Hvilke 32" LCD fra Samsung?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke 32" LCD fra Samsung?

Hei!
    Tror jeg skal kjøpe meg en 32" LCD denne uka. Jeg har sett litt rundt i butikker(Expert, Elkjøp, Elprice, ikke hifi klubben enda) og der er jo det litt begrenset utvalg så jeg tror jeg skal bestille fra internett. Da tenker jeg på komplett for der har jeg god erfaring.

Jeg spurte om Samsung til 7000-8000 kroner på expert idag, men de modellene som hadde den prisen var utgått. Jeg skaffet meg et tilbud på Samsung LE82R89 til 10500 med HDMI kabel, DVI overgang, veggfeste, men det blir litt over det jeg hadde tenkt.

Jeg lurer litt på en av disse:

Samsung LE32R72B
    Samsung LE32R82B
    Samsung

En kompis har den til 7500,- og jeg synes selv det er en fin og bra TV, men hvilke skal jeg velge av disse?

Støtter disse 1:1 pixelmapping?

Jeg skal bruke TVen til TV, Xbox 360, PC og film fra PC.

Jeg så også et veggfeste på expert til 400,- som skal passe på Samsung. Viss ikke hvilke skal jeg velge?

Håper på svar så fort som mulig!

Mvh Kristoffer!

Newcomer Futurama sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 32" LCD-TV LE32M86BD

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke gå opp i pris.
    Jeg lurer på hvilken som er best å satse på av de to.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R72 er forrige generasjon, mens R82 er siste gen i den klassen fra samsung. Jeg ville valgt R82 fordi den er siste gen og skal være bedre på bilde enn R72. Samsung støtter vel i utgangspunktet 1:1 via vga, ikke via HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung LER75B og er storfornøyd med den.
    Kostet 12 k noen måndere før jul, men nå mener jeg den skal være nede i 8-9 000 kr.. Om den ennå finnes for salg da.

Kjøpt på ekspert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    R72 er forrige generasjon, mens R82 er siste gen i den klassen fra samsung. Jeg ville valgt R82 fordi den er siste gen og skal være bedre på bilde enn R72. Samsung støtter vel i utgangspunktet 1:1 via vga, ikke via HDMI
    Bra du sa det da så da må jeg kjøpe VGA-VGA for å koble til PCen istedenfor HDMI-DVI ?
    Når det gjelder lydtilkobling er det vel greit å kjøpe en 3.5mm jack - 2x Phono ?

Flere som har meninger om hvilke jeg skal bestille denne uken?

Edit:
    Tror jeg skal prøve å bestille imorgen / overmorgen.
    Jeg ser at produsentgarantien er på kun 12mnd. Hvor lenge har jeg rett å klage på en TV i følge norsk lov?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klage kan du jo gjøre etter så mange år du vil, hehe..
    Men om du har krav på utbedring\erstatning er en annen ting

I følge norsk lov er det reklamasjonsloven gjelder :

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid.

Siden en tv må sies å være ment til å vare i over 2 år, har du derfor 5 års reklamasjonsrett.

"Når det gjelder lydtilkobling er det vel greit å kjøpe en 3.5mm jack - 2x Phono ?"
    Ja. For analog lyd i stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke bestilt TVen enda, men det blir mest sannsynlig Samsung 32" LCD-TV LE32R82B.
    Og folk er fortsatt enig om at jeg skal kjøpe VGA-VGA kabel og ikke DVI-HDMI?
    Kunne tenkt meg en tur på HIFI-klubben for å se, men jeg har ikke fått tid de siste to ukene.

Edit: Jeg leste i en annen post at Samsung LE32R82B opprinnelig ikke skulle være på det skandinaviske markedet, men det har vel ingen innvirkning på garanti / reklamasjon?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm lurer på om det ikke var en slik r72 vi hadde for en stund siden, eller vi hadde den ikke så vedlig mye hjemme da den måtte fram og tilbake på service hele tiden... ble for en liten stund siden byttet med en siste generasjons skjerm fra samsung, og ble mildt sakt overasket over for et vannvittig mye bedre bilde det var på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du kjøper tv'n hos en norsk forhandler f.eks komplett.no, så er det norsk lov som gjelder. Hadde du f.eks kjøpt den i en svensk nettbutikk så er det svensk lov som gjelder (tror de bare har 2 års reklamasjonsrett).
    Får du feil på produktet er det forhandleren du tar kontakt med og forholder deg til (uansett modell). Håper dette var til hjelp.

Vil også råde deg til å kjøpe årets utgave, da utviklingen går veldig fort, og man får mer og mer bildekvalitet for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Så lenge du kjøper tv'n hos en norsk forhandler f.eks komplett.no, så er det norsk lov som gjelder. Hadde du f.eks kjøpt den i en svensk nettbutikk så er det svensk lov som gjelder (tror de bare har 2 års reklamasjonsrett).
    Får du feil på produktet er det forhandleren du tar kontakt med og forholder deg til (uansett modell). Håper dette var til hjelp.

Vil også råde deg til å kjøpe årets utgave, da utviklingen går veldig fort, og man får mer og mer bildekvalitet for pengene.

Jeg har skaffet et tilbud hos komplett, men hvor gammel er denne modellen?
    Jeg tenker også litt på SAMSUNG LE-32R87BD. Erfaring med den?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R82, R87, R88, R89. Samme tv, men liten design forskjell (farge på listen) R82 er gråsoneimportert hvis jeg ikke husker helt feil. Norsk forbrukerkjøpslov gjelder uannsett, eneste er hvis butikken skulle gå konkurs.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke R82 uten digital dekoder mens de andre er med? Denne dekoderen er forøvrig ubrukbar i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble til at jeg kjøpte meg en SAMSUNG LE32R89BDX 32" LCD TV fra expert
    Den funker sinnsykt bra! Betalte 10500,- og da fikk jeg en del varer.
    Jeg kobler til PCen med en Supra HDMI kabel og en DVI adapter. Jeg tok HDMI kabelen rett port 2 pga noe med 1:1 pixelmapping jeg hadde hørt. Og nå kan jeg ihvertfall si at den støtter det Blir sykt klart!
    Kan ihvertfall anbefale TVen på det sterkeste

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen bra instillinger til Samsung R89 ?
    Jeg har bare org settings på nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •