HJELP!! Plasma skjermen flimrer.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry HJELP!! Plasma skjermen flimrer.....

Har akkurat kjøpt meg 50 tommer Samsung ps50c96hdx. Den er koblet opp mot Get pvr dekoder. Merket raskt at jeg fikk en rask flimmring øvers på skjermen og korte øyeblikk med svart skjerm. Dette skjer med litt varierte mellomrom.Har byttet Pvr boks men dette hjalp ikke....
    Hadde ikke dette problemet med vanlig tv.Det ser ut som problemet er borte når jeg kjører analog signalet rett i tven.HÅPER DET IKKE ER NOE FEIL MED TVEN :cry:

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av kjetils
    Har akkurat kjøpt meg 50 tommer Samsung ps50c96hdx. Den er koblet opp mot Get pvr dekoder. Merket raskt at jeg fikk en rask flimmring øvers på skjermen og korte øyeblikk med svart skjerm. Dette skjer med litt varierte mellomrom.Har byttet Pvr boks men dette hjalp ikke....
    Hadde ikke dette problemet med vanlig tv.Det ser ut som problemet er borte når jeg kjører analog signalet rett i tven.HÅPER DET IKKE ER NOE FEIL MED TVEN :cry:
    Hva slags tilkoblinger bruker du evt kabler ??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et kjent problem med PVR-dekoderen koblet mot Samsung tv. Se tråden http://avforum.no/forum/digitalt-bak...er-get-22.html

Var i kontakt med GET i går, og de sier at de holder på å teste en programvareoppdatering for PVR'en som forhåpentligvis skal løse problemet.
    Jeg har forsøkt med og uten RGB-oppsett av utgangen, og har også prøvd VCR-utgangen som er uten RGB. Alle utgangene har samme problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet (med at skjermen blir svart i 1 sek ca) har også mine foreldre problem med. De har en Samsung PS42Q97 koblet opp mot en canal digital (eldre type, den før disse små grå) dekoder, med scart - kabel. Det kan faktisk hende at problemet er så simpelt som dårlig vær, for ifølge de så forekommer problemet når det blåser og regner en del. (Om det er dette som er problemet, eller om de ønsker å tro det kan jeg ikke si sikkert :???: )

Dette problemet var ikke med deres gamel CRT tv, men det hendte at bildet frøs en gang iblant grunnet dårlig vær. Kan det sorte bildet være Samsung sin måte å reagere på når signalet blir for svakt? (Tv`en er ikke innstilt til å gi blå skjerm når det ikke er signal, slik man kan velge i menyen på tv`en)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med GET og de sier at problemet ligger i dekoderen og at oppdateringen som skal komme denne uken skal fjerne problemet. (gjelder vist visse Samsung og LG modeler.)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er 'tap av signal i et halvt sekund eller så ved "lys-blaff" over hele skjermen', er dette et problem som ikke bare begrenser seg til Samsung/LG. Jeg har en DVDO videoprosessor koblet til en Sony TV, og DVDOen går i blåskjerm når dette skjer (mistet signal). Så vi får håpe de fikser det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sa det skulle komme en oppdatering denne uken.Men det er ikke kommet noe enda..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •