVHS, kamera, DVD, you name it.. Aldri hatt det minste problem, og det er den største årsaken til at jeg holder meg til produktet.
    Heldvigvis virker PJ`en og den gode gamle CRT`står ved siden av den avlidde.

Barskapet er fult etter utenlandstur så jeg kommer vel igjennom. Ellers har jeg hørt av noen at kjerringa også er til å prate med ?? Kanskje jeg skal prøve det :-)

Skøll

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min forrige TV, (2 år om en uke) slutte å virke for ca. 8 uker siden. Det var en 32" Panasonic CRT. Heldigvis greide butikken/verkstedet å rote den bort, slik at jeg fikk tilbake det samme som jeg ga for den for to år siden.

Like greit siden jeg allerede hadde kjøpt ny plasma...

Men generelt er det nok lite feil på Panasonic.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt greia med Elkjøp og LG. Da jeg skulle kjøpe TV hadde jeg forlengst bestemt meg for Panasonicen. Tenkte jeg ikke skulle si dette med det første.

Selgeren viste meg en 37 LG LCD TV som joda, var grei nok den. Dem hadde iallefall stillt opp farger og lys til det ugjennkjennelige for at TV'n skulle virke skarp. Også i mitt tilfelle skrøyt selgern noe helt sinnsykt av LG, var visstnok INGENTING som kunne måle seg. Sto og diskuterte med en stor nerd av en selger som jobbet på IT avdelingen som kunne fortelle meg at Plasma var på vei ut, alt brant seg, det nytta ikke å spille på det og bla bla bla. Akkurat det jeg bruker TV'n til i dag, uten noen problemer. Tilslutt når jeg hadde sagt mine argumenter var han plutselig enig da, plasma var faktisk best så lenge man kjørte inn med forsiktig kontrast osv.

Jeg synes LCD tv'er er grusomme å se på i forhold til Plasma. Fargene virker så unaturlige, og den etterhenginga på bildet i raske scener er så plagsom at jeg aldri kunne levd med det.

Lenge leve både Plasma og Panasonic!

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg har møtt en Elkjøp ansatt som har vært på samme salgskurs som de dere har møtt.
    Prøvde å styre meg rett over på en av LG sine noe dyrere modell da jeg var for å kjøpe meg en Panasonic px42

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner jo å bli ganske klart at de har betydlig høyere salgsoverskudd på LG modellene fremfor de andre merkene.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Begynner jo å bli ganske klart at de har betydlig høyere salgsoverskudd på LG modellene fremfor de andre merkene.
    Ut fra ett økonomisk hensyn er det selvfølgelig mye bedre å selge LG enn PX/PV70 (som er usansynlig populær). Det er dessverre slikt idag at det "hotte" blir prispresset så sinnsykt. I kr og øre tjener de nok bedre på en kabel enn det nevnte TV. Så for de som ikke alt for opplyst i tv-verden, kan det fort ende med at de har betalt mer for ett tv som ikke når opp til ett billigere.

Men jeg skjønner Elkjøp på en måte. De vil levere best mulig, som alle andre bransjer. Men vi som er litt "opplyst" kan nyte godt av lave priser og mye nyttig informasjon bla her på forumet

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er faktisk veldig ivrig etter å få solgt Phillips også. Det var min erfaring når jeg var på Elkjøp i Åsane. Å den skulle være så fantastisk med sine nye super funksjoner som skulle prestere så til de grader bra. Bare det merket nevnes, blir jeg dårlig. Nett som med deal og thorn som prøver å selge samme skiten til blodpris. De er jo oppe i nesten 30 000 på avbetaling, på en 2 år gammel phillips modell. Men jeg tror Elkjøp har kjøpt litt for store partier av disse tv'ene Så skal det bli vårt problem liksom. Dårlig!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Jippi ny PX70 ankommet :-)

Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Dette ble en kortvarig glede :-(
    TV`en skrudde seg plutselig av. Når jeg førsøker å sette den på nå høres 2 klikk i releer, blir stille en stund så begynner en piplyd i ca. 1-2 sek. og den skrur seg av. Standby lampen blinker 10 ganger tar et opphold, blinker 10, opphold osv. noe som sikkert er en feilkode.
    Noe som kjenner feilkodene til Panasonic ??
    Så var endelig en ny PX70 på bordet og nå har den fungert i 40 timer.
    Er forsatt godt fornøyd med Lefdal når det gjelder levering og løsninger, men butikken i Sandvika har ingen god kundeservice.
    Var der på fredag og skulle bytte TV`en og det tok 70 min..
    Følgende skjedde:
    Gikk inn i butikken for å snakke med selger som hadde ordnet byttet, han var selvfølgelig ikke tilgjengelig. Snakket med en annen selger som sa det bare var å gå til service.
    Inn på service og ny kø. Ble endelig ekspedert, men kundebehandler måtte sjekke med selger og borte ble han. Kom tilbake etter en stund, men da måtte han gå hjem så det ble en ny forklaring til ny kundebehandler. Endelig kom DOA skjemaet på bordet, men det må leveres i kassa for å få kredit og ny hentelapp.
    Inn til kasse og ny kø. Han i kassa skrev kredit det var greit, men når han skulle skrive ny hentelapp var TV`en lagt inn med for høy pris. Denne kunne ikke han endre, mangel på fullmakt, og en selger ble tilkalt. Han la inn ordre og etter mer venting kunne han i kassa skrive kvittering og hentelapp.
    Ferden går til hentelagert og ny kø. Endelig er det min tur og jeg leverer hentelappen og går ut for å vente på TV`en. Ingenting skjer. Etter 15 min. kommer han ut og sier han ikke finne TV`en. Jeg forsikrer han om at den er der så han går for å prate med selger !!?
    Etter ny venting kommer endelig TV`en på tralle. Den defekte blir lastet ut og den nye inn og da spør han om retur TV`en er komplett. Da var det slutt for min del så jeg ba han gjerne om å sjekke, men jeg reiste.
    70 min. for å bytte en TV hvor alt skal være iorden er langt fra tilfredsstillende og her er det stort rom for forbedringer.
    At jeg i tillegg har brukt 2 timer i telefon fordi selger ikke har noe direktenummer så du må ringe om kundeservice, stå i kø 15 - 30 min. også må selgeren ringe deg opp igjen hjelper heller ikke.

Ovenstående bekrefter ihvertfall for meg at webshopper er å foretrekke når du vet hva du skal ha og de leverer til din hjemmeadresse..

Men TV`en fungerer og alt er fryd og gammen nå :-)

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn har det blitt for meg også. Disse uendelige køene og salgstriksene, er særdeles lite forlokkende. Handlet min PX70 hos komplett, alt i orden, hjem på døren. Handlet pc'en min hos komplett, alt i orden- rett på døren. Ekstra utstyr- hjem på døren Reklamasjon? alt i orden. Og så mye billigere! Dessuten tar de tlf nesten med en gang. Eneste er at man må vente lenger på varen, pga postgang. Men den som venter på noe godt......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gikk nesten i fella i dag da jeg skulle til elkjøp for å kikke på den nye pio 428. Men selgeren tok meg rett bort til en lg42pc56 og skrøt noe sinnsykt av denne tv. Og etter at jeg nå har lest dette inslaget her vet jeg nå at det bare er noe forbanna lureri!!!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på lefdals hjemmeside er nå prisen på 11 495 hvor får man nå tak i den til 9999 mon tro? Den har jeg nå tenkt å skaffe meg. Pio blir for dyr! Hva synes dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Pioneer blir for dyrt, så kjøp Panasonic. TH42PX70 var billigere i sommerferien, prisen har egentlig bare steget. Leste i Lyd og Bilde at prisen hos forhandler ligger på rundt 15000 kr, så da antar jeg at Lefdal må være det billigste stedet du kan kjøpe.

Panasonic tvn er bra på alle måter spør du meg. Kanskje litt lite innganger, men til den prisen er det en knall TV. Overlegen bildekvalitet, svartnivå, og alt det andre folk nevner her. Ingenting negativt.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For beste tilbud på PX70 se prisjakt:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post716050

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en ordre går gjennom flere ledd er ikke en ukjent sak. Det som er viktig er at du til å begynne med henvender deg til rett person. Er det reklamasjon eller service, så gå til service avdelingen og ikke direkte til selgeren som solgte deg tven, da tar ting lengre tid. Selgere er selgere og ikke service personal på levering/henting av tver og reklamasjon --> derfor egen service avdeling hos de store butikkene.

Når det kommer til hvilken informasjon selgere sitter inne med, så blir det helt feil av de av dere som forventer 100% informasjonskunnskap om alt dere spør om at selgeren vet dette da det sikkert er over 200 varer han/hun må ha en god kunnskap om. Selgere søker selvfølgelig etter ny oppdatering og lærdom om de stadig nye produktene som kommer, MEN seriøst folkens... de av oss som er i dette forumet vet som regel myyye mer om det aktuelle produktet vi søker enn den stakkars selgeren husker/vet når dere står ansikt til ansikt med han. Vi har som regel lest oss grønne på spesifikasjoner, tester osv. og vet nøyaktig hva den aktuelle tven har, så en sammenligning her er feil. Forøvrig jobber svært mange i elektrobutikker på deltid, f.eks. ved siden av studiene.

Får dere en knall pris et annet sted, ta med et pristilbud eller referer til en side på nettet og dere vil som regel få en prismatch

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •