Samsung PS50Q97-HD og tilkobling av HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Arwenshade sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS50Q97-HD og tilkobling av HTPC

Hei,

Jeg har en Samsung PS50Q97-HD tv og lurer på hvordan det fungerer å koble til en HTPC til denne?

Leser på enkelte nettsteder at visse plasma tv'r ikke godtar signaler fra pc o.l via HDMI / DVI.. Hvis ikke dette går så får jeg vel ikke fullt utbytte av mitt HD materiale?

-Arw

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg hadde satt veldig stor pris på om noen av dere kunne svare meg på dette. Vet ikke om jeg er i feil forum med dette spørsmålet, så hvis jeg er det vennligst pek i riktig retning :-)

For hvis dette ikke går å koble til på min plasma tv, hva er da vitsen med å bruke 10 - 12.000,- på en HDMI / HDCP Mediasenter pc?
    Ville det da fungert likebra eller bedre med en enkel boks a'la TVIX sin nye 5100 HD?

-Arw

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk hos Samsung

Sitat Opprinnelig postet av Arwenshade
    Hei,

Jeg hadde satt veldig stor pris på om noen av dere kunne svare meg på dette. Vet ikke om jeg er i feil forum med dette spørsmålet, så hvis jeg er det vennligst pek i riktig retning :-)

For hvis dette ikke går å koble til på min plasma tv, hva er da vitsen med å bruke 10 - 12.000,- på en HDMI / HDCP Mediasenter pc?
    Ville det da fungert likebra eller bedre med en enkel boks a'la TVIX sin nye 5100 HD?

-Arw
    For og være 100%sikker på dette henvend deg direkte til samsung teknisk:-D

SAMSUNG's Digital World - Support

Q97-serien|Plasma-TV - TV - Samsung Norge

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra kundesupport hos Samsung må jeg si, ringte kun et tlf. nummer og fikk uten ventetid snakke med en hyggelig tekniker som kunne fortelle meg at jeg dessverre hadde kjøpt feil tv hvis jeg ville kjøre pc signaler via HDMI...

Til alle andre som måtte lure på dette for fremtiden, så er det kunn full HD tv'ene fra Samsung som støtter PC signaler via HDMI!

Mitt neste spørsmål er da;
    Hva om jeg går for en Media boks a'la Tvix 5100-HD?
    Sender den de samme signalene som et PC Skjermkort?

-Arw

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan kanskje forklare noe av mitt problem. Jeg har investert i ny HTPC med HDMI utgang, og når jeg kobler til og kjører på riktig oppløsning (1360 x 768), så får jeg klart og fint bilde + lyd på samme kabel, men opplever at bildet hopper / ruller en gang vært 4 - 5 sekund. Dette skjer ikke via VGA. (Vi snakker om nøyaktig samme tv).

Noen som vet om man skal få omtrent samme bildekvalitet når man spiller av Hd - materiale som er lastet ned, ved HDMI kontra VGA? (Torrent filmer ops: )

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg deler din frustrasjon eCo...

Jeg også har masse TV serier og filmer liggende på harddisk med 720p kvalitet, og håper å få fullt utbytte av disse på min ellers så gode Samsung tv..

Jeg har snakket med teknisk avdeling hos Samsung nok en gang og jeg har også snakket med teknisk avdeling hos Cinet, og har fått inntrykk av at det beste bildet jeg kan få er via Component y/pb/pr..
    Ingen av de som kunne si meg om dette kunne tilsvare 720p HD signal-kvalitet, men jeg tviler vel på det siden det er en analog utgang og ikke digital som HDMI/DVI.

Hvis noen vet om en "workaround" vedr. dette problemet så hadde det vært gull!

-Arw

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket også med Samsung, men han karen kunne ikke si noe særlig om kjente problem når det gjaldt oppkobling av htpc via hdmi. Jeg forklarte at jeg kjørte Windows Vista, og han ba meg da prøve med WinXp, ettersom driver kompabiliteten er bedre utviklet. Du har ikke prøvd WinXp og koblet opp med HDMI du vell?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer på en ting.. Dersom dere har et skjermkort med hdmi som støtter hdcp .. så vil det vel kanskje funke ? (NB! jeg har ikke prøvd selv og ikke forsket så mye på dette heller) Hva med VGA ? jeg kjører min htpc via vga->vga og har strålende bildekvalitet på min Samsung Dlp)

Sitat Opprinnelig postet av eCo
    Snakket også med Samsung, men han karen kunne ikke si noe særlig om kjente problem når det gjaldt oppkobling av htpc via hdmi. Jeg forklarte at jeg kjørte Windows Vista, og han ba meg da prøve med WinXp, ettersom driver kompabiliteten er bedre utviklet. Du har ikke prøvd WinXp og koblet opp med HDMI du vell?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Jeg bare lurer på en ting.. Dersom dere har et skjermkort med hdmi som støtter hdcp .. så vil det vel kanskje funke ? (NB! jeg har ikke prøvd selv og ikke forsket så mye på dette heller) Hva med VGA ? jeg kjører min htpc via vga->vga og har strålende bildekvalitet på min Samsung Dlp)
    Skjemkortet har hdmi, og jeg får bilde og lyd (skarpt og fint) via denne koblingen, men problemet er at bildet hopper / ruller en gang hvert 4/5/6 sekund, noe som er irriterende. Spiller man musikk, så stopper musikken i ca 0,5sek når bildet hopper slikt.

VGA fungerer veldig bra, har ingen problemer da. Grunnen til at jeg lurer på hdmi er dette med bildekvalitet når man spiller av film. Har en god del HD-filmer som er lastet ned, og jeg ønsker jo selvsagt å oppnå best mulig bildekvalitet på disse. Dersom VGA gir samme kvalitet så skifter jeg jo klart til dette....

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eCo
    Jeg har ikke prøvd noe av dette ennå, for jeg tenkte det var greit å sjekke ut i forkant av HTPC innkjøp.. ..Kjedelig å få sjokket den dagen man skal koble opp en nyinnkjøpt sak.

Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Hva med VGA ? jeg kjører min htpc via vga->vga og har strålende bildekvalitet på min Samsung Dlp)
    Dette vet jeg ikke av egen erfaring, men etter endel søking på nett så tror jeg konklusjonen er at den beste analoge signaloverføringen vil være via component y/pb/pr...

-Arw

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arwenshade
    Dette vet jeg ikke av egen erfaring, men etter endel søking på nett så tror jeg konklusjonen er at den beste analoge signaloverføringen vil være via component y/pb/pr...

-Arw
    Det er greit nok, men hvilken kobling bruker man fra htpc`en da? En overgang som går fra hdmi i pc til component i tv? Det er jo kun hdmi og vga utgang i pc.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, sant nok.. Vanlig PC's har vel ikke dette som standard.
    Men de pleste HTPC maskinene burde ha dette, den jeg har bestemt meg for å kjøpe har hvertfall dette.

Cinet Mediastation G965 Cinet.no

-Arw

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0