Bilder (foto) fra PC på plasma eller LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bilder (foto) fra PC på plasma eller LCD

Vi skal ha ny TV til stua og hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en plasma da vi ønsker en større TV (42-50"). Men vi ønsker å bruke denne til å vise bilder (vanlige familiebilder, foto) fra PC.

1. Vil det ikke da være en fordel med så høy oppløsning på skjermen som mulig (eks. full HD)?
    2. Vil en LCD-skjerm være bedre egnet til dette?
    3. Vil DVI være bedre enn VGA til dette?

Ellers vil TVen bli brukt mest til TV-titting (digital parabol) og DVD/Blu-ray. Har noen erfaringer med dette og kan si noe om forskjellen på plasma og LCD her så er jeg takknemlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Svarene som er gitt er kun mine egne erfaringer, og absolutt ingen fasit svar

1. Vil det ikke da være en fordel med så høy oppløsning på skjermen som mulig (eks. full HD)?
    Har kjørt pc på 42" plasma med 1024x768 og 50"plasma med 1360x768. (Samsung PS42/50Q97) Begge to gav skarpe og klare bilder på tekst, som var lett å lese. Det er viktig å stille oppløsningen på pc`en til samme som tv`en, ellers blir bildet uskarpt.

2. Vil en LCD-skjerm være bedre egnet til dette?
    Ved kjøring av bilder og film kan jeg ikke skjønne (OBS! sier ikke at det må være slik) at en LCD skal være bedre. Film og foto vil jo bli bedre, jo bedre farger / dybde / naturlighet etc tv`en kan stille med. Her vil jo en plasma være bedre.

3. Vil DVI være bedre enn VGA til dette?
    Jeg kjører via HDMI som gir så og si samme oppløsning som DVI. Da jeg skifter mellom HDMI og VGA for å se om det var noen forskjell så viste det seg at det var enormt liten. Har ikke testet forskjell på film. Ved vanlig surfing o.l. var det lite å snakke om. På VGA inngangen har en oftere flere innstillinger som er en fordel ved bruk av PC, men dette er individuellt, hva en har bruk for eller ikke.

Som sagt, ikke så utfyllende svar, men bare mine tanker rundt saken...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •