Forskjell Sony 40D3000K og 40D3000E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell Sony 40D3000K og 40D3000E

Ser i utgangspunktet ut som d bare er den siste bokstaven(E og K) som skiller disse.

K fåes til ca. 15000,- hos Amentio.no
    AMENTIO / SONY 40IN LCD-TV HDMI KDL-40D3000K BLCK IN

Mens E koster drøyt 1000,- mer hos samme butikk
    AMENTIO / SONY Bravia 40" LCD-TV KDL-40D3000E

Bor i Trondheim og ettersom Amentio holder til her tenkte jeg det kan være lurt å handle hos dem

Noen som vet hva forskjellen på disse er?

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *BUMP*

Jeg lurer også på dette!

bjareboy: Hos Stretto.no får 46 tommeren til 15k... Men da også i K-versjon...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVene er idenstiske ifølge en nettbutikk jeg spurte. (husker ikke hvilken butikk) Personlig antar jeg at de er produsert for forskjellige markeder. Type, Norden, vest-europa, øst europa osv.)

Jeg har bestilt 46" hos amentio til 15000 inkl frakt. Gjenstår å se om det er feilprising eller om det bare er billig. Den kommer på lager 13. august.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg også tippet. Googlet K-versjonen, og fikk opp en del tsjekkiske nettsider, mao. øst-europeisk versjon.
    Noen som vet om dette har noe å si for garanti osv.?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg er også nysgjerrig på om det er noen ulemper for oss som bor i Norge å evt kjøpe den K varianten..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foutsatt at dette er en tv som er parallel importert så vil en evt ulempe være:

1. Hvis nettbutikken går konkurs må du evt krangle med ett grossistledd i utlandet for å prøve å få rettet evt feil ( forutsatt at evt europa og verdens garantier er utløpt) (Hvis Masterit har grå import tv'er kan reklamasjon på disse bli problematisk)

2. reklamasjon kan ta lang tid hvis tv'en må ut av landet for rep. Hvis norsk importør lager problemer. Hørte om tilfelle med bl.a gps.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal gå bra. Luktet på en LG TV for en tid tilbake, og hørte med med et service verksted i Oslo om det var problematisk å reparere en TV kjøpt derfra på garanti. (siden de ofte fråsoneimporterer). Det sa de ikke var noe problem. Dette er riktignok ikke Sony, men jeg tror det er relativt lungt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket akkurat med Amentio og de sa K modellen hadde 5000 i kontrast mot 8000 på den andre modellen de har. Kan dette stemme da? Kan jo ikke være samme modell de har i nettbutikken sin da. Hmm :neutral:

Ble veldig usikker tross svaret fra Sony...

Larsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes ut som svada fra en selger som ikke hadde peiling, IMO...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det da. Har bestilt fra Amentio jeg også. :roll: Snodig dette her synes jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte sony nå. De sa at K var for øst-europa, og E var for Europa. De hadde fått noen spørsmål angående det, så de undersøkte saken nærmere, men det skulle ikke være noen særlige forskjeller i spesifikasjonene. Dermed vil jeg tolke det som at det Amentio sier om kontrast ikke kan stemme. De vil antakeligvis selge ut det dyrere partiet "E" modeller før "K" modellene kommer på lager i midten av august.

-Ifølge min Bravia TV katalog for sommer og høst 2007 står det ikke noen bokstav etter D3000. Dermed er jeg enda mer sikker på at bokstavene bak er rene formaliteter.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndersK: Bra noen tar ansvar og kontakter noen som faktisk kan svare for seg! Godt jobba!
    Skal ikke se bort ifra at jeg blir ca 15k fattigere ila. de neste dagene...

Hadde Sony noe svar ang. garanti for K-versjon ift. E-versjon?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte ikke om det. Men sålenge jeg har kjøpt varen i en norsk nettbutikk gjelder norske forbrukerkjøpslover. De er gode. Hvis det faktisk skulle skje at nettbutikken går konk, og TVen også konker, så har jeg trua på at det skal løse seg med Sony. Med en possitiv holdning, og et smil, kommer man mye lenger enn å bli sur og grinete med en gang servicemannen evt sier nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, okei. Begynnte å mista trua på Amentio ettersom jeg ikke har kommet igjennom på tlf 2 dager på rad og i tillegg ikke fått svar på en mail jeg sendte dem for 3dager siden. Sikkert ferietid.
    Uansett, tror jeg går for E utgaven for å være på den trygge siden.
    Noen fra Trheim her som har bestilt hos Amentio og som vet om dette er en fordel mtp levering? Sjekket servicesenter hos Sony og de har merkelig nok ikke en samarbeidspartner i Trondheim. Nærmeste blir Molde. Litt surt, men de fleste webshopper sørger for henting/frakt vederlagsfritt om noe feil skulle oppstå..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som også er merkelig er at Komplett opererer med 1-5000 i kontrast.

Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46D3000 1366x768,100Hz,5000:1,3xHDMI,HD-ready

Det var da så vanskelig å få lat ut rett teknisk informasjon på denne TV da, ser nesten ut som det kan være flere "typer" av denne modellen. Står da vitterlig på Sony sine sider:

Tekniske
    spesifikasjoner
    Vær oppmerksom på at funksjoner/spesifikasjoner kan variere fra land til land.

Pokker nå hadde jeg endelig gått fra LCD til plasma og tilbake til LCD igjen og så er det full forvirring om spesifikasjnene på denne Alfabet TV ai ai ai :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, rare greier. Både komplett og shg.no opererer med E varianten, men hos Komplett står det 5000 i kontrast, mens hos shg står det 8000. Forvirringen er total Prisen hos de to er ca. det samme...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Da kan det hende det er en forskjell på modellene. Menmen.. Vet ikke helt om jeg personlig vil se forskjell på 5000:1 og 8000:1. Hadde i utganspunktet bestemt meg for v2500, og syntes den hadde godt nok sortnivå og kontrast. Den har 5000:1. Så jeg tror ikke jeg betaler 4000 mer for E-modellen.
    -Eller, det siste vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V2500 er sikkert en knallbra tv det å, men når jeg først skal kjøpe så tror jeg det blir D3000. Vil ikke sitte der å angre på småting som jeg unngår med D3000. Og som jeg har lest flere steder så er 100hz motion flow en teknologi som er kommet for å bli. Ser personlig mye fotball og vet jeg kommer til å ergre meg over etterslep...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er prisene på vei ned for 40 tommern og. Høstens prisfall kommer tidlig. Det er god stemning.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •