Sharp LC52XD1E eller Samsung Samsung LE46M87BD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC52XD1E eller Samsung Samsung LE46M87BD?

Hei alle sammen. Lenge siden jeg var her inne nå, men trenger virkelig deres ekspertise

Har i dag handlet på Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60

Marantz SR-7001
    Marantz DV-6001
    + audio pro høytalere og sub (pm-09s serien)

Har også en HTPC + PS3 som jeg skal kjøre opp mot TV'n. Tanken var å kjøre alt gjennom forsterkern, slik at jeg kun fikk en HDMI kabel til skjermen. Sølv er forresten fargen på anlegget (Har mulighet til å gjøre dette til svart, da jeg henter det i morgen først).

Har ikke flust med dinero, så jeg har sett ut 2 stk skjermer som jeg får til samme prisen. Vil jeg merke stor forskjell fra 50 til 100 Hz?

Dette skal stå på soverommet og blir dermeg en 4,5 meter unna der jeg ligger å ser på (mitt øye - veggen)

Hva hadde dere valgt?
    Andre kandidater jeg bør velge?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    100Hz kommer du mest sannsynlig til å slå av i alle tilfelle, så jeg hadde heller vurdert øvrige aspekter på de to modellene... Sharp TVen er jo selvsagt veldig god, men Samsungen er en del nyere og har høyere panelkontrast (rundt 2000:1 mot 1300:1 på Sharpen, i praksis en hel del).

Nå har jeg uansett ikke benyttet lang tid med en M87/86, bare kort sett på den, og min personlige mening er nok kanskje at Sharpen gir et vel så godt bilde, da på vanlige TV-signaler... På HD er nok Samsungen hakket vassere, men ikke mye.

Sånn summa summarum hadde nok jeg uansett gått for Samsungen, det er en glimrende TV til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar lygren

Dog påpeker jeg her at vi snakker om en 52" vs en 46"?
    Kommer til å bruke den minimalt til TV tenker jeg. Hovedsakelig film, PS3 og HTPC (Dog lite databruk), skal vise frem litt bilder og slikt på den (som jeg selv har tatt) ...

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100Hz kommer du mest sannsynlig til å slå av i alle tilfelle
    Hvorfor?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...fordi 100Hz med dagens teknologi bringer med seg en rekke uønskede artifakter, da hovedsakelig etterslep i bildene... Morgendagens TVer, f.eks. de nye Sharp-modellene er det for øvrig fullt mulig at er utstyrt med tilstrekkelig prosesseringskraft, men det er altså ikke tilfellet i dag.

52 vs. 46... Vel, hvis prisen er den samme er jo 52 MYE MYE større enn 46 da... Du kan ikke gå helt feil på noen av disse alternativene, oivind.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren:

Støtter begge 1:1 pikselmapping?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med Samsungen pga en rar tråd jeg fant på forumet

http://avforum.no/forum/produkt-pris...le46m87-2.html

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    100Hz kommer du mest sannsynlig til å slå av i alle tilfelle, så jeg hadde heller vurdert øvrige aspekter på de to modellene... Sharp TVen er jo selvsagt veldig god, men Samsungen er en del nyere og har høyere panelkontrast (rundt 2000:1 mot 1300:1 på Sharpen, i praksis en hel del).

Nå har jeg uansett ikke benyttet lang tid med en M87/86, bare kort sett på den, og min personlige mening er nok kanskje at Sharpen gir et vel så godt bilde, da på vanlige TV-signaler... På HD er nok Samsungen hakket vassere, men ikke mye.

Sånn summa summarum hadde nok jeg uansett gått for Samsungen, det er en glimrende TV til prisen.

Du burde ikke lyve til forum medlemmene lygren, sharpen har 2000:1 ...

https://okelektriske.secure.flexiweb...view/19399572/

Sharp Electronics Europe - LCD TV

EDIT:
    Sharpen har jo fått gode testresultat pga. hd og hvordan den virker med full hd, jeg anbefaler at du ser på begge tv'ene før du bestemmer deg.
    Sharp LC46XD1E får du forresten til 21500,- ink mva nå, noe som er en veldig lav pris. Vet ikke hva samsungen ligger på, men tviler at det er noe under dette..? XD1 mod. til sharp har sunket veldig de siste par mnd. Gode tv'er til veldig fin pris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •