Tatung V37MCGI vs V42EMGI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tatung V37MCGI vs V42EMGI

Hei, jeg var i utgangspunktet ute etter et rimelig 720p-fjernsyn, og fikk inntrykk av at V37MCGI var bra ift pris (ca. 6500,-). Men som det ofte går senket jeg blikket ørlite, og la merke til 1080p-storebroren V42EMGI (ca. 12000). Fjernsynet skal i utgangspunktet brukes til Xbox 360-spilling via komponent-HD (regner med dette er bedre enn VGA?), men vil også senere kobles til en Lyse HD-dekoder via HDMI. Analogt fjernsynssignal er dermed irrelevant.

Vi snakker altså om en skjerm som stort sett kommer til å vise 720p-bilder. Grunnen til at jeg likevel så på 42-tommeren er at den er større (umiddelbart slår dette meg som et pluss, men kan et fjernsyn bli for stort?), og at jeg kanskje senere vil kunne koble til 1080p-utstyr (HD-DVD, PC etc.)

Er billedkvaliteten på 42-tommeren like god som -- eller kanskje bedre enn -- 37-tommeren? Er 1080p på 42 tommer bortkastet? Kort sagt, går størrelsen på 42-tommeren på bekostning av noe?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok eneste testen du finner på nett, tv'ene er såpass nye.

Billig og bra skjerm - IDG.no

Ellers kan det nevnes at vi har nettopp hatt et powerbuy på 37" , så om ikke så altfor lenge kommer det nok endel kommentarer rundt denne.

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kommentarer skal bli!

Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skjerm kan helt klart bli for stort. Jeg kjøpte 42-tommeren og satte den 2m fra der jeg sitter. Dette ble rått til spilling og enkelte filmer, men altfor nære for tv og generell film. Måtte ommøblere for å få den 3m unna. :P

Dersom 37-tommeren faktisk fungerer så er det et stort pluss for det gjør ikke 42-tommeren. Kanskje ikke så drastisk , men du kan merke deg at så godt som alle med 42-tommeren her på forumet har rapportert en eller annen feil med den. Jeg kan ikke si så mye om skjermen for jeg hadde den bare i noen dager før jeg fikk den hentet. Nå har jeg prøvd i nesten 1 mnd å få en ny tilbake. :/

Regner med å få den tilbake over helga så da kan jeg sikkert skrive litt mer om den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •