Ny full HD Plasma fra Samsung, LCD eller 8.gen Pioneer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen butikker i oslo området som har 508 utstilt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iallefall Elnor på Majorstua. Mener jeg har hørt at Hi-Fi Center kjeden i Vika også har den. Muligens flere som har fått den nå.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har skjønt så lurte Pioneer et samlet pressekorps når de viste nye 8.generasjonen ved å i starten av demonstrasjonen hevde at den fantastiske skjermen de beskuet var en 1080P. Det var vel egentlig mest for å gjøre et poeng av hvor langt denne 1080P hypen har gått.

Selv kommer jeg ikke til å kjøpe prosjektor uten 1080P når jeg først skal ha meg det. Men når det kommer til TV, ser jeg (eller lettere sagt lommeboken min) ikke noe poeng i å bruke 70 000kr for å få den ekstra oppløsningen. Kan selvfølgelig velge en billigere 1080P, men hvorfor prioritere bort bildekvalitet for noe som ikke har så stor betydning?

PDP-508XD står hjemme sammen med PDP-506XDE, men fortsatt i pappesken. Skal bli artig en dag å få hugget løs på innstillingene. :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg skjønner - heller full-hd og langt i fra like godt bilde enn lavere oppløsning og bedre bilde. Det er selvsagt logisk. Så om en 50 Pio med 1366x768 gir deg bedre bilde enn en Samsung M86 52", så går du for Samsung?
    Skjønner du? Du får lese hva jeg skriver først da. Jeg skriver at jeg vil ha begge deler. Jeg nekter å kjøpe en lavoppløst skjerm. men jeg vil selvfølgelig også ha billedkvalitet. Hvis vi antar de nye Pioneerskjermene er kongne på haugen den nærmeste tiden, er det en slik jeg vil ha. Men da vil jeg ha 1920x1080 varianten. Hvis denne er utenfor min prisklasse vil jeg spare litt lenger og vente litt lenger. Disse apparatene vil ikke være ekstremt høyt priset mye lenger da full hd vil bli den nye standarden. Den tendensen er soleklar.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Så om skjermen med beste bildekvalitet ikke har høyeste oppløsning, så velger du allikevel den med best oppløsning? Hvor er logikken? Hvorfor ikke velge skjermen som gir det beste bildet, istedenfor en som har høyere oppløsning og dårligere bildekvalitet?
    Nei, som jeg akkurat skrev over, vil jeg ha både høyoppløst skjerm og god kvalitet.

Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Og når du til gjengjeld i praksis ikke vil se forskjell på 720p og 1080p om du ikke står nesten helt inntil skjermen, synes jeg dine prinsipper faller på sin egen urimelighet.
    Du kan sikkert kalle min forkjærlighet for full hd irrasjonell. Men jeg vil altså ikke kjøpe en lavoppløst skjerm i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig med OleM jeg. Har en tid er det bedre å vente på en 1080P skjerm. Dette er den eneste måten å få 1:1 pixelmapping med HD-filmer, samt at det utvilsomt er den beste oppløsningen for media-PC- og konsollfolket.

Dersom penger ikke er noe problem, men tid er det, ville jeg gått for den nyeste Pioneer-generasjonen. Heller det enn dårligere billedkvalitet ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter også litt på gjerdet... usikker om jeg skal velge 46M87 eller 508XD.. pris taler for samsungen... skal bruke den til TV(analog/kabel fra Get) og film igjennom HTPC.

Newcomer Froiz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    jeg sitter også litt på gjerdet... usikker om jeg skal velge 46M87 eller 508XD.. pris taler for samsungen... skal bruke den til TV(analog/kabel fra Get) og film igjennom HTPC.

Har selv vert veldig usikker på det samme som du, bare at jeg vurderte Sony sin LCD 46X2000 opp mot 508XD.

Men da jeg fikk se 508XD i butikken, både med HD og DVD, var jeg ikke i tvil.
    Det er ingen andre flatskjermer i dag, som kan lage et tilsvarende bra bilde på sinaler fra Canal Digital.

Var litt i stuss på om jeg skulle vente til jul på de nye 1080P skjermene, men når det er slik at de kommer til koste over 50' , og man ikke kan se forskjell med det blotte øye på 1080P og 720P, da var det ikke vanskelig å ta et valg.

Etter lest side opp og ned om HD, og hvilke planer de forskjellige TV-selskap har med tanke på omlegging, så ser det ut til at det går iallefall opptil 5 år før det blir noe HD-sendinger på TV2 og NRK.

Og innen den tid skal to CRT TVér ut av huset vårt, og da må vi iallefall ha ett nytt tv(1080P). Men hvis du skal kjøpe ett TV, og ha det i ti år, så ville jeg ha ventet på full HD 1080P.

Har sett bluray på 508XD, og den står ikke noe tilbake for Sony sin X-modell med 1080P iallefall.
    Det er et bilde som bare er helt utrolig. Svart er helt svart !!
    Et svart-nivå som ligger et hav foran Sony sitt flaggskip.
    Også langt foran andre plasma-skjermer.
    Anbefales på det varmeste !

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Froiz
    ...og man ikke kan se forskjell med det blotte øye på 1080P og 720P...
    Jeg regner med at vi er enige her, men kan bare presisere ovenfor andre som kanskje ikke vet dette.
    Man ser selvfølgelig forskjell på 720p og 1080p når bildet er blåst opp stort som f.eks med projektor på et lerret. Men når bildet blir så "lite" som f.eks 50" må man veldig nærme skjermen for å kunne se forskjell. I følge flere undersøkelser må man så nærme som ca 1,5 -2,0 meter og ha 20/20 syn for å få fullt utbytte av 1080p på en 50". På en 42" blir avstanden enda mindre osv.

Om man har en sitteavstand på over 2.0 meter og velger å betale 10.000 - 15.000 ekstra for 1080p som man har minimalt eller null utbytte av, er selvfølgelig opp til hver enkelt.

Linker:
    1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution) » CarltonBale.com

The Truth About Inflated HDTV Contrast Ratios » CarltonBale.com

The case against 1080p - Fully Equipped - CNET reviews
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter meg 100% til Froiz og AndreWerdenskrieg her.... fornuftige ord.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Skjønner du? Du får lese hva jeg skriver først da. Jeg skriver at jeg vil ha begge deler. Jeg nekter å kjøpe en lavoppløst skjerm. men jeg vil selvfølgelig også ha billedkvalitet. Hvis vi antar de nye Pioneerskjermene er kongne på haugen den nærmeste tiden, er det en slik jeg vil ha. Men da vil jeg ha 1920x1080 varianten. Hvis denne er utenfor min prisklasse vil jeg spare litt lenger og vente litt lenger. Disse apparatene vil ikke være ekstremt høyt priset mye lenger da full hd vil bli den nye standarden. Den tendensen er soleklar.
    Har skjønt hva du mener lenge jeg! Det er at du kun kjøper 1920x1080, av prinsippet...

Newcomer hammon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sklir ofte litt ut slike diskusjoner og jeg har aldri vært i tvil om at 8 generasjon 1080p fra pioneer vil bli bedre enn 768p som har kommet nå. Men, det var heller aldri spørsmålet siden dette er tv'er i to helt forskjellige prisklasser. Om jeg er ute etter en tv til rundt 30' så blir det litt feil å anbefale meg å heller kjøpe en som antageligvis vil koste over det dobbelte.

Takker uansett for tips og linker. Mye tyder på at jeg velger beste bilde fremfor spesifikasjoner og går for pioneer 508.

Håper og tror det ikke blir et dårlig valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der ble jeg overbevist; takk Froiz.
    da gjenstår bare overbevise kjerringa og skrape sammen de siste 10' som mangler

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan antyde når 8. generasjon 1080p kommer da?? Nærmere jul?
    ..eller antyde noe om sannsynlig pris på 42" og 50"??

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •