Står mellom LCD og Plasma, blir ikke klokere..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Står mellom LCD og Plasma, blir ikke klokere..

Hei. Vet at dette har vært tatt opp tidligere, men finner ikke noe bra svar på det, hva bør man velge for konsoll og pc bruk i dag? Er det LCD som kicker rumpe eller bør man gå for plasma? Har nå sett på 40M87 LCD fra Samsung, Q9 serien til Samsung (Plasma) samt Panasonic PX70, men klarer ikke å bestemme meg. Kommer nesten utelukkende til å bruke den til ps3 og vising av materiale fra pc. Er LCD veien å gå? I såfall; hvorfor? Mange mener at Plasma har tatt seg opp og bør være førstevalget. Alle innspill mottas med takk. Er fullhd unødvendig på en 40"?

Skulle gjerne hatt litt info fra noen med førstehåndserfaring, som gjerne har prøvd disse tvene mot hverandre med like kilder.. Prisen har ikke SÅ mye å si, men hvis det ikke er så stor reell forskjell, og jeg kan spare noen tusen på å velge panasonic så gjør jeg jo selvfølgelig det..

Mvh
    Tor J.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min høyst personlige mening er at plasma banker LCD på tv-signal og film. Mye mer naturlige bevegelser på plasma. Har enda tilgode å se en bra LCD.
    Innbrenning er ikke noe tema lenger.
    Jeg har 50" pioneer plasma og htpc og har aldri hatt problemer med innbrenning.
    Kjøp plasma og ikke hør på selgere som vil selge deg LCD, det er mest sannsynlig at de tjener mest penger på de allikavel.

Som sagt, dette er min personlge erfaring.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Nå selger jeg tver til daglig, og var ganske overbevist om at LCD var veien å gå for meg, men etter å ha lest litt her, og også sett pv70 i aksjon så ble jeg veldig i tvil. Seff bra med 1:1 pixelmapping på M87 serien, og designet er noe av det penere på markedet... Hørte med madammen, og hun likte samsungen best, så det kan se ut som jeg tipper den veien..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute og leter etter alternativ til flat-tv jeg også. Som deg vil jeg også kunne kople tven til pc.

Her kommer problemet da, det er så mange som sliter med 1:1 - spesielt på alle tvene med "rare" oppløsninger rundt 720p.

Jeg tror 1080 er en "bedre" oppløsning, med tanke på å kople til pc. I dag er vel lcd det eneste alternativet prismessig med denne oppløsningen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker på innbrenning,er ikke det noe problem = ) Sovna i natt med tven på jeg (panasonic Px70) og ingen antydning til innbrenning... PS3 står også på her med stille bilde og har stått sånn i en stund nå mens jeg sitter ved pcen og får ingen innbrenning = )

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Skjønner. Nå selger jeg tver til daglig, og var ganske overbevist om at LCD var veien å gå for meg, men etter å ha lest litt her, og også sett pv70 i aksjon så ble jeg veldig i tvil. Seff bra med 1:1 pixelmapping på M87 serien, og designet er noe av det penere på markedet... Hørte med madammen, og hun likte samsungen best, så det kan se ut som jeg tipper den veien..
    Hem hem! Vent til jeg forteller deg alle godordene om M87 som jeg får om et par dager. =] Men å se TV'ene i action kunne vært en idé, eller?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger tver daglig, og har tilgang på alle tvene med de fleste kilder, så jeg tenkte å kjøre en test i morra. Men pga så mange lovord om px70 så ble jeg plutselig veldig i tvil.. Venter definitivt på tilbakemelding fra deg lil-H, også fint om du evt kan laste opp litt bilder av tven i aksjon..
    -totto

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •