Ny full HD Plasma fra Samsung, LCD eller 8.gen Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer hammon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny full HD Plasma fra Samsung, LCD eller 8.gen Pioneer

Noen som kjenner til disse evnt. når de kommer for salg?

Samsung lanserer plasma med full HD - Lyd og Bilde

Er på utkikk etter 50" skjerm til min nye hjemmekino. Sliter med å bestemme meg. valget er mellom plasma til 20'k (50Q97) eller full hd lcd til 30'k (52m86).

Rent tilfeldig kommer jeg over at det er en ny plasma fra samsung på trappene med full HD til rundt 30'k. Har også hørt mye bra om nye pioneer, men den har jo ikke full HD igjen.

Fint om noen kan kaste lys over mitt dilemma og komme med noen råd.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er du så opptatt av "full HD"? Er ikke et bra bilde mer viktig?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd: Dropp å tenke på full hd og kjøp den som gir best bilde for pengene .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en q97 eller q96 50" som du nevner, så bruker 10 000 på en god ferie eller noe sånn. Full HD sendinger kommer jo ikke til landet med det første. Og jeg regner med du ikke spiller ps3 / xbox heller i og med at du foreslo q97 selv.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ihvertfall si at Pioneer PDP-508XD har det beste bildet jeg noensinne har sett på en TV, og det begynner å bli endel nå.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg kan ihvertfall si at Pioneer PDP-508XD har det beste bildet jeg noensinne har sett på en TV, og det begynner å bli endel nå.
    I'll second that!

Ettersom jeg ser stort sett samtlige nye tv'r som kommer ut har jeg jo sett en god del de siste årene. PDP508XD er utvilsomt det råeste jeg har sett. Var nære ved å dra mastercardet forrige uke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    1080p fra f.eks Blu-ray ser da fantastisk ut på en full-HD TV. På standard HD TV sendinger er det ikke så mye mer å hente da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE= Og jeg regner med du ikke spiller ps3 / xbox heller i og med at du foreslo q97 selv.[/QUOTE]
    Hva mener du med dette :P?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Så det er bedre å kjøpe en heftig plasma uten full hd, enn en ok lcd med hd? Blir jo rundt 30 lapper for begge. Hva med samsungs full hd plasma som er rett rundt hjørne til samme pris?

Mulig jeg henger meg for mye opp i det med full hd og fint mulig at jeg ikke ville sett forskjell heller på 4 meters avstand.

Og jo... jeg spiller både xbox 360 og ps3 på tv'n, men bruker den ikke til htpc eller no sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Hva mener du med dette :P?
    For det første, q97 er plasma. Spillene til ps3 og xbox er pixelbasert, men det er ikke et plasma-panel. Dermed vil ps3 og xbox i teorien få et bedre bilde på en LCD tv som er pixelbasert. Rett meg om jeg tar feil.

For det andre ps3 er "god for" full HD. Derfor ville det vært en liten fordel med et tv som hadde støttet denne oppløsningen.

Skulle jeg svidd av 20-22k på en tv som jeg skulle spilt xbox og ps3 på, ville jeg nok sett i retning av Full HD LCD tv. eksempelvis 40" M86 fra samsung (17-20k)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hammon
    Så det er bedre å kjøpe en heftig plasma uten full hd, enn en ok lcd med hd? Blir jo rundt 30 lapper for begge. Hva med samsungs full hd plasma som er rett rundt hjørne til samme pris?
    Du må finne ut av HVA du skal bruke TVen til før det går ann å gi deg et godt svar

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boddiz
    Du må finne ut av HVA du skal bruke TVen til før det går ann å gi deg et godt svar
    80% digital kabel og dvd/blueray, 20% Xbox 360 og PS3

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hammon
    80% digital kabel og dvd/blueray, 20% Xbox 360 og PS3
    Samme som meg, hvis man ser bort fra Xbox'en. Jeg vet ihvertfall ikke om noe bedre TV enn nye Pioneer. Den er langt bedre enn noe annet på markedet, noe som også testene bekrefter. Til tider helt fantastisk til både digital-kabel, HDTV, Blu-ray og PS3. På 4 meters avstand skal jeg garantere deg at det ikke er mulig å se forskjell på 720p og 1080p på en 50". Noen liker LCD, andre liker plasma. Jeg er en av de som bare ikke klarer LCD-bildet. I mine öyne finnes det ikke en LCD-TV som kan måle seg med en god plasma. Det kan väre lurt å finne ut hva du selv foretrekker.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da ville jeg sett etter en plasma i og med at du kommer til å kikke på tv/dvd mest. En plasma er i teorien i stand til å gjengi flere farger enn et LCD-panel, og er mer behagelig å se på i lengden pga LCD panelets intense lys. Les mer her: http://www.plasma-lcd-fakta.no/

Har du en veldig lys stue tven skal stå i. Tenker da på masse vinduer osv, vil et LCD-tv være en fordel igjen om du skal bruke tven når det er lyst ute.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boddiz
    Har du en veldig lys stue tven skal stå i. Tenker da på masse vinduer osv, vil et LCD-tv være en fordel igjen om du skal bruke tven når det er lyst ute.
    8. generasjon fra Pioneer har minimalt med refleksjoner. Bevares, de er der, men de er minimale i forhold til andre plasmaer. Jeg har ingen problemer med å se på TV selv om jeg har et stort vindu rett bak sweetspot. Det er uansett en fordel å trekke for gardinene, da helst lystette gardiner. Dette gjelder uansett om du har plasma eller LCD.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper selvfølgelig argumentet om at billedkvalitet er viktigere enn oppløsning. Men for meg er det også en prinsippsak. Jeg vil ha 1920x1080 display. Det er dette som er skikkelig HD. Det er dette som er den nye standarden. Jeg har i dag TV med denne oppløsningen. Mens min proje kun er 1024x576. Jeg er på jakt etter ny proje. Igjen er det ikke aktuelt å kjøpe en 720p proje selv om disse er billige og bra. Jeg vil ha 1920x1080.
    Jeg godtar ikke kompromisset "god billedkvalitet over oppløsning". Hvis vi setter dette på spissen kunne man jo like gjerne kjøpe en god 480p skjerm..
    Jeg vil ha begge deler, både oppløsning og kvalitet. Min 1920x1080 skjerm er kun 37". Jeg innser at dette nok er noe i minste laget til å rettferdiggjøre oppløsningen. Men igjen; Det er prinsippet.
    Jeg vil gjerne bytte til en større skjerm. 8. gen pioneer plasma er helt klart en kandidat. Da vil jeg ha 50". Og jeg vil ha 1920x1080. Hvis dette er utenfor rekkevidde prismessig, venter jeg heller litt.
    For større skjermer er jeg helt overbevist om at 1920x1080 er eneste oppløsning vi får om en generasjon eller to.

Newcomer Froiz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv satt på gjerdet igjennom vinteren, har sett MYE på Sony sine LCD skjermer spesielt 40X2000, den er nyydelig på HD-materiale, men jeg kom ikke over at den er så dårlig på signaler fra canal digital.

Havnet på en plasma , Pioneer508XD, og etter en uke med denne skjermen vil jeg si at jeg er kjempe fornøyd.

Den har et bilde som bare er helt utrolig, og vi sitter på knappe tre meter.
    Nå forstår jeg hva som menes med svart-nivå, for det har nærmest vert fraværende på andre flatskjermer jeg har sett på.
    Her er svart helt svart, mens på Lcd er det mørke-grått, det må bare oppleves !!

Tviler ikke på at det vil være en fordel med full HD når sendingene i HD begynner å dominere, men etter det som blir sagt av tv-selskapene, så skjer det ingenting de nærmeste tre-fem årene, og det blir lenge å sitte å se på et skurrete TV. 8)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg kjøper selvfølgelig argumentet om at billedkvalitet er viktigere enn oppløsning. Men for meg er det også en prinsippsak. Jeg vil ha 1920x1080 display. Det er dette som er skikkelig HD. Det er dette som er den nye standarden. Jeg har i dag TV med denne oppløsningen. Mens min proje kun er 1024x576. Jeg er på jakt etter ny proje. Igjen er det ikke aktuelt å kjøpe en 720p proje selv om disse er billige og bra. Jeg vil ha 1920x1080.
    Jeg godtar ikke kompromisset "god billedkvalitet over oppløsning". Hvis vi setter dette på spissen kunne man jo like gjerne kjøpe en god 480p skjerm..
    Jeg vil ha begge deler, både oppløsning og kvalitet. Min 1920x1080 skjerm er kun 37". Jeg innser at dette nok er noe i minste laget til å rettferdiggjøre oppløsningen. Men igjen; Det er prinsippet.
    Jeg vil gjerne bytte til en større skjerm. 8. gen pioneer plasma er helt klart en kandidat. Da vil jeg ha 50". Og jeg vil ha 1920x1080. Hvis dette er utenfor rekkevidde prismessig, venter jeg heller litt.
    For større skjermer er jeg helt overbevist om at 1920x1080 er eneste oppløsning vi får om en generasjon eller to.
    Jeg skjønner - heller full-hd og langt i fra like godt bilde enn lavere oppløsning og bedre bilde. Det er selvsagt logisk. Så om en 50 Pio med 1366x768 gir deg bedre bilde enn en Samsung M86 52", så går du for Samsung?

Til trådstarter - ikke heng deg opp i oppløsningen. Ta en runde, besøk gjerne noen hjemme med de skjermene som du kunne tenke eller se de i butikken. I butikken kan derimot lyset spille deg noen puss - det er ikke slikt lys du har hjemme i stua de... Sjelden tv'er i butikk er kalibrert også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg vil ha 1920x1080.
    Jeg vil ha begge deler, både oppløsning og kvalitet.
    Så om skjermen med beste bildekvalitet ikke har høyeste oppløsning, så velger du allikevel den med best oppløsning? Hvor er logikken? Hvorfor ikke velge skjermen som gir det beste bildet, istedenfor en som har høyere oppløsning og dårligere bildekvalitet?

Og når du til gjengjeld i praksis ikke vil se forskjell på 720p og 1080p om du ikke står nesten helt inntil skjermen, synes jeg dine prinsipper faller på sin egen urimelighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Så om skjermen med beste bildekvalitet ikke har høyeste oppløsning, så velger du allikevel den med best oppløsning? Hvor er logikken? Hvorfor ikke velge skjermen som gir det beste bildet, istedenfor en som på papiret har høyere oppløsning og som i praksis gir et dårligere bilde?

Og når du til gjengjeld i praksis ikke vil se forskjell på 720p og 1080p om du ikke står nesten helt inntil skjermen, synes jeg dine prinsipper faller på sin egen urimelighet.
    Enig! Jeg har ventet ca ett år nå, og valget falt på Pioneer PDP-508XD. Koster flesk men etter å ha lest AndreWerdenskrieg sine erfaringer og andre her på forumet, er jeg overbevist om at jeg blir fornøyd. Er også overbevist om at Full HD ikke er noe jeg vil savne, selv om jeg kommer til å få Blu-ray eller HD-DVD etterhvert. Håper på å få den opp på veggen i løpet av kvelden :grin:

(Har også sett den i butikk og var fornøyd selv om den ikke var justert mye).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •